Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cat costa sa ai masina?


Postări Recomandate

Acum 11 ore, alcon a spus:

Asta e irelevant. Fordurile au modele fac la fel.

Probleme are toata lumea, atata doar ca Tesla a reusit sa creeze un cult, o armata de oameni care nu sunt in stare sa calculeze cam cat de green e masina la nivel global.

O tot dau ei pe zero emisii si costuri mai mici ignorand faptele.

 

Da, sunt faine electricele, sunt viitorul, dar inca nu sunt prezentul. Sa speram ca le vor mai imbunatati pana cand ni le vor baga cu forta pe gat.

Nu uitati si acest TDI a cam fost bagat pe gat de aceleasi care acum ii amendeaza ca de ce au umblat cu cioara vopsita.

 

Acum 11 ore, Victor a spus:

Directorul de la Audi a fost arestat in scandalul falsificarii masuratorilor noxelor !

Asa...si? :) Crezi ca astia de la electrice nu aburesc legat de consumuri si altele? Sau acum e cam greu de cand cu noile teste. Dar e loc de manevra si aici.

Link spre comentariu

Asa este..... este mult loc de mai bine.

 

Dar sunt cateva intrebari care nu s-au pus aici :

1) ce se intampla cu o masina electrica cand bateria ei (de 100V c.c.) este scufundata in apa (de ploaie) - stiut fiind ca bateriile sunt situate sub podeaua masinii. ???

La fel si motorul electric si conexiunile sale cu 375V c.a. - tot la nivelul bateriilor este situat.

2) La Renault Zoe se practica inchirierea bateriilor (79 euro/luna chirie) - ei spun ca scade pretul de achzitie al masinii, si ca dupa cativa ani de folosire bateria poate fi schimbata cu una noua.

Dar......chiria aceasta anuleaza complet avantajul masinilor electrice. Costul cu exploatarea ajunge sa fie egal sau mai scump decat combustibilul lichid la motoarele termice. ???

Editat de C.D.
Link spre comentariu

Exact ca la centralele de apartament...oricum ai da-o, oricum ai intoarce-o, tot alea pe gaz sunt mai rentabile. Asa si la masini...inca nu pot fi puse pe picior de egalitate cu cele cu combustibil clasic. Probabil ca nepotii nostri or sa le colectioneze ca pe curiozitati, dar pana acolo mai e ceva de pedalat.

Link spre comentariu

Profesorul de la cursul de baze 1 a pus o intrebare, urmata de un comentariu ironic:
"- Care e principalul neajuns al energiei electrice? ...Acu sa nu spuneti ca ne curentam."
(Raspunsul era "stocarea".)
Asa si cu benzina, ce se intampla daca facem un mega accident si benzina siroie toata pe jos.

 

Daca e sa punem raul inaintea binelui e clar ca nici pe jos nu mai mergem.


Pe viitor cine stie, cine se gandea acum 20 ani ca telefonul mobil va fi in mainile tuturor, si inca nici nu puteai visa ca un telefon sa faca pe atunci ce face unul ieftin acum. Doar ca din pacate chimia nu prea poate fi fentata asa usor.
Dar cu o reducere cu 30-40% din greutate si din costuri si lucrurile incep sa devina f interesante.

Link spre comentariu


Cand se apuca toata lumea sa produca in draci, mai ai parte si de un salt tehnologic si deja ajungi la egalitate.
Apoi apar SH-urile, lumea vede ca se poate si bulgarele ia efect.
Evident cere timp, vezi si tu ce greu evolueaza astea clasice, sunt cam 10 ani distanta intre generatii cu diferente cat de cat semnificative.
Nu ma refer aici la ce are lumea in laborator ca si varf al cercetarii, ma refer la masini mainstream, 
i.e. ce are loganul de acum 10 ani vs ce are loganul de azi.
ASta e pasul de evolutie real.
Cam asa merg si electricele pt omul de rand. Eu cred ca in urmatorii 10 ani nu vom vedea mare lucru.

Voi aparea mai ulte, dar, vechiul nu dispare.

 

Om trai si om vedea, reluam discutia in 20 28, vorba dnei premier.

Link spre comentariu
La 19.06.2018 la 18:23, Fan Elforum a spus:

rap.JPG

Caz concret, actualizat la zi. Stiu ca voi aveti alta discutie acum, departe de loganul meu sh.:wretre

 

Ca să ajungi la valoarea reală a costului per km, atunci când o să ajungi să o vinzi scazi din prețul de achiziționare inițial prețul pe care l-ai obținut la vânzare împarți la numărul de km parcurși pe perioada deținerii și aduni și costurile per km pe care deja le ai. Dacă ieși la un preț sub media europeană care e de 0.4 E/km pentru mașini second înseamnă că ieși bine.

Link spre comentariu

Corect. Eu vorbesc aici in lei si sunt sigur sub piata europeana.

Acum cu masina nevanduta sunt la 0.65 lei/km. In euro faceci voi.

Bine de stiut si informatia asta.

Link spre comentariu
Vizitator viobio

"Cazanul"  vopsit total acum aproximativ două luni , cost 4000lei . " Cazanul " a fost vopsit pentru că mă lua capul cind vedeam cit este de zgiriat , ăsta este un mare avantaj cind locuiești in București ! 

An de fabricație Martie 2007 , 156000km , cumpărată de nouă .

Mai am doua tomberoane dar nu necesită vopsiri .

Acum să o fac de ris , cea mai mare dăuna , in 2016 , distributie sărită de la punct in Thassos , dauna cam 3000euro , aici sunt incluse : reparatia , platforma , două zile in plus de concediu fortat , nu aveam cu ce să mă întorc în țară.

Am pus si doua poze cu un pinion din capul unui ax cu came , pinion facut muci , și pinioanele noi .

Motorul este 1.8 kompresor  , după ce am patit beleaua am aflat ca Mercedes a avut mari probleme cu acest motor , cu distribuția , din cauza furnizorilor de pinioane , ajungeau in sevice masini cu motoarele facute praf la 80..90000km in garantie  , eu am avut noroc că acsarit de la punct cind a fost împinsă , inițial mă lasase starterul de la electromotor . Pinionul din poză este fabricat in ......Spania . Am schimbat tot ce tine de distributie , tot ce este " in partea frontală a motorului " , mă costa mai ieftin dacă luam un motor sh ....dar ....cumparam unu in aceasi stare ....poate , așa că am bagat mâna in buzunar , masina nu o vind , o donez juniorului , dacă o să ii placă , poate nu ne mai lasă primaria să circulam cu ele , este euro 4 .

De multe ori fac haz de necaz , eu am avut o dăuna de 3000euro ...... alții isi cumpără mașină cu 3000euro , cool !

 

 

 

 

Sharky , ce parere ai de distribuția aia  ?

FB_IMG_1529649014117.jpg

IMG_20160921_160530.jpg

IMG_20160921_160615.jpg

IMG_20160921_154656.jpg

IMG_20160921_160753.jpg

IMG_20160921_161041.jpg

Editat de viobio
Link spre comentariu

Ma bate gandul sa o dau si eu pe-a mea si sa mai pun ceva banuti dar parca mi-e frica sa iau alta necunoscuta. Ma tot uitai pe la un passat B6, gri sau pe la niste peugeot 406 cam pe la 4000 de euro...

Link spre comentariu

Aia e problema cu masinile noi, ca nu stii la ce te bagi. 
Aici e romania, dupa garantie esti fiul ploii sau se poate ca in garantie sa platesti tot tu ca explicatii se gasesc.
De treaba cu filtru de particule care a dat foc masinii ai auzit? Tot la mercedes!
Dar de pinionul de la motoarele v6 tot din aceeasi familie care se duce exact ca in cazul tau.
Diferenta e ca in America au fost obligati de autoritati sa rezolve problema chiar daca masina e iesita din garantie.
Nu e normal ca la o masina de peste 50mii$ sa te lase distributia la 100kkm atata vreme cat si cele mai jalnice low-costuri nu au asa probleme.


LA SH masina e deja pe piata de ani buni, se stiu care-s bubele tipice si unde sa o cauti.


Pacat ca nu ai prins-o din timp. Ajungea sa ridici capacul. Lantul nu cumva era alungit? DAca da in mod sigur batea la pornire dimineata.
Motorul ala e la noroc, multi fac peste 300kkm fara problema, altii o patesc ca tine.
Sper ca ai schimbat furtunurile si valva din sistemul de ventilare, daca tot ai dat motorul jos.
Cam 700E-900E costa reparatia la motorul ala acum si probabil si atunci. Altul SH tot atata ca deh, e mercedes, tine lumea de pret si sunt prosti sa dea atat.
La passat un motor AJM nu sare de 300-400E si nu as putea zice care e mai complex.


In rest da, de e sa o vinzi acum, o dai pe degeaba. Astea-s preturile n-ai ce-i face.
La suspensii cum e? Pivotii mai duc?
Iti curge ulei prin cabluri in mufe?
Scumpa vopsirea.

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 21 ore, Sharky a spus:

Aia e problema cu masinile noi, ca nu stii la ce te bagi. 
Aici e romania, dupa garantie esti fiul ploii sau se poate ca in garantie sa platesti tot tu ca explicatii se gasesc.
De treaba cu filtru de particule care a dat foc masinii ai auzit? Tot la mercedes!
Dar de pinionul de la motoarele v6 tot din aceeasi familie care se duce exact ca in cazul tau.
Diferenta e ca in America au fost obligati de autoritati sa rezolve problema chiar daca masina e iesita din garantie.
Nu e normal ca la o masina de peste 50mii$ sa te lase distributia la 100kkm atata vreme cat si cele mai jalnice low-costuri nu au asa probleme.


LA SH masina e deja pe piata de ani buni, se stiu care-s bubele tipice si unde sa o cauti.


Pacat ca nu ai prins-o din timp. Ajungea sa ridici capacul. Lantul nu cumva era alungit? DAca da in mod sigur batea la pornire dimineata.
Motorul ala e la noroc, multi fac peste 300kkm fara problema, altii o patesc ca tine.
Sper ca ai schimbat furtunurile si valva din sistemul de ventilare, daca tot ai dat motorul jos.
Cam 700E-900E costa reparatia la motorul ala acum si probabil si atunci. Altul SH tot atata ca deh, e mercedes, tine lumea de pret si sunt prosti sa dea atat.
La passat un motor AJM nu sare de 300-400E si nu as putea zice care e mai complex.


In rest da, de e sa o vinzi acum, o dai pe degeaba. Astea-s preturile n-ai ce-i face.
La suspensii cum e? Pivotii mai duc?
Iti curge ulei prin cabluri in mufe?
Scumpa vopsirea.

Vopsirea nu imi pare scumpă , este cam 100 euro piesa dacă o faci separat , oricum mă bucur că mașina arată ca nouă acum .

In timp am schimbat o bieletă antiruliu , pe la 80000km , anul trecut am schimbat tot ce ține de suspensie ( brațele inferioare , capete de bară , bielete anti ruliu ) la nr de km este normal , să nu mai vorbim că masina este plimbată aproape numai in oraș , oraș cu linii de tramvai , guri de canal care niciodată nu sunt la același nivel cu asfaltul , parcari facute pe borduri , etc ....

Discuri de frana față schimbate de două ori , discuri de frina spate schimbate o dată .

Demaror schimbat , motor pompă stergatoare parbriz schimbată.

Anul trecut prin octombrie am schimbat si placa de  presiune , disc ambreiaj , rulment de presiune + pompa hidraulică ambreiaj , imi cobora pedala de ambreiaj in podea , scazuse un pic si lichidul de frina , pierdea pompa hidraulică de ambreiaj . Am fost uimit cind am vazut că pompa hidraulica face corp comun cu rulmentul de presiune , dacă tot a fost demontată cutia de viteze .....am schimbat si placa de presiune si discul de ambreiaj , cu toate că "mai mergeau " , ambreiajul nu patina neam .

Da, am schimbat si o garnitură care este montată sub un electromagnetul care " trage " de vanos , este defect tipic acestui motor , cînd intră ulei in mufe .

Anul trecut am schimbat si pielea de pe volan , la ora 12 se tocise pină la burete , toate masinile care au interior pe crem , alb ,bleu , au problema asta cu pielea de pe volan , cele cu piele neagră nu au problema asta .Pe mine m-a mîncat in cur să imi iau cu piele crem , interiorul arată mișto , numai că este greu de întreținut, mai ales că eu fumez în mașină , de două ori pe an o duc la o firmă si ii fac bec interiorul.

Luneta a fost schimbată , 1780lei , acum citiva ani , vinovatul moral fiind băietul meu ,  se juca pe stradă cu alți copii , un joc timpit cu pietre , le-am spus să nu se mai joace că sparg ei un parbriz , trec două zile , eu eram la o bere pe strada vecină , mă sună baietul  " tati ti-au spart geamul la mașină " , mă duc acasă , luneta spartă , vecinii pe stradă , anchetă , pină la urmă ca sa nu iasă scandal au făcut cheta părinții celor cinci copii care se jucau cu pietre si mi-au platit luneta , al meu baiat a luat și el o săpuneală pentru că el ii agita pe toți cu jocul ăla , el nu a participat la spargere .

Cam asta este .....concluzia și sunt foarte constient de asta , multe mașini nu merită banii , nu merită să le cumperi de noi , eu de asta nici nu o vind pe asta . Totuși Dracu acționează , din 2007 și pină acum am mai cumparat patru masini noi , bine....sunt și unele motive mai aparte cu cumparatul masinilor noi .

Am stat si m-am gindit care masini au fost cele mai fiabile , din cite am avut , pe primul loc iese un BMW 520i E34 masina care mi-a placut cel mai mult , a fost cumpărată sh in 1996 , fabricată in 1993 , tin minte că am dat pe ea 10400$ , costa mai mult decit un apartament cu doua camere , am vindut-o prin 2003 sau 2004 nu mai tin minte sigur , masina a fost cumpărată de la Arad , de la un arab , acum poveste interesantă, eu in 2002 am divorțat de prima sotie , am trecut bavarezul pe numele actualei soții ( încă nu ne casatorisem ) să evit complicații la divorț , apoi am vindut masina unui lautar din București , ăla a vindut si el masina unui pilot de la Fetești , mă sună lautarul că pilotul nu poate imatricula mașina că figurează că furata din Italia ! Eu i-am spus că nu mă interesează masina schimbind deja patru proprietari , pină la urmă pilotul a reușit să imatriculeze masina dar nu putea ieși cu ea din țară , adică pe viață ( sîc ) 

Pe locul doi ar fi un VW Golf GTI 1.8T 180cp , cumpărată de nouă in 2000 , asta a ramas fostei nefaste , in 2007 a vindut Golful , știu că nu a avut probleme cu ea .

Cea mai proastă mașină avută ....Pejos 407 1.8l motorul , cumpărată sh încă in garantie ,13000euro , am vindut tomberonul după cam trei ani de folosință cu 4500 euro , sub prețul pieței ...numai să scap de ea cit mai repede , a ajuns la niște țăruși de lîngă Craiova , țin minte ce incintati erau de tomberon , nu aveau habar  ce cazan cumpără , mașină extrem de nefiabila si scumpă ca dracu la intretinere.

 

Pentru că mi-a placut enorm bavarezul E34 , in toamnă de ziua mea vreau sa imi fac cadou unu , tot 520i sau 525i , să am o mașină mai vintage , o fac boboc , nu contează cit bag in ea.

 

Sper că nu te-am plictisit , imi plac mașinile .

Editat de viobio
Link spre comentariu

Cea mai fiabila masina cu care am mers a fost o Mazda B2500, folosita la interventii, teren, o troaca de masina, scutura in draci,

tragea curent in ea pe la butoanele de comanda a geamurilor puse pe portiera.

Am luat`o la 10Km si am mers cu ea 3 ani, 150Kkm.

N`am schimbat decit becuri la ea, le ardea in draci, faza scurta doar de la scuturat, cam 10-20Kkm alt bec!

In rest, nimic, nimic, nici macar o placuta de frina, inca erau la jumatate, discurile aratau ca noi!

 

 

Link spre comentariu
On 6/22/2018 at 9:37 AM, Faust2018 said:

De multe ori fac haz de necaz , eu am avut o dăuna de 3000euro ...... alții isi cumpără mașină cu 3000euro , cool !

 

FB_IMG_1529649014117.jpg

IMG_20160921_160530.jpg


 

 

Viorele, eu daca eram in locul tau ii dadeam foc acolo pe loc, o si filmam sa trimit la Mercedes si sa pun si pe YT.

 

Plateam de banii aia (3000 euro) amenda pentru deranjul public si asta e.

 

Nu pot concepe ca la o masina de asemenea calibru si pret, mai ales ca ai luat-o de noua si am vazut cum conduci (frumos fara smucituri turatii mari etc), sa pateasca asa ceva.

 

Sincer si fara sa te superi, prefer sa dau 3000 euro pe o masina SH cu care sa-mi fac treaba decit sa platesc 3000 pe reparatii aiurea pentru ca altii nu-si fac treaba si pe astia de la mercedes ii doare in 14 si merg la "loterie" cu masinile de gen.

 

Urita situatie din pacate.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări