C.D. Postat Mai 27, 2018 Partajează Postat Mai 27, 2018 Foarte corect - personal calificat. Nici la service o masina electrica nu incape pe mana unui mecanic specializat pe motoare termice. O data cu evolutia automobilelor electrice apar si specializari specifice. Oricum actualele automobile electrice par de unica folosinta (aparent) - daca se strica se strica - nimeni nu are voie sa le repare daca nu este calificat in asa ceva. Nebunia cu electricele va incepe odata cu restrictiile masive de circulatie in marile orase (evident pentru cele poluante) Link spre comentariu
Vizitator Adrian Andrei Postat Mai 27, 2018 Partajează Postat Mai 27, 2018 On 5/7/2018 at 12:11 PM, ratza said: E ciudat că doar alea de fază scurtă se ard, în rest nu am schimbat vreunul. Intru rar pe forum, am mai multa viata afara, cer scuze daca sar de la pagina 3 direct ca sa-i raspund prietenului Radu: Nu-i nimic ciudat ca ti se arde faza scurta. Sunt cele mai solicitate si au cel mai frecvent filamentul fierbinte si vulnerabil cand dai cu masina intr-o groapa sau altceva. Pe moment filamentul se deformeaza grav iar apoi, dupa ce parchezi si stingi tot... se raceste si se rupe. Poate un pic off, dar nu ma pot abtine sa va impartasesc si voua bucuria mea: Am in colectie si o Lancia Delta HF Integrale pentru care am primit zilele trecute scrisorica de la Registro Storico Lancia, cu confirmarea ca mi-au inscris-o, deci de acum inainte n-o sa ma mai coste mare lucru, adio taxe, iar impozit si asigurare voi plati la pret simbolic... Mai am un pic de hartii de facut si niste cheltuieli de timbre si re-inmatriculare, dar cum este deja in stare perfecta imi ramane doar sa o tratez cu dragoste si sa ma bucur de ea, cu costuri minime. Nu prea cred ca o sa mi-o aduc aici, s-o abuzez pe drumurile moldovei dar speranta moare ultima si eu am de gand s-o mai lungesc pe pamant. M-a costat 600 euro cand am salvat-o de rugina, plus alti 3.000 pentru piese, plus vreo 1000 pe diverse consumabile, materiale si hartii oficiale. SI MULTA MANOPERA, facuta cu manutele mele, adica gratis sau cu cost negativ, caci lucrand la ea m-am curatat de stress si am economisit banii de psihoterapeut. Faceti voi socoteala... Link spre comentariu
eugenius Postat Mai 27, 2018 Partajează Postat Mai 27, 2018 1 oră în urmă, C.D. a spus: Foarte corect - personal calificat. Nici la service o masina electrica nu incape pe mana unui mecanic specializat pe motoare termice. O data cu evolutia automobilelor electrice apar si specializari specifice. Oricum actualele automobile electrice par de unica folosinta (aparent) - daca se strica se strica - nimeni nu are voie sa le repare daca nu este calificat in asa ceva. Nebunia cu electricele va incepe odata cu restrictiile masive de circulatie in marile orase (evident pentru cele poluante) În principiu cele electrice sunt mai simple decât vehicolele clasice și cel puțin teoretic asta ar trebui să crească fiabilitatea, totuși or să vină des în service pentru exact aceleași probleme pentru care vin și celelalte (senzori, frâne, echipamente auxiliare și evident probleme de tinichigerie), hibridele sunt întradevăr mai complexe deci vor avea probleme mai des și asta înseamnă și un cost final per km mai ridicat. Referitor la sistemul cu schimbarea bateriei de la Tesla eu mă gândeam prin analogie la problemele pe care le-am întâlnit personal în instalațiile electrice, și mă refer la conectorii cărucioarelor modulare din stații, acolo era un "călcâi al lui Ahile" al instalației. Realizez că într-o societate ideală problemele apărute la conectarea bateriei ar trebui rezolvate chemând o mașină cu personal calificat de la un service dar în practică se mai întâmplă și altfel, oricum eu zic că pentru o Tesla trebuie să aveți două extinctoare în dotare Link spre comentariu
eugenius Postat Mai 27, 2018 Partajează Postat Mai 27, 2018 Acum 4 ore, Spitfire a spus: Am o benzinarie aproape sub fereastra, Lukoil, baietii au salariu net de 4600 de lei+bonuri de masa, mi-a aratat unul din ei fluturasul de salariu chiar in ziua cand se dadeau salariile, de aceea m-a amuzat precizarea Dvs. cu minimul pe economie...e drept ca lucreaza in ture 12/24, fara pauza in week-end sau sarbatori legale dar la banii aia un tanar de 25 de ani poate fi multumit. Nu cred ca le-ar scadea salariul daca ar trebui sa schimbe baterii. Ești sigur că acolo era vorba de salariul net ? Sau poate băiatul care ți-a arătat fluturașul era director de sucursală la Lukoil La o simplă căutare pe net referitor la salarii Lukoil ia uite ce găsesc https://www.undelucram.ro/forum-lukoil-romania-totul-despre-mediul-de-lucru-interviu-682 întradevăr discuția este de anul trecut înainte de transferul contribuțiilor la angajat, dar dacă ținem seama că minimul este 1900 RON probabil că acum sumele nete sunt duble iar cele brute cam pe acolo la ce scria pe fluturașul ăluia, dar e brut nu net. Link spre comentariu
Mircea Postat Mai 27, 2018 Partajează Postat Mai 27, 2018 9 hours ago, C.D. said: 9 hours ago, C.D. said: Ideea aceasta este buna si pentru cei care locuiesc la bloc si nu au posibilitatea unei prize de 220V in fata blocului (avantaj cei de la curte, sau vila) Le iei in casa si le incarci acolo, sau o camera speciala la parter destinata pentru asa ceva (uscatoria ?) Plus ca iarna este foarte indicat sa scoti bateriile de pe masina daca nu circuli zilnic. Cornel(iu), tu ai idee cat cantareste "bateria" aia? Cum sa o iei in casa? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 27, 2018 Partajează Postat Mai 27, 2018 De ce sa iei in casa bateria iarna??? Link spre comentariu
Mircea Postat Mai 27, 2018 Partajează Postat Mai 27, 2018 Asa cred cei care n-au masina. Ca trebuie sa o iei in casa sa o incalzesti. Link spre comentariu
franzm Postat Mai 28, 2018 Partajează Postat Mai 28, 2018 Bateria de Tesla are un circuit de racire/încalzire cu lichid. Încalzirea se face electic. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 28, 2018 Partajează Postat Mai 28, 2018 Ideea preconceputa era ca se autodescarca la frig, culmea, cu cit mai frig este cu atit autodescarcarea este mai redusa. Adevarat este ca nu debiteaza nici curentul maxim la pornire, asta la prima incercare, dupa aia deja se incalzeste si merge. E vorba despre bateriile cu Pb, Li-Ion sint criminale la temperaturi reduse. Link spre comentariu
XAN77 Postat Mai 28, 2018 Partajează Postat Mai 28, 2018 Dar ce durată de viață au bateriile la mașinile electrice? Că sigur prețul lor este enorm. Chiar, cât costă o baterie nouă la o astfel de mașină? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Mai 28, 2018 Partajează Postat Mai 28, 2018 https://forums.tesla.com/forum/forums/tesla-model-s-85kw-battery-replacement-cost Si pe altii ii roade problema asta... Link spre comentariu
XAN77 Postat Mai 28, 2018 Partajează Postat Mai 28, 2018 Cât despre întrebarea din titlul topicului, mi-am adus aminte de o vorbă a unui amic: ”dacă te apuci să numeri boabele de orez dintr-o sarma, nu o mai mănânci”. Una peste alta și eu am luat anul trecut un logan 1.4, tot cu 8500 lei, dar nu am ținut astfel de socoteli. Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 28, 2018 Partajează Postat Mai 28, 2018 (editat) E clar ca nivelul de calificare pt schimbare baterii e mai mare. Plus insasi tesla a renuntat la idee, mai bine statii de incarcare si gata. Toti merg pe ideea asta. Cat timp poti baga in masina 100-200km in 20minute, nu e chiar asa rau. Plus tesla te arde la buzunar daca ai terminat incarcarea si nu ai eliberat "pompa". Asa ca nu o sa vezi tu pompe blocate de jmekeri. IAr incarcatul acasa, e clar ca daca ai bani de o electrica, faci cumva sa iti tragi o priza in parcare, chiar daca stai la bloc. Solutii se gasesc, in mod sigur montatorii de interfoane se vor specializa pe asta, un fel de bransament cu autentificare, ca sa nu vina orice coate goale sa incarce masina pe banii tai. Sau solutia clasica, dulap cu lacat. Dar repet, pana cand nu se vor baga restrictii nu scapi de masina clasica. Sa vedem, toata lumea zice de tesla, dar ei se inglodeaza pe zi ce trece in datorii si nu dau semne de redresare. Astia ori revin la linia de plutire si isi stabilesc un loc clar pe piata(adica in vreo 5-10 ani) ori raman in buda. (E drept ca suna a iarna nu-i ca vara, dar unii nu stiu asta.) IN schimb vin din urma mamutii gen vag, daimler, chinezii care nu au aceleasi probleme financiare si o productie pusa la punct si incercata de-a lungul timpului. Inca se mai fabrica masini normale si se vor fabrica probabil si pt urmatorii 10 ani. Poti considera ca SH o masina de 10 ani inca merge, deci peste 20ani vor fi masini acu ardere interna, daca nu le restrictioneaza nimeni, e.g. vezi ce se intampla in hamburg, unde diesel < E6 nu are ce cauta pe anumte strazi, si asta e doar inceputul,. Dar mai bine sa revenim la costuri. Editat Mai 28, 2018 de Sharky Link spre comentariu
C.D. Postat Iunie 15, 2018 Partajează Postat Iunie 15, 2018 (editat) Pentru informarea dumneavoastra : - bateriile de la o masina electrica ajung sa coste cam 75%din pretul total al masinii, iar timpul de exploatare (al bateriilor) se situeaza intre 5 si 10 ani. - DA, iarna bateriile Li-ion de la masinile electrice au o capacitate redusa cu 30% fata de vara. Intradevar la noile modele de masini electrice bateriile se gasesc grupate sub podeaua masinii (toate) astfel incat centrul de greutate este jos ceea ce confera o stabilitate deosebita. Vedeti si modelele europene de la VW e-UP si de la Renault Zoe. (si la acestea marea problema o reprezinta costul bateriilor) Dar..... sa nu disperam, in cativa ani costurile bateriilor vor scadea semnificativ, iar la noi Dacia va scoate pe piata un model electric accesibil oricui prin programul rabla electric. Deocamdata cele mai ieftine modele europene se situeaza intre 25.000 euro (la VW) si 32.000 euro (la Renault Zoe) Costul actual cu "combustibilul" la auto electric se situeaza la 6 lei/100Km Editat Iunie 15, 2018 de C.D. Link spre comentariu
eugenius Postat Iunie 15, 2018 Partajează Postat Iunie 15, 2018 Pe lângă problemele cunoscute și dezbătute referitor la mașinile electrice (autonomie, preț) mai sunt și altele, anume necesitatea posesiei unui loc de parcare pe care să îl poți dota cu un încărcător și problema infrastructurii electrice. Rezolvarea unor probleme crează altele, bateria mare de 80 Kw la Tesla S înseamnă o tonă pe care o cari după tine oriunde mergi și asta nu prea mai e eficient. Aici începe o problemă dificilă pentru automobilele electrice din megametropole: bateria unui Renault Zoe are nevoie de 10 ore pentru o încărcare completă, la o priză obișnuită, ca acasă, cu circa 2,3 kilowaţi. La o stație specială, cum ar fi cea care înlocuiește benzinăria, puterea poate ajunge la 22 de kilowați, timpul de încărcare reducându-se cam la o oră şi jumătate. În condiții similare, un Tesla S trebuie să rămână acasă la priză 37 de ore, la stația specială timpul de încărcare se scurtează la 4,5 ore. Folosind cele mai noi sisteme de încărcare rapidă, un Mitsubishi electric are nevoie doar de 30 de minute pentru o încărcare completă. Dar cu ce preț: puterea momentană de încărcare ajunge la 50 de kilowați, adică prin fire trece curent de la priză la mașină cu 125 de amperi, riscurile unei asemenea soluții nu sunt neglijabile. Deci, pentru o încărcare la un nivel rezonabil de 22 de kilowați va trebui să stăm la coadă, ca atunci când așteptam să vină benzina, care era pe taloane . Dacă afară sunt minus douăzeci de grade, pentru a menține în habitaclu o temperatură de plus douăzeci, autonomia se reduce, conform studiilor efectuate cu numeroase automobile electrice de serie, la jumătate. Climatizarea în timpul verii reduce, pe de altă parte, autonomia cu 20-30%. Link spre comentariu
Postări Recomandate