Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cat costa sa ai masina?


Postări Recomandate

Pfai, afurisit sa fii cu costul tau lunar!

Mie imi ies 2500 pe luna in astea 26 luni de cand o am. Rulaj cam 10mii pe an, iarna in general sta, vara face km.

Sa zicem ca as lua 4500E pe ea la vanzare si atunci costul lunar e 1600.

Sa bag de acum doar combustibil si atat, ca damblaua mi-am facut-o de am schimbat si ce era (aproape) bun. :)

Estetica nu m-a interesat, departe "de luat talonul", dar ar merita mici retusuri.

 

Tot mult mi se pare, cand ma uit la cifre, desi in fond nu e o tragedie.

Is eu mai scartzan. AS vrea gratis, daca s-ar putea.

Editat de Sharky
nu am mentionat cat merg pe luna.
Link spre comentariu
Acum 54 minute, C.D. a spus:

Dar pentru masinile electrice (nu hibride) nu a facut nimeni un calcul ?

Si fara a se mai lua in calcul si costul de achizitie al masinii, ca asta nu ne ajuta cu nimic, este un cost initial fara de care nu se poate.

 

 

Costul este încă prost pentru mașinile electrice  datorită costului ridicat al bateriilor, la momentul ăsta este posibil să ai un preț bun pe o mașină electrică doar dacă primești și subvenția de la stat. Vezi mai jos un grafic făcut pe baza unui studiu comparativ în USA, după cum vezi la un vehicul nou ai un cost de operare de 0,60 cenți pe km iar pe o mașină folosită este la jumătate, chestia asta este valabilă la ei unde o mașină second este o mașină cu uzură mică adusă înapoi la dealer și schimbată cu una nouă (a nu se confunda cu gioarsele aduse de ai noștrii în ultima perioadă) la nemți le zice yeareswagon.  Cu roșu vezi prognoza de cost pentru auto electrice, după cum se vede se estimează că în 2021 costul per km cu un vehicul electric va fi mai convenabil decât la un vehicul convențional, iar mai jos vezi și o estimare de costuri pentru TaaS (Transport as Service), adică pentru mașini închiriate sistem Car2Go sau asemenea. Evident prognoza asta diferă în România, adică datele cred că vor fi cam aceleași dar decalate în timp puțin în urmă.operatingcost.JPG.4710ad5fd25179a776483fb582c9102d.JPG

Link spre comentariu

In Romania subventiile la masinile 100% electrice stau cam asa :

http://www.ziare.com/auto/masini-electrice/topul-celor-mai-bine-vandute-masini-electrice-in-romania-si-pretul-lor-prin-programul-rabla-plus-1506356

 

In cazul VW subventia reprezinta ceva mai mult de jumatate din costul masinii.

 

Dar sistemul cu adevarat revolutionar ne vine de la Tesla, este drept vom mai avea ceva de asteptat pana sa se prinda si ceilalti producatori de avantaje :

http://www.promotor.ro/masini-noi/news/tesla-a-prezentat-un-sistem-care-schimba-bateriile-unei-masini-electrice-in-90-de-secunde-10997638

 

Editat de C.D.
Link spre comentariu
Acum 2 ore, C.D. a spus:

Dar pentru masinile electrice (nu hibride) nu a facut nimeni un calcul ?

Si fara a se mai lua in calcul si costul de achizitie al masinii, ca asta nu ne ajuta cu nimic, este un cost initial fara de care nu se poate.

 

Conteaza si pretul masinii. Daca iei una de 20000 de euro si faci 2000 km pe luna e una, daca ai masina de 2000 de euro si faci aceiasi distanta, e alta. In cea scumpa nu bagi piese in primii 10 ani, sa zicem. Dar te ard aia la schimb filtre, ulei, etc...

Link spre comentariu

Ideea de a schimba bateriile a avut o tentativa si acolo a ramas. Nu am idee de ce s-a blocat, cred ca necesita tehnicieni, spatiu de depozitare, etc.

In schimb niste incarcatoare, se descurca singure si le pui cam oriunde unde ai curent.

 

Romania va fi tot timpul cu 5-10 ani in urma. La noi si criza vine mai tarziu.

Cand trece vestul pe electrice la noi vin toate masinile clasice la pret de nimic.

Din acest motiv cat timp nu se vor pune taxe/interdictii ca in vest, pretul combustibilului ramane acelasi electricul nu va avea sanse.

 

Am actualizat costurile mele mai sus am uitat sa trec km.

Acu de ar fi sa nu mai bag in ban in reparatii/consumabile etc, ca mai toate sunt noi si inafara de ulei n-am ce schimburi sa fac.

Ar fi 3800RON pe 10mii km combustibil, intr-un mod pesimist, inca 300 lei un schimb de oloi, 250 lichid de frana la anu(deh, mercedes SBC...), restul de lichide sunt schimbate, polenul e vreo 40, deci teoretic alte cheltuieli nu ar mai fi.

Placutele spate le am cumparate deja, fiind prinse la pret bun, dar actualele sigur mai merg 15-20kkm.

Deci daca e sa socotesc doar perioada asta costul lunar scade drastic. Gen 600 pe luna de acum, pentru urmatorii 4-5 ani.

 

Pana cand iar cumpar niste gume noi scumpe sau se  strica ceva si balanta se intoarce invers. :nerv

Link spre comentariu
Acum 3 minute, Spitfire a spus:

Operatorii de la benzinariile de acum, au salariu minim pe economie?!:85

As vrea si eu un "minim" de ala...

 

Păi dă un exemplu că mai făcut curios, uzual este mai bine plătit cel care e la casă care are și atribuții de gestiune dar ceilalți nu prea, și mă îndoiesc că au angajați tehnicieni, uzual se contractează intervențiile și reparațiile cu alte firme (externalizare).

Link spre comentariu

Cred ca nu a fost suficient inteleasa ideea celor de la Tesla - este vorba de schimbarea intregului lot de baterii al masinii cu unul (nou sau nu) gata incarcat.

Cele 90 secunde reprezinta timpul necesar schimbarii bateriilor (cele descarcate cu cele incarcate). - cel mai probabil un sistem gen carucior pe sine si conectori.

Ideea aceasta este buna si pentru cei care locuiesc la bloc si nu au posibilitatea unei prize de 220V in fata blocului (avantaj cei de la curte, sau vila)

Le iei in casa si le incarci acolo, sau o camera speciala la parter destinata pentru asa ceva (uscatoria ?)  Plus ca iarna este foarte indicat sa scoti bateriile de pe masina daca nu circuli zilnic.

 

Aceasta este (spun eu si nu numai....) singura solutie pentru masinile electrice. Standardizarea bateriilor astfel incat sa se potriveasca la orice tip de masina electrica.

Si... evident accesul facil la locasul cu baterii al masinii.

 

Editat de C.D.
Link spre comentariu
20 minutes ago, eugenius said:

 

Păi dă un exemplu că mai făcut curios, uzual este mai bine plătit cel care e la casă care are și atribuții de gestiune dar ceilalți nu prea, și mă îndoiesc că au angajați tehnicieni, uzual se contractează intervențiile și reparațiile cu alte firme (externalizare).

Am o benzinarie aproape sub fereastra, Lukoil, baietii au salariu net de 4600 de lei+bonuri de masa, mi-a aratat unul din ei fluturasul de salariu chiar in ziua cand se dadeau salariile, de aceea m-a amuzat precizarea Dvs. cu minimul pe economie...e drept ca lucreaza in ture 12/24, fara pauza in week-end sau sarbatori legale dar la banii aia un tanar de 25 de ani poate fi multumit. Nu cred ca le-ar scadea salariul daca ar trebui sa schimbe baterii.

Link spre comentariu
13 minutes ago, Spitfire said:

Nu cred ca le-ar scadea salariul daca ar trebui sa schimbe baterii.

Nu, dar se pune problema calificarii. În tarile cu apa calda nu ai voie sa umblii la masina electrica sau hibrida, daca n-ai fost instruit în mod special. Cu atât mai mult la blocul de baterii.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări