daniels Postat Mai 9, 2018 Partajează Postat Mai 9, 2018 La orice masina fara un istoric de service cunoscut si credibil e bine sa se schimbe distributia cand e cumparata, ne trebuie sa va bazati pe promisiunile fostului proprietar. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 9, 2018 Partajează Postat Mai 9, 2018 Teoretic, cu o camera endoscop, in 20 minute un mecanic poate să-ți spună anul/detalii producător marcat pe componentele distribuției, role, etc., plus uzura... Eu am schimbat la a mea, și s-au observat următoarele; An role 2014, deci acum 75.000km. Curea cu uzura vizibila, pompa scăpa lichid, și nu era de origine. S-a decis înlocuirea, considerând că are o medie de macar 60.000km. Link spre comentariu
one Postat Mai 9, 2018 Partajează Postat Mai 9, 2018 In momentul in care tratezi pretul, este o ocazie pentru a cere o reducere semnificativa, dat fiind ca nu este demonstrata schimbarea componentelor de la distributie. Dar anul de pe role este anul fabricatiei nu al montajului, corect ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 9, 2018 Partajează Postat Mai 9, 2018 Este anul fabricației, dar, restrâns, este un input. Acum, la o mașină din 2003, poate scrie 2002 sau 2012. Trebuie judecat la rece, evident... Link spre comentariu
one Postat Mai 9, 2018 Partajează Postat Mai 9, 2018 (editat) dat fiind ca elementele consumabile ale distributiei se schimba cam la 5 ani, da daca masina e din 2003 si pe role scrie 2002 e evident... Dar caietul de service spune imediat daca a fost schimbata distributia, daca acolo nu scrie nimic inseamna ca nu a fost schimbata, degeaba a inlocuit-o la un mecanic de cartier, cine face treaba bine da garantie deci pune si o stampila in caietul de service. Pentru mine daca acolo nu e nimic e ca si cum nu ar fi schimbata. Este chiar mai rau daca e schimbata de un papa lapte mai bine o schimb eu caci citesc procedura pe internet si ma documentez bine si mai cumpar si sculele corecte pentru blocare si centrare nu doar semne cu vopsea si strans suruburile cat mi se pare mie. Suruburile trebuiesc stranse cu cuplul corect, intinzatoarele trebuiesc facute corect, etc. Nu stiu daca injectoarele eventual trebuiesc recalibrate la anumte masini. Daca faceti distributia la masina si schimbati si discurile de frana, evident si pastilele, si mecanicul lucreaza la negru, cereti sa lase discurile la negru dar sa dea factura pentru distributie. Nu inseamna ca mecanicii de cartier sunt slabi iar cei de la reprezentanta buni. Nu. Dar cine vrea sa vanda masina mai tarziu la un pret mare trebuie sa demonstreze ca merita. Altfel, nu stii ca masina pe care o cumperi este de fapt facuta din bucati de la 3 masini importate din vest si acolo masina rezulta ca fiind demolata. Recend doream sa cumpar o Skoda Octavia relativ draguta cu schimbator DSG dar nu rezulta schimbul de ulei de la 60.000km iar masina avea 100.000. Vanzatorul spunea ca a fost schimbat daaaa.... Da. daca un schimb de ulei la DSG costa 600€ sigur pui si stampila in caiet altfel pa-pa garantie. Editat Mai 9, 2018 de one Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 10, 2018 Partajează Postat Mai 10, 2018 Stampila e cam degeaba. La VAG te inregistrezi in reteaua lor inca de dinainte de 2003. Si aia nu se poate smenui de catre un gigi de cartier. La ford doar mai nou se poate, la Mercedes tot asa, de prin 2008-2010 parca? O factura si un bon ar fi mai utile, dar si acolo daca ai un prieten, nu e mare lucru sa iti faca rost de asa ceva. Pe de alta parte esti sigur ca un ulei cutie e 600E? Poate lei. Lucrarile scumpe conteaza si alt aspecte, dar discutam aici despre costuri, nu despre cum sa o cumperi. Daca tii masina suficient timp tot ajungi sa schimbi tot. :( Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 10, 2018 Partajează Postat Mai 10, 2018 Profita unii de nestiutori, mama, mama... Link spre comentariu
marius75 Postat Mai 10, 2018 Partajează Postat Mai 10, 2018 (editat) Topicul asta nu trebuia deschis. Tocmai am realizat ca in ultimii 3 ani si jumatate, am cotizat cu 25.000 lei la benzina. Pentru intretinere, in service (schimburi ulei si filtre, distributie, amortizoare, bascule, doua randuri de cauciucuri vara/iarna si ceva bucse) cred ca s-au mai dus vreo 6.000 lei. Actaraie (inmatriculare, asigurare, ITP, impozit, rovinieta) cam 3.500lei. Masina 18.000 lei. Sa zic pe rotund 53.000 lei la 70.000km. Insemna cam 0.75 lei/km. Becuri de faza scurta am schimbat cam unul pe an (10 lei/buc). Sa se socoteasca domne si schimbul de cauciucuri, ca alaltaieri m-a fript unu' cu 80 de lei. De regula le schimb la niste baieti cu 40 de lei cu tot cu echilibrat, da' m-a mancat undeva sa schimb vulcanizarea. Mancarimea e mai a dracu' ca usturimea... LE: Distributia am mers cu cea cu care am cumparat masina, timp de aproape 3 ani. Curaj, nu jucarie In cartea service scria ca fusese schimbata cateva luni mai inainte sa fie scoasa masina la vanzare. Dupa ce i-am dat omului banii, inainte sa plec spre casa, l-am mai intrebat inca o data daca e cazul sa schimb distributia si mi-a zis ca-i schimbata asa cum scrie in cartea service. Mai sunt si oameni de cuvant printre vanzatori. In cazul meu, intr-adevar, cureaua fusese schimbata inainte de vanzare. Anul trecut, cand a trebuit sa schimb cureaua la nr de km, am stat langa mecanic si cureaua era in stare buna. A zis si mecanicul ca a fost schimbata, altfel ar fi fost mai uzata (ar fi avut 120.000 km, daca ar fi rezistat atat) Editat Mai 10, 2018 de marius75 Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 10, 2018 Partajează Postat Mai 10, 2018 (editat) Esti bine cu 0.75. Eu am tot pe-acolo. Un 0.67. Eu 60 de lei am dat sa o incalt pe a nevestei, 30 pe a mea ca i-am pus numai 2 pe fata. Am mai progresat putin cu tabelul. Vad ca scade totalul, putin, putin, departe de virgula. Pentru acuratetea datelor, cei care pun date sunt rugati (de mine) sa spuna si ce marca/model de masina au si ce motor. Ajuta la interpretarea mai precisa a datelor. Editat Mai 10, 2018 de Vizitator Adaugare foto. Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 10, 2018 Partajează Postat Mai 10, 2018 (editat) Esti f bine cu 6mii bagati in reparatii. Acu m-am intors din garaj, am schimbat bucsele la bratele de sus. 2 ani si nu e gata. Si din pacate eu nu am la ce o folosi. Tu macar ai mers 70kkm, eu abia 20. Si nu m-am infranat vreodata ca sa nu ma duc undeva, m-am dus peste tot unde e posibil, dar cam atat fac. De e sa o vand, constrans de imprejurari, nu de buna voie, cred ca bag nisip in motor si cutie. Ca doar n-oi fi prost sa o dau de buna pe 2-3miiE dupa ce am facut-o ca noua. Sa aiba si altii de lucru. Pe de alta parte masina ar trebui sa fie maxim 20% din venitul omului pe perioada pe care o tii. Mai mult doar daca ai masina ca hobby. Ma refer aici cand tragi linie in final. Adica sa te gandesti asa, o cumperi cu salariul pe 4-5 luni, mai bagi inca pe atata in ea si in rest circuli. Daca poti sa o tii mai bine de 5 ani. In felul asta macar esti relaxat dpdv financiar, nu stai cu stres. Editat Mai 10, 2018 de Sharky Link spre comentariu
marius75 Postat Mai 11, 2018 Partajează Postat Mai 11, 2018 Masina e Sandero pe benzina, motor 1,6. Consum cumulat vara/iarna 7 l/100km, mers cam 90% prin oras. Condus omeneste, la limita legii. Conteaza si pretul masinii in calculul asta, unii isi cumpara masini mai bune si sigur depasesc 2-3 lei/km (nu vorbesc de cei cu masini de fitze). La polul opus, fac o socoteala pe fosta dacie (a doua, ca am mai avut una inainte), pretul masinii 1.500 lei in stare buna la achizitie, cu GPL trecut in carte si talon. Consum 10l/100km pe GPL. In 5 ani am mers aproximativ 50.000 km. GPL era 3lei/L. Costuri cu reparatii in 5 ani : (doar piesele) 200 lei toba de mijloc, cea finala si teava dintre ele, 30 de lei un pivot ca am luat o bordura destul de inalta la 60 km/h, parbrizul recuperat de la cea de dinainte, il cotez ca jumatate de pret 60 lei, un rand de gume de iarna 600 lei, din care am recuperat 300 lei dupa ce am dus masina la "fer", un rand de gume de vara 500lei din care am recuperat 150 lei. Am mai avut si ceva gume de la masina de dinainte, nu le mai pun la socoteala. Un capat de bara, schimbat cu o luna inainte sa o dezmembrez 20 de lei (nu stiam asta, ca nu-l mai schimbam). Placute frana 40 de lei, ferodouri spate 20 de lei, schimburi de ulei 200 de lei. O data am tras un necaz cu ea, ca s-a rupt lantul de distributie (noroc ca motorul era la relantiu, tocmai ma pregateam sa bag masina in garaj). Am scapat cu daune minime, cam 150 de lei toate piesele. (garnitura chiuloasa, doua tuburi de silicon, lant distributie si intinzator). Au mai fost si ceva maruntisuri, in total inca 100 lei. Manopera la tot ce am spus, facuta de mine. Cel mai rau am tras cand s-a rupt distributia, dar am reusit sa o repar la mine in garaj (am primit sprijin informational pe un forum de profil, inclusiv cum sa strang garnitura de chiuloasa fara cheie dinamometrica). De la ala cu fierul am luat 500 lei. Total masina si intretinere 2.500 lei. Acte (inmatriculare, asigurari, roviniete, ITP, impozit): 3.000 lei. GPL 14.000 lei, benzina 1000lei. Rezulta 0,41lei/km...hmmm, credeam ca e mai mic pretul. (undeva la 0,2). ........................... Din aia 6000, cauciucurile au fost 2000 lei, dar mai tin inca 2 ani, estimez eu. Ar trebui sa scada costurile per km din cauza asta, (adica ajung la 100kkm fara sa investesc in alte gume). La fel distributia, amortizoare, bascule, sunt piese se schimba mai rar. Ar trebui sa se vada la final o scadere a pretului per km. Bine, ca intre timp vor aparea alte costuri. Trebuie sa schimb parbrizul ca are doau fisuri si am inteles nu se mai accepta la ITP fisuri pe parbriz (cam nasol la drumurile noastre). Din aia 70kkm, doar jumatate i-am facut cu treaba, restul, plimbari de aiurea. Sa speram ca nu va fi nevoie ca sa ne vindem masinile fortati de imprejurari, adica ar fi nasol rau. In caz de upgrade, nu vad o problema, chiar si vanduta in pierdere, tot e un castig. Nu stiu ce sa zic cu cei 20% din venit, alocati masinii. Ar fi frumos, dar in RO cred ca-i depasita suma, daca nu cumva si prin occident. Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 11, 2018 Partajează Postat Mai 11, 2018 F bune costuri ai. Eu zic de suma aia, te doare in basca de masina. Nu stiu ca asa trebuie sa fie, dar deja la suma aia e vorba de bani marunti, daca maine iti ia foc, asta e, next. Ca si cand se termina mancarea din frigider, te duci sa iei alta, nu stai sa te gandesti. Cred ca si tu cu Dacia erai cam relaxat financiar. Cat timp am avut opelul, eram mult mai relaxat. Stiam ca de pica orice, asta e. Se rezolva ieftin. Pe de alta parte, masina cu cat se invecheste, e mai ieftina. Pe mercedes am o crapatura in bara fata, partea de jos, nu prea se vede. La dezmembrari, 200E bara simpla, 300E cu senzori cu tot, nu vinde fara. Spatele 150E. Bagat niste nituri si plastic pe interior si asta e, nu se uita nimeni acolo. Daca e sa ma uit la modelul anterior w210, o bara e 300-400 lei! Nu le ia nici dracu. E diferenta de 3-4 ani intre masinile alea. Cer bani samsarii ca stiu ca se gaseste un papagal sa dea. Deci is si ieftinaciunile astea bune la ceva. Dar sa nu dezbatem masini de fite vs ieftine, ca aia e alt subiect. Link spre comentariu
marius75 Postat Mai 11, 2018 Partajează Postat Mai 11, 2018 Era buna masina aia, ca nu ma costa mare lucru cu intretinerea, functiona inca bine, dar avea o problema deloc de neglijat: era degradata moral. Parcul auto al tarii s-a innoit, dar o data cu asta, a crescut si costul per km. Asta e adevarul. Crapaturile din bara se repara, se da o mana de vopsea si gata. N-are nici un rost sa bagi banii intr-o bucata de plastic, mai ales daca nu se vede foarte tare unde e fisura. Aia sa se spele pe cap cu barele lor, ca cer o gramada de bani pe ele. Nu se merita. Link spre comentariu
dany_cta Postat Mai 11, 2018 Partajează Postat Mai 11, 2018 Smart fortwo cdi. Cost estimativ pe km cu totul (masina+reparatii-investitii+taxe+carburant) 0.95ron/km, in scadere libera. Multe din cheltuieli sunt mofturi (fete usi, parasolar, buzunare elastice, ...) altele nu erau neaparat necesare (gen schimbat toate bucsile, articulatiile, pivoti, telescoape, toti suportii motor, etc...) si majoritatea luate componente scumpe (telescoape bilstein, duble fata de oem, becuri 90ron, stergatoare scumpe 90ron, etc...). Cost pe km fara a lua in calcul masina si investiile adica in momentul de fata, doar carburantul si taxele: sub 0.2ron/km. Consideram ca investitia in masina nu o sa dispara brusc la sfarsit, deci nu putem sa o calculam pe km. Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 12, 2018 Partajează Postat Mai 12, 2018 Ba sunt de luat in calcul, pt oamenii mofturosi. Adica stii o treaba, iei un smart, iti faci toate mofturile, refaci suspensia chiar dacam ai merge si tot nu sari de 1 leu / km. Ceea ce e f fain! Da, in final trebuie cumva sa incluzi pretul de vanzare ceea ce scade din costul de pe km. Sau din calcule din pretul de achizitie sa scazi valoarea de piata. Doar ca ultima e variabila. Buna observatie, nimeni nu cred ca a luat asa in calcul. Altfel toate calculele noastre sunt facute pana la momentul actual si consideram ca in ora urmatoare masina e furata. Link spre comentariu
Postări Recomandate