ratza Postat Mai 7, 2018 Partajează Postat Mai 7, 2018 Ford Focus 2 break, 1.6TDCi. Cheltuielile complete din iunie 2016, după 46.472km: 13.255 de lei combustibil 11.348 de lei service (două rînduri de anvelope, schimburi filtre şi ulei, amortizoare, servofrînă, etanşare injectoare, turbină, discuri şi plăcuţe) 2.473 de lei hîrţoage (înmatriculare, RAR, RCA, viniete) 3.960 consumabile (un morman de becuri pentru faza scurtă, lichid parbriz, aditiv, ştergătoare, odorizante, mai rar spălat) Total: 45.536 lei, la care se adaugă 14.500 de lei costul maşinii. Cu alte cuvinte, mă costă cam 1leu/km dacă iau în calcul doar întreţinerea şi combustibilul. Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 7, 2018 Partajează Postat Mai 7, 2018 Pentru becuri ia Osram ECO. Lumineaza ceva mai slab, dar tin mai bine de un an. Cele cu +100% se ard pe capete, daca tin 3 luni. Sau pune o dioda in serie cu ele. Link spre comentariu
ratza Postat Mai 7, 2018 Partajează Postat Mai 7, 2018 E ciudat că doar alea de fază scurtă se ard, în rest nu am schimbat vreunul. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 7, 2018 Partajează Postat Mai 7, 2018 Mda, mie mi-a scapat lichidul de parbriz din calcule . Rata, te-a cam mancat masinuta binisor. Link spre comentariu
ratza Postat Mai 7, 2018 Partajează Postat Mai 7, 2018 Poate, dar nici n-am luat-o să stea. Încă mai am şi Corsa, costul pe kilometru e pe la 0,7lei/km (asta fiindcă merg mai puţin cu ea şi întreţinerea e mai ieftină). Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 7, 2018 Partajează Postat Mai 7, 2018 (editat) Eu de 1.55 ce sa mai zic. 9mii combustibili, aproape 20mii intretinerea, 4500 gpl+actele si drumul aferent in 22kkm. Dar toate au fost puse la punct, mai am niste maruntisuri, dar nimic relevant ca si costuri. Plus ceva stoc de piese de schimb. Pandeam preturile, cand era ceva la pret bun luam. E drept ca am si exagerat, adica puteam pune placute de 150lei, nu de 300, amortizoarele vechi erau aproape la fel de bune ca astea noi, etc. Niste bucse schimbate puteau sa mai mearga mult si bine Daca am noroc de acum doar benzina si oloi. Pentru urmatorii 4-5 ani. Sa vedem cum va fi cu taxele. Editat Mai 7, 2018 de Sharky Link spre comentariu
yo9hrb Postat Mai 7, 2018 Partajează Postat Mai 7, 2018 La mine masina e al doilea tocator de bani, dupa nevasta.... Link spre comentariu
mac01 Postat Mai 7, 2018 Partajează Postat Mai 7, 2018 (editat) Interesant topicul. N-am tinut niciodata cont cati bani papa o masina...si nici nu vreau sa tin sau sa stiu. Sunt convins ca daca as tine socoteala...m-as orienta catre o bicicleta. Eu tin socoteala pe un carnetel la ce am schimbat la masina si notez nr de km...in niciun caz cat a costat! Mai bine asa, fara costuri...scap de ganduri negre! Editat Mai 7, 2018 de mac01 Link spre comentariu
dany_cta Postat Mai 7, 2018 Partajează Postat Mai 7, 2018 10 hours ago, ratza said: E ciudat că doar alea de fază scurtă se ard, în rest nu am schimbat vreunul. Este normal. Becurile de la faruri sunt cele mai "fortate" - putere mare, si faza scurta este cel mai mult aprinsa. Durata de viata se estimeaza in ore. Daca demontezi orice halogen care a avut ceva folosinta la viata lui o sa vezi ca filamentul este deteriorat pe faza scurta chiar daca becul lumineaza ok. Eu am pulsat cu +130 la o masina si +150 la cealalta. M-am gandit ca mai bine sa vad bine decat sa fac economie la lumina. As vrea sa cred ca vremurile cand faceam economie la lumina sunt duse de acum aproape 30 ani si nu se mai intorc. Pana in prezent de aproape juma de an vad ca inca se descurca desi ma asteptam sa fie terminate deja. La cele de +150 se estimeaza durata de viata undeva pe la 200ore si deja au vreo 14.000km majoritatea prin oras. Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 7, 2018 Partajează Postat Mai 7, 2018 MAn, zici tu ceva, dar n-ai avut ford focus 2. La ala e asa cum zice ratza. Crede-ma fratemeu are. PE passat am pus de mai bine de 2 ani, osram dinala cu numarul maxim de % (nu mai stiu valoarea, dar numarul e maxim) si inca mai merg. Pe focus tin maxim 3 luni. Tensiunea de 14.4V nu prea le place si cred ca nici colivia in care stau. Posibil ca temperatura mai mare a filamentului pt becurile stralucitoare, plus amortizarea mai slaba a farului fac ca filamentul sa cedeze. Pe de alta parte, o fi ala 100% si povesti, dar mai are o paine de mancat pana sa ajunga xenonul. Exclus chinezisme. Link spre comentariu
C.D. Postat Mai 8, 2018 Partajează Postat Mai 8, 2018 Degeaba va cumparati masina daca nu aveti loc de parcare. Pentru drumurile din oras este recomandat taxiul - la cost, la loc de parcare, la stres, la starea drumurilor. 1 Link spre comentariu
ratza Postat Mai 8, 2018 Partajează Postat Mai 8, 2018 (editat) 16 hours ago, dany_cta said: Eu am pulsat cu +130 la o masina si +150 la cealalta. M-am gandit ca mai bine sa vad bine decat sa fac economie la lumina. Şi mie îmi place să văd pe unde merg, numai că becurile fac economie (deplină) cînd vor ele, nu cînd vreau eu. S-ar putea să fie cum zice Sharky şi să fie din cauza tensiunii mai mari, dar la Corsa, care are tensiunea mai mică, nu ţin minte să fi schimbat vreodată becurile din far. Am luat prin 2013 un H4 de rezervă şi încă nu l-am desfăcut. La Corsa mor cele de poziţie şi de la iluminarea bordului. EDIT: Rectific, am schimbat pe dreapta acum doi ani. Editat Mai 8, 2018 de ratza Link spre comentariu
one Postat Mai 8, 2018 Partajează Postat Mai 8, 2018 (editat) On 5/6/2018 at 8:35 AM, daniels said: calculul este corect. Initiatorul a precizat de la începutul condițiile inițiale, deci la ele trebuie să ne raportam. Restul sunt speculatii. Daca a luat o masina la care imediat a trebuit sa faca niste reparatii cred ca totusi ceva a fost gresit. Titlul topicului este cat costa sa ai masina verifica te rog. On 5/6/2018 at 1:49 PM, nomikos said: De injectoarele Delphi care cad in draci la 2 ani de la achizitie, nu mai zice nimeni nimic? Un amic lucra la Delphi in UK si la o sedinta le-a spus ca injectoarele bune nu aduc profit ca nu se strica si nu trebuiesc inlocuite si faceau lobby la Bosch si Siemens pentru treaba asta. Editat Mai 8, 2018 de one Link spre comentariu
one Postat Mai 8, 2018 Partajează Postat Mai 8, 2018 (editat) 6 minutes ago, one said: ce aiurea ca se confunda edit cu quote Editat Mai 8, 2018 de one Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 9, 2018 Partajează Postat Mai 9, 2018 (editat) Acum 8 ore, one a spus: Daca a luat o masina la care imediat a trebuit sa faca niste reparatii cred ca totusi ceva a fost gresit. Singurul lucru care a trebuit facut imediat era un rulment de roata si placute de frana.2-300 lei cu manopera cu tot. Faptul ca atunci cand am schimbat placutele am vrut sa schimb si discurile, pt linistea mea interioara, a fost alta distractie. Nenecesara atunci, bine-venita oricand. Distributia a fost un moft, sau poate m-a influentat amicu mecanic sa mai faca un ban, bujiile tot preventiv schimbate, restul au inceput sa cada in timp. Masina nu mai e la varsta tineretii. Plus ca, la inceput eram si eu necunoscator. Orice tuse a masinii ajungea direct la mecanic. Ala o deschilota putin, se invartea pe langa ea si cerea cashu. "Gata, ti-am reglat-o". Editat Mai 9, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
Postări Recomandate