Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cat costa sa ai masina?


Postări Recomandate

Eu am rau de masina, de cind eram mic.:91

 

Mai ales daca stau in spate si masina mai este si rigida, in maxim citiva Km trebuie sa cobor sa "decartez".

 

Cind am mers cu acest B5 la drumul Bucuresti-Bacau si inapoi Bacau-Bucuresti, nici nu am crezut ca sint intr-o masina, ba am si atipit vreo 30-50 minute, ceea ce pina acum era 100% imposibil.

 

Acul de temperatura a stat permanent "lipit" la 90 grade celsius.

 

Masina este moale pe sosea, dar si stabila fiind destul de grea (asta mi-au spus pina acum 3 soferi care au mers cu ea) nu simti denivelarile sau gropile (bine nu cratere sau chestii de gen) si foarte important pentru mine este silentiozitatea din interior, cind ai inchis geamurile zici ca ti-ai pus doape in urechi.

 

N-am mers cu foarte multe masini la viata mea si nu ca este a mea, dar cele enumerate mai sus au fost un factor decisiv in alegerea ei.

 

Colegul de servici de la care am luat-o, mi-a zis simplu si foarte raspicat:

 

Claule, asta este masina care iti trebuie tie, DAR, vezi ca, consuma mult!

12-13 la suta in oras!

 

Am zis clar, nu asta este un criteriu important pentru mine, mai ales la cit se va merge cu ea, vreau comoditate si silentiozitate.

 

Am mers cu masina care consuma 4-5,5l motorina la 100Km, cind m-am dat jos dupa citeva zeci de Km parca am plecat de linga infrabass-ul meu.

 

Am mers cu masina de iti era mila sa te asezi in ea la cum arata, confortabil si superb in interior, insa ziceai ca este caruta cu roti din lemn, la orice denivelare chiar spuneai ca esti in caruta pe piatra cubica, suspensii foarte rigide si gumele zici ca erau desumflate (d-alea turtite, nu stu cum le zice).

 

Nu mi-au placut.

 

Am mers acum ceva timp cu un Volvo S90.

A fost pentu mine masina in care m-am simtit exceptional, masina in care am realizat ce inseamna "linistea la drum" si comoditatea de a sta pe un scaun de masina.

 

Mi-a ramas intiparita in minte senzatia.

 

Aproape acelasi feeling l-am avut intr-o Audi A6 model 2012, cu care am fost transportat la o nunta inafara Bucurestiului sa pun muzica.

 

Masina avea 8 luni de folosinta, cumparata de noua, un vis!

 

Iar acum si pentru mine, visul meu modest s-a implinit! :dsgfds

 

Totul cu doar 2000 Euro + inca aproape 1000 ca sa aibe:

Gume noi continental premium, distributie noua, ulei nou, filtre noi, freon full de la 0, un senzor de temperatura, ITP luat pe bune, acte, asigurare pe 1 an, un plin de benzina, etc.

 

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Acum 2 ore, DjLeco a spus:

Eu am rau de masina, de cind eram mic.:91

 

Mai ales daca stau in spate si masina mai este si rigida, in maxim citiva Km trebuie sa cobor sa "decartez".

 

Cind am mers cu acest B5 la drumul Bucuresti-Bacau si inapoi Bacau-Bucuresti, nici nu am crezut ca sint intr-o masina, ba am si atipit vreo 30-50 minute, ceea ce pina acum era 100% imposibil.

 

Acul de temperatura a stat permanent "lipit" la 90 grade celsius.

 

Masina este moale pe sosea, dar si stabila fiind destul de grea (asta mi-au spus pina acum 3 soferi care au mers cu ea) nu simti denivelarile sau gropile (bine nu cratere sau chestii de gen) si foarte important pentru mine este silentiozitatea din interior, cind ai inchis geamurile zici ca ti-ai pus doape in urechi.

 

N-am mers cu foarte multe masini la viata mea si nu ca este a mea, dar cele enumerate mai sus au fost un factor decisiv in alegerea ei.

 

Colegul de servici de la care am luat-o, mi-a zis simplu si foarte raspicat:

 

Claule, asta este masina care iti trebuie tie, DAR, vezi ca, consuma mult!

12-13 la suta in oras!

 

Am zis clar, nu asta este un criteriu important pentru mine, mai ales la cit se va merge cu ea, vreau comoditate si silentiozitate.

 

Am mers cu masina care consuma 4-5,5l motorina la 100Km, cind m-am dat jos dupa citeva zeci de Km parca am plecat de linga infrabass-ul meu.

 

Am mers cu masina de iti era mila sa te asezi in ea la cum arata, confortabil si superb in interior, insa ziceai ca este caruta cu roti din lemn, la orice denivelare chiar spuneai ca esti in caruta pe piatra cubica, suspensii foarte rigide si gumele zici ca erau desumflate (d-alea turtite, nu stu cum le zice).

 

Nu mi-au placut.

 

Am mers acum ceva timp cu un Volvo S90.

A fost pentu mine masina in care m-am simtit exceptional, masina in care am realizat ce inseamna "linistea la drum" si comoditatea de a sta pe un scaun de masina.

 

Mi-a ramas intiparita in minte senzatia.

 

Aproape acelasi feeling l-am avut intr-o Audi A6 model 2012, cu care am fost transportat la o nunta inafara Bucurestiului sa pun muzica.

 

Masina avea 8 luni de folosinta, cumparata de noua, un vis!

 

Iar acum si pentru mine, visul meu modest s-a implinit! :dsgfds

 

Totul cu doar 2000 Euro + inca aproape 1000 ca sa aibe:

Gume noi continental premium, distributie noua, ulei nou, filtre noi, freon full de la 0, un senzor de temperatura, ITP luat pe bune, acte, asigurare pe 1 an, un plin de benzina, etc.

 

 

Te sfatuiesc sa nu dai banii pe anvelope premium!(nu o sa simti mare lucru ,o gaura in buzunar) Pune accent mare pe sistemul de directie si cel de franare.(placutre de origine ,discuri,anvelope noi de buget,echilibrare roti si dupa celelalte lucruri)

Link spre comentariu

Restul consumabilelor sint ok.

Repet, masina a luat ITP pe bune.

Am luat anvelopele noi noute, promotie -10%;  am mai avut si un voucher de 150 lei la ei (e-mag).

M-au costat 999 lei sa am la usa 4 anvelope noi noute Continental Premium.

De ce as fi luat altceva? Sint prea sarac sa-mi permit lucruri de proasta calitate!

Anvelopele joaca un  rol foarte important in ceea ce privest siguranta in trafic  mai ales la frinare.

In rest sananate!

N-am vazut atita rautate la unii...

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Vizitator viobio

Cind am mers cu acest B5 la drumul Bucuresti-Bacau si inapoi Bacau-Bucuresti, nici nu am crezut ca sint intr-o masina, ba am si atipit vreo 30-50 minute, ceea ce pina acum era 100% imposibil." 

Nu mai da ocazia ca lumea să fie ironică , lumea nu este rea este ironică .

Am ris cu lacrimi cu citiva prieteni ( eram la cafea) cind am citit citatul de mai sus .

Unu din prietenii , cu care imi beam cafeaua, are un Passat ultima generatie ( bineinteles 2l TDI , noxe la greu ) , cind a plecat unu i-a zis  " te urci in vomitiv ? " Am ris iar cu lacrimi 

 

Caterincă......

 

Editat de viobio
Link spre comentariu

Daca vezi ca omul este la inceput, chinuie-te si "vorbeste" aceeasi limba cu el. Cand zici: 

Quote

Ai grija cu DOT-ul .(in general la promotii) Nu am spus (scris)cu rautate.

crezi ca intelege instant despre ce este vorba?

Pe fiecare pneu pe partea exterioara este inscris cuvantul DOT urmat de 3 grupuri de cate 4 litere si cifre (ultimul grup contine doar cifre). 

cod-dot-anvelope.jpg

LECO pe tine te intereseaza doar ultimul grup de 4 cifre unde ca in poza de mai jos se vede ca primele doua cifre inseamna saptamana si ultimile doua anul cand sunt produse pneurile. 

anul-si-locul-fabricatiei-unei-anvelope-

 

Este bine (mai ales daca nu se parcurge un numar mare de km) ca pneul sa fie de productie cat mai recenta deci DOT xxxx xxxx xx18 sau maxim DOT xxxx xxxx xx17

 

Pentru un incepator chiar este important ca pneurile sa fie bune (aderenta pe carosabil umed A). 

 

P.S. Nu-i chiar de trecut cu vedere si codul fabrici care le-a produs (primile doua litere sau cifre) desi la multe scrie in clar Made in xxxx. Un pneu Pirelli facut la Slatina nu se compara cu unul facut la Torina sau Milano, sau un Bridgestone facut prin Slovenia nu se compara cu unul facut in Franta. Falken la fel produce in Japonia si in Indonezia. Deci nu inseamna ca daca ai luat brandul X deja este totul OK. De altfel si pretul reflecta unde este produs pneul. Daca tu ai luat Continental => sunt facute la Timisoara. 

Editat de adrian_pic
Link spre comentariu
Vizitator viobio

Cît te costă prostia rumegatoarelor .....100euro .

Zgiriata in parcarea de la Afi , morți si răniți .....acum două luni si jumatate am vopsit toată masina .....

Cred că ii rup capul unuia care nu este atent cu caruciorul in care are haleală pentru un an , sigur a fost carucior de la Ocean .

Acum trebuie să vopsesc toată aripa dreaptă spate .

 

Leco ....faci voodoo ? :tryre

IMG_20180714_122055.jpg

Link spre comentariu

Eu credeam ca doar eu am parul rar , dar se pare ca aripa reflecta ca si altii au probleme asemanatoare .

Nu cred ca e vodoo , ci educatia populimii .

Poti cere ( in cadrul unui demers legal ) sa identifici numarul masinii propietarului caruciorului care ti-a provocat dauna si dupa , sa plateasca revopsirea si compensatii financiare pentru deranj  .

Asa ar fi corect !

De aia exista taxe de parcare si  camere de supraveghere :) .

 

Link spre comentariu
6 hours ago, mac01 said:

:rade::85

 

Expertii nostrii batrani sunt experti, nu ca tine...asa si trebuie sa fie o masina...placuta la condus, nu rigida. Unde te crezi...la raliu pe strazile patriei...sa abordezi curbele cu 150-200km/h?

Daca ai sti tu cati vin la mine la vulcanizare sa inlocuiasca rotile de 17-19 cu roti de 16...n-ai fire de par alb in cap. Toti se plang de rigiditate, de dureri de spate si de disconfortul creat de aceste roti. Ia culca-te pe un pat de scanduri si pe un pat cu arcuri si saltele bune...vezi de pe care te scoli mai odihnit. 

 

Exact tu si ceilalti "experti" de care vorbeam. De ce nu ne povestesti pe bune si cati vin si schimba rotile de 15 cu 16, 17 si mereu mai mari ? Nu cumva sunt de cateva ori mai multi decat aia care se duc in jos ? Trebuie sa cunosti mult despre suspensii ca sa poti sa intelegi cum functioneaza, dar pentru "expertii" astia ca tine: "da, suspensiile moi sunt cele mai bune" si daca tot o dai in extreme de ce naiba nu scoti telescoapele cu totul sa vezi ce bine o sa fie, ce moale, nu o sa te mai doara spatele deloc cand o sa stai doar pe arcuri.

Apoi pune si tu mana si toti ceilalti "experti" si conduceti la drum lung o masina cu suspensii bune, nu basini OEM. Tu crezi ca un koni/bilstein si altele sunt scumpe pentru ca sunt proaste ? Si nu, "expertule" astia nu fac numai suspensii pentru curse/raliuri.

Daca trebuie sa fie asa de moi suspensiile, oare de ce nu gasesti niciodata optiunea sa fie mai moale decat OEM, ci doar mai tare, mereu, niciodata in jos. Nu cumva aia e deja limita inferioara ?

Mai are rost sa intru in suspensii reglabile, progresive, si setari avansate special concepute sa te relaxeze ? Tu sti macar ce este raul de mare si cat de mult afecteaza chiar si atunci cand nu apare vizibil.

Dar suntem plini de "experti" vulcanizatori, "experti" in suspensii, care regleaza suspensia unei masini din inaltimea balonului  :rade:

 

5 hours ago, DjLeco said:

Cind am mers cu acest B5 la drumul Bucuresti-Bacau si inapoi Bacau-Bucuresti, nici nu am crezut ca sint intr-o masina, ba am si atipit vreo 30-50 minute, ceea ce pina acum era 100% imposibil.

Acul de temperatura a stat permanent "lipit" la 90 grade celsius.

Masina este moale pe sosea, dar si stabila fiind destul de grea (asta mi-au spus pina acum 3 soferi care au mers cu ea) nu simti denivelarile sau gropile (bine nu cratere sau chestii de gen) si foarte important pentru mine este silentiozitatea din interior, cind ai inchis geamurile zici ca ti-ai pus doape in urechi.

 

Alte legende de autobaza.
1. Masina ta o fi oricum, dar grea in nici un caz nu este. La cat-a balena de masina si doar 1400kg nu poti sa o numesti nici pe departe masina grea. Aia care ti-au zis ca e grea sunt alti "experti" care n-au vazut in viata lor o masina. O masina grea are 1.7tone sau mai mult. La 1.4t e similara cu celelalte, doar o idee mai grea decat loganul dar si mult mai voluminoasa (aka suprafata mult mai mare in care sa impinga vantul cand mergi pe sosea).

Si daca tot am adus aminte de vant, asta e o problema majora la B5 si chiar B6 (un pic mai greu), simti binisor vantul la volan, nu ca pasager, si creierul oboseste facand involuntar corectii, bineinteles ca expertii de mai sus nu o sa inteleaga legatura dintre vant si suspensii moi si oboseala la drum lung. Ei pun balonul mai mare si "au rezolvat" problema doar doar marindu-i efectul, dar efectul placeboo e si el o rezolvare.

 

2. La toate passat acul sta lipit la 90, am zis ca stau bine la capitolul racire. Se incalzesc greut iarna dar odata incalzite isi mentin temperatura.

 

3. Toate masinile la marimea respectiva sunt silentioase, passatul este la limita inferioara la capitolul asta dar si pretul e mai accesibil. Daca te-ai urcat dintr-un logan in el, o sa ti se para nemaipomenit, daca ai coborat dintr-un seria 5, o sa vezi ca e un gunoi la capitolul asta. Totul este relativ, nu ? Aplici teoria relativitatii si gata. Dar multi la care tu lauzi passat-ul au/au avut/condus si masini adevarate si vad passatul la adevarata lui valoare, valoare aratata si de pretul de piata 1000euro ...

 

4. Si daca tot ai stat sa aduci aminte continuu in posturile ulterioare de faptul ca ai luat ITP-ul pe bune, nu este nimic special sau spectaculos, marea majoritate a masinilor iau pe bune, nu este cine stie ce realizare si nici raritate. Tu vrei ca masina sa aiba frane bune, altfel le repari, schimbi un bec, sa nu aiba jocuri la bucsi si gata, ai luat ITP-ul, ce mare lucru ? Am fost si eu saptamana trecuta cu o vechitura de masina direct la RAR si a luat ITP-ul pe bune, nu in vre-o statie particulara. Am si pus o filmare in topicul cu oglinzi, filmare facuta exact in fata RAR-ului cand asteptam ora de programare.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
1 hour ago, Faust2018 said:

Cît te costă prostia rumegatoarelor .....100euro .

Zgiriata in parcarea de la Afi , morți si răniți .....acum două luni si jumatate am vopsit toată masina .....

Cred că ii rup capul unuia care nu este atent cu caruciorul in care are haleală pentru un an , sigur a fost carucior de la Ocean .

Acum trebuie să vopsesc toată aripa dreaptă spate .

 

Leco ....faci voodoo ? :tryre

IMG_20180714_122055.jpg

 

  Nu Viorele, nu fac voodoo.

 

Insa imi place mult melodia celor de la The Prodigy - Voodoo people (pendulum remix).

 

 

Se mai spune ca D-Zeu le mai da unora si dupa suflet ( si eu un pic ironic, vad ca se poarta) :) ...

 

Mi s-ar parea cea mai idioata chestie de a te razbuna pe masina/motocicleta/bicicleta/casa, bunul cuiva.

Plus ca eu nu te consider dusman, nu am de ce.

Si nici nu-ti doresc raul.

 

Ca nu mai vrem sa fim prieteni (amici) este alegerea ta, nu-ti port pica pentru absolut nimic, nu am de ce.

 

Naspa, ca te lasa parul de pe cap, dar ne bucuram impreuna la bancul clasic:

 

Parul prost paraseste capul destept. :n1

 

 

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

În modul tipic românesc/balcanic, ați făcut praf și topicul ăsta....era vorba doar de cât te costă întreținerea, nu care o are mai șmecheră.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări