daniels Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 masina mănâncă din aceiași farfurie cu proprietarul. Felicitări pentru evidenta ținută! Link spre comentariu
one Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 (editat) 12 hours ago, fanelforum said: Bag de seama ca am dat peste 200 de milioane pana acum si m-am plimbat peste 32000 km de banii astia. O fi mult, o fi putin, nu stiu cum vi se pare. Daca m-as fi dus cu autobuz si tramvai numai la serviciu m-ar fi costat 14 lei pe zi. ... In ultima linie am pus si pretul masinii la costuri ca sa stiu efectiv cat costa toata distractia. Kilometrajul este pozat astazi 5 mai 2018. In concluzie, daca ma duc acum sa mut masina un metru, ma va costa 0,000673 lei.(673 microlei) Calculul nu este relevant caci daca ai fi cumparat o masina noua si ai fi dat 15000€ si ai fi facut 15.000km in primul an, ai fi avut o cheltuiala de 1000€ pe km (las la o parte benzina, etc, exemplul este numai pentru a evidentia eroarea). Daca ai luat masina cu 8500 si ai vinde-o cu 10.000 dupa aceasta experienta, atunci calculele s-ar schimba. Costul pe km se va schimba pe toata durata exploatarii masinii va ingheta numai in momentul in care vei incheia cu aceasta. Evolutia naturala a pretului ar trebui sa fie in scadere daca folosesti masina multi km decat daca o muti un metru. Bineinteles ca ai facut niste reparatii dar daca ai fi vandut-o si ai fi luat masina noua ar fi fost mai ieftin ? Daca masina se distruge intr-un accident maine cat vei obtine ca si daune ? Fa calculul pentru cel de la care ai luat masina, care poate nu a investit nimic in reparatii dar a facut 100.000km apoi a vandut. E mai bine, e mai rau? Nu dedic timp acum sa fac eu, vazand ca esti pasionat de aceste calcule. Totusi, cumpararea unei masini uzate depinde, ca in orice afacere, de conditii pe care le controlam mai putin, de exemplu capacitatea nostra de a evalua starea tehnica a masinii. Eu am luat 2 masini la mana a 2 a si cel putin cu una pot sa fiu sigur ca am cheltuit destul de putin, cealalta voi sti peste citiva ani, acum am ajuns la acelasi pret pe km pe care l-a platit precedentul proprietar si sunt in scadere. Pentru deplasarile facute cu masina proprie in interes de serviciu, eu primesc 0.42€/km. Odata am considerat toate cheltuielile si am facut calculul si am ajuns la concluzia ca aceasta suma este destul de corecta. Nu cunosc cat costa asigurarile in Romania dar ma astept ca sa nu schimbe prea mult cifra, oricum daca consideram si numai 0.3€/km puteti sa faceti calculul, daca la km pe care ii faceti intr-un an convine mai mult masina personala sau taxiul. Totusi alegerea nu este dictata numai de costul masinii si intretinerea acesteia. Editat Mai 6, 2018 de one Link spre comentariu
daniels Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 calculul este corect. Initiatorul a precizat de la începutul condițiile inițiale, deci la ele trebuie să ne raportam. Restul sunt speculatii. Link spre comentariu
q_acdc Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 (editat) Am un frigider 1.4 benzina de 10 ani și am schimbat urmatoarele: o baterie, schimb ulei (inclus filtre) o data la 2 ani, distribuția(și lichid răcire) fără pompa la 6 ani, lichidul de frână la 6 ani. Urmează :anvelope, ulei direcție, curea accesorii plus rola accesorii,de vopsit în zona ștergătoarele,achiziționare huse. Asta se întâmplă când ai autoturism de serviciu. Editat Mai 6, 2018 de q_acdc Link spre comentariu
q_acdc Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 (editat) https://imgur.com/a/UXzyJ8j . Autoturismele (benzina 1.4 și 1.6)sunt din 2008. Editat Mai 6, 2018 de q_acdc Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 (editat) Am un prieten care are un MB 190E de prin 1989, cu care la un moment dat mergea de vreo 5 ani, fara sa-i fi facut vreodata ceva, orice. Avea uleiul smoala, doar mentinea nivelul. Masina avea vreo 250-300.000km, si mergea de rupea. Era un "taran nenorocit" si m-am suparat pe el atunci, imi era mila de biata bijuterie. Si nu este singurul caz, cunosc caz de MB W124 E230, care avea vreo 350.000km, si fusese vandut si rasvandut de nu stiu cate ori, fara sa se oboseasca careva sa-i faca mai mult decat un amarat de ulei. Si toate merg si-n ziua de astazi. In continuare observ melancolici d-astia care adora Dacia zambetul lui Iliesc si prapaditele astea de rebuturi frantuzesti pentru pietele lumii a 3-a, de parca ar fi nu stiu ce exemple de fiabilitate fara repros... Hai mai scutiti-ma... wake up and smell the coffee. Eu am dat 5000E pe motorina in ultimii 2 ani, si tocmai ce-am bagat-o in service pentru niste rulmenti si o distributie. 600E. Si e o duba Ford amarata. Asta nu spune nimic, masina trebuie intretinuta. De injectoarele Delphi care cad in draci la 2 ani de la achizitie, nu mai zice nimeni nimic? Editat Mai 6, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 (editat) Acum 8 ore, daniels a spus: calculul este corect. Initiatorul a precizat de la începutul condițiile inițiale, deci la ele trebuie să ne raportam. Restul sunt speculatii. Corect! E valabil numai pt mine. Asta e. Daca as fi dat 7000 pe logan nou ce castigam? Nu bagam piese si manopera cat era in garantie. Nu avea gpl. Dadeam doar taxe si combustibil. Daca trageam linie dupa un an, sa presupunem ca as fi circulat tot atat, poate saream de 10000 de euroi.poate dupa 5 ani ajungeam la cifrele mele de azi. Editat Mai 6, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 (editat) Acum 8 ore, one a spus: Calculul nu este relevant caci daca ai fi cumparat o masina noua si ai fi dat 15000€ si ai fi facut 15.000km in primul an, ai fi avut o cheltuiala de 1000€ pe km (las la o parte benzina, etc, exemplul este numai pentru a evidentia eroarea). Daca ai luat masina cu 8500 si ai vinde-o cu 10.000 dupa aceasta experienta, atunci calculele s-ar schimba. Costul pe km se va schimba pe toata durata exploatarii masinii va ingheta numai in momentul in care vei incheia cu aceasta. Evolutia naturala a pretului ar trebui sa fie in scadere daca folosesti masina multi km decat daca o muti un metru. Bineinteles ca ai facut niste reparatii dar daca ai fi vandut-o si ai fi luat masina noua ar fi fost mai ieftin ? Daca masina se distruge intr-un accident maine cat vei obtine ca si daune ? Fa calculul pentru cel de la care ai luat masina, care poate nu a investit nimic in reparatii dar a facut 100.000km apoi a vandut. E mai bine, e mai rau? Nu dedic timp acum sa fac eu, vazand ca esti pasionat de aceste calcule. Totusi, cumpararea unei masini uzate depinde, ca in orice afacere, de conditii pe care le controlam mai putin, de exemplu capacitatea nostra de a evalua starea tehnica a masinii. Eu am luat 2 masini la mana a 2 a si cel putin cu una pot sa fiu sigur ca am cheltuit destul de putin, cealalta voi sti peste citiva ani, acum am ajuns la acelasi pret pe km pe care l-a platit precedentul proprietar si sunt in scadere. Pentru deplasarile facute cu masina proprie in interes de serviciu, eu primesc 0.42€/km. Odata am considerat toate cheltuielile si am facut calculul si am ajuns la concluzia ca aceasta suma este destul de corecta. Nu cunosc cat costa asigurarile in Romania dar ma astept ca sa nu schimbe prea mult cifra, oricum daca consideram si numai 0.3€/km puteti sa faceti calculul, daca la km pe care ii faceti intr-un an convine mai mult masina personala sau taxiul. Totusi alegerea nu este dictata numai de costul masinii si intretinerea acesteia. 15000 euro :15000 km = 1 euro pe km(cu combustibilul gratis ). Chiar daca ar fi fost 1000 euro pe km tot era corect. Adica dupa 15 km cu o masina de 15000 de euro, tot ai fi scos din buzunar cate 1000 euro pt fiecare km, deci corect. Pe masura ce faci km, si nu bagi in ea se ajunge la o cifra rezonabila. In primele mii de km si eu ieseam mai ieftin cu taxi decat cu a mea, dar daca o muncesti, scoate banul in timp. Ma refer ca isi reduce tariful pe km... Editat Mai 6, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 Vali, sa mearga e una, sa fie ok e alta. W211 meu are rugina pe ambele conducta de frana in spate. Am atentionat niste prieteni, ghici ce, si a lor are. Daca lumea ar sti din timp ai putea preveni. Aparatoarea nu apara calumea si anumite zone sunt expuse. Dar in general comunitatile MB sunt preocupate cu ce ceara sa isi dea masina, ce consum au scos sau poze cu o masina si eventual o stoarfa langa. N-ai ce discutii tehnice sa porti cu ei ca multi is depasiti si aia care stiu is plictisiti, nu se baga. Apoi depinde cum vrei sa fie masina, ca noua, sau...mere si asa. Voi pune si eu excel-ul meu in care am notat tot asa orice, mai putin spalarile, pt ca alea orice masina ai, cand ai chef o speli, tot atat costa. Cam asta e avantajul loganului, sau fostului meu cazan, totul f ieftin. PE mertzan doar 2200lei au fost gumele de vara, evident noi. 400 o pereche de iarna si va mai urma alta probabil. Ai si consum bun, eu sunt echivalentul la 8%, in scadere. Probabil daca e sa mergi doar pe GPL ajung la un 7, dar in ture mari trece automat pe benzina, plus mai sunt experimentele mele. Link spre comentariu
eugenbt Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 (editat) "De injectoarele Delphi care cad in draci la 2 ani de la achizitie, nu mai zice nimeni nimic?" Logan mcv, 2009, 1.5 dci. dupa doi ani, la 35000 km, a cazut pompa de injectie. nu mi s-a recunoscut garantia pentru ca in anul anterior am schimbat ulei si filtre in alt service decat al lor. pret pompa injectie = 2800 lei. am vorbit cu un mecanic si mi-a schimbat pompa cu una sh cu 650 lei, inclusiv manopera. acum am 173700 km. merg cu aceeasi pompa de injectie si cu injectoarele originale. e chestie de noroc. si da, injectoarele sunt Delphi, ca si pompa. consumul la drum intins este de 3,8 - 5 L/100, in functie de incarcare, AC, talpa, diferenta de nivel. in oras, Botosaniul este mai linistit decat alte orase mari, 6,2 - 7 L/100. bineinteles, datele acestea sunt date de computerul de bord. Editat Mai 6, 2018 de eugenbt Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 Deci nu sunt singurul nebun de-aici. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 Acum 12 ore, daniels a spus: masina mănâncă din aceiași farfurie cu proprietarul. Felicitări pentru evidenta ținută! Eu cred ca are o farfurie mai mare... Link spre comentariu
dany_cta Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 Mananca din aceeasi farfurie nu alta, dar ea mananca prima. Proprietarul mananca ce ramane. Eu sunt de parere ca daca stam sa calculam totul ne lasam de condus. Unele lucruri e mai bine sa nu le stim, sa nu ni le amintim, sa le lasam uitate altfel ajungem la concluzia ca era mai ieftin sa mergem cu taxi-ul. Link spre comentariu
mac01 Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 Acum 1 oră, eugenbt a spus: "De injectoarele Delphi care cad in draci la 2 ani de la achizitie, nu mai zice nimeni nimic?" Logan mcv, 2009, 1.5 dci. dupa doi ani, la 35000 km, a cazut pompa de injectie. nu mi s-a recunoscut garantia pentru ca in anul anterior am schimbat ulei si filtre in alt service decat al lor. pret pompa injectie = 2800 lei. am vorbit cu un mecanic si mi-a schimbat pompa cu una sh cu 650 lei, inclusiv manopera. acum am 173700 km. merg cu aceeasi pompa de injectie si cu injectoarele originale. e chestie de noroc. si da, injectoarele sunt Delphi, ca si pompa. consumul la drum intins este de 3,8 - 5 L/100, in functie de incarcare, AC, talpa, diferenta de nivel. in oras, Botosaniul este mai linistit decat alte orase mari, 6,2 - 7 L/100. bineinteles, datele acestea sunt date de computerul de bord. Sistemul vechi de injectie facea probleme grave la toate masinile. Ford, Renault, etc... aveau probleme cu acest sistem de injectie Delphi. Pilitura de fier din pompa si injectoare nu se datora sistemului de injectie prost gandit...ci motorinei, care nu mai avea aceleasi proprietati de ungere. Normele euro....sa traiasca! Acum nu mai cad. Dupa cate stiu Renault a schimbat sistemul de injectie de vreo cativa ani incoace...cu Siemens. Te rogi de injectie sa se strice... n-ai nicio sansa! Sunt proprietari care au ajuns la peste 300.000km cu noul sistem de injectie si nu s-a defectat absolut nimic. Link spre comentariu
Sharky Postat Mai 6, 2018 Partajează Postat Mai 6, 2018 E f bine sa te poti gospodari si sa ai simtul realitatii. Daca vrei sa tii neaparat o anumita masina, aia e un lux, dar totusi e bine sa fii cu capul pe umeri, ca poate mai iei alta masina care nu o iubesti chiar asa si ai vera sa stii ce sa bugetezi. Ce faci din placere nu se pune, ca doar nu faci economie, dar daca poti sa tragi niste invataturi din asta, e cu atat mai bine. Atasat fieisrul meu, mai e costul masinii cu taxa 6500E. E clar ca am depasit cu mult focusul fratelui meu care a fost 6000E si a mai bagat vreo 3000 in gume, vara iarna noi, vreo 700 lei ep schimbat de roti (i-am zis clar ca in banii aia cumpara jante pt iarna pe 15). Ca reparatii un EGR, dar niste bucse stau sa pice. Nu ajunge nici pe departe la fel de scump ca mertzanul, dar cred eu sunt la zi, pe el il pasc niste schimbari. Deci, cred ca pe viitorul proprietar mai degraba. merc si passat.xlsx Link spre comentariu
Postări Recomandate