Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cat costa sa ai masina?


Postări Recomandate

50 minutes ago, mac01 said:

I-au dublat pretul? Si cu motorizarea cea mai mica!

Loganul nu trebuia sa coste 5000 euro?

Daca dai drumul la aer conditionat si mai sunt trei persoane in masina...nu mai urca dealul de la Tineretului...ajunge melcul inainte!

De concediu nici nu mai vorbim...ajungi dupa o saptamana la destinatie! Si cand ai ajuns trebuie sa te intorci...ca sa ajungi la timp la munca!

Nu merita masina aia 11.000 euro! La 80-100.000km e varza cu carne motorul ala!

 

Nu stiu cum este la altele, dar Smart-ul decupleaza singur AC-ul cand incarcarea pe motor depaseste 80% (acceleratii, depasiri,...) si la plecarea de pe loc. Decuplarea este instanta, aproape insesizabila pentru sofer si din punct de vedere al aerului baga continuu rece pentru ca, in alea cateva secunde cat sta decuplat nu apuca nici macar sa isi goleasca circuitul de inalta presiune sau sa se incalzeasca vaporizatorul, el merge normal.

 

Motorul mic nu prea e asa avantajos cum cred multi. Consumul mic nu este dat de motor mic, ci de sarcina mica, de greutatea utilajului mica, ceea ce nu e valabil la logan. Punand un motor mic doar reduci teoretic emisiile, dar practic, cand trebuie sa o turezi ca pe o motoreta ca sa urce un deal, toata norma aia de poluare iese arsa pe teava de esapament impreuna cu toata benzina cu care o inneci ca sa reuseasca sa traga.

Link spre comentariu

Nu toata lumea pricepe treaba cu consumul. Ei cred ca daca isi cumpara masina cu motor de trotineta consuma si putin. Motor mic, taxe mici, consum mic...asa pricep ei! Nu se gandesc la masa care trebuie s-o deplaseze acel motor....iar daca-i intrebi cat consuma iti spune ca merge cu miros de benzina....cand de fapt e invers....papa de rupe.

Am avut acum vreo 20 ani o fiesta benzinar de 1118cmc. In oras sub 10 nu reuseam s-o scot nici mort (poate doar noaptea)...media undeva la 11-12%...si asta mers linsitit cu frana de motor, bla, bla, bla,...daca eram nervos cu ea sarea la 13%. Atunci am priceput eu care-i treaba... ca un motor mic nu inseamna neaparat si un consum mic....cu toate ca cel care mi-a vandut-o sustinea ca consuma 5% (baliverne).

Editat de mac01
Link spre comentariu
Vizitator viobio
1 oră în urmă, mac01 a spus:

Nu toata lumea pricepe treaba cu consumul. Ei cred ca daca isi cumpara masina cu motor de trotineta consuma si putin. Motor mic, taxe mici, consum mic...asa pricep ei! Nu se gandesc la masa care trebuie s-o deplaseze acel motor....iar daca-i intrebi cat consuma iti spune ca merge cu miros de benzina....cand de fapt e invers....papa de rupe.

Am avut acum vreo 20 ani o fiesta benzinar de 1118cmc. In oras sub 10 nu reuseam s-o scot nici mort (poate doar noaptea)...media undeva la 11-12%...si asta mers linsitit cu frana de motor, bla, bla, bla,...daca eram nervos cu ea sarea la 13%. Atunci am priceput eu care-i treaba... ca un motor mic nu inseamna neaparat si un consum mic....cu toate ca cel care mi-a vandut-o sustinea ca consuma 5% (baliverne).

Dacă citeai cu atentie ce am scris .....observai că nu eu ma folosesc de acel Logan  sau de intretinerea lui , eu doar am platit masina .Am spus că masina va fi echipată cu instalatie pentru gaz .

Acum 4 ore, Sharky a spus:


Sa ne torni acolo niste costuri de il iei.

 

Ai ceva dotari pe lighean? Cred ca ai la pretul ala.
M-am linistit inca nu am ajuns la atat cu mertzanul luat acu 2 ani si am deja gaz pe ea plus o taxa platita.
Si da, rotile de vara au fost luate de noi, toate lichidele imi sunt schimbate, deci nu am furat startul.
Evident, mai stau altele sa crape, dar inca mai e loc in buget, iar de recuperez taxa...

 

Avantajul sa ai timp sa o repari singur. Si sa stii sa iti cauti piese, ca mai exista si altceva inafara de reprezentanta.

La ce lighean te referi ? 

Editat de viobio
Link spre comentariu

Daca va uitati care`i tehnologia la astea mici cu turbina, astea moderne, o sa intelegeti de ce consuma mai putin decit

alea fara turbina si de aceeasi putere. Am mai explicat undeva pe aici evitarea pierderii de putere datorita clapetei la benzinarele

mici turbo. Aia la putere mica, deci in oras "maninca" intre 15-20% din puterea motorului datorita frinarii vacumatice din galeria de admisie.

Au tras de ele incit si pompa de ulei este cu debit variabil ca sa reduca consumul, nu stiu daca si la la 0,9T este asa.

Consumul la un Logan 0,9 turbo fata de un 1,6l/8V in acelasi oras (Timisoara), cam la aceleasi ore este cam cu 1,5-2l% mai mic.

Testat de 2 colegi.

Nu comparati o Fiesta de 20 ani cu motorul nou, o fi petarda Logan-ul insa motorul este printre cele mai economice pe benzina la ora actuala.

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 4 ore, mac01 a spus:

I-au dublat pretul? Si cu motorizarea cea mai mica!

Loganul nu trebuia sa coste 5000 euro?

Daca dai drumul la aer conditionat si mai sunt trei persoane in masina...nu mai urca dealul de la Tineretului...ajunge melcul inainte!

De concediu nici nu mai vorbim...ajungi dupa o saptamana la destinatie! Si cand ai ajuns trebuie sa te intorci...ca sa ajungi la timp la munca!

Nu merita masina aia 11.000 euro! La 80-100.000km e varza cu carne motorul ala!

Si eu sunt curios cit o să reziste motorul , nu știu pe nimeni să aibe Logan cu acel motor și km multi , să aud o parere , folclor este mult .

 

Link spre comentariu

Simplu de tot, resursa motorului este data la 250Kkm

Era data pe un site dar au scos`o!

La 1,6 Mpi e data 400Kkm si pe aia au lasat`o.

http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=50

http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=49

3 hours ago, dany_cta said:

 

Nu stiu cum este la altele, dar Smart-ul decupleaza singur AC-ul cand incarcarea pe motor depaseste 80% (acceleratii, depasiri,...) si la plecarea de pe loc.

La fel este la toate Logan`ele, de la inceput, totusi nu decupleaza compresorul la plecarea de pe loc, nici ala de 1,4Mpi

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

La smart pe benzina motorul rezista pana pe la 100k km. Apoi le baga in reconditionari, segmentari, etc... Dieselul tine mult, nu are aceeasi problema. Motoarele respective de smart sunt proiectate de o firma de renume si componentele produse in tari serioase (Germania in principal). Motoarele sunt turbo si trag 800kg dupa ele. Preturile la piese sunt foarte mari. Si totusi la 100k sunt terminate.

Oare loganul turbo capacitate mica o sa fie in stare sa bata recordul ?

Link spre comentariu

Da stiu..renault face motoare bune...totusi e prea mic pentru balabusta aia,  trebuie turat ca sa obtii putere si s-o deplasezi...iar turatii mari inseamna si uzura mare.

Om trai si om vedea...dar eu zic ca la suta de mii...e de impachetat....mai ales ca se va folosi si pe gaz.

Link spre comentariu
7 minutes ago, Herr Gigelaizer said:

Pana nu se impute treaba cu dieselul sa beneficiem de ceea ce mai gasim inca bine intretinute la hileristi...de curand mi-am luat un passat 3b5 din 99 toamna, motor PD AJM care are peste 440000 km si mere beton...asa ca cei care viseaza ca loganu'...zic sa-si mai reconsidere alegerea inainte de a da o caciula de bani (mai ales in rate) pe un cotet cu motor de drujba.

La cca 1300 euro dati pe vaporul hitlerist eu zic ca daca ma duce cca 70000 in cca 3-4 ani pot sa-l duc la fer vechi, asta daca in tot acest rastimp nu ma impiedic de vreun prost care sa  grabeasca de o dauna totala.

Abia acum dupa ce m-am invatat cu noua jucarie ii inteleg pe cei care acum 10 ani dadeau peste 9-10000 euro pe asemenea model...si nu un logan nou (care cu ceva dotari trece lejer de aceiasi bani).

 

 

Eu nu sunt fan masini germane, si nici nu consider vw ca fiind o masina buna sau de top, dar cu siguranta, pana si vechitura aia din 99, e cu multe clase peste loganul nou. Si intretinerea .. daca nu esti pretentios si e in stare ok nu o sa manance mai nimic. Pai cat ai dat tu pe el cu totul, unul cu logan nou plateste doar la revizii si micile defectiuni pe care te obliga sa le repari la revizii din banii tai, doar ca sa iti pastrezi garantia.

 

Acum serios vorbind: de cate ori v-ati trezit depasit de un logan in afara si sa se duca, voi mergand pur si simplu normal si sa treaca loganul pe langa voi ? "Cotetele" astea straine vechi de 18 ani inca o fac fara nici o problema.

Link spre comentariu
1 hour ago, mac01 said:

Da stiu..renault face motoare bune...totusi e prea mic pentru balabusta aia,  trebuie turat ca sa obtii putere si s-o deplasezi...iar turatii mari inseamna si uzura mare.

Om trai si om vedea...dar eu zic ca la suta de mii...e de impachetat....mai ales ca se va folosi si pe gaz.

 

Nu`i deloc turat, e motor turbo, ala face toata treaba.

Are cuplul mai mare decit la 1.6mpi si puterea maxima la turatie ...mai mica, 5000rpm fata de 6000...

http://www.e-automobile.ro/categorie-motor/18-benzina/88-90-tce.html

Asa ca idee, motorul ala e pe Dacia din 2013, pe Renault cred ca din 2012.

Sint destule care au depasit 100Kkm, nu`i nici o noutate

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu
Vizitator viobio
1 oră în urmă, mac01 a spus:

Da stiu..renault face motoare bune...totusi e prea mic pentru balabusta aia,  trebuie turat ca sa obtii putere si s-o deplasezi...iar turatii mari inseamna si uzura mare.

Om trai si om vedea...dar eu zic ca la suta de mii...e de impachetat....mai ales ca se va folosi si pe gaz.

Folclor de autobază cu gazul , celelatlte masini au toate gaz pe ele , nu au nici pe dracu , Loganul ăsta nou a inlocuit un Logan 1.6  care avea 280000km la bord , 1800000 făcuți numai cu gaz , motorul nu avea nici pe dracu . 

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări