Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cat costa sa ai masina?


Postări Recomandate

Acum 1 oră, doru3160 a spus:

Cica omul in viata are 2 mari bucurii...una cand cumpara masina si a doua, cand reuseste s-o vanda.

Incerc sa ma bucur si eu de partea cu vandutul.

Link spre comentariu

Te duce leco cu b5 și vei vedea că deși omul din fata ta sta comod tu ai inca mult loc în spate 

Iar peste gropi treci că un boss.

 

La fel nu ți se infunda urechile când ajunge motorul la 3000.

Și nici nu ruginește prea ușor.

 

Dar la costuri ești campion cu un 1.6 benzina 8v.

Link spre comentariu

Cat costa sa ai masina ? Costa in functie de cat de maniac esti. Considerand doua masini identice, ieftine, exista doua tipuri principale de persoane:

1. cei care repara orice chichita, cum se aude un zgomot mai ciudat fug cu ea la service, pe astia ii costa mult, si cand cumpara, cumpara piese scumpe mergand pe ideea ca pretul stabileste calitatea - chiar am vazut un simering victor reinz made in ungaria la vreo 270lei si acelasi simering made tot in ungaria, pur si simplu IDENTIC, clar acelasi producator dar cu alta eticheta pe el, cu 100lei mai ieftin.

2. cei care baga combustibil si strictul necesar, rar filtre de polen, aer si gumele numai SH, si trag de ele. Pe astia ii costa putin sa aiba o masina, si la final chiar merg la fel ca ceilalti.

 

Chiar daca eu nu fac parte din a doua categorie, am tendinta sa cred ca masinile din a doua categorie merg la fel de mult ca si masinile celor din prima. Chiar daca nu sunt asa de bibilite si ingrijite, poate exact faptul ca nu le tot demonteaza nimeni pentru orice zgomot, le face sa reziste mai mult. Cel putin asa mi se pare mie, ii vad ca aia merg fara probleme chiar si cand un telescop curge si le bat cateva bucsi, pastreaza banii in buzunar si n-au nimic. Nu sariti acum cu vai, franare, stabilitate, bla bla bla, vorbim de masini ieftine conduse si in limite de siguranta, oamenii aia isi cunosc masinile la cat merg cu ele si stiu cat de bine sau rau franeaza. Era doar un exemplu, putem sa inlocuim telescopul cu o rola intinzatoare care scartaie, sau orice altceva...

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
Acum 8 ore, Ion_Bumbu a spus:

Folosesc un Logan si chiar nu ma simt mai prejos ca altii...

Iara s`a dus p..ii de suflet un topic!

 Poate are timp vreun moderator sa mai mature prin el.

Link spre comentariu

Cred că e o treabă de percepție.

Unul care le bibileste are impresia că dacă un rulment huruie a doua zi crapă. Daca e atehnic. Sau pur și simplu îl enervează.

 

Centura neagra la neîngrijire a văzut o un vecin la el la fabrica. Duba de marfa care a mers până când a atins pistonul discul. Nu capătul plăcuței. Pistonul!

 

Asta pe langa rulmenți cu joc și altele. Totuși zero accidente din motive tehnice dar plin de accidente din neatenție.

Editat de Sharky
Link spre comentariu
11 hours ago, Ion_Bumbu said:

Folosesc un Logan si chiar nu ma simt mai prejos ca altii...

N-a zis nimeni c-ar fi asa. Fata de altii, si eu folosesc o masina modesta. Foarte modesta chiar. Pentru ca trebuie sa fac bani cu ea, nu sa cheltui.

Link spre comentariu

Eu nu fac bani cu ea dar sa cheltiu aiurea nu mi se pare ceva normal, era sa zic destept da mi`am amintit de Patrol...

Pe ala`l folosesc cind am ceva de tractat, iarna cu zapada, mers la munte, etc.

De stabilitatea si fiabilitatea Logan-ului, vezi Logan Cup .de, le alearga aia de le rup, tin motoarele alea in regim de masina de curse peste 70Kkm, si asta

cu ele la blana tot timpul, abia acuma le`au limitat pe la 5800rpm, pina acuma 7000rpm vedeau des.

De rasturnat nu au reusit sa le rastoarne, masinile sint stock doar cu rollcage echipate si motoare de 1.6l/8v

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Acum, revenind la topic: Passat-ul m-am costat 8500 euro în 2010, l-am luat cu 140000 km reali. Nu am băgat de când îl am mai mult de 5000 hai sa zicem 6000 euro în reparații (nu includ aici consumabile gen cauciucuri, frane, ulei, filtre,curele), deci, presupunând că aș fi găsit o mașină noua care nu ar fi avut probleme de natura mecanica sau electrica în acești 360000 km, aceasta ar fi trebuit să coste 14500 euro. Când am luat Passat-ul, m-am uitat la un Logan MCV 1.6 16v cu clima, care costa 12.500 euro, nu cred că rămânea mare lucru din Logan după 360000 km și 8 ani. Ca idee, pt cei ce vor mașină: costurile / km sunt cam de 1-1.5 lei /km, aici intrând tot, adică combustibil, reparații, asigurare, impozit, rovinieta, consumabile, amortizare , la un parcurs de 10-20000 km/an. Sub 5000km/an e mai ieftin sa închiriezi sau să folosești taxi.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări