Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Cat costa sa ai masina?


Postări Recomandate

Vizitator viobio
Acum 19 ore, Sharky a spus:

PAssat TDI sigur a vazut Vio, ca is comune, benzinele mai rare.

TDI-ul e silentios cand il scoti la drum lung si il tii la 2mii ture la regim constant. Doar in oras caraie sau de il turezi de il ia naiba. Deci tot cam ca si o benzina e la drum extern.

Nimeni nu vb modelul ala de rau. ADica da, e vechi, nu e aratos, DAR e tanc si ofera ce trebuie. Mult peste un lighean nou.

 

DAr din lista de masini enuntata doar cu clk-ul sau superbul ar putea concura, restul, e34 si probabil porsche is din alt film.

E34 e el vechi, dar unul in stare buna, de fabrica, nu ciobanit de vreun tuner mioritic, are ceva aparte.

 

Masinile faine is ca o boxa buna. La inceput nu iti dai seama ca e buna, dar dupa ce convietuiesti cu ea cateva luni, cand te intorci la modelul standard te si miri cum naiba ai putut asculta muzica inainte. Sau daca te prinzi din prima ce aveai inainte nu era boxa, era doar o lada cu difuzoare. :)

 

 

Am condus VW B5 la greu , a fost o mașină la mare modă , cine nu avea bani de Audi A4 își lua Passat 

Cele mai multe pe care le-am condus au fost 1.9 TDI , motorul ăla care tuturor le consuma 5l/100km(sic)  , parerea mea este ca 1.9 TDI din acea vreme a fost un motor reușit , cel mai mult mi-a plăcut ăla de 130cp , parcă cu DI roșii , nu mai tin minte sigur , tragea bine .

Cu benzinare am condus :1.6 , 1.8T , 2l . Cele pe benzină  de 1.6 și 2l nu mi-au placut pentru că nu aveau demaraj , masina are 1400kg , motoarele nu prea au cuplu , sunt anemice , la fel cum a fost si motorul de 1.8l de pe Pejosul 407 avut de mine . 

1.8T mi-a placut , in acea perioadă cam cele mai multe benzinare au fost 1.8T 

Nu mai tin minte citi cp avea mașină dotată cu motor de 2l , 115 sau 130cp , totuși cred că 115cp , după mine motor prea slab pentru greutatea masinii , dacă pornești AC si sunt patru pasageri în mașină cred ca pe la Comarnic sau pe Dealul Negru urci cu treapa a II a , să nu mai vorbim de chinuială cind vrei să depășești , cind nu te ajută motorul .

Am un prieten care lucrează la Porsche  , așa mai pot să mai fac cite o tură de drive test .

Ce spun mulți mecanici  sau ingineri care sunt onești , oameni care lucrează in service autorizate pe marci auto , este o luptă acerbă , ca un concurs , să obții cai putere din capacități ale motoarelor cit mai mici , numai că motoarele sunt din ce in ce mai nefiabile in timp , acum sunt motoare de 2l turbodiesel de 170...270cp !!!! Sau 1.4l TFSI de 170cp ! Consumerism maxim . Toți fac masini din ce in ce mai proaste , vorbeam ieri de un Mercedes Sprinter al meu , jale , a ruginit zici că are 20ani , AC a murit iar săptămâna trecută , injectoare schimbate , turbină schimbată , masina nu are nici 100000km .

O fac maine de ris .

Link spre comentariu
Acum 2 ore, Sharky a spus:

Atata va speriati de niste brate care costa 120lei bucata (4 la numar pe ambele parti), daca le iei la pret bun! Si doar alea de sus se duc des(50-100k), alea de jos tin mai mult.

800lei pe roata dai doar daca schimbi absolut tot, cu bielete antiruliu si bara directie. Nu mai dezinformati ca nu e chiar asa scump. 

 

Iar spatele e punte rigida daca nu ai 4motion, asa ca acolo n-ai ce schimba.

Dreptate ai. Am avut automat cu AVF 4motion.

Dar nici bratele schimbate pe rand si la pret micut nu au tinut. Am schimbat 1 brat, a crapat celalt , asa ca am socotit ca tot omul. Toata echipa direct.

Ce mi se pare ciudat, ca in 80 k  cu peugeot 508, cumparat second hand ( are 250 k acum), nu m-am atins de suspensie neam, si nu troncane absolut nimic. Asta in 2 ani .

Nu este chiar dezinformare. Sunt patit...

Link spre comentariu

Toate masinile pica, unele mai des, altele mai rar. La toate gasim exceptii, gasim o poza cu o distributie uzata sau altceva. Cand vorbim de ceva comun producatorii seriosi fac recall-uri si rezolva problema, ceilalti se lasa arestati si tac in continuare din gura, pana le baga statele cu forta mana in buzunar.

 

Si b5-ul, si b6, sunt gunoaie de masini. Masini care doar te duc de colo-colo, ridicate in slavi de romanul sarac care nu isi permite o masina mai buna dar traieste cu impresia ca tara face masini, nu firma, si pentru ca vw e nemtesc inseamna automat ca e la fel de bun ca celelalte marci premium. B6-le a fost intr-adevar cel mai mare chix, dar a prins la fraieri. B5-ul a stat mai linistit la locul lui si si-a facut treaba pentru care a fost proiectat. Si totusi, asa gunoaie, dau clasa la orice logan din orice pozitie posibila, la orice capitol, inclusiv la intretinere.

 

Legat de farmecul aparte al unul e34, recunosc ca nu as refuza un e38 725tds, poate sunt eu mai de moda veche, dar ceva mai nou nu mi-ar placea din seria respectiva. Asa cum am mai spus, nu sunt fan bmw, dar masina aia este o opera de arta.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu
31 minutes ago, dany_cta said:

Cand vorbim de ceva comun producatorii seriosi fac recall-uri si rezolva problema, ceilalti se lasa arestati si tac in continuare din gura, pana le baga statele cu forta mana in buzunar.

Nici un producator nu face recall de bunavoie. Ar însemna sa recunoasca de bunavoie ca a facut greseli în proiectare sau productie, Asa ca recall se face numai ca sa evite fie cheltuieli mai mari (judecati si despagubiri costisitoare), fie publicitate negativa masiva.

Ca sa n-aveti probleme cu suspensia, luati tractoare. Neavând suspensie, nu se poate strica nimic. Lipsa de confort si tinuta de drum catastrofala nu-s chiar asa de grave. Ce daca Loganul se rastoarna în curbe sau la jaloane? Important e sa tina în veci.

Editat de franzm
Link spre comentariu

Si chiar crezi asta?

Parca cineva din nemtia si`a cam cerut scuze pentru ajustarea rasturnarii, sau asta se trece sub tacere?

De au luat`o si ei pe urmele lui A.

Si referitor la tractoare, chiar am unu, Patrol Y61 2,8l, povesti de adormit copii ca nu`s comode si da, are punte rigida fata spate!

:d

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Daca n-ar fi fost presa de specialitate ar fi trecut-o sub tacere, adica exact ceea ce am subliniat. Dar sunt multe cazuri în care nu se face un recall oficial ci se rezolva pe sustache, când duci masina la servisat. Am patit-o si eu asa cu Fabia 2. Au avut nevoie de zece zile pentru un schimb de ulei si niste verificari de rutina. Si-au cerut scuze dând vina pe gripa (în mijlocul verii), pe concedii, pe ucenicii care n-au comandat la timp piesele (sic). Dar ei de fapt au schimbat lantul de distributie. Si m-au avertizat ca peste un an trebuie curatate frânele pe spate (cu tamburi). Am schimbat eu cilindri de frâna care nu erau etansi.

Link spre comentariu
Vizitator viobio
La 23.06.2018 la 18:11, dorofteius a spus:

O fi ok cocosatul (B5) de pasat pe multe capitole.  Dar nu spuneti nici unul de suspensia horror, si de instalatie electrica facuta cu cabluri de la gunoi.

B6 este , cum spunea si Dany_Cta, cred ca cel mai mare chix de la vag impreuna cu g6, ca la g5 primele , erau reusite in principiu.

Noul proprietar de B5 simte altfel placere cind stă in dreapta soferului sau pe bancheta din spate , că nu conduce el , cel de la volan își poate da cu parerea despre comportamentul suspensiei , ținută de drum , etc , etc , pentru că el " simte " cel mai bine masina , cine conduce cred că intelege ce vreau să spun.

Link spre comentariu
Vizitator viobio

dany_cta , E38 este intradevar o mașină foarte frumoasă , stiu un chinez care are una fabricată in 1999 , 4.4L V8 , masina arata impecabil , este ținută in garaj și nici nu prea a circulat cu ea .

Eu sunt fan BMW , E34 si E39 sunt masini frumoase , eu m-am ales cu acel CLK pentru că am fost dezamagit cum arată E60/61 , initial vroiam să imi cumpar un BMW seria 5 .Nici F10/F11/F07 nu imi plac cum arată .

Seria actuala G30 imi place cum arată , inclusiv deria 4 .

Link spre comentariu

O masina care merge nu poate fi numita gunoi.

Gunoi e una care nu merge si care se strica intr-una. B5-ul si-a castigat un renume in fiabilitate. Doar ca la noi, in opinea mea marcile astea sunt supra apreciate. Prea scumpe pt ce fac.

Idem audi a4.

Cu asta sunt de acord, dar e data de piata, pt ca romanul sta in limba dupa vw-uri. Daca e sa iei dinafara pretul e mai normal.

 

Is curios ce poti lua in aceasi bani de B5 sa fie mai bun. Pe bune acum, is deschis la orice parere.

Prin bani de b5 ma refer la 1500-2000E in functie de stare si se presupune ca pe vcds nu ai valori aiurea la injectoare, nu fumega, turbina nu da semne, ambreajul prinde bine, volanta nu bate.

Gasesti asa ceva la 2000E, acu ca poate avea alte hibe, e valabil pt orice alta masina.

Veniti va rog cu alternative sigur exista, sa le vedem.

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 26 minute, franzm a spus:

Daca n-ar fi fost presa de specialitate ar fi trecut-o sub tacere, adica exact ceea ce am subliniat. Dar sunt multe cazuri în care nu se face un recall oficial ci se rezolva pe sustache, când duci masina la servisat. Am patit-o si eu asa cu Fabia 2. Au avut nevoie de zece zile pentru un schimb de ulei si niste verificari de rutina. Si-au cerut scuze dând vina pe gripa (în mijlocul verii), pe concedii, pe ucenicii care n-au comandat la timp piesele (sic). Dar ei de fapt au schimbat lantul de distributie. Si m-au avertizat ca peste un an trebuie curatate frânele pe spate (cu tamburi). Am schimbat eu cilindri de frâna care nu erau etansi.

Am citit si eu pe un forum românesc că se plingeau unii de distributia motoarelor de 1.2L  .

Link spre comentariu
Vizitator viobio
Acum 16 minute, Sharky a spus:

O masina care merge nu poate fi numita gunoi.

Gunoi e una care nu merge si care se strica intr-una. B5-ul si-a castigat un renume in fiabilitate. Doar ca la noi, in opinea mea marcile astea sunt supra apreciate. Prea scumpe pt ce fac.

Idem audi a4.

Cu asta sunt de acord, dar e data de piata, pt ca romanul sta in limba dupa vw-uri. Daca e sa iei dinafara pretul e mai normal.

 

Is curios ce poti lua in aceasi bani de B5 sa fie mai bun. Pe bune acum, is deschis la orice parere.

Prin bani de b5 ma refer la 1500-2000E in functie de stare si se presupune ca pe vcds nu ai valori aiurea la injectoare, nu fumega, turbina nu da semne, ambreajul prinde bine, volanta nu bate.

Gasesti asa ceva la 2000E, acu ca poate avea alte hibe, e valabil pt orice alta masina.

Veniti va rog cu alternative sigur exista, sa le vedem.

Mazda 6 ar fi o alternativă .....zic eu , numai că multor români nu le plac japonezele . https://suchen.mobile.de/auto/mazda-6-2003.html

Mașină foarte bună , mai ieftină decit germanele ,  Hyundai I30 ( chiar dacă este alta clasă ) , am un prieten care are un I30 cumparat de nou , are aproape 180000km masina merge brici , este diesel , am condus-o si eu de citeva ori .

 

 

Săptămâna asta sper sa ridic un Logan dotare Prestige  cu motor de 0.9L TCe , tare sunt curios ce poate motorul ala , chiar făceam caterincă că este de drujbă , anul trecut am mai cumparat unu Laureate cu motor de 1L .

Editat de viobio
Link spre comentariu

Ford, fiat, alte italiene, renault, peugeot, la toate se gasesc alternative mai bune decat b5-ul si mai ieftine. Romanul se uita doar dupa vw.

Am adus unul cu 1300e inclusiv transportul Arad-Constanta, deci traversat Romania in stare tehnica foarte ok, doar interiorul cam chinuit. S-a dat intr-o saptamana la pret dublu.

Nu sunt samsar, eu doar am fost sa verific si sa o conduc inapoi.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări