dan_b11 Postat Mai 21, 2018 Partajează Postat Mai 21, 2018 (editat) Corect, de reclamatii si rezolvarea acestui tip de problema sa ocupa exclusiv distribuitorul si asta nu il poti schimba. @Vera, este vorba de anexa 3 a ordinului 90/2015, denumita conditii generale unde la articolul 7.13 se specifica urmatoarele: 7.12. Dacă utilizatorul sesizează direct sau prin intermediul furnizorului, în scris ori prin alte mijloace puse la dispoziție de operatorul de distribuție, că grupul de măsurare este defect sau suspect de înregistrări eronate, operatorul de distribuție efectuează, în termenul prevăzut la pct. 7.10, o verificare la locul funcționării, cu acceptul și în prezența utilizatorului și a furnizorului, iar constatările se înscriu într-un proces-verbal semnat de părți. Echipamentul de măsurare demontat se verifică la un laborator metrologic autorizat, care stabilește eroarea de înregistrare. 7.13. În situația prevăzută la pct. 7.12, costul lucrărilor de verificare, demontare și remontare a grupului de măsurare se suportă de către operatorul de distribuție, inclusiv în cazul în care sesizarea utilizatorului se dovedește a fi neîntemeiată. În situația unei noi reclamații neîntemeiate a utilizatorului, efectuată în următoarele 12 luni de la reclamația neîntemeiată ale cărei costuri au fost suportate de către operatorul de distribuție, costul se plătește de către utilizator prin intermediul furnizorului. Detalii: https://legeaz.net/monitorul-oficial-462-2015/ordinul-anre-90-2015-312-din/anexa-3-conditii-generale Editat Mai 21, 2018 de dan_b11 Link spre comentariu
vera Postat Mai 21, 2018 Autor Partajează Postat Mai 21, 2018 dan_b11, iti multumesc mult Link spre comentariu
eugenius Postat Mai 21, 2018 Partajează Postat Mai 21, 2018 La 18.04.2018 la 20:57, PINTI a spus: Cei de la electrica....cupleaza...decupleaza...si iar cupleaza...s.a.m.d Si asa apar fel de fel de defecte la aparatura detinuta...TV, frigidere, congelatoare, combine, PC-uri, etc, etc. Si cand vrei sa ii ei de gat, pentru a te despagubi, au metodele lor pentru a se eschiva. Si tu ramai cu paguba. Nu vei primi nici un leu. Da există o metodă mai puțin "ortodoxă" larg folosită pentru a detecta unde este poziționat un izolator străpuns pe liniile de 20 KV, cei de la echipe se poziționează în teren astfel încât să vadă linia pe distanțe mari și cer în stație cuplarea tensiunii, și văd unde sar scântei, la ce stâlp, uneori este necesar să repete de mai multe ori manevra, apoi se duc la stâlpul respectiv și înlocuiesc izolatorul. Dacă ar proceda după carte, ar trebui să separe linia pe ambele capete și să măsoare de la ambele capete cu un reflectometru http://www.distek.ro/ro/Categoria/Aparat-masurat-electrice_Locatoare-defecte-cabluri_SEBAKMT-3239, apoi să vadă pe hartă unde este locația defectului. Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 21, 2018 Partajează Postat Mai 21, 2018 Se mai poate intampla ca RAR-ul (reanclansare automata rapida) sa lucreze pe timp de furtuna (aduce resturi vegetale umede in zonele de izolatie). Acum nu mai stiu, dar cand eram operator intr-o statie de medie RAR-ul era programat sa faca de 2 ori ciclul inchis-deschis al intreruptorului. Mi-amintesc ca aflam traseul furtunii dupa ce identificam zona care corespunde acelei celule de intreruptor. Aveam foarte multe plecari, in linii aeriene si cable subterane; CAP-uri, SMT-uri, crescatorii de pui si gaini..etc. Sosirea era pe 110kV. Link spre comentariu
vera Postat Mai 21, 2018 Autor Partajează Postat Mai 21, 2018 (editat) Auziti cat tupeu si nesimtire au cei de la Buleftrica: 1-pe data de 04.04.2018 au venit si au facut verificarea de pomina de care v-am mai spus. Tot atunci s-a incheiat un proces verbal de verificare, in care eu am aratat, cu ce si cum s-a facut verificarea si ca sunt total nemultumit si doresc verificare metrologica. Pt. ca nu am fost de acord, ca verificarea metrologica sa se faca la Timisoara (conflict de interese), nu mi-au schimbat contorul; 2-pe data de 28.04.2018 au venit baietii, mi-au facut legatura telefonica cu seful lor, am cazut de acord ca verificarea metrologica sa se faca in Bucuresti, dupa care s-a schimbat contorul. S-a completat un "bon de miscare contor" si un alt PV verificare in care se specifica ca doresc verificare metrologica si este trecut nr. meu de tel. pt. a fi anuntat in vederea participarii la verificare (nu este trecuta nici o verificare, ca in cel vechi). Ac. a 2 a "verificare" (care?) cica trebuie platita cu 161,97 lei; 3-azi am luat legatura cu ei, au incercat sa ma prosteasca ca au facut 2 verificari. Le-am citit ce-i scris in al 2 lea PV verificare si si-au dat seama ca-i prea de tot, drept pt. care au facut o sesizare de anulare, care are termen de rezolvare pe 17.06.2018-nu stiu daca favorabil mie; 4-tot azi, am fost sunat de un angajat al lor (al treilea), care dorea sa vina sa faca verificarea contorului (demontat de pe 28.04)-cata debandada; 5-despre actualizarea datelor (ca sa pot da indexul si sa platesc) si verificarea metrologica, nimeni nu stie nimic. E da, asta organizare si promtitudine (apropo de standardul de performanta si calitate). Editat Mai 21, 2018 de vera Link spre comentariu
dan_b11 Postat Mai 22, 2018 Partajează Postat Mai 22, 2018 Mda, nimic surprinzator(vad ca la privati se poate). Eu as fi zis ca daca era sa platiti, era de platit prima pentru ca la aia v-au zis ca este contorul ok. Trebuia sa intrebati de unde stiu ei deja ca a doua sesizare este NEINTEMEIATA. Asta e cuvantul cheie. Daca se dovedesc intemeiate puteti face 50 de sesizari pe an si toate ar trebui suportate de distribuitor. Si apropo de debandada, 'de la cap se impute pestele'. Link spre comentariu
vera Postat Iunie 14, 2018 Autor Partajează Postat Iunie 14, 2018 (editat) Se pare ca am pacatuit mult in alta viata, de acum trebuie sa indur atatea: 1-ieri am primit un telefon (13, zi cu ghinion), la capatul firului era o tipa "intepata", care vorbea ca o moara stricata si care mi-a comunicat rezultatul (negativ) la sesizarea mea referitoare la plata unei verificari care nu s-a facut. Am lasat-o sa-si spuna poezia, dupa care am rugat-o sa citeasca in PV Verificare din 18.04.18 (pt. care a afirmat ea, ca trebuie sa platesc) ce verificare s-a facut. Cand nu a gasit nici o verificare, care credeti ca a fost raspunsul? Daca baietii s-au deplasat, trebuie sa platesc. Ce ziceti de aceasta ? 2-saptamana trecuta m-am interesat daca s-au reactualizat datele (contor schimbat pe 18.04.18-aveam promisiunea ca in 30 zile se rezolva), ca sa platesc consumul inregistrat de noul contor. Mi-au comunicat ca nu se mai face nimic, deoarece daca contorul vechi este bun, se remonteaza. Nu mai inteleg nimic, se actioneaza dupa cum bate vantul? 3-imediat, am vrut sa rezolv cu verificarea metrologica. Mi-au dat un nr. de telefon nealocat si o adresa de mail. Neavand alta solutie, am discutat pe mail, 45 minute, cu un individ care avea doar 2 neuroni. Nu intelegea ce inseamna nr. nealocat, a inteles alte bazaconii, a facut alte sesizari pe care nu le-am cerut, etc. 4-si mai trist, este ca nu poti sesiza in alta parte, pana nu epuizezi toate caile de rezolvare cu respectivii. Esti obligat sa treci prin tot acest calvar. Din ianuarie pana acum, cred ca am imbatranit, cu cel putin un deceniu. Editat Iunie 14, 2018 de vera Link spre comentariu
eugenius Postat Iunie 14, 2018 Partajează Postat Iunie 14, 2018 La 19.05.2018 la 17:53, Marele Savant a spus: Din pacate schimbarea furnizorului nu ajuta cu nimic, nu ei se ocupa de masurare! Foarte adevărat dar între ei se înțeleg altfel, dacă tu ameninți furnizorul că pleci de la ei datorită problemelor expuse ei vor pune presiune pe distribuitor să rezolve situația. 1 oră în urmă, vera a spus: Din ianuarie pana acum, cred ca am imbatranit, cu cel putin un deceniu. Ar mai fi o soluție, descrii succint toată situația așa cum sa întâmplat, atașezi și copii de pe documentele avute (înștiințări, procese verbale, etc) într-un mail și apoi cauți pe site la ANRE adresa de mail a președintelui, adresa de mail a șefului ANPC și încă câteva adrese de la televiziuni sau ziare de investigație, pe astea le pui pe toate în CC la vedere și trimiți mailul. Link spre comentariu
M.Adrian Postat Iunie 14, 2018 Partajează Postat Iunie 14, 2018 Eu auzisem de cineva pe care tot asa l-au suparat furnizorii de energie electrica, si ii venise omului ideea ca de fiecare data cand ii casuna lui ceva pe ei, sa ridice pana la stalp de unde are casa lui bransamentul o teava si sa scurtcircuiteze bornele alea care se prind pe fire, cum s-or mai numi. Acum nu stiu cat de reala e toata povestea, si daca individul si-a pus ideea in practica. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Iunie 14, 2018 Partajează Postat Iunie 14, 2018 (editat) Daca, dupa 40 si ceva de minute de ping pong la diferite numere de telefon nu am aflat cum verific daca cel care a venit sa verifice contorul (nefiind de fata personal ci o ruda in fata careia s-a fluturat o legitimatie),chipurile nu comunica cu serverul si nu a inregistrat indexul, ce va mirati. Pur si simplu am vrut sa aflu daca persoana care s-a prezentat la usa este angajat electrica (din zona mea) pentru ca nu era luna de verificare semestriala. Cei de la dispecerat deranjamente m-au trimis mecanic la numarul cu 118 932 (l-am memorat de cate ori l-am auzit si care este un numar de informatii la tlkm si se taxeaza cu 0,45 eurocenti pe minut), chiar i-am reprosat si corectat (gresise o cifra) pe al doilea operator ca este numar de telefon cu suprataxa cand am inceput sa aud 1..1..8... La al doilea operator de la deranjamente am ajuns redirectionat de la info gratuit (au mai multe numere de telefon directionate catre aceeasi masa de deranjamente plus ca operatorii nici nu sunt angajati electrica din ce am inteles, par sa fie un call center specializat) dupa ce am butonat prin meniu sa discut cu un operator. Partea interesanta este ca angajatul electricii (si care inclin sa cred ca este angajat acolo, cunostea destule elemente din contract) spunea ca "smartu' " nu comunica indexul iar operatoarea de la informatii zice ca l-a trimis dupa ce a butonat prin calculator. Smartu' stiu ca trimite ca altfel clipocea semnul de telefon. Concluzia este ca la ei nu stie dreapta ce face stanga. @vera: cred ca cea mai buna solutie este email cu atasament la ANRE ( nu recomand televiziuni) daca dupa discutia cu un superior de la electrica nu rezolvati. Cereti audienta mai intai la electrica si daca se eschiveaza in a da un raspuns mentionati ca aveti actele pregatite pentru ANRE. PS: din acele peste 40 de minute am asteptat la telefon 38 minute, record personal la rabdare. Editat Iunie 14, 2018 de The Stressmaker Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum