TESSLA Postat Aprilie 19, 2018 Partajează Postat Aprilie 19, 2018 19 minutes ago, vera said: Uraaaa Cu noul contor, metrologizat, am consumat in 24 ore, 10 kWh (cu cel vechi, media era de 25 kWh/zi)-o dovada in plus ca vechiul contor era defect (apropo, inainte de a-l desface, afisjul a inceput sa palpaie. Am atras atentia specialistilor de la ENEL si raspunsul a fost ca este de la afisaj si nu are legatura cu contorizarea-e normal?). Asa mai merge, se apropie de realitate. Trebuie sa gasesc o solutie pt. cele 3 alimentatoare in comutie (instalatie suprveghere, internet , cablu, telefonie) care functioneaza 24/24 ore. Problema acum este metrologizarea contorului vechi, si recuperarea daunelor. Va tin la curent cu evolutia situatiei. Ma bucur sa aud asta. Dupa ce vine rezultatul de la metrologie si se dovedeste ca e defect contorul, se estimează consumul si se plateste in sistem paușal in perioada incorect înregistrata. De recuperat...cred ca o sa va scada din facturile viitoare. Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 19, 2018 Partajează Postat Aprilie 19, 2018 (editat) Asa fac intodeauna cu mai toate utilitatile, n-ai sa vezi bani de la ei (este ca acel contor vechi cu piedica de sens si cu sageata desenata pe disc, numai in acel sens merg banii, de la noi spre ei, varful sagetii)!Cica, sunt vorbe, in ultimii 10 ani cam 20 la suta ne-au furat si se duc tratative ca pretul sa fie micsorat cu acelasi procent pe aceeasi perioada..chiar sunt curios; vad ca de Coca Cola s-au luat, Doamne ajuta! Editat Aprilie 19, 2018 de gica70 Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 20, 2018 Partajează Postat Aprilie 20, 2018 15 hours ago, vera said: Uraaaa Cu noul contor, metrologizat, am consumat in 24 ore, 10 kWh (cu cel vechi, media era de 25 kWh/zi)-o dovada in plus ca vechiul contor era defect (apropo, inainte de a-l desface, afisjul a inceput sa palpaie. Am atras atentia specialistilor de la ENEL si raspunsul a fost ca este de la afisaj si nu are legatura cu contorizarea-e normal?). Asa mai merge, se apropie de realitate. Trebuie sa gasesc o solutie pt. cele 3 alimentatoare in comutie (instalatie suprveghere, internet , cablu, telefonie) care functioneaza 24/24 ore. Problema acum este metrologizarea contorului vechi, si recuperarea daunelor. Va tin la curent cu evolutia situatiei. Incearca sa obtii un raspuns scris in legatura cu problema vechiului contor. Macar asa... pe email (adica nu verbal). Asta te-ar putea eventual ajuta daca intentionezi sa mergi mai departe in ceea ce priveste recuperarea unei parti din contravaloarea anterior platita. Altfel, doar pe baza faptului ca acum dumneata consumi mai putin nu stiu ce sanse poti avea... Link spre comentariu
dan_b11 Postat Aprilie 20, 2018 Partajează Postat Aprilie 20, 2018 On 18.04.2018 at 9:20 PM, GEO 53 BN said: Cind baga contre ,trebuie amenintati cu rezilierea contractului. Atita le trebiue sa le mearga ''buhul'' s-apoi sa vezi consumatorii cum migreaza spre alt distribuitor de energie electrica! Vestea proasta circula cu viteza mare. Oricati furnizori schimbi, distribuitorul ramane acelasi. Inca nu am auzit sa isi schimbe cineva distribuitorul fara sa isi schimbe si adresa (de genul de la Sibiu la Bucuresti). Si in cazul asta este problema cu distribuitorul. In cazul de fata a functionat amenintarea cu ANRE-ul care taxeaza distribuitorii cu orice ocazie prinde. Link spre comentariu
vera Postat Mai 18, 2018 Autor Partajează Postat Mai 18, 2018 Azi s-a facut o luna de cand mi-au schimbat contorul. Indexul este 192 kWh, adica 6,4kWh/zi, cu ac. consumatori, plus o pompa de 1,2kW care functioneaza la 2 zile, 2-3 ore (udat gradina). Asa parca mai merge. Pe data de 05.05.18 am vrut sa comunic indexul. Surpriza, contorul nu figura la ei ca schimbat. Dupa vreo 4-5 convorbiri telefonice, dupa ce le-am dat eu seria noului contor si toate datele din acte, mi-au promis ca vor face modificarea pe la inceputul lunii urmatoare, in cel mai fericit caz la sfarsitul lui mai. Despre incercarea metrologica nimeni nu stie nimic. Cea mai misto faza este ca ma pun sa platesc verificare facuta cu instrumentul defect si cu feonul-ce ziceti de asa ceva? Este de rasu-plansu. Link spre comentariu
dan_b11 Postat Mai 18, 2018 Partajează Postat Mai 18, 2018 Cu operarea in sistem a schimbului de contor nu e mare supriza(pentru mine cel putin) ar trebui sa fie operat(daca sunt corecti, dar dupa istoric nu cred ca e cazul) cu data reala a schimbului de pe teren. In legatura cu plata verificarii, sunt curios in baza carei legi va pun sa platiti. Din cate stiu eu acum nu terbuie platita verificarea daca este prima in ultimele 12 luni. Se plateste doar daca faceti mai mult de o solicitare de verificare in decurs de 1 an. O sa caut regulamentul/legea, ca nu imi vine in minte acum si revin. Link spre comentariu
dan_b11 Postat Mai 18, 2018 Partajează Postat Mai 18, 2018 Ordinul 90/2015 al ANRE art. 7.13 scrie foarte clar. Link spre comentariu
vera Postat Mai 18, 2018 Autor Partajează Postat Mai 18, 2018 dan_b11 multumesc pt. interes. Prima data au facut verificarea, iar la cateva zile au venit si au schimbat contorul. Contorul a fost schimbat de echipa de verificari, nu de cei in drept. Din ac. cauza au iesit incurcaturi (nu au comunicat datele, decat in urma unei reclamatii facute de tipa de la informatii in numele meu). Probabil vor trece ca au facut 2 verificari, una cu plata. Vom vedea. Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 18, 2018 Partajează Postat Mai 18, 2018 Daca s-ar pune un traf de separatie s-ar elimina sau reduce aceste neajunsuri? Sigur trebuie putere mare dar se pot grupa pe diferiti consumatori cu "figuri". Link spre comentariu
sesebe Postat Mai 18, 2018 Partajează Postat Mai 18, 2018 Care ar fi scopul trafului si cum ar ajuta el? Link spre comentariu
gica70 Postat Mai 18, 2018 Partajează Postat Mai 18, 2018 Ideea este ca primarul sa fie contorizat iar in secundar "sa-si faca de cap" acei consumatori care introduc, in plus, kWati. Link spre comentariu
eugenius Postat Mai 18, 2018 Partajează Postat Mai 18, 2018 (editat) Acum 11 ore, vera a spus: Cea mai misto faza este ca ma pun sa platesc verificare facuta cu instrumentul defect si cu feonul-ce ziceti de asa ceva? Este prima oara când aud de o verificare metrologică făcută cu un foen, metrologia se face cu o trusă de curenți și se emite un certificat metrologic, diferența de înregistrare dintre contorii model vechi cu disc (bobina Rogowski ) https://www.stromnetz.berlin/en/how-does-a-meter-work.htm și modelele noi cu senzor Hall https://en.wikipedia.org/wiki/Hall_effect_sensor este dată de consumatorii care deformează forma de undă a curentului (surse smps, invertoare, etc) dar este uzual undeva la 5-10% maxim, dacă consumul sa dublat este categoric o problemă undeva. Cel mai grav în cazul ăsta este atitudinea celor de la furnizor în felul cum au tratat cazul, orice echipament se poate defecta și poate genera erori dar cu puțină bunăvoință acestea se remediază, însă ca un furnizor să își trateze astfel clienții este grav, lor încă nu le-a intrat în cap că "nu mai există clienți captivi" îți poți schimba furnizorul când dorești, au nevoie să înceapă un exod al clienților către alți furnizori și să se apropie puțin de faliment, să înceapă discuții despre reducerea personalului în firmă și o să vezi că imediat or să își schimbe atitudinea. Mulți au ajuns prin servicii din astea plătind șpăgi și din acest motiv au impresii în cap cum că sunt superiori. Editat Mai 18, 2018 de eugenius Link spre comentariu
vera Postat Mai 18, 2018 Autor Partajează Postat Mai 18, 2018 (editat) Azi, dupa ora 12 a ajuns factura. Consum "0" (este blocat, parca a spus cod 190) , dar apare "Verificare in teren, la cererea beneficiarului, a contorului presupus defect, trifazat" -136,11+25,86=161,97 lei (cost verificare+TVA). Cred ca este o nesimtire fara margini, cu atat mai mult cu cat in procesul verbal, incheiat in urma verificarii, am trecut cu ce aparate s-a facut aceasta, ca sunt nemultumit si cer verificarea metrologica. Maine vorbesc cu ei si daca nu rezolv nimic fac reclamatie la ANRE, protectia consumatorului si am in vedere si schimbarea furnizorului. Am ajuns la capatul rabdarii. Editat Mai 18, 2018 de vera 1 Link spre comentariu
validae Postat Mai 18, 2018 Partajează Postat Mai 18, 2018 Cu alte cuvinte, în loc să vă facă o reducere la factură fiind ei vinovați că v-au înșelat la contorizare, ei vă pun să plătiți și verificarea. E o nesimțire care numai la noi poate exista, înțelegeam dacă se dovedea că acel contor dubios era totuși bun și cauza era undeva pe instalație, dar așa... Link spre comentariu
Marele Savant Postat Mai 19, 2018 Partajează Postat Mai 19, 2018 Din pacate schimbarea furnizorului nu ajuta cu nimic, nu ei se ocupa de masurare! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum