Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Postări Recomandate

Acum 18 minute, PINTI a spus:

Este cea mai simpla explicatie:

- Capitaaaaaneeeeee!    O sa ne ciocnim cu un ghetar!!!

- Taci ma, prostule.  Da-l dracu' de ghetar! Acum canta Celine Dion.

 

Ar mai fi una: dacă alergi noaptea ca orbetele printre ghețari ca să obții un super record (că record de timp obțineai oricum) înseamnă că ai luat-o razna. Valabil pentru căpitan și pentru șeful companiei.

Link spre comentariu
Acum 10 ore, +_Florin_+ a spus:

Clar nu era prost, tocmai că dl. Smith era un căpitan cu mare experiență, dar a avut un moment de țăcăneală , pe fondul căruia a luat decizia respectivă. Știa bine la ce pericol expune nava și pasagerii, dar n-a contat. Asta cum s-ar numi? :)

 

Buna

Clar era un capitan cu experienta,dar cel mai probabil a fost "fortat"de catre proprietarii vasului.

Panglica albastra trebuia cucerita la primul drum peste Atlantic.

Spor tuturor

Alex

Link spre comentariu
Acum 16 ore, +_Florin_+ a spus:

tocmai că dl. Smith era un căpitan cu mare experiență

S-ar parea ca nu. Decizia proasta, nu a fost cind a dat ordin sa "bage carbuni" ,ci cind a dat ordin sa ocoleasca aisbergul. Din cauza inversiunii atmosferice, vegea a vazut prea tirziu ghetarul. Chiar si la viteza normala de croaziera, comanda data ar fi dus la acelasi rezultat. Daca Titanicul izbea frontal ghetarul, se turtea prora, lua ceva apa, se inclina putin in bot, se lasa cu ceva oase rupte si ...gata. Asa, coca a fost taiata ca o cutie de conserva. Nu este concluzia mea, ci a unora care s-au ocupat ani de zile de Titanic. Mai gasisera ca si niturile si tabla nu prea erau in regula pentru a naviga in acea zona.

Link spre comentariu
Acum 4 ore, icar a spus:

Decizia proasta, nu a fost cind a dat ordin sa "bage carbuni" ,ci cind a dat ordin sa ocoleasca aisbergul. Din cauza inversiunii atmosferice, vegea a vazut prea tirziu ghetarul. 

Eu cred că decizia de a merge cu motoarele "la blană" printre ghețari a fost extrem de proastă. Zona aceea era cunoscută  ca fiind periculoasă, mai ales în anotimpul respectiv. Alți căpitani fie ocoleau zona pe la sud, fie treceau prin zonă cu viteză redusă sau chiar opreau pe timpul nopții. N-o spun eu ci specialiștii, sunt tone de materiale scrise despre Titanic. 

Acum 4 ore, icar a spus:

 Daca Titanicul izbea frontal ghetarul, se turtea prora, lua ceva apa, se inclina putin in bot, se lasa cu ceva oase rupte si ...gata. Asa, coca a fost taiata ca o cutie de conserva. Nu este concluzia mea, ci a unora care s-au ocupat ani de zile de Titanic. Mai gasisera ca si niturile si tabla nu prea erau in regula pentru a naviga in acea zona.

 

 ... dacă și cu parcă, se plimbau în barcă ... prin Atlanticul de nord ... :rade:. Sincer, eu nu-l învinovățesc pe căpitan pentru decizia luată în dilema "încercăm să ocolim ghețarul sau îl izbim frontal". E greu să iei o decizie corectă în câteva secunde, oricâtă experiență ai avea. Mai bine e să nu riști a fi pus în asemenea situații. Decizia corectă era să fi redus viteza în zona cu ghețari ori să fi ocolit zona cu viteză maximă. 

Oricum recordul era garantat, Titanicul fiind cel mai rapid pachebot la acea vreme ...

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări