Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Condensatori pentru amplificator Nichicon


Vizitator anniculae

Postări Recomandate

Vizitator anniculae

Multumesc de raspuns. 

Asta a fost ideea de la inceput, sa folosesc piese de o calitate superioara.

 

Apropo de temperatura si de discutiile anterioare, aseara chiar am facut un test.

L-am pus sa mearga cam 2 ore la un volum peste media la care ascult eu normal pe o pereche de boxe care este considerata oarecum dificila - Chario Hiper 2000T MK2

La final l-am deconectat de la priza si am pus mana pe radiatoare. Erau foarte putin caldute, nimic alarmat. La fel si transformatorul care mie oricum mi se pare supradimensionat.

Daca nu ar fi nici o problema, normal ca eu as prefera sa schimb acesti condensatori de 10000uF/50v 85oC  cu  ceva la 63 de volti si 105 grade.

Nu stiu sigur daca si o valoare mai mare a capacitatii ar ajuta. De exemplu 12000 sa zicem.

 

Oricum, ma voi sfatui si cu cel care il va face revizia.

Pentru ca daca la inceput plecasem cu gandul sa ma ocup eu, in urma problemelor ridicate, o sa apelez la cineva care se ocupa cu asa ceva si are si sculele necesare (inca nu l-am gasit dar vad ca sunt multi care au mai facut reconditionari atat pe acest forum cat si pe altele).

Eu nu am nici macar un multimetru care sa masoare capacitati, desi am tot zis sa cumpar, macar asa sa fie in casa.

 

Ca o paranteza, sa nu se inteleaga ca sunt total paralel cu electronica. Prin liceu, in urma cu aproximativ 15 ani, faceam tot felul de scheme electonice simple cu piese recuperate. Aveam mai multe carti de electronica de prin anii 70-80 gasite prin pod si de unde am invatat bazele, evident la acel nivel al anilor 70-80. Tot prin pod am gasit si pistolul de lipit care inca il mai am si acum :))

Cea mai mare realizare a fost sa fac fara nici un fel de ajutor un amplificator pe tranzistori cu iesire prin transformator. Boxele erau tot la fel, recuperate de prin televizoare vechi si le facusem eu cutie din placaj de taforaj. Din pacate bugetul atunci era foarte limitat, dar aveam timp si acea pasiune de a descoperii si realiza ceva nou.

Link spre comentariu

@anniculae
Problema acestui amplificator este o consecința a modului în care a fost proiectat. Potențiometrul de volum fiind situat chiar  la intrare toate zgomotele generate de componentele etajelor lanțului audio se regăsesc la ieșire. La alte amplificatoare potențiometrul de volum e situat la intrarea etajelor finale, ceea ce înseamnă că si zgomotul generat in preamplificator/ corectorul de ton este atenuat odată cu semnalul audio. Nici asta nu e soluția optimă deoarece pot apărea probleme generate de un semnal mult prea mare la intrare.
Cea mai buna soluție este, de exemplu, cea aplicată la Dual CV-1600

LBzwkyS.jpg

(prefinalii nu sunt schimbați de mine, așa a venit)

unde potențiometrul de volum are câte două secțiuni pe fiecare canal și atenuatoare la intrare.

OMYuQGh.png

LE

off-topic

Acum ți-am citit cu atenție ultima postare. Te cheamă cumva Anei?

Editat de Real Minitehnicus
Link spre comentariu
3 hours ago, anniculae said:

 

Eu nu am nici macar un multimetru care sa masoare capacitati, desi am tot zis sa cumpar, macar asa sa fie in casa.

 

 

Majoritatea multimetrelor utilizeaza acest principiu pentru determinarea capacitatii condensatoarelor:

A multimeter determines capacitance by charging a capacitor with a known current, measuring the resulting voltage, then calculating the capacitance. http://en-us.fluke.com/training/training-library/test-tools/digital-multimeters/how-to-measure-capacitance-with-a-digital-multimeter.html

In audio trebuie aprofundat: http://conradhoffman.com/cap_measurements_100606.html

Legat de Arcam si condensatori japonezi:

2py50ky.jpg

 

Link spre comentariu
Vizitator anniculae
5 hours ago, Real Minitehnicus said:

@anniculae
Problema acestui amplificator este o consecința a modului în care a fost proiectat. Potențiometrul de volum fiind situat chiar  la intrare toate zgomotele generate de componentele etajelor lanțului audio se regăsesc la ieșire. La alte amplificatoare potențiometrul de volum e situat la intrarea etajelor finale, ceea ce înseamnă că si zgomotul generat in preamplificator/ corectorul de ton este atenuat odată cu semnalul audio. Nici asta nu e soluția optimă deoarece pot apărea probleme generate de un semnal mult prea mare la intrare.
Cea mai buna soluție este, de exemplu, cea aplicată la Dual CV-1600(prefinalii nu sunt schimbați de mine, așa a venit)

unde potențiometrul de volum are câte două secțiuni pe fiecare canal și atenuatoare la intrare.

 

LE

off-topic

Acum ți-am citit cu atenție ultima postare. Te cheamă cumva Anei?

 

Pe mine nu ma deranjeaza prea mult acel fasait pe fundal ca oricum este sesizabil doar cand nu se aude muzica. Poate doar sa il folosesc in surdina si sa ascult de la mai putin de 1m ca sa fie sesizabil.

Eu am ridicat problema in ideea sa nu fie un semn ca e ceva defect, ceva care nerezolvat sa conduca la un defect si mai mare. Deci daca nu afecteaza cu nimic, as putea sa traiesc cu el.

Nu ma cheama Anei, numele meu este Adrian Niculae.

 

@orgasmo

Ok, o sa incerc sa studiez mai mult.

Momentan nu imi dau seama daca tu zici ca acei condesatori sunt de calitate sau nu. Ce ai testat tu in prima imagine e un 10uF care pe aparat iese cam 8.6?

Acum am aflat ce inseamna si ESR

Editat de anniculae
edit
Link spre comentariu

Ca unul care a fost acuzat că schimb condensatorii dar nu stiu de ce îi schimb (o să-mi fac timp să postez imagini cu niște măsurători....), nu îți recomand o anumită marcă, ci doar  să-i procuri dintr-o sursă sigură. 

Editat de paul_ral
Link spre comentariu

In poza pusa de Dl. orgasmo acel Nichicon de 10uF are un ESR enorm, sa nu fie cumva "facatura"numai cu numele serigrafiat, aveau acum vreo 5 ani pe Maica Domnului la un magazinas niste condensatori Sanyo verzi(pentru placile de baza), tot facaturi, cu "performante" de groaza, dar vanzatorul cinstit m-a atentionat ca nu sunt originali.Si asa a fost...

Link spre comentariu

ESR-ul depinde de frecventa de test(120Hz, 100Khz...), si temperatura(20C, 25C).

Altii utilizeaza impedanta(Z) la 100Khz sau un raport intre impedante la 120Hz dar la temperaturi negative(-55C, -40C,-20C) fata de +20C.

Tan δ sau DF(D) este precizat la 120Hz pentru condensatori electrolitici(aluminiu): https://www.illinoiscapacitor.com/pdf/Papers/impendance_dissipation_factor_ESR.pdf

 

Link spre comentariu

In toate cazurile de recapping pe care le-am facut la amplificatoarele mele, sunetul s-a modificat, cu exceptia marantz-ului 1120. Asa si in cazul unui marantz 1060, la care C-urile si tranzistorii low-noise au fost înlocuiți de un guru în domeniu(prietenii stiu de cine vorbesc). I-au trebuit ceva ore bune de rodaj ca sunetul să se îmbunătățească.  De obiecei, am câștigat în claritatea sunetului și sănătatea aparatului și am pierdut din bas.

Link spre comentariu

Nu pot face masuratori dar este sesizabil. In special la volum mic. Odată cu creșterea volumului revine și basul la normal.

Editat de paul_ral
Link spre comentariu

Am 2 amplificatoare rusesti identice .Unul este recapat cu electrolitici (pe calea de sunet nu am).In schimb la cel modificat am pus final mjl3281A/mjl1302A , putin modificat protectia SOA si curentul de repaus ceva mai mare . Sunet ?(placebo) Cel modificat are joasele ceva mai rapide ,coloratura aceeasi.

Editat de q_acdc
Link spre comentariu

@ Adrian Niculae - la o reconditionare serioasa condensatorii nu se schimba cu modele de aceeasi valoare, nici la aceeasi tensiune si adesea nici de acelasi tip constructiv - vezi ce scria [fara detalii] Sesebe. Se aleg cu stiinta si experienta in scopul de a obtine cel mai bun rezultat posibil,  si adesea o treaba bine facuta aduce un sunet mai bun decat al originalului. Apropae intotdeauna trebuie facute si alte inlocuiri, nu doar condensatori si chiar adaugate piese. Si se rezolva si cu pierderea basului, si alte eventuale probleme. Mai trebuie si ca aparatul sa merite efortul si investitia.

Din pacate costurile nu sunt de 100-200 lei ci mai degraba spre 200 euro.

Ca sfat la obiect, incepe sa cauti 2 condensatori de 15-18 sau chiar 22.000uF/63V (preferabil), care sa incapa acolo (ai sa vezi ca nu e asa simplu). Probabil va trebui sa cumperi piese din 2-3 surse. Ebay este cu desavarsire exclus.

Editat de Shambala
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări