Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ati purtat bască....sau ce vă mai amintiți din copilărie ?


Postări Recomandate

16 minutes ago, Marele Savant said:

nu ati spus totusi ce se putea face cu suta de mii de vagoane care bloca toate triajele si liniile moarte posibile, in conditiile in care la fel ca peste tot, transportulde marfuri a scazut considerabil!

Stai bre sa se vanda si astea de mai jos si apoi iti raspunde! :rade: (sunt peste 1000 de bucati)

Screenshot-2020-12-15-at-21-05-47.png

 

Screenshot-2020-12-15-at-21-06-42.png

Editat de merck
Link spre comentariu
Acum 39 minute, Marele Savant a spus:

nu ati spus totusi ce se putea face cu suta de mii de vagoane care bloca toate triajele si liniile moarte posibile, in conditiile in care la fel ca peste tot, transportulde marfuri a scazut considerabil!

Se putea face orice altceva înafara de a le exporta ca materie primă la preț de fier vechi (adică cea mai paguboasă solutie posibilă). Chiar topirea lor in țară și vinderea  in afară ca produse metalurgice finite (profile) sau altele era o variantă mai profitabila. Industria încă exista si putea prelucra. Iar România  era prezentă pe piața externă in domeniu la acel moment.

Si dacă le mai lăsai 20 de ani să facă umbră prin triaje era mai profitabil pe termen lung (rezerve de materie primă pentru vremuri mai bune). Nu se impotmolea traficul feroviar din cauza vagoanelor și locomotivelor trase pe linie moartă. Dar - vorba lui Doru - mureau unii de grija lor și întâmplător aveau conturile goale.

 

L.E. De ce vă mai plângeți că se taie paduri și se exportă lemn ca materie primă la preț de kko? ... 

 

 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu

Ba probabil la același preț, dar nu mai ieșea aiurea din tara, ca după asta sa devenim importatori de fier beton. Îl făceai acasă, aveau oamenii munca, produsul îl făceai în bucătăria proprie, și banii se rulau în România, nu peste hotare ca acum. Ai zice ca unii nici dacă vad realitatea nu o recunosc. 

Link spre comentariu
Acum 17 minute, franzm a spus:

Si în tara nu tot la pret de fier vechi si-ar fi schimbat proprietarul? Sau metalurgia româneasca le-ar fi cumparat ca oteluri speciale înalt aliate?

 

Metalurgia română le transforma in profile sau oțeluri (divers) aliate și le vindea pe piața externă la preț corespunzător. Plus valoarea rămânea (parțial) in țară. 

Metalurgia noastră era (la acel moment) una din puținele ramuri industriale competitive și avea piață de desfacere in afară. 

 

(Am postat odată cu Doru :))

 

 

Editat de +_Florin_+
Link spre comentariu
2 hours ago, Marele Savant said:

nu ati spus totusi ce se putea face cu suta de mii de vagoane care bloca toate triajele si liniile moarte posibile... 

Cum ce?! Cascam gura la frumusetea lor apusa, cojita, etc... romantism, nu alta. 

 

2 hours ago, +_Florin_+ said:

Se putea face orice altceva înafara de a le exporta ca materie primă la preț de fier vechi (adică cea mai paguboasă solutie posibilă).

Pune, bre, de o licitatie pe bune si pretul cel mai bun castiga. Dar cine sa mai aranjeze spaga... aici e buba la romani. 

2 hours ago, +_Florin_+ said:

Chiar topirea lor in țară și vinderea  in afară ca produse metalurgice finite (profile) sau altele era o variantă mai profitabila.

Preturile de nimic vin din goana dupa inavutire a celor care fura sau vand ce nu le apartine. 

 

N-as baga mana in foc pentru profit pentru România.

 

2 hours ago, +_Florin_+ said:

Industria încă exista si putea prelucra. Iar România  era prezentă pe piața externă in domeniu la acel moment.

Asta e adevarat. Inca este. 

 

2 hours ago, +_Florin_+ said:

Si dacă le mai lăsai 20 de ani să facă umbră prin triaje era mai profitabil pe termen lung (rezerve de materie primă pentru vremuri mai bune).

Exact, sa fie mai greu de deplasat pe rotile proprii. Trebuiau taiate, folosite macarale si incarcat camioane.

 

2 hours ago, +_Florin_+ said:

Nu se impotmolea traficul feroviar din cauza vagoanelor și locomotivelor trase pe linie moartă.

Esti sigur ca isi permiteau costurile unor terenuri inutilizabile (blocate)? 

 

Iti sugerez un curs despre costurile unei intreprinderi. Ai intelege multe despre ce se intampla in jurul tau. Mai ales despre decizii "absurde" ca-n cazul de fata. 

 

In anii 90, deci inainte de UE cum propovaduia raspandacul forumului, stiam o firma care alerga camioanele in lungul si latul României. Camioane care, in urma unor bune ponturi, se umpleau cu fier ruginit si nu numai. Faceau coada apoi la poarta Sidexului, si ieseau cu OB in colaci sau bare. S-a construit enorm in România cu acel OB. Deci, a fost "praduire" si OB-ul a ramas in România. Cate combinate au ajuns astfel vile si vilute prin marile orase... O fi fost mai bine sa nu topeasca acele combinate, sa le aduca la nivel si sa vanda produse finite? Desigur!!! Sa nu crezi ca erau straini in afacerea asta. Erau români de-ai nostri din toate regiunile istorice ale României. 

 

Asta e o parte din istoria topirii României la Sidex in anii 90. Mult inainte de UE. Afacerea a durat mai bine de un deceniu. 

Link spre comentariu

 

Acum 10 ore, Marele Savant a spus:

.............................................................................................................................

  Dv. sinteti absolut sigur ca cel care s-a ocupat de cardul dv. nu avea nimic de facut inainte, nici o lurare, nici o alta problema de rezolvat si ca daca nu mergeati dv. cu cardul ar fi stat degeaba toata ziua? iar orele alea de asteptare au fost 45 de minute!

Păi stai asa !

Cind stai s-astepti in fata unui ghiseu, unde lucreaza doar o singura angajata, restul fiind la o ''țigare dă tutun'' si la o birfa, oare cum ai reactiona? Pentru singura angajata, care muncea in acel birou, toata stima!

Cind, intr-un birou, ai vedea 6 calculatoare, deschise, angajatele  fiind duse aiurea, ce-ai zice?  Care  ti-ar fi reactia?

In incinta unde asteptam erau cel putin 10 persoane, care asteptau si ele, ca si mine, de ceva vreme, sa vina cineva sa le intrebe ce probleme au! Unde erau celelalte cinci angajate, din acel birou, care teoretic ar fi trebuit sa munceasca? Ca doar nu crapau lemne pentru foc, incalzirea fiind centrala ca-n toate institutiile statului!

Cum spunea bietul Eminescu! ''E usor a scrie versuri cind nimic nu ai a spune'' 

 

Link spre comentariu

 Don Geo.Unii poate nu s-au lovit de birocratia noastra!Si sa n-ai norocul sa-ti mai ceara o hartiutza ca-ti trebuie o alta hartiutza s.a.m.d...

 Vad pe aici niste vajnici aparatori ai UE...Se uita ca ne-au pus sula in coaste pentru liberalizare export nu numai la fier vechi ci si la neferoase si la cherestea!!Am fost si suntem buni de "supt"!!

 Mai ieri auzeam ca n-am mai avea nici fier beton si ar trebui importat!Asa sa fie?!

 Vad ca "vajnicii" mai sunt si partizanii demolarii industriei romanesti.Se poate si asa dar...ce produci ca sa exporti si apoi sa importi?Produse agricole?Ca si acolo vad ca importam!!

Link spre comentariu

Cei care conduc aceasta tara,sint niste ''entitati'' care  nu vor altceva decit sa puna Romania pe butuci. 

Tare ma tem, ca daca lucrurile vor continua sa mearga in continuare in aceasta directie, Romania, va avea,parte de inca o ''razmerita''similara, sau poate si mai dura decit, evenimntele din '89!

Link spre comentariu

Draga, exporturile României sint de circa 70 miliarde de dolari anual, iar vestita datorie achitata în 10 ani de foame și frig pina în 89 a fost sub 20 de miliarde. Deci acuma în 3-4 luni exportam cit în 10 ani în epoca trecuta. Orice alte vaiete și bocete sint doar barbologie! 

Link spre comentariu

 Valoarea exportului RO a crescut findca azi avem alte preturi.Si exportam ceva produse semi High Tech.

 Da' credeti ca "monocultura" e sanatoasa si vesnica?Ma refer la toata industria de accesorii auto.

 Pe de alta parte daca nu venea indianul la Sidex sau rusii la Alro cu cat scadea PIB-ul?

 Daca nu diversificam productia industriala si daca nu ne adaptam la robotizare,automatizare,suntem "mancati"!Si suntem catastrofali si la prelucrarea superioara a produselor agricole.Ne intoarcem in anii '30-40,cand exportam grau si porumb?!!Si cumparam fier...Un sac de grau atunci era,parca,un kil,doua de cuie!

 Eu de ce vorbesc de oameni de afaceri romani puternici.Cu afaceri puternice.Mai ales in High Tech.Nu de lanturi de magazine straine care ne jumulesc...

 Bate 5G-ul la poarta si mi-e ca pierdem trenul...

Link spre comentariu

Asa de curiozitate, cam ce credeti dvs dle @BRANCA ca va aduce 5G României? Si sa nu-mi veniti ca va creste viteza la internet. Deci, care e avantajul 5G pentru România cu cuvintele dvs. Multumesc in avans.

Link spre comentariu
Acum 1 oră, BRANCA a spus:

Daca nu diversificam productia industriala si daca nu ne adaptam la robotizare,automatizare,suntem "mancati"!

este extrem de diversificata! dar daca lumea citeste doar presa de scandal sau de birfe, nu mai apar articole in care sa fie prezentate realizarile din economie!

Link spre comentariu

Exista inca impresia ca bunastarea unei tari (ca sa infrumutesam termenul de PIB) trebuie sa apartina industriei statului.

 

NB: Impresia asta are o logica. Daca statul este bogat si statul ne da (aici e schepsisul), toti cei care primesc vor fi mai bogati. Din pacate, logica asta e paguboasa. Iar cei care inca mai asteapta "sa le dea statul" isi striga frustrarea pe forumuri.

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări