Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Ati purtat bască....sau ce vă mai amintiți din copilărie ?


Postări Recomandate

Buna

Din pacate am asistat in anii'90 in depoul Cluj-Napoca la"casarea" catorva"negre"Pacific".

Erau seria 142000.Cunoscatorii stiu semnificatia cifrelor din numar.

Am recuperat o gramada de placi cu numerele lor si pe moment sunt la 

muzeul locomotivelor cu aburi din Dej-Triaj.Cel care se ocupa de muzeu 

Nan Florin mi-a fost coleg de banca 4 ani in liceu. 

Spor tuturor

Alex

Link spre comentariu
Acum 45 minute, -Atlas- a spus:

Din pacate am asistat in anii'90 in depoul Cluj-Napoca la"casarea" catorva"negre"Pacific".

Erau seria 142000.Cunoscatorii stiu semnificatia cifrelor din numar.

Locomotivele Pacific au avut seria 231 000. Adica doua osii alergatoare, trei osii tragatoare si o osie purtatoare.

142 000 nu sunt Pacific, sunt Berkshire.

Link spre comentariu
Acum 1 minut, d2134 a spus:

Locomotivele Pacific au avut seria 231 000. Adica doua osii alergatoare, trei osii tragatoare si o osie purtatoare.

142 000 nu sunt Pacific, sunt Berkshire.

Buna

Nici vorba.Pacificurile era 142 000.

Spor

Alex

Link spre comentariu
16 minutes ago, d2134 said:

Locomotivele Pacific au avut seria 231 000. Adica doua osii alergatoare, trei osii tragatoare si o osie purtatoare.

142 000 nu sunt Pacific, sunt Berkshire.

Da, se pare sa seria incepe cu 231xxx

1024px-Bournemouth_Locomotive_Depot_Rebu

 

Mai este codificarea Whyte unde este 462 (se numara nu osiile ci rostile deci este dublu). 

2C1 este codificare italiana si germana, 

3/6 codificare elvetiana. 

 

De la Muzeul de la Resita:

CFR_142.072_romanian_steam_locomotive_in

 

si seria:

Screenshot-2020-12-15-at-11-58-53.png

Editat de merck
Link spre comentariu

Mare pacat ca marea majoritate  a locomotivelor cu aburi, au fost dezmembrate si date la fier vechi.

Imi amintesc ,ca pe la inceputul anilor '80, in gara din Jibou erau o sumedenie de locomotive cu aburi , ''parcate'' pe liniile moarte. Cum n-am mai trecut de multi ani,pe acolo , nu mai stiu ce s-a intimplat cu ele. Cel mai probabil au ajuns la fier vechi! Pacat, Mare pacat!

Puteau foarte bine sa le conserve si sa le ''fățuiască''( toaleteze) si apoi sa le parcheze pe liniile moarte. Oricum acele linii n-au mai vazut de foarte multa vreme, vagoane. Deja printre  ''liniile moarte'', au inceput sa  creasca bălării mai inalte decit omul!

Link spre comentariu

 Pana la urma de ce se "toaca" locomotivele Pacific??Din cate stiu astea au avut o pondere mica in totalul celor cu abur.

 Interesant ca la apogeu Malaxa detinea si uzinele Resita.La Resita s-au facut primele locomotive din RO.Pe timpul austro-ungarilor...

 La vagoane Astra Arad n-avea rival.Parca a detinut si uzinele Vulcan din Buc.

 Si apropo de vagoane.Dupa ce UE ne-a pus sula-n coaste cu liberalizarea exportului de fier vechi s-au taiat peste 100000 de bucati!!Sa zic ca grosul a ajuns in Germania...

Editat de BRANCA
Link spre comentariu
Acum 14 minute, GEO 53 BN a spus:

Mare pacat ca marea majoritate  a locomotivelor cu aburi, au fost dezmembrate si date la fier vechi.

Imi amintesc ,ca pe la inceputul anilor '80, in gara din Jibou erau o sumedenie de locomotive cu aburi , ''parcate'' pe liniile moarte. 

 

Domnul GEO, mult mai tărziu (prin 1992) la București-Basarab erau două linii moarte paralele care începeau din tiraj și  ajungeau până unde este actualul pasaj nou construit. Pe cele două linii erau "parcate" multe  locomotive cu abur, una după alta. Să fi fost vreo 15... 20, nu le-am numărat exact. După aceea au dispărut brusc. 

În ciuda obsesiei cu "economia de materiale, recuperarea fierului etc" fostul regim le-a păstrat în număr mare. Erau prin toate triajele orașelor mari. Bănuiesc că oarece motiv a fost (poate și strategic?) că nu era nevoie de atătea locomotive pentru serviciul de manevră, unde erau încă folosite.

Smecherii de după 90 le-au tăiat și le-au topit, făcând bani grei pe urma lor, cu "căteva semnături" ale mai marilor din CFR. A fost și ceva scandal în presă, la vremea aceea.

Occidentalii au și acum multe exemplare funcționale. 

 

Link spre comentariu

 Florin.Fierul vechi e "aur" curat pentru otelarii...Practic ne-am vandut o materie prima extrem de valoroasa!Pentru care s-a platit din greu cu alimente,inainte de 90!

 Imi povestea un amic cum stateau vagoanele de transport nemtesti la intreprinderile de fier vechi.Si cum se taiau vagoanele noastre...Ba se mai taiau si utilaje noi noutze de la fabricile puse pe butuci!Jaf total!Cati s-au facut milionari in euro din asta?Si ne dau lectii acuma de capitalism sau propagandesc pe sticla...

Link spre comentariu
Acum 19 minute, BRANCA a spus:

...................................................................................

 Si apropo de vagoane.Dupa ce UE ne-a pus sula-n coaste cu liberalizarea exportului de fier vechi s-au taiat peste 100000 de bucati!!Sa zic ca grosul a ajuns in Germania...

100000 de bucati? Poate doar cele foarte vechi, in care se transportau animale destinate exportului, cele răblăgite, care prezentau un real pericol.

Daca nu ma-nsel la  Arad , unde se fabricau si inca se mai fabrica vagoane de cale ferata, se construiesc si vagoane de cale ferata destinate transportului de marfuri

Link spre comentariu
Acum 6 minute, GEO 53 BN a spus:

100000 de bucati? Poate doar cele foarte vechi, in care se transportau animale destinate exportului, cele răblăgite, care prezentau un real pericol.

Daca nu ma-nsel la  Arad , unde se fabricau si inca se mai fabrica vagoane de cale ferata, se construiesc si vagoane de cale ferata destinate transportului de marfuri

Nu mai vorbesc de vagoanele (moderne) de calatori si automotoarele care se fabricala Arad!

Link spre comentariu
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări