validae Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Dar erau alte vremuri.Atunci CFR-ul era ,,a doua armată,,....acum s-a ales praful.Știu asta, că lucrez în domeniu. Link spre comentariu
-Atlas- Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Buna Din pacate am asistat in anii'90 in depoul Cluj-Napoca la"casarea" catorva"negre"Pacific". Erau seria 142000.Cunoscatorii stiu semnificatia cifrelor din numar. Am recuperat o gramada de placi cu numerele lor si pe moment sunt la muzeul locomotivelor cu aburi din Dej-Triaj.Cel care se ocupa de muzeu Nan Florin mi-a fost coleg de banca 4 ani in liceu. Spor tuturor Alex Link spre comentariu
BRANCA Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Locomotivele Pacific erau americane.Posibil sa le fi facut si nemtii.Da' la noi baza au constituit-o locomotivele Malaxa,pe contracte cu statul. Link spre comentariu
d2134 Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Acum 45 minute, -Atlas- a spus: Din pacate am asistat in anii'90 in depoul Cluj-Napoca la"casarea" catorva"negre"Pacific". Erau seria 142000.Cunoscatorii stiu semnificatia cifrelor din numar. Locomotivele Pacific au avut seria 231 000. Adica doua osii alergatoare, trei osii tragatoare si o osie purtatoare. 142 000 nu sunt Pacific, sunt Berkshire. Link spre comentariu
-Atlas- Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Acum 1 minut, d2134 a spus: Locomotivele Pacific au avut seria 231 000. Adica doua osii alergatoare, trei osii tragatoare si o osie purtatoare. 142 000 nu sunt Pacific, sunt Berkshire. Buna Nici vorba.Pacificurile era 142 000. Spor Alex Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Acum 2 minute, d2134 a spus: 142 000 nu sunt Pacific, sunt Berkshire. Se pare că seria 142000 erau romanești, Malaxa, locomotive pentru trenuri rapide: https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Seria_142.000 Link spre comentariu
d2134 Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 (editat) https://ro.m.wikipedia.org/wiki/Seria_231.000 Citat Locomotivele Pacific din seria 231.000 au fost utilizate la remorcarea trenurilor rapide și accelerate pe relațiile București - Constanța, Pitești, Galați și Mărășești.[1] https://en.wikipedia.org/wiki/4-6-2 https://en.wikipedia.org/wiki/2-8-4#Romania Editat Decembrie 15, 2020 de d2134 Link spre comentariu
merck Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 (editat) 16 minutes ago, d2134 said: Locomotivele Pacific au avut seria 231 000. Adica doua osii alergatoare, trei osii tragatoare si o osie purtatoare. 142 000 nu sunt Pacific, sunt Berkshire. Da, se pare sa seria incepe cu 231xxx Mai este codificarea Whyte unde este 462 (se numara nu osiile ci rostile deci este dublu). 2C1 este codificare italiana si germana, 3/6 codificare elvetiana. De la Muzeul de la Resita: si seria: Editat Decembrie 15, 2020 de merck Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 15, 2020 Autor Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Mare pacat ca marea majoritate a locomotivelor cu aburi, au fost dezmembrate si date la fier vechi. Imi amintesc ,ca pe la inceputul anilor '80, in gara din Jibou erau o sumedenie de locomotive cu aburi , ''parcate'' pe liniile moarte. Cum n-am mai trecut de multi ani,pe acolo , nu mai stiu ce s-a intimplat cu ele. Cel mai probabil au ajuns la fier vechi! Pacat, Mare pacat! Puteau foarte bine sa le conserve si sa le ''fățuiască''( toaleteze) si apoi sa le parcheze pe liniile moarte. Oricum acele linii n-au mai vazut de foarte multa vreme, vagoane. Deja printre ''liniile moarte'', au inceput sa creasca bălării mai inalte decit omul! Link spre comentariu
BRANCA Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 (editat) Pana la urma de ce se "toaca" locomotivele Pacific??Din cate stiu astea au avut o pondere mica in totalul celor cu abur. Interesant ca la apogeu Malaxa detinea si uzinele Resita.La Resita s-au facut primele locomotive din RO.Pe timpul austro-ungarilor... La vagoane Astra Arad n-avea rival.Parca a detinut si uzinele Vulcan din Buc. Si apropo de vagoane.Dupa ce UE ne-a pus sula-n coaste cu liberalizarea exportului de fier vechi s-au taiat peste 100000 de bucati!!Sa zic ca grosul a ajuns in Germania... Editat Decembrie 15, 2020 de BRANCA Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Acum 14 minute, GEO 53 BN a spus: Mare pacat ca marea majoritate a locomotivelor cu aburi, au fost dezmembrate si date la fier vechi. Imi amintesc ,ca pe la inceputul anilor '80, in gara din Jibou erau o sumedenie de locomotive cu aburi , ''parcate'' pe liniile moarte. Domnul GEO, mult mai tărziu (prin 1992) la București-Basarab erau două linii moarte paralele care începeau din tiraj și ajungeau până unde este actualul pasaj nou construit. Pe cele două linii erau "parcate" multe locomotive cu abur, una după alta. Să fi fost vreo 15... 20, nu le-am numărat exact. După aceea au dispărut brusc. În ciuda obsesiei cu "economia de materiale, recuperarea fierului etc" fostul regim le-a păstrat în număr mare. Erau prin toate triajele orașelor mari. Bănuiesc că oarece motiv a fost (poate și strategic?) că nu era nevoie de atătea locomotive pentru serviciul de manevră, unde erau încă folosite. Smecherii de după 90 le-au tăiat și le-au topit, făcând bani grei pe urma lor, cu "căteva semnături" ale mai marilor din CFR. A fost și ceva scandal în presă, la vremea aceea. Occidentalii au și acum multe exemplare funcționale. Link spre comentariu
BRANCA Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Florin.Fierul vechi e "aur" curat pentru otelarii...Practic ne-am vandut o materie prima extrem de valoroasa!Pentru care s-a platit din greu cu alimente,inainte de 90! Imi povestea un amic cum stateau vagoanele de transport nemtesti la intreprinderile de fier vechi.Si cum se taiau vagoanele noastre...Ba se mai taiau si utilaje noi noutze de la fabricile puse pe butuci!Jaf total!Cati s-au facut milionari in euro din asta?Si ne dau lectii acuma de capitalism sau propagandesc pe sticla... Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 15, 2020 Autor Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Acum 19 minute, BRANCA a spus: ................................................................................... Si apropo de vagoane.Dupa ce UE ne-a pus sula-n coaste cu liberalizarea exportului de fier vechi s-au taiat peste 100000 de bucati!!Sa zic ca grosul a ajuns in Germania... 100000 de bucati? Poate doar cele foarte vechi, in care se transportau animale destinate exportului, cele răblăgite, care prezentau un real pericol. Daca nu ma-nsel la Arad , unde se fabricau si inca se mai fabrica vagoane de cale ferata, se construiesc si vagoane de cale ferata destinate transportului de marfuri Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Decembrie 15, 2020 Autor Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Acum 6 minute, GEO 53 BN a spus: 100000 de bucati? Poate doar cele foarte vechi, in care se transportau animale destinate exportului, cele răblăgite, care prezentau un real pericol. Daca nu ma-nsel la Arad , unde se fabricau si inca se mai fabrica vagoane de cale ferata, se construiesc si vagoane de cale ferata destinate transportului de marfuri Nu mai vorbesc de vagoanele (moderne) de calatori si automotoarele care se fabricala Arad! Link spre comentariu
merck Postat Decembrie 15, 2020 Partajează Postat Decembrie 15, 2020 Cati s-ar urca in asa ceva: Link spre comentariu
Postări Recomandate