Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Limiter audio


hpavictor

Postări Recomandate

Aici aveti cateva exemple ( bune sau rele ) de etaje limiter incluse in amplificatoare audio :

 

Fender_01.png

Fender_02.png

Fender_03.png

Fender_04.png

Midas.png

QSC_01.png

QSC_02.png

QSC_03.png

Etajul VCA de la Midas este doar un exemplu de comanda pentru THAT , nu este limiter .

 

Etajul limiter din schema QSC 03 este un LM13600 / 13700 in modul paralel nebalansat , inferior propunerii mele anterioare .

QSC = petarda chinezeasca ...

Editat de Victor
Adaugire
Link spre comentariu

Evident , fosta firmă Midas știa ce și cum .

În prezent  , Midas ( o denumire comercială și atât )  face parte din același grup cu Behringer , deci este a devenit o petardă chinezească ...

Cum funcționează o petardă chinezească  ?

E simplu .

O bagi în priză și după un timp ... BUM :rade:   .

 

Link spre comentariu

M-am jucat cu detectoare de genul dar am pus tz din aria LM3046 ca sa nu trebuiasca sa matchuiesc o groaza de tranzistoare dupa VBE.

Editat de overdrive
Link spre comentariu
5 hours ago, Real Minitehnicus said:

Comprimă dinamica, strică sunetul, alterează liniaritatea, suplimenteaza nivelul de distorsiuni, etc. căci...oricum ai da-o tot un compresor de dinamică este și nu se justifica utilizarea lui decât în cazuri imperios necesare, adică doar transmisii radio FM, toate celelalte fiind evitate cu mare grijă de către inginerii de sunet cu adevărat profesioniști.

Am impresia ca nu stii ce este un limiter...

Link spre comentariu

Eu am impresia că cei ce discutați cu seriozitate acest subiect, nu ați ascultat în viața voastra un concert de muzică simfonică, ca să știți că un pasaj pianissimo are un anume nivel, unul crescendo alt nivel, iar unul forte cu totul alt nivel care trebuie redat întocmai și cu acuratețe și nu de către un amplificator care începe să-și reducă singur nivelul la pasajele forte,  (adică o comprimare a dinamicii generale a pasajului muzical) alterând astfel mesajul muzical original, ci care să aibă rezerva de putere necesară pentru a le reda cu fidelitate indiferent de amplitudinea acestora.

O merge sistemul ăsta pe la salam, vijelie sau chiar un AC-DC dar muzică înseamnă totuși altceva pentru cei cu cultură muzicală, iar un astfel de sistem de limitare automată nu are ce căuta într-un sistem audio de înaltă fidelitate adresat acestora. (dacă stau să mă gândesc bine nici măcar la muzica celor de la Pink Floyd nu are ce căuta)

 

LE

Afirmația de mai sus nu are nicio legătură cu uleiul de șarpe sau alte fițe audiofile ale unora.

Sunt chiar curios când cei ce administrează Filarmonica George Enescu se vor gândi să modifice acustica sălii pentru a atenua pasajele forte din timpul concertelor :rade:

Editat de Real Minitehnicus
Link spre comentariu

Recitește încă o data documentul anterior , cel de la Rane Audio .

Cumva ești in eroare , limiter-ul face cu totul altceva decât compresor-ul ...

Îți rezerv placerea de a descoperi singur diferența și te rog să intervii aici doar în cunoștință de cauză .

Explicațiile celor de la Rane sunt foarte clare și  la vedere , iar cu Google poți să-ți mărești orizontul cunoașterii dacă ai nelămuriri .

Sper că acum  totul e clar .

 

 

Link spre comentariu

Esti total pe linga subiect.Aici discutam strict despre amplificatoare.Te intreb din nou:Stii cum actioneaza un limiter?TE rog sa nu ne mai trimiti dupa tigari...

Link spre comentariu

Cel la care te referi tu, este exact compresor de dinamica. Aria e vasta, si limiterul e un fel de compresor. 

 

Limiterul actioneaza pe semnalul de intrare, in caz ca e prea "fierbinte" (hot). Eu ma intalnesc cu ele la preamplificatoarele preamplificatoare de microfon, unde-ti atenueaza varfurile (peaks) cu o valoare aleasa de tine, pentru a preveni clipping-ul. 

Link spre comentariu

Limiterul are "marea" calitate de a "taia" brusc semnalul nu progresiv precum un compresor.Sunt si hibride compresor-limiter cu un "cot" de compresie mai moale decit un hard limiter(in general folosit pe toba sau instrumente de percutie).

Link spre comentariu

Bre , arătura este la bodegă .

Aici e altceva , mai cu moț :) .

Overdrive a explicat deja ...

 

Spre exemplu , ar trebui să știți deja că puterea debitata de un amplificator oarecare , pe o incinta audio nu este nelimitată :) , ca urmare amplificatorul trebuie dat mai încet înainte să intre în supramodulație .

Fix asta face limiter-ul , scrie in primul post din acest subiect .

Daca intră în supramodulație , amplificatorul generează distorsiuni cât china de mari .

Dacă îl dai mai încet , folosind anumite legi de variație a gain-ului și anumite constante de timp pentru atac și release , totul este bine , scapă și difuzoarele , și amplificatorul , și urechile ascultătorilor  .

Ce poate fi rău in asta ?

 

 

 

 

Apropo , ceea ce fumezi e legal ?

Sper că știți de glumă !

 

Editat de Victor
Corecție
Link spre comentariu

Aici aveti un exemplu de limiter ( nu este IOC ) care protejeaza doar la supramodulatie etajul final al amplificatorului HPA3502 , realizat de mine in vremurile apuse .

Evident , cartile din carti se scriu ...

 

hpavictor_HPA3502.png

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări