albine Postat Martie 18, 2018 Partajează Postat Martie 18, 2018 Eu as pastra acest tablou electric vintage, are valoare ,daca nu ai avut probleme de ce sa il schimbi ? instalatia electrica nu se face cu cablu litat VLPY se face cu cablu FY . Link spre comentariu
Vizitator exvolt Postat Martie 18, 2018 Partajează Postat Martie 18, 2018 40 minutes ago, fanelforum said: Da' ce frigider ai? am zis si eu un numar , probabil consuma mai putin , la masina de spalat am verificat in carte si zice ca la 40 de grade consuma 600W , la 60 800W si la 90 1.9kw sau ceva de genu frigiderul de fapt este o combina frigorifica electrolux , deci oricum nu ating aia 5Kw dar tabloul tot am sa-l schimb ca sa pot impartii alea 2 circuite de pe priza si sa pun o siguranta diferentiala Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Martie 18, 2018 Partajează Postat Martie 18, 2018 (editat) In situatia de fata, schimbati tabloul cu unul modern, nu este o investitie foarte mare. Adaugati in tablou doua circuite (cupru), unul la bucatarie pentru cuptorul cu microunde si unul la baie pentru masina de spalat cu care sa dublati circuitele existente. Prin "microcentrala" sa inteleg centrala murala pe gaz? daca da, atunci va recomand inca o siguranta de 10A pentru un circuit dedicat acesteia, impreuna cu detectorul de gaz. Nu stiu ce frigider aveti dar la 1kW ar trebui sa fie ori frigider cat jumatate de perete ori vitrina frigorifica la fel de mare. Uzual, capsula la frigiderele obisnuite are intre 65W si 250W (poate ati vrut sa scrieti 1kW pe zi). Daca aveti iluminat pe led atunci va recomand sa alegeti 6A la siguranta de pe iluminat. Varianta cu pat cablu nu este atat de inestetica daca se urmaresc colturile camerei si coborarile se mascheaza in spatele mobilierului. Mai problematic este daca peretele este din placi turnate si trebuie gaurit. Discutati cu un electrician si verificati valoarea sigurantei principale (din tabloul de pe scara). Aceea va limiteaza puterea disponibila si alegerea sigurantelor din tablou. Sigurantele in aval de aceasta (in tabloul din casa) se aleg cu doua ordine de marime mai mici (adica daca cea de afara este de 20A cea din casa este de 10A, pe principiul 32-25-20-16-10-6-4). Nu depasiti 10A pentru aluminiu de 2,5mm^2 (intenc-ul pe care il aveti) pentru ca riscati sa se intrerupa in perete. Alegeti curba B la sigurante si nu C adica B10A sau B16A si nu C10A sau C16A in notatie, reactioneaza mai bine la un scurtcircuit in instalatia de aluminiu si cu curentul de rupere preferat de 6000A (exista ca notatie pe corpul sigurantei sub forma de cifre). Va recomand, daca alegeti varianta economica, sa folositi o siguranta diferentiala la aceeasi valoare ca cea de pe scara pe post de element de separatie general cu rol de diferential. Asa, ca exemplu, daca cea de afara este de 20A, puneti in tabloul din casa un diferential de 20A dupa care urmeaza sigurante de 10A si 6A. Asa nu veti fi limitat la sigurantele de pe distributie la 6A si 4A. Daca ma iau dupa puterea aferenta contractului dv atunci aveti o siguranta la bransament de 25A ceea ca va limiteaza la sigurante de 16A maximum (mai mare decat acei 10A discutati) ceea ce va ajuta la dimensionarea circuitelor aditionale. Verificati daca este asa. LE: vad s-a mai scris ceva si fac o corectie. Daca aveti masina de spalat cu incarcare frontala si incalzire atunci consuma undeva intre 2000W si 2650W si necesita circuit separat, frigiderul are capsula undeva la 100-150W iar un cuptor de 800W consuma real 1200W asa ca la acestea doua le recomand un circuit separat (amandoua pe acelasi circuit). Eu tot intenc am acasa si daca esti "grijuliu" mai tine inca 40 ani cat are acum. Modificarile pe care le-am enuntat mai sus le-am facut si eu singura diferenta este ca la mine am folosit sigurante curba C pe care, la urmatoarea interventie le voi inlocui cu unele curba B. Nu uitati sa verificati daca aveti 3 circuite cum cred eu sau 2 cum indica tabloul vechi Editat Martie 18, 2018 de The Stressmaker Link spre comentariu
valivoi Postat Martie 18, 2018 Partajează Postat Martie 18, 2018 4 hours ago, albine said: Eu as pastra acest tablou electric vintage, are valoare ,daca nu ai avut probleme de ce sa il schimbi ? instalatia electrica nu se face cu cablu litat VLPY se face cu cablu FY . Si de ce nu ar merge instalatia electrica facuta cu MYF?Adevarat, cablul VLPY este recomandat de producatori pentru instalatii electrice auto,dar eu consider ca la o instalatie eletrica de apartament se poate folosi si MYF. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Martie 18, 2018 Partajează Postat Martie 18, 2018 FY are un avantaj fata de MYF, nu necesita pregatirea capetelor plus ca tractiunea mai puternica la introducerea pe tub (gofrat) a MYF poate rupe din fire reducandu-i sectiunea. Daca ai ghinionul sa cumperi MYF turcesc poti sa ai surpriza ca sa gasesti capat peste capat la jumatatea colacului in izolatie sau sa gasesti cupru "otelit". Cat despre VLPY, are tensiunea maxima de 24V fata de 500V la MYF. Cred ca asta spune tot. PS: si eu consider ca FY+tub PVC+cositorire este cea mai buna solutie. Poate sunt un old-timer. 1 Link spre comentariu
blazeu Postat Martie 19, 2018 Partajează Postat Martie 19, 2018 (editat) Si eu consider la fel..... Exista si cablu litat, cu izolatia la mai mult de 24 de volti, dar l-am vazut utilizat mai mult prin echipamente. E mai flexibil (util doar daca avem nevoie de aceasta proprietate) insa e mai pretentios la conectare (tuburi sau cositorirea capetelor) Aluminiul e un material electrotehnic foarte bun, insa e mai fragil si mai reactiv (in anumite conditii sufera un proces de coroziune rapida - si fatala!). La capitolul conductoare e foarte importanta strangerea lor (o presiune de contact suficient de mare asigura suprafata suficient de mare, rezistenta de contact mica si incalzire redusa la contact... La instalatiile electrice mai conteaza si izolatia, nu doar conductorii; masele plastice au reprezentat un progres, dar cele din primele generatii au avut uneori o suparatoare tendinta de a se descompune (intarire, fisurare sau chiar sfaramare, de-a dreptul). Un material foarte folosit a fost PVC (policlorura de vinil). Acesta e ieftin si are rezistivitatea mare, insa e inflamabil si contine clor, degajand compusi clorurati (la incalzire), toxici si foarte iritanti.... Instalatiile din zonele unde exista multe persoane ("publice"), si mai ales unde exista probleme de ventilatie (tuneluri, de exemplu METROU) Editat Martie 19, 2018 de blazeu Link spre comentariu
flomelomanul Postat Martie 19, 2018 Partajează Postat Martie 19, 2018 17 hours ago, albine said: instalatia electrica nu se face cu cablu litat VLPY se face cu cablu FY . In primul rand, FY si VLPY nu sunt cabluri, ci conductoare. In al doilea rand, va rog sa postati aici un document (normativ, standard, etc.) care sa stipuleze fara echivoc OBLIGATIVITATEA de a utiliza doar conductor FY la executia instalatiilor electrice interioare. In al treilea rand, conductorul multifilar care se utilizeaza in instalatii electrice fixe este H07V-K (MYf), nicidecum VLPY, care, din cate cunosc, este pentru domeniul auto. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum