shurubel Postat Iunie 5, 2018 Autor Partajează Postat Iunie 5, 2018 ...mnu.. lipsa de timp... criza mare adica. .... ( ,,cerut'' e cam mult zis... el doar a... indicat sau propus..) Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 5, 2018 Partajează Postat Iunie 5, 2018 Dacă începem sa ne legam de semantica cind defapt tu ai întrat pe forum și ai cerut ajutorul sau, ma rog idei, atunci nu mai ajungem nicăieri. Dacă vrei îți dau link-ul pe un forum extern cunoscut unde am "reparat" un amplificator cu o schema imbirligata tocmai în Australia. Tipul nu era incepator în ale electronicii dar schema îl depășea. Mi-a luat 3-4 zile și era și diferența de fus orar. Eu și încă cineva, din Ungaria cred, ii spuneam unde și ce sa măsoare și peste citeva ore ne dădea rezultatele completate și cu ceea ce mai măsură el suplimentar. Acolo ne-am putut înțelege 3 persoane ce vorbeau limbi complet diferite iar aici pe un forum în romana nu ne putem înțelege. Nu-i vorba de tine, asa e cu mai toată lumea ce postează pe aici. 1 Link spre comentariu
Taraxacus Postat Iunie 9, 2018 Partajează Postat Iunie 9, 2018 On 3/12/2018 at 9:40 PM, miticamy said: Pune un condensator pe iesire de 1000-5000microF la 16-25V si masori in gol si apoi cu un bec de 5W de exemplu. Nu pune condensator, încărcarea este bine sa fie făcută în impulsuri pt că previne sulfatarea. Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 9, 2018 Partajează Postat Iunie 9, 2018 Condesatorul este numai pt a masura correct tensiunea de virf. Binenteles ca incarcarea trebuie sa se faca in impulsuri fara condesator. Link spre comentariu
Taraxacus Postat Iunie 9, 2018 Partajează Postat Iunie 9, 2018 Eu am facut un redresor auto dupa schema postată in link.... eram mai tanar atunci si am luat schema dintr-un Tehnium, cred ca am redresorul de peste 20 de ani si am incarcat de multe, foarte multe ori multe baterii de la 45 Ah pana la 100 Ah.... functioneaza și acum. Cel mai rentabil este sa cumperi un redresor de la Kaufland sau de la Lidl, functioneaza foarte bine. Link spre comentariu
shurubel Postat Iunie 11, 2018 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2018 Am revenit. Mie imi place sa fiu corect in exprimare- deci NU am CERUT ci am intrebat... La fel colegul ,,mi-a spus'' ce sa fac, nu mi-a cerut. Ne putem intelege foarte bine si aici daca ne... intelegem. Cred ca am fost deosebit de explicit cand am zis ca NU AM avut TIMP. nu ca.. nu vreau sau altceva. TIMPUL e o chestie foarte scumpa pt mine. Uite, azi am pus ,,pe masa'' cele de care ziceam, stranse in timp.. Asta e montajul. Acum e pus ,,in aer'' la lucru. Asta e toroidalul.. Link spre comentariu
shurubel Postat Iunie 11, 2018 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2018 Am condensator din ala numai ca... trebuie cautat.. prin cate cutii si alte piese am pe trei rafturi si alte locuri prin casa... trebuie timp. Vreau sa pun in carcasa asta CCCP, nu stiu de la ce e dar are steaua pe ea. Si loc pentru sigurante din sticla. Trebuie sa fac prindere la traf si o placa in fatza, pt voltmetrul digital. si poate.. sa vedem.. daca trebuie si un coooler mic, de la un procesor. ---asistenta ma supravegheaza in tot ce construiesc. Lat edit. nu mai pot pune poze. sunt prea mari. Link spre comentariu
morarul Postat Iunie 11, 2018 Partajează Postat Iunie 11, 2018 Acum 10 minute, shurubel a spus: Am revenit. Mie imi place sa fiu corect in exprimare- deci NU am CERUT ci am intrebat... La fel colegul ,,mi-a spus'' ce sa fac, nu mi-a cerut. Ne putem intelege foarte bine si aici daca ne... intelegem. Cred ca am fost deosebit de explicit cand am zis ca NU AM avut TIMP. nu ca.. nu vreau sau altceva. TIMPUL e o chestie foarte scumpa pt mine. Uite, azi am pus ,,pe masa'' cele de care ziceam, stranse in timp.. Asta e montajul. Acum e pus ,,in aer'' la lucru. Asta e toroidalul.. Salut! Nu ca ar conta prea mult, pentru functionarea montajului, dar acel miez al transformatorului nu este toroidal. Acel miez este cel mai probabil C-core, asta ca sa nu existe confuzii, si pentru alti colegi participanti. Bafta la executia montajului! Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 11, 2018 Partajează Postat Iunie 11, 2018 Ala nu este traf toroidal. Pina și pisica se mira că-i spui toroidal. Pare sa fie un traf C+C. Ar fi bine să-i pui un mic radiator la punte, depinde de valoarea curentului obținută. Link spre comentariu
shurubel Postat Iunie 11, 2018 Autor Partajează Postat Iunie 11, 2018 Da, nu va contrazic. Pentru mine, ca sa nu mai gresesc.. cum e toroidalul.. Ala fara tole? dintr-o bucata?? Pisica verifica piesele de paraziti. De la ce dracie de aparat sa fie carcasa aia?? Link spre comentariu
sesebe Postat Iunie 11, 2018 Partajează Postat Iunie 11, 2018 Ca sa vezi cum arata un traf toroidal cauta pe goagle. Este rotund și cu bubinajul realizat pe toată circumferința fără vreo carcasa anume ci numai cu ceva straturi de izolator. Link spre comentariu
shurubel Postat Iunie 28, 2018 Autor Partajează Postat Iunie 28, 2018 Am testat montajul. Pe borne arata 12,7 la inceput si urca.. urca.. uuuuuurca inceeet... cred ca pot lasa toata noaptea in siguranta. Are amperaj traful, nu se incinge, nu a fiert bateria. E corespunzator?? ce ziceti??? Link spre comentariu
blazeu Postat Iulie 25, 2018 Partajează Postat Iulie 25, 2018 Avand in vedere ca m-am "apucat" de electronica prin 1971 (vara, ca toamna era cam....tarziu!), pot spune ca am o mica experienta. In baza acestui fapt, m-as hazarda sa exprim urmatoarea parere: redresorul auto "personal" merita executat in una din urmatoarele variante: a) redresorul "rapid"; acesta e extrem de simplu, adica un transformator cu secundar de minim 11-12 V (rms) (dar poate fi si mai mare, pana spre 24 de volti), ceva redresor (de la dioda individuala la punte, trecand prin posibilitatea secundarului cu priza mediana + 2 diode), si, eventual, un element de limitare a curentului (rezistor, bec de far). In situatia unui trafo cu tensiunea la limita de jos, poate fi suficienta rezistenta interna a trafo + redresor. Calitati: rapid de construit, cu "ce se gaseste prin cutiile cu "maimute""; Minusuri: necesita o forma de supraveghere. Situatie de utilitate: dupa o zi de lucru pe santierul de reconstructie a casei socrilor, constatam ca Dacia 1300 a ramas cu contactul pus si bobina de inductie + circuitul de excitatie al alternatorului au descarcat bateria dincolo de limita pornirii prin impingere. In 10 minute, cu un trafo provenit dintr-un monitor de DAF 2020 si o dioda 6SIx (pe niste radiator), s-a injghebat "redresorul auto". Dupa inca 20 de minute, tensiunea pe baterie a devenit suficienta pentru a mentine becurile pe bord aprinse (si aprinderea si excitatia alimentate), incat sa pornim masina prin impingere. QED Varianta b) un redresor ceva mai complex (eu am construit unul dupa o schema aparuta prin diverse reviste, inclusiv de 2 ori in Tehnium, echipata, in afara de trafo si punte cu un regulator in impulsuri echipat cu 1 tiristor si 3 sau 4 tranzistori). Acesta limiteaza curentul de inceput a incarcarii, pentru a menaja toate elementele, de la trafo la acumulator, dar si un limitator al tensiunii maxime de incarcare, acesta pentru a impiedica fierberea electrolitului spre finalul incarcarii. Bine reglat, nu necesita o supraveghere foarte stricta (puteti lasa acumulatorul peste noapte fara riscul de a-l defecta sau de a va trezi din cauza fumului!....) Cred ca si solutia "modulara" (un redresor mai simplu, cu limitare rezistiva a curentului maxim, combinat cu un bloc de control care decupleaza la 14,8 volti, si re-cupleaza la scaderea tensiunii pe baterie la 12,5-13 volti) e o solutie buna. Alegerea va apartine, insa cred ca sunteti constient ca daca nu vreti sa platiti bani, costa timp, si timpul ne costa pe toti din ce in ce mai scump.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum