GeoMar Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 Am incercat sa realizez si eu un termometru cu senzor DS18B20 cu afisare multiplexata pe un afisaj cu 4 digiti LED, Anod Comun. Am cautat informatii pe net si am reusit sa scriu un mic cod pentru Arduino UNO, functioneaza ok, afiseaza ok temperatura pe digiti, dar am un licarit (palpait) suparator la afisaj. Nu am mai lucrat cu multiplexare digiti LED si cred ca asta este si cauza, gresesc eu undeva fiind primul proiect cu multiplexare digiti LED. As dori, daca se poate, o solutie ca sa scap de acel licarit suparator al afisajului. Mentionez ca sunt incepator cu Arduino. Multumesc anticipat pentru ajutor. Codul testat de mine: #include <SevenSeg.h> #include <OneWire.h> #include <DallasTemperature.h> SevenSeg disp (8, 10, 6, 4, 3, 9, 7); const int numOfDigits = 4; int digitPins [ numOfDigits ] = { A2, A3, A4, A5}; #define ONE_WIRE_BUS 2 OneWire oneWire(ONE_WIRE_BUS); DallasTemperature sensors(&oneWire); void setup() { disp . setDigitPins ( numOfDigits , digitPins ); disp . setDPPin (5) ; sensors.begin(); disp.setDutyCycle(80); } void loop() { sensors.requestTemperatures(); disp . write (sensors.getTempCByIndex(0), 1) ; disp.setRefreshRate(100); } Link spre comentariu
Elison Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 Un prim pas ar fi acela de a muta instructiunea disp.setRefreshRate(100); in functia void setup(), iar in loc de valoarea 100 sa incercati si valori mai mari. Cel mai bun mod de a comanda afisoare cu 7 segmente esta acela in care se foloseste o intrerupere generata de unul din timere. Vedeti acest exemplu de afisare bazat pe folosirea unei intreruperi. Link spre comentariu