Gavra Ion Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 Cum pot incarca o baterie pe care vreau s-o montez pe Mobra?Astept sfaturi. Link spre comentariu
validae Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 Acumulatorul e nou și neîncărcat, sau e cel original, complet descărcat ? Trebuie să ai grijă că tensiunea acumulatorilor moto e de 6V, e nevoie de un alimentator cu tensiunea potrivită. Dacă e unul nou și nu ai redresor porivit, poți să-l încarci prima dată și cu un ,,redresor auto,, de 12V dar pe al cărui cablu de ieșire înseriezi obligatoriu un bec de poziții de 12V/21W pentru limitarea tensiunii și curentului inițial. Trebuie însă supravegheat cu atenție și tensiunea la borne măsurată periodic, apoi decuplat de la încărcare când ajunge la valoarea de circa 7,2 - 7,8V. Dacă e cel original de pe motoretă și nu a mai fost încărcat de menținere cu anii....nicio șansă să-l mai resuscitezi vreodată. Dacă găsești un încărcător de bormașină cu acumulatori de 7V sau 9V, poți să-i folosești alimentatorul, dar tot înseriat cu un bec de poziții, pentru limitare... Link spre comentariu
dorian 70 Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 Mobra avea şi baterie ? Nu era pe magnetou ? Link spre comentariu
validae Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 A existat o primă variantă numită Mobra 50, care avea instalație completă, cu acumulator de 6V și redresor cu seleniu, semnalizatoare de poziție cu releu bimetalic.Era practic o copie a unei versiuni Honda și cred că era prima motoretă construită la noi. Tatăl meu a avut și el una mai demult, dar a renunțat la ea. Ulterior, Mobra Hoinar nu mai era prevăzută cu acumulator... Link spre comentariu
Gavra Ion Postat Martie 11, 2018 Autor Partajează Postat Martie 11, 2018 Acum 46 minute, validae a spus: A existat o primă variantă numită Mobra 50, care avea instalație completă, cu acumulator de 6V și redresor cu seleniu, semnalizatoare de poziție cu releu bimetalic.Era practic o copie a unei versiuni Honda și cred că era prima motoretă construită la noi. Tatăl meu a avut și el una mai demult, dar a renunțat la ea. Ulterior, Mobra Hoinar nu mai era prevăzută cu acumulator... Mobra hoinar nu este dotata cu acumulator.Pentru ca am montat un claxon de scuter la 12v,am facut semnalizare cu leduri cu ic 555,am dotat-o cu aprinderea electronica din revista Tehnium 8 din '88(aceasta aprindere a functiona f.bine pe o motocicleta10 ani la care i-am modificat instalatia de la 6v la 12v,si pe o Dacie 1300 inca 8 ani)si functioneaza foarte bine,nu stiu cum sa realizez incarcarea bateriei ,magnetoul fiind cu magneti permanenti si scoate 6v. Link spre comentariu
Gavra Ion Postat Martie 11, 2018 Autor Partajează Postat Martie 11, 2018 1 oră în urmă, dorian 70 a spus: Mobra avea şi baterie ? Nu era pe magnetou ? Primul tip da. Link spre comentariu
validae Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 Deci întrebarea se referă la încărcarea pe motoretă, nu o încărcare de întreținere sau revenire, fiindcă eu așa înțelesesem inițial. Poți încerca să rebobinezi bobina de 6V din magnetou la 12V, cu sârmă mai subțire, ca să încapă. Apoi se adaugă un redresor și stabilizator de 14,4V care să încarce acumulatorul, fiindcă un releu regulator auto obișnuit nu poate fi folosit. Link spre comentariu
dorian 70 Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 (editat) O soluţie comodă ar fi şi cu un convertor ridicător, acuma nu ştiu cât de fiabilă este chinezăria... https://www.aliexpress.com/item/XL6009-Boost-Converter-Step-Up-Adjustable-15W-5-32V-to-5-50V-DC-DC-Power-Supply/32625458625.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.Z9DCRL Editat Martie 11, 2018 de dorian 70 Link spre comentariu
-Atlas- Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 Buna Prima versiune era cu acumulator.Mobra 50,urmatoarea era cu magnetou, Erau 2 tipuri,Bosh si Ducati,Mobra 50 super.Asetea erau racite fortat cu turbina. Hoinar era deja mai "avansat",avea 5 viteze si lucra la turatii mai mari. Racit cu curent de aer, avea probleme cu racirea la temperaturi mari. Totul la 6V. Deci ce tip este? -Atlas- 2 Link spre comentariu
Gavra Ion Postat Martie 11, 2018 Autor Partajează Postat Martie 11, 2018 Acum 1 oră, -Atlas- a spus: Buna Prima versiune era cu acumulator.Mobra 50,urmatoarea era cu magnetou, Erau 2 tipuri,Bosh si Ducati,Mobra 50 super.Asetea erau racite fortat cu turbina. Hoinar era deja mai "avansat",avea 5 viteze si lucra la turatii mai mari. Racit cu curent de aer, avea probleme cu racirea la temperaturi mari. Totul la 6V. Deci ce tip este? -Atlas- Hoinar. Link spre comentariu
-Atlas- Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 Buna In acest caz nu ar trebui sa aiba acumulator. Cum a ajuns sa aiba si la ce este utilizat?Este de 12v sau de 6V? -Atlas- Link spre comentariu
validae Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 A spus deja acum șase postări că a adăugat aprindere electronică și claxon de 12V, precum și semnalizare cu leduri, de aceea are nevoie de un acumulator. Link spre comentariu
-Atlas- Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 Ok Scuze In cazul acesta ideea lui "dorian70" e buna. Doar sa poata debita curentul cerut de claxon,consumul semnalizarii LED e neglijabil pe langa claxon. -Atlas- Link spre comentariu
Gavra Ion Postat Martie 12, 2018 Autor Partajează Postat Martie 12, 2018 Multumesc pentru sfaturi. Link spre comentariu
NICA Postat Martie 12, 2018 Partajează Postat Martie 12, 2018 On 3/11/2018 at 8:20 AM, validae said: A existat o primă variantă numită Mobra 50, care avea instalație completă, cu acumulator de 6V și redresor cu seleniu, semnalizatoare de poziție cu releu bimetalic.Era practic o copie a unei versiuni Honda și cred că era prima motoretă construită la noi. Tatăl meu a avut și el una mai demult, dar a renunțat la ea. Ulterior, Mobra Hoinar nu mai era prevăzută cu acumulator... Nu cumva prima motoreta construita la noi a fost Carpati ? se spunea ca era dupa Simpson... 2 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum