paul_ral Postat Martie 8, 2018 Partajează Postat Martie 8, 2018 (editat) Am zis că e bine să postez aici, să nu supăr pe careva! Printre cateva Marantz-uri pe care am avut ocazia să le recondiționez/restaurez, mă rog, termenul mai puțin contează, și-a făcut apariția un receiver din anii 70 de la Kenwood, cumpărat ca defect, după spusele vânzătorului. Cum nu prea mai aveam ce meșterii prin casă sau pe la mașină, am zis să-mi încerc norocul și să-mi omor timpul cu o sculă de vârsta mea. Nu am o dată exactă de fabricatie, se pare că ar fi vorba de anul 1972. Este un KR-3130, estimat, ca putere undeva la 18W pe canal, nu prea sunt multe date pe net, doar schema electrică și ceva info pe AK. Construcție solidă, specifică anilor respectivi, capacul fiind din lemn. A venit prăfuit, exteriorul necesită o curațare binemeritată și mă bucur că lemnul arată bine, nu este zgâriat. Sub capotă un strat subțire de praf, cred că a fost depozitat pe undeva prin pod, nemaifiind funcțional. Probat de vânzător, a ieșit fum din finali, tăiat firele de la condensatorul de filtraj, apreciez că vânzătorul mi-a comunicat aceste lucruri dinainte. Sub capotă, motorul de 2x18W in 4 cilindri 2SC1060 (1 compresie bună, 1 compresie slabă și 2 sârme) Partea de tuner. Roata de la cutia de viteze (condesatorul variabil) este bună la fântână placa preamp+final, un fel de 3 în 1. Am observat că 2 rezistori de emitor de 0,47 ohm sunt un pic cam afumate, la măsuratoare au ambele 0,56 ohm Am dat putin polish Cabluri tăiate (limp mode?) Bun! Refăcut conexiunile, scosi finalii de pe radiator (puteau foarte bine să-i pună direct pe carcasă) măsurați, pe canalul cu rezistențele afumate finali sârmă, pe celalalt unul bun, unul sub limita Hfe. Oricum vor fi inlocuiți (BD243C sau MJE3055). Măsurat tensiunile, am 47V după redresare, tensiune ce ajunge și în colectorul lui Q1 și Q4 (Q1-Q4 finali). Verificat tensiunea de 23,5V in colectorul lui Q2 și Q3 - nimic. Verificat tensiunea de 16V in colectorul lui Q9 si Q10 este ok. Am cuplat căștile si am reusit sa aud cateva posturi pe FM dar distorsionat. Posturile nu sunt aliniate. Becul STEREO aprins tot timpul căutării pe FM. Deci, cam varza pe placa tunerului, dar cel putin sțiu că este funcțional. Deși revizia la un aparat funcțional ar trebui să înceapă cu alimentarea, stiind că am ceva defect in partea de final, am scos toti semiconductorii de pe placă și în urma verificarii am constatat că D7 (1S1554) este arsa, prefinalii Q14/16 și Q13/15 arse ambele perechi 2SC984/2SA565, celalti tranazistori fiind buni. As putea folosi tranzistorii pe care îi am deja, perechile 2SA606/2SC959 ce provin dintr-un JVC quadro, dar, pentru siguranță voi merge pe BD139/BD140. Va urma o segmentare cu Nichicon FG și Muse, semireglabili noi și ce o mai fi nevoie. Schema se gaseste pe net, foarte asemănătoare cu cea de la variantele superioare 4140, 5150, 6160. Orice sugestie este binevenită! Editat Martie 8, 2018 de paul_ral 1 Link spre comentariu
ALVIN Postat Martie 9, 2018 Partajează Postat Martie 9, 2018 Felicitari pentru postarea aceasta (si cele din seria Marantz), imi place meticulozitatea , rabdarea si, nu in ultimul rand, calitatea fotografiilor (chestie care mie imi iese foarte rar). Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 9, 2018 Autor Partajează Postat Martie 9, 2018 Multumesc pentru aprecieri! Mă simt în largul meu reparând la scule vechi dar la fotografiat mai am de învățat. Nu folosesc vreo cameră specială, doar telefonul, însă calitatea este determinată de o lumină corespunzătoare. 1 Link spre comentariu
mac01 Postat Martie 9, 2018 Partajează Postat Martie 9, 2018 (editat) Cu ce ai curatat placile sau cu ce ai facut curatenie in aparat? Ce solutii ai folosit? Spor! Editat Martie 9, 2018 de mac01 Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 9, 2018 Autor Partajează Postat Martie 9, 2018 (editat) Folosesc o pensula lata de 2 cm pentru stergerea prafului, concomitent cu folosirea aspiratorului. După indepartarea stratului de praf pe placi mai ramane un strat foarte subtire lipit din cauza factorilor de mediu in care a stat aparatul:grasime, nicotina, umezeală. Pentru indepartare folosesc o emulsie cu LOC de la Amway pe care o dau pe placa folosind o alta pensulă, După pensulare folosesc servețele absorbante si usuc cu foenul. Nu am avut niciodata probleme. Aceeași solutie o folosesc si in cazul butoanelor, le tin o zi in emulsie și după 24 ore se desprinde totul de pe ele. In cazul butoanelor de Kenwood, pe fundul vasului puteam să vad toate depunerile. Editat Martie 9, 2018 de paul_ral Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 16, 2018 Autor Partajează Postat Martie 16, 2018 Partea de amplificator este gata și funcționează foarte bine. Din cauza unui "vechi prieten" care crede că le știe pe toate nu mai intru în amănunte (ce tranzistori am folosit, ce condensatori, reglaje etc). Ca să nu mai fie atât de curios, am ales condensatorii astfel încât să dea bine pe placă. Urmeaza alinierea tunerului. 1 Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 17, 2018 Autor Partajează Postat Martie 17, 2018 Partea de amplificare funcționează foarte bine. Pe AUX și Phono merg frumos toate comenzile, nu am zgomot de fond, hârșâit, pocnituri. Însă: Pe tuner sunetul este clar dar are un nivel scăzut comparativ cu nivelul de pe AUX iar orice comanda, inclusiv cand rotesc de volum sau balans am fâșâit iar cand apas butoanele (Loudness/Noise filter/Stereo-Mono) am pocnituri in boxe. Este posibil cala iesirea din tuner să am o componentă continuă? Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 17, 2018 Autor Partajează Postat Martie 17, 2018 De asemenea, becul STEREO stă permanent aprins. Posibil ceva defect sau dereglat in circuitul MPX? In manualul de la 2120, care are tunerul identic cu cel din 3130, exista, in procedura de aliniere, un reglaj ce se face cu un semireglabil din preamplificator. Link spre comentariu
surubarila Postat Martie 17, 2018 Partajează Postat Martie 17, 2018 Sanatate permanenta ! In blocul tuner e si decodorul stereo ? Cu un osciloscop puteti verifica pe iesirile L/R o eventuala CC. Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 17, 2018 Autor Partajează Postat Martie 17, 2018 Da, decodorul este integrat. Din pacate nu am un osciloscop (incă). Pot face rost de unul. Link spre comentariu
Real Minitehnicus Postat Martie 17, 2018 Partajează Postat Martie 17, 2018 (editat) 1 hour ago, surubarila said: Sanatate permanenta ! In blocul tuner e si decodorul stereo ? Cu un osciloscop puteti verifica pe iesirile L/R o eventuala CC. Năucitor răspuns. Nu vorbesc neapărat de schema de față dar care este legătura dintre indicatorul semnalului pilot de 19KHz și o eventuală componentă de curent continuu la iesirea oricărui decodor stereo? Nu trebuie niciun fel de osciloscop pentru acest defect și oricum osciloscopul se folosește în cazul în care înțelegi funcționarea și știi cam ce semnale trebuie să ai pe acolo. De regulă, cei ce știu să folosescă osciloscopul (adică nu vorbesc de cei care doar verifică oscilogramele date pe unele scheme, dar fără să știe de ce trebuie să arate asa semnalul acolo) nu fac parte din categoria celor care schimba de-a valma toate condensatoarele dintr-un montaj. Editat Martie 17, 2018 de Real Minitehnicus Link spre comentariu
surubarila Postat Martie 17, 2018 Partajează Postat Martie 17, 2018 Off topic : sunt naucit de explicatii....Sunteti cumva "vechiul prieten" la care face referire d-l Paul ? Link spre comentariu
paul_ral Postat Martie 17, 2018 Autor Partajează Postat Martie 17, 2018 (editat) exact. securistul forumului Putin imi pasa de părerile lui referitoare la schimbarea condensatorilor. Ma intereseaza rezultatul final. Cel putin pana acum, partea de amplificare este rezolvata, asa novice cum sunt eu. In rest, e vorba de matematica si fizica, nu-i asa? Ceva cu L+R, L-R, 19KHZ, 38KHZ si alte balarii de genul asta Editat Martie 17, 2018 de paul_ral Link spre comentariu
Real Minitehnicus Postat Martie 17, 2018 Partajează Postat Martie 17, 2018 (editat) 22 minutes ago, surubarila said: Off topic : sunt naucit de explicatii....Sunteti cumva "vechiul prieten" la care face referire d-l Paul ? Hai dom', că or să mai fie și altii care or să vrea să învețe de pe aici. Fii generos și împărtășește-ne și nouă din "vastul" matale bagaj de cunoștințe: 1. De ce trebuie un osciloscop ca să vezi dacă ai o componentă continuă la ieșrea decodorului? 2. Ce legătură este între ieșirea decodorului și comanda indicatorului frecvenței pilot? 3. Cu ce ocazie becul/LED-ul sta permanent aprins daca ai componentă CC la ieșirea decodorului? 4. Explică-ne și nouă ce tip de decodor e acela (a. cu separarea semnalului suma si a semnalului auxiliar, cu detecția anvelopei; b. cu separarea directa a semnalelor stănga/dreapta, cu detecție de anvelopa; sau c. cu separarea în timp a semnalelor - comutare) și cum funcționează? Mi-am pregătit creionul și caietul să iau notițe!!! Că de...,pe topicul unui așa "electronist" serios trebuie discutate lucruri serioase, la nivelul "profesionistului" care știe să schimbe condensatoare, dar fără să și știe de ce!!! Editat Martie 17, 2018 de Real Minitehnicus Link spre comentariu
surubarila Postat Martie 17, 2018 Partajează Postat Martie 17, 2018 Risc o penalizare pt. al doilea si ultim off-topic : mergeti linistit la somn , ma inclin in fata vastului dvs. bagaj de cunostinte. Va recomand sa candidati la functia de moderator si sa va infiintati propria sectiune : doar pt. specialisti , interzis oricarui alt membru Elforum.Ceva de genul eu centrez , eu dau cu capul. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum