Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

sonda de benzina defecta.


Vizitator Ionut Rad

Postări Recomandate

Vizitator Ionut Rad

salut. am fost nevoit sa dau rezervorul unei motociclete jos, sa il curat de rugina. Totodata am curatat si sonda litrometrica de benzina cu feruginol si acum nu mai functioneaza. Aveti idee daca pot cumpar acel "circuit/integrat, nu stiu exact cum se numeste ... " ? are in coltul stanga sus un scris mic 867 .altceva nu stiu despre el.

 

Ori se mai poate repara? 

s-l1600.jpg

Link spre comentariu

Care... circuit integrat? Cred ca este o sonda clasica, din aceea cu rezistenta variabila. Cand a facut cunostinta cu feruginolul, probabil a disparut acea pista rezistiva. Deci, alta. Pune, eventual, o poza mai de aproape.

 

P.S. Topicul se va muta pe aria Auto, ca acolo ii e locul.

Link spre comentariu
Vizitator Ionut Rad

probabil asa este, nu ma pricep. nu gasesc sa cumpar toata sonda pt acest model pe nicaieri in tara. am incercat la dezmembrari, pe forumuri , peste tot.

 

acea rezistenta variabila se gaseste pe undeva?

 

s-a luat ceva negru de pe ea ... a mai ramas doar o mica bucata se vede in poze

28939294_2057522137829044_152910856_o.jpg

28927897_2057522114495713_1277209764_o.jpg

28877197_2057522111162380_1335685950_o.jpg

28876991_2057522094495715_1268241374_o.jpg

28878884_2057522061162385_41833225_o.jpg

Editat de Ionut Rad
Link spre comentariu

Din cauza feruginolului folosit, ai corodat stratul rezistiv de pe traductorul de nivel. Acum nu există altă variantă decât înlocuirea totală a sondei. Ar mai fi o variantă destul de laborioasă și migăloasă, dar presupune să mai faci rost de o sondă funcțională numai pentru măsurători comparative. Stratul de carbon rezistiv forma inițial un divizor rezistiv, dar el s-ar putea înlocui cu niște rezistențe de mică putere lipite între fiecare două ploturi.Dar fără să știm ce valoare au rezistorii dintre fiecare două ploturi.....

Link spre comentariu
Vizitator Ionut Rad

pot gasi in comert doar acea rezistenta variabila ? Daca da, unde sa caut si care este denumirea ei? In cartea tehnica am vazut ca este facuta de Nippon Seiki

 

datele pe care le am:

Fuel sender:

Model/manufacturer - 4TX/NIPPON/SEIKI

resistance full / empty ---   4 10Ω  / 90 100Ω 

Link spre comentariu

Oare o sonda de Dacia 1300 este mai voluminoasa decit cea din poza? Daca nu ma-nsel, rezistenta de la sonda de Dacia este facuta cu sirma,nichelina cred. Poate incerca. Sigur se mai gasesc inca in magazinele de piese auto. Adaptarea n-ar fi o problema!

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu

Nu poate pune altă sondă rezistivă fiindcă chiar dacă va indica ceva, va fi o indicație eronată. Iar plăcuța rezistivă nu cred că se găsește, poate să se găsească sigur toată sonda litrometrică.Problema e că nici de la altă motocicletă nu poate folosi sonda, fiindcă sondele sunt personalizate (calibrate) strict după tipul de rezervor folosit, indicația sondei nefiind liniară din cauza formei diferite a rezervoarelor....

Link spre comentariu

Acum ca m-am uitat mai atent,am vazut ca sonda este mai complicata decit  credeam. Chiar zona pe care culiseaza palpatorul este complicata. Se vede treaba ,ca pe linga ce vedem mai sint multe altele.

In urma cu ceva timp am vazut la un atelier auto, sonda de combustibil mai ciudata. O tija(tub) pe care culisa un plutitor. Cursa plutitorului era limitata  in partea inferioara cu o siguranta. In partea superioara era o flansa mai butucanoasa cu patru gauri,pentru fixarea pe rezervor. Din tija ieseau mai multe fire prevazute cu papuci. Ce era in tija si in flansa ,habar n-am. Cert e ca tija n-avea nimic pe exterior,la fel si plutitorul pe interior.

Editat de GEO 53 BN
Link spre comentariu
Acum 6 ore, GEO 53 BN a spus:

Acum ca m-am uitat mai atent,am vazut ca sonda este mai complicata decit  credeam. Chiar zona pe care culiseaza palpatorul este complicata. Se vede treaba ,ca pe linga ce vedem mai sint multe altele.

In urma cu ceva timp am vazut la un atelier auto, sonda de combustibil mai ciudata. O tija(tub) pe care culisa un plutitor. Cursa plutitorului era limitata  in partea inferioara cu o siguranta. In partea superioara era o flansa mai butucanoasa cu patru gauri,pentru fixarea pe rezervor. Din tija ieseau mai multe fire prevazute cu papuci. Ce era in tija si in flansa ,habar n-am. Cert e ca tija n-avea nimic pe exterior,la fel si plutitorul pe interior.

Sistemul care l-ati vazut se foloseste si in traductoarele de nivel industriale,in tija se afla niste senzori magnetici iar in interiorul plutitorului se afla un magnet care activeaza sau dezactiveaza senzorii, functie de senzor daca este NO sau NC,   ceva de genul    https://www.aliexpress.com/item/110v-10w-MK-SFS15010-Stainless-Steel-Water-Level-Sensor-Vertical-Float-Ball-Switch/32610166644.html?spm=2114.10010108.1000015.175.7360239847jurW

Link spre comentariu

Este o motocicleta, nivelul nu trebuie sa fie asa de precis, nu conteaza ca urmareste sau nu deformatiile rezervorului. Multe nici nu au indicator de nivel ci doar bec de avertizare cand mai are putina benzina.

Sistemul in discutie are un tub pe care este matisata (spirala) un conductor si plutitorul este un simplu butoias cu lamele pe interior care ating pe spirala respectiva in timp ce se ridica in sau coboara. Principiul este de cursor care se plimba pe un conductor. Cu putina inginerie se construi asa ceva dar nu o sa fie "plug and play", o sa necesite modificari ca sa indice corect pe motocicleta respectiva.

https://alfa-restoration.co.uk/shop/product_info.php?products_id=1549&osCsid=r13759m160l67dhhcfhmh4l0m1

60586071-AF%20gtv-spider%20fuel%20level%

 

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări