subsemnatul2012 Postat Martie 4, 2018 Partajează Postat Martie 4, 2018 Sal! Spuneti-mi ce condensator trebuie sa montez la un redresor care scoate 12 v?Sau ce trebuie masurat la redresor ptr a alege cum trebuie condensatorul?Ms 1 Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 4, 2018 Partajează Postat Martie 4, 2018 La o tensiune redresata de 12V vei avea dupa filtrare, in gol, o tensiune de cca 17V. Deci tensiunea de lucru a condensatorului va fi de 25V sau mai mare. La cate amanunte ai dat, atatea se pot spune. Despre capacitate...numai de bine, cu cat mai mare, cu atat va face treaba mai buna.N-am intrebat ce fel de redresor e si la ce serveste(din moment ce nu ne-ai spus), pt ca se complica treaba, sau daca e pt auto, se simplifica. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 4, 2018 Partajează Postat Martie 4, 2018 1 hour ago, subsemnatul2012 said: Spuneti-mi ce condensator trebuie sa montez la un redresor care scoate 12 v? Daca este un redresor de acumulatori, cu traf retea si punte redresoare, ( eu asta inteleg din descriere ), atunci n-ai ce face cu condensator la el, adica nu pui. Daca e altceva atunci specifica mai clar. Link spre comentariu
subsemnatul2012 Postat Martie 4, 2018 Autor Partajează Postat Martie 4, 2018 Sal! Este un redresor ptr acumulatori auto de 12v.Facut dintr-un transf si diode montate pe radiatoare din aluminiu.Credeam ca daca montez un condensator ,tensiunea de pe iesire punte s-ar stabiliza si ar ajuta la ceva.Spuneti-mi ptr scaderea curentului pe iesire ce trebuie sa montez.E cam baban transf si cred ca si curentul e cam maricel.Nu stiu sa il nasor ,daca cumva ma intreaba cineva asta.Ms ptr raspunsuri ! Link spre comentariu
icar Postat Martie 4, 2018 Partajează Postat Martie 4, 2018 Curentul depinde de capacitatea acumulatorului, avind in vedere ca, teoretic, un acumulator cu plumb se incara la C/10, 10 ore. Daca curentul e mai mare, nu-i bai, daca e mai mic, o sa-l incarci in timp mai lung! Daca acumulatorul e de 12 V, iar traful scoate maxim 12 V, ma tem ca-l vei incarca 100%. Link spre comentariu
subsemnatul2012 Postat Martie 4, 2018 Autor Partajează Postat Martie 4, 2018 Eu am inteles ca daca amperajul e prea mare ,o sa fie o problema ptr acumulator. Link spre comentariu
icar Postat Martie 4, 2018 Partajează Postat Martie 4, 2018 Acumulatorul isi ia atit cit ii trebuie! Link spre comentariu
doru3160 Postat Martie 4, 2018 Partajează Postat Martie 4, 2018 O solutie simpla, ar fi inserierea unui filament de bec de far( de ex unul la care s-a ars faza mica, cum se arde de obicei), ca sa limitezi cumva curentul de incarcare si sa nu fortezi transformatorul/puntea sa dea mai mult decat poate, cel putin in faza de inceput a incarcarii. Daca nu, o rezistenta de putere mare, de cativa ohmi va face fix aceeasi treaba, doar ca va trebui sa ai grija cu dimensionarea si prinderea in carcasa...filtrajul in cazul asta fiind total inutil, deci asa cum spuneam, in privinta asta, lucrurile se simplifica. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 4, 2018 Partajează Postat Martie 4, 2018 Subsemnatul deci am inteles bine, si atunci e asa cum am zis, nu ai nevoie de nici un condensator acolo. Link spre comentariu
subsemnatul2012 Postat Martie 4, 2018 Autor Partajează Postat Martie 4, 2018 Va multumesc tuturor ptr ajutor ! Sanatate ! Link spre comentariu
puriu Postat Martie 5, 2018 Partajează Postat Martie 5, 2018 Secundarul de 12 V in gol este prea mic. Incarcarea completa a acumulatorului se face pana la aproape 15V cu un curent C/10 initial si C/40 final. Deoarece filamentele iau si ele tensiune, ar trebui ca secundarul sa aiba cam 17V in gol. Link spre comentariu
Marian Postat Martie 5, 2018 Partajează Postat Martie 5, 2018 32 minutes ago, puriu said: ar trebui ca secundarul sa aiba cam 17V in gol Cum ai ajuns la valoarea asta? Link spre comentariu
Spitfire Postat Martie 5, 2018 Partajează Postat Martie 5, 2018 Acum 18 ore, icar a spus: Acumulatorul isi ia atit cit ii trebuie! Ca sa terminam cu glumele(fiindca e clar ca Dvs. sunteti in... liga superioara, nu aveti cum scrie asa ceva la modul serios...) iata o schema pentru incarcarea acumulatorilor cu Pb, nu am construit-o vreodata, dar imi pare ok: http://www.electroschematics.com/366/lead-acid-battery-charger/ Pentru acumulatorii cu Pb 12V/7A (gen baterie UPS) asa ceva ar merge: Link spre comentariu
Marian Postat Martie 5, 2018 Partajează Postat Martie 5, 2018 15 minutes ago, Spitfire said: nu aveti cum scrie asa ceva la modul serios... E chiar foarte serioasa afirmatia D-lui Icar. Multi inca n-au inteles ca acumulatorul e ca un condensator imens la care curentul scade pe masura ce se incarca. Multi inca n-au inteles ca pe masura ce tensiunea la bornele elementelor creste, curentul de incarcare scade. Si curentul asta este diferenta de tensiune dintre maximul sursei si cea de la bornele acumulatorului raportata la suma dintre impedanta de iesire a incarcatorului ( inclusiv clestii si cablurile ) si "rezistenta" interna a acumuatorului. Adica pe masura ce elementii se incarca, poti sa ai incarcator capabil si de 100A-200A-300A, ei vor trage doar atat cat le trebui, n-o sa pompezi in veci curentul ala in acumulator, am explicat deja de ce... Multi nu vor intelege astea niciodata probabil. Link spre comentariu
Spitfire Postat Martie 5, 2018 Partajează Postat Martie 5, 2018 Nasolia e ca acest "condensator imens" e plin de reactii chimice, si la incarcare, si la descarcare, si se lasa cu fierbere de electrolit, gaze si fum. La plumb se poate incarca cu 14,5V de la o sursa ce nu poate furniza un curent mai mare decat cel maxim admis la incarcare, cu conditia sa nu se uite a decupla dupa maxim 12 ore acumulatorul, in fond... pe vremea lui Plante nu avea nimeni incarcatoare cu sursa de curent constant sau alte minuni, dar mai bine cu o placuta cu 2-3 integrate si cateva maruntisuyri scapi de griji! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum