Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Skoda Octavia 2-cutie sau ambreiaj?


catax4u

Postări Recomandate

Asta mi-a adus aminte de un dealer din Constanta, care avea un parc cu masini de vanzare respectabil, judecand dupa nr. de unitati.Am ajuns acolo dupa o noapte de condus, dupa ce in prealabil cerusem amanunte despre una listata pe net. Binenteles ca ceea ce vorbisem nu se potrivea, dar cand am aruncat o privire in bordul lor puternic siliconat, invariabil cifra era intre 150k si 160k km...la toate si asa cum am spus, erau peste 40 de masini aliniate pe doua randuri. Cum a reusit sa le aduca pe toate cu acest kilometraj, numai el stie, pt ca mie n-a vrut sa-mi spuna :rade:

 

Link spre comentariu

Cu softuri dedicate și interfețe de diagnoză modifici kilometrajul după dorință.Dar numai un fraier mai poate să creadă că o mașină de 10-12 ani poate să aibă doar 150000km la bord. Sau mult mai puțini și primul posesor a fost invariabil o băbuță care mergea cu ea doar în stațiuni balneare....

Link spre comentariu

Are motor pe benzina...s-ar putea sa aibe km reali. Si n-are 10-12 ani masina...e din 2010.

Nemtii daca fac multi km anual...nu-si cumpara benzinare.

Editat de mac01
Link spre comentariu

Eu as crede ca masina asta are cilindru normal si furca, nu rulment hidraulic.

Ar fi interesant de aflat cum intra in viteza, cum intra in marsalier, cat de usor, daca tine un pic la intrare sau daca caraie, daca intra usor si dupa manevra fata-spate (1-R-1-R), daca se deblocheaza dupa apasarea rapida a ambreiajului de 2-3 ori.

Si daca nivelul lichidului de frana este intre min-max.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Masina este luata direct de la o reprezentranta din Germania. Am verificat si la reprezentanta Skoda din Craiova, sunt mai aproape de aceasta reprezentanta, kilometrajul + revizie mare. Are si carte de service. Maine merg la service sa se faca verificare. In prima instanta, cei de acolo mi-au zis ca e posibil sa nu mai faca presiune suficienta cand folosesc ambreiajul mai mult si nu mai debreiaza complet. Poate fi placa presiune, rulment presiune, cilindru sau  timonerie. Nu stiu pana nu desface sa verifice. In orice caz, daca e nevoie de ambreiaj nou il schimb fara sa stau pe ganduri sau ce o fi. Sau daca zice sa-l mai las ca mai merge desi are o uzura anume, il schimb. Nu am chef sa ma lase pe undeva si sa chem platforma.

Link spre comentariu

De obicei intra usor in viteze. In marsarier, dimineata la rece bag treapta 1 apoi marsarier pt ca asa intra mai usor, altfel simt un pic de opozitie. Interesant este ca dupa ce se blocheaza in marsarier, daca e un pic de panta si o las sa miste din inertie apoi incerc sa scot iese usor, cu un deget daca trag, si daca opresc motorul cand e blocata si mai fac o pedala de ambreiaj la fel iese foarte usor. Mine o las pe mana mecanicilor. Eu folosesc masina zilnic, merg la serviciu cu ea.                            

Link spre comentariu

Ieri s-a facut o verificare. Mecanicul a spus ca e bun ambreiajul, cablurile la timonerie sunt in regula, cilindru si pompa le-a verificat si isi fac treaba, ulei este la nivel in cutie, lichid de frana este suficient. A vazut si el cum se comporta in marsarier masina, cum tinea acolo cand o scoti. A facut o aerisire a ambreiajului. Ieri si azi am pus masina in situatiile in care se bloca in marsarier si de data asta a iesit usor, fara probleme. Ramane de vazut in continuare. Sper sa fi fost doar o bula de aer sau mai multe care faceau probleme.

Editat de catax4u
Link spre comentariu
Acum 22 ore, catax4u a spus:

Ieri s-a facut o verificare. Mecanicul a spus ca e bun ambreiajul, cablurile la timonerie sunt in regula, cilindru si pompa le-a verificat si isi fac treaba, ulei este la nivel in cutie, lichid de frana este suficient. A vazut si el cum se comporta in marsarier masina, cum tinea acolo cand o scoti. A facut o aerisire a ambreiajului. Ieri si azi am pus masina in situatiile in care se bloca in marsarier si de data asta a iesit usor, fara probleme. Ramane de vazut in continuare. Sper sa fi fost doar o bula de aer sau mai multe care faceau probleme.

Dacă în urma aerisirii, ambreiajul(defectul) și-a revenit ...aproape sigur că rulmentul de presiune e defect(scapă lichid)...și sigur defectul va reveni!

Editat de elmar
Link spre comentariu

Mi-au zis ca au verificat daca se face presiune suficienta ca sa impinga rulmentul de presiune si mi-au spus ca treaba asta se face, au desfacut undeva acolo si au facut pedala probabil, au constatat vizual, au vazut ca vine lichid cu presiune, de fapt a aruncat afara lichid sub presiune pe unde au desfacut ei. Mi-au mai spus ca nu au vazut sa scape lichid pe undeva, ideea asta au avut-o si ei de la inceput de cand le-am spus simptomele.

Acum, daca vor revenii simptomele nu am decat sa schimb ambreiajul.

Link spre comentariu

Dar daca pierde lichid, nu ar fi trebuit sa se vada in vas ca i-a scazut nivelul si ar fi intrat sub nivel minim? La mine lichid de frana a fost, nu am constatat pierderi de lichid sub masina.

Link spre comentariu

Păi pompa e bună ...rulmentul de presiune scapă lichidul !

Să nu te gândești că scapă lichid...în cantități mari...nici măcar nu se observă...doar o picătură două e suficient ca instalația să prindă aer.
Nici măcar nu poți observa scurgerea ...pentru că rulmentul e ”închis” între cutia de viteze și motor...doar după ce o să-l desfaci de acolo o să vezi că e plin de lichid de frână...

Link spre comentariu

Daca e asa, ma gandesc ca nu o treaca mult timp si o revina defectul. Atunci o sa stiu sigur ca trebuie schimbat ambreiajul si o sa-l schimb ca nu am ce sa fac. E mult o saptamana sau doua sa revina simptomele daca e vinovat rulmentul de presiune?

Zic eu ca in prima instanta o aerisire e binevenita inainte sa iei decizia sa schimbi ambreiajul. Dupa aia se schimba si ambreiajul daca se impune. Dar macar m-am mai lamurit de unde provine problema. Si azi a mers foarte bine, a iesit usor din marsarier fara probleme, daca e asa cum imi spuneti simptomele vor reveni si schimb ambreiajul.

Editat de catax4u
Link spre comentariu

Dacă după aerisire, ține una două săptămâni...înseamnă că scapă foarte puțin lichid ...ca o pată umedă undeva pe corpul rulmentului!
Dar tot trebuie să-l schimbi ...nu se știe niciodată când cedează și nu mai poți să schimbi vitezele...

Editat de elmar
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări