Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Radio Vef-Sigma tras in banda vest


Vizitator belisimo

Postări Recomandate

Vizitator belisimo

Am un radiocasetofon Vef-Sigma,cu fm in banda de est si vreau sa-l trag in banda de vest.

Am luat schema si am inceput sa umblu la bobinele din cutia ecranata,dar nu reusesc sa-l aduc pe pasa,iar acum nu-mi mai prinde nimic pe fm.

Cum se poate regla,ca am mai citit ca se poate face un multivibrator oscilant cu 2 BC-uri,cu care sa ma ajut la reglaj.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 3
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • validae

    1

  • Motreanu Sorin

    1

Top autori în acest subiect

Dacă nu ai spart miezurile de ferită din bobine, mai sunt șanse. Nu e suficient să umbli la reglaje, trebuia să modifici și niște condensatori din circuitele acordate. Mai bine rogi pe cineva de pe forum să-ți alinieze cum trebuie circuitele, pentru asta ar fi bine să-ți pui localitatea la Profil.


Link spre comentariu

Blocul MF la Vef Sigma nu este identic cu cel de Selena?

 

Stiu ca era un topic unde cineva a aratat cum se poate trage in bnada V rr Selena

Repostez aici pozele,din pacate nu mai stiu cine este autorul

 

P1- http://i68.tinypic.com/107ouhz.jpg

 

P2- http://i63.tinypic.com/5k59wg.jpg

 

 

Mai intai, am verificat faptul ca blocul UKV din Selena B216 functioneaza optim (receptioneaza slab niste armonice din banda FM 85,7-108 MHz
si (in plus, in Iasi) prinde foarte bine Radio Europa Libera (Ungheni, Rep.Moldova) in banda veche, 69,53 MHz.

Am extras placa cu piese. Este un exemplar cu piesele montate culcat, inscriptionare cu negru, astfel ca traseele de cupru nu corespund intocmai
cu desenul din schemele pe care le gasim pe internet (acelea corespund unor variante cu rezistorii si condensatorii montati pe verticala,
condensatorii fiind de tipul picatura).

Ghidandu-ma dupa fotografiile preluate de la colegii bulgari (vezi postarea #1 din acest topic), am modificat bobinele astfel:

L3 (circuitul de acord). Capatul de jos se lasa asa cum este din fabrica. Se elibereaza cu pompa de cositor capatul de sus al bobinei,
se extrage din gaura cablajului, se debobineaza sus, inclusiv spira cu priza, se absoarbe cositorul din priza si se niveleaza priza
(conductorul este moale, se lucreaza comod). Se face o noua priza, mai jos, la a treia spira de sus in spate si se reface bobinajul
astfel ca in total sa fie exact 6 spire. La final, se lipeste terminalul la priza.

L4 (Oscilatorul local). Se lasa priza asa cum este din fabrica. Cu pompa de cositor se elibereaza ambele capete ale bobinei si se scot
din gaurile cablajului. Jos, se debobineaza o spira, iar sus se debobineaza doua spire. Se reintroduc capetele prin gauri, se taie
surplusul si se refac lipiturile cu cositor.
In total, raman trei spire intregi, iar priza este exact la jumatate, in spate.

Editat de Motreanu Sorin
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări