Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Constructie avion ultrausor...


Vizitator

Postări Recomandate

20 sau 30 metri este limita de unde trebuie asigurat balizaj de zi si de noapte.

Nu mai stiu precis dar exista aceasta stipulare clara.

Alea ultrausoare cam tot pe jos isi cam fac traiul...

Editat de Ion_Bumbu
Link spre comentariu

Exista cursuri pentru UU si la Aeroclubul Romaniei. undeva in document, mai spre coada, o sa gasiti si costurile asociate. Tot la Aeroclub puteti intreba despre omologarea UU. Cred ca exista si aerocluburi private care pot oferi astfel de cursuri.
Nu m-as apuca sa construiesc o astfel de jucarie daca nu stiu sa o pilotez si in plus sa cunosc aerodinamica, mecanica si rezistenta materialelor specifice. Riscul de a face ceva ce trebuie refacut aduce cu sine costuri mari. Mai exista posibilitatea ca in timpul cursului sa descoperiti ca nu asa ceva v-ati imaginat despre zbor si sa doriti sa schimbati macazul spre altceva.

http://www.aeroclubulromaniei.ro/media/Scoala%20de%20zbor%20avioane%20ultrausoare%20.pdf

Link spre comentariu

daca legile sunt construite in jurul potentialului unei zburatoare....ma ia cu ras.

ca poate zbura o drona in sus cat o tin bateriile e una, si ca o poti tine "legal" la 20-30 de metri e alta.

de ce sa inregistrez o drona, daca eu zbor la 3 metri de exemplu ? de ce nu exista naibii, un spatiu minimal, sa nu fie Aerian. De ce de la firul ierbii ? Si mai ales ! De ce cochetati cu Interdictia, cat timp, sunteti pasionati? Eu asta nu inteleg......

 

mai vreau doar doua raspunsuri seci, si totodata parerea vizavi de raspunsul dat, de la cei care sustin legea curenta si ma retrag din Topic. pentru ca de povesti in jurul cozii...am obosit sa incerc sa inteleg. ba mai mult, sunt si offtopic fata de subiectul OP.

 

1. Daca la maxim 3 metri eu ridic si ma joc pe un deal cu o drona, incalc legea curenta ?

2. Daca DA (si clar e da), sa inteleg ca e ok sa zboare ei la un metru de capu meu si este legal ?

 

vreau raspunsuri seci, nu variante de potential al dronei, si nu variante ca daca fac asta, nu imi are nimeni treaba. lege nu tocmeala. pardon. bataie de joc, nu tocmeala.

 

ca asa, si masina poate merge cu 200, dar eu pot apasa cat trebuie pe acceleratie. sau...sa fiu amendat, pentru ca masina ar putea merge si mai repede, iar drona mai sus ?

 

Nota: exact de-asta legile sunt incalcate. de exemplu, zilnic.

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Regulamentele astea aviatice nu au fost create când au avut unii coșmaruri după ce au văzut filme horror, ci după accidente tragice în care și-au pierdut viața mulți oameni.....

Uitați-vă doar unde poate duce ,,libertatea sfântă a cetățeanului american de a putea poseda o armă,,........cu greu, dar se vor trezi și ei la un moment dat că nu prea e normal ca absolut oricine să poată cumpăra/deține orice fel de armă, în spiritul unei metehne rămase din Vestul sălbatic. Trebuie probabil să moară și ceva copii de senatori pentru asta.....

Unii vor să se legalizeze drogurile ,,ușoare,,.....închipuiți-vă câți vor conduce sau vor lucra atunci sub influența drogurilor, dacă acum (că nu-s legale) circulă tot felul de dobitoci sub influența drogurilor și omoară oameni nevinovați.

O lume doar cu drepturi, dar fără obligații nu e chiar o lume de vis.....Dacă ai fi pilotul unui elicopter SMURD și te-ai lovi de un parapantist rebel, în timp ce te pregătești să aterizezi pentru a prelua un accidentat, nu cred că ai mai gândi la fel.

Link spre comentariu

Inteleg ca ai facut drona, totul e perfect, si nu o poti inregistra? Sau o cumperi, sau nu inteleg... ?

 

 

Daca eu ma duc cu drona in Plaiul Nucului, cine pana mea vede ce fac? Asta ca asumare a unui hobby. Chiar nu inteleg, tu in asta stai blocat?

In extrema cealalta, am un client in Campul Pipera, pe culoarul aerian. Sa zicem ca are un hobby. Face o drona smechera, si o ridica. O scapa, nu o scapa, exces de zel, whatever, si o inghite un 737 in motor, cand decolez eu spre Berlin. Pai ce parere am eu la 2 minute dupa eveniment... ?

Link spre comentariu

Genetix: nu incalci legea curenta pe deal la 3m, eu o incalc insa. Ce am povestit pana acum, a fost doar din experienta de parapanta, unele prevederi se aplica tuturor aeronavelor, altele nu.

Din cate stiu; nu ai voie sa zbori in intravilan, nu ai voie sa faci poze , film fara aprobarea M. Apararii , partea pozitiva, ai voie sa zbori o drona pana la 300m(limita inferioara a TMA) in extravilan, fara sa fii silit sa raportezi cuiva. Ai dreptul sa anunti zborul la COA si sa soliciti sa fii anuntat daca sosesc aeronave in zona. Va rog insa luati aceste informatii cu rezerva ca sunt din auzite, am prieteni care zboara drone dar nu am vazut legea. Cel mai simplu cititi aici http://www.caa.ro/supervizare/operare-uav-uas.

De ce cochetez eu(altii nu stiu) cu legea asa cum este; pentru ca unde-i lege, nu-i tocmeala. Cred ca o societate echilibrata si frumos dezvoltata, se bazeaza pe lege. De aici incepe bulibaseala in Romania; legile sunt facute de clanuri de hoti care au ca singur interes sa capuseze bugetul national, adica ala la care se duc impozitele noastre. Fiind facute de ei, le servesc interesele si colateral, dau o aparenta de reglementare. Noroc cu obligatia de a armoniza legislatia noastra cu cea europeana, asa unele domenii de bine de rau, au si legi rationale. Toti am fost navalnici candva, si am privit cam pana la varful nasului. Orizontul se largeste cu implicarea si varsta. Asa de pe margine multe par nelalocul lor
Relativ la reglementarile aviatice; imi amintesc de 94 cand zburam prin munti fara sa intalnesc vreun elicopter, sau alte aeronave, nici macar parapantisti(la noi era la inceput) urcam la 2500 de metri in Rodnei si aveam o singura grija, sa nu dea vre-un planor in zbor de distanta, sau vreun elicopter MAI peste mine. Pot spune ca era pustiu. Chiar si atunci aveam un brevet de zbor de la AR. Cineva stia de mine, dar nu erau alte reglementari. intrand in UE zborurile s-au indesit, a aparut SMURD, si alte organizatii ce folosesc des elicoptere si avionete utilitare care zboara de regula jos, cateva sute de metri. Mai apoi,  am explicat in posturile anterioare, s-au indesit aeronavele, a aparut prin 2004-5 ideea de Cer European(google) prin 2009 s-a modificat in bine si a inceput implementarea, noi am avut restrictii tot mai mari. Cativa ani am renuntat sa mai zbor din spirit de fronda. Eram suparati, unii furiosi, dar ce conteaza interesul a 2000 de parapantisti si deltaplanisti in fata aviatiei comerciale si utilitare? Situatia a devenit complexa.
Unii s-au apucat sa zboare de capul lor, o fac si azi, sunt prinsi , li se confisca jucariile, procese penale, etc. Cei ce incalca legea ne fac rau tuturor, asa cum spunea Vali, fiecare eveniment negativ, genereaza o noua reglementare. Pana acum un an puteam zbura in CTR, luam legatura cu turnul de control telefonic,  anuntam ,solicitam permisiunea, ne dadeau altitudinea maxima, si zburam. Un coleg mai erou asa, a depasit altitudinea in mod grosolan, aveam 100m iar el, a urcat 1000m. A fost ceva tam , tam, si ne-au taiat maul; nu mai avem voie sa zburam in CTR. Asta a fost rezultatul revoltei :) Am pierdut cele mai faine si apropiate dealuri unde stateam cate 10-20 de zburatori, cu orele in aer.
Prin AZLR am facut mereu, demersurile necesare la orice schimbare de legislatie sa ne aparam interesele. Nu am stat cu mainile in san, insa, amplitudinea lobby-ului nostru nu poate fi mare, iar interesele comerciale si militare primeaza. Poate cand o sa ajungi spre 60 de ani o sa intelegi :)
Love, peace, Nurofen, Voltaren, you know... :)

@Nomikos ai vazut link-ul spre AR? ai acolo costurile de licentiere pentru UU

 

Editat de xubi
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

asa este. ar trebui sa puna o super taxa la cei care topesc fludor. eventual sa integreze in pretul cositorului. a, si inca ceva. privare de libertate pentru executia de pcb-uri neautorizat. ...

ma duc sa ma arunc de pe bordura...

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Acum 14 ore, Aw Genetix a spus:

asa este. ar trebui sa puna o super taxa la cei care topesc fludor. eventual sa integreze in pretul cositorului. a, si inca ceva. privare de libertate pentru executia de pcb-uri neautorizat. ...

ma duc sa ma arunc de pe bordura...

Exista deja in Codul Penal, oarecum impropriu enuntat articolul, deoarece juristul care a redactat articolul din Codul Penala confundat, se pare, notiunea de circuit integrat cu cea de cablaj imprimat...iar fludorul este oficial supus normelor RoHS(o aberatie groaznica!).

 

Citat

 

Art. 429 - Nerespectarea măsurilor de protecţie a topografiei circuitelor integrate

 Exploatarea, fără autorizaţia titularului, a unei topografii înregistrate a circuitelor integrate se pedepseşte cu închisoare strictă de la un an la 3 ani sau cu zile-amendă.
 


 

 

Link spre comentariu
La 22.02.2018 la 19:41, nomikos a spus:

Sunt doua solutii; Fie gasim pe cineva care stie ce face, are experienta si putem dezvolta, fie gasesc si cumpar un proiect de undeva.

Nu cred sa coste mai mult de cateva sute de dolari...

 

O varianta gasita deja e pentru "Kolb Ultrastar"...

 

mvc-006s.jpg

 

mvc-011s.jpg

 

 

Interesant, am gasit tot, costa 100E;

http://www.spratt103.com/en/plans/

 

02_SP103-HiRes-.jpg

Dragule , n-ai inteles nimic, o amarata de parapanta noua,  costa minim 3000 Euro, fara scaun si rezerva. 
Un UUL care are si motor incepe de pe la 7000-10000. plus costurile scolii de pilotaj. 
Nu vreau sa te descurajez. imi amintesc de primul deltaplan(si ultimul) pe care la 13 ani am vrut sa-l fac din tevi de PVC sustrase dintr-un depozit prin '75 . Flop total. :) 
Fara gluma, va trebui sa te informezi temeinic,  nu vrei nici sa mori nici sa intri in penal. Te rog contacteaza Aeroclubul Romaniei, este o structura oarecum rigida dar vei primi indrumare

 

Editat de xubi
Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...

Sculele arata fain, se pare ca vrei deltaplan sau planor revolutionar, fara motor Cu jucariile astea, fara motor, treaba poate fi mai simpla si/sau mai grea in acelasi timp.
Daca ai dealuri potrivite pe aproape, cu o inaltime de 100-300 m,  poti sta la panta sau chiar prinde termica, depinzi mult  de vreme.  Daca esti in campie, este nevoie de mosor. Oricum la asa jucarii trebuie transport si colegi de aeroclub. de unul singur nu o sa functioneze. 
Scoala se poate face si in Germania, costa dar este scoala de scoala. Eu acolo am facut-o. La noi se face ceva mai primitiv dar  obtii  licenta. Eu a trebui sa preschimb licenta germana si a fost asa complicat incat am preferat sa dau examen aici si sa o iau. 
Un aeroclub privat cu bune legaturi cu germania gasesti la Topoloveni, te poti sfatui cu ei.

Alegeri intelepte si vant de fata!

Link spre comentariu

Parintii locuiesc si au case in zona Valea Buzaului si undeva spre Vrancea. Nici nu vreau sa ma gandesc cate locatii sunt acolo, dealuri deschise, fara vegetatie inalta si pustii + campuri intregi. Sunt departe de finalitatea asta, dar, am zis ca doua chestii se pot face intr-un timp relativ scurt. Scoala inceputa, si abordarea celui mai simplu verificat avion ultrausor/planor. Am studiat si problema motor electric, nu trebuie sa zboare mult, undeva in mintea mea, si daca zbor 5 minute, pot considera o reusita. Asta e frumusetea viselor, macar sa le atingem, fie si pentru o clipa.

Pentru planor pot foarte bine sa si inchiriez, nu trebuie sa am aparat. In prima faza. Cat despre vise, cand eram in generala visam sa-mi fac deltaplan si sa-mi dau drumul de pe casa. La modul serios. Erau prin tehnium niste planuri. Bine ca mi-am amintit, chiar o sa sap in arhiva dupa ele.

 

Multumesc de urari!

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Lasa planurile acolo, sunt vechi (aripi Rogallo) si depasite. Sa faci un aparat de zbor este treaba foarte serioasa, va fi nevoie de omologare. 
Cred ca mai bine decat sa te angajezi in vre-un proiect, invata sa zbori intr-o scoala si abia apoi sa decizi ce proiect vrei sa abordezi. Orice scoala de zbor, iti va deschide un orizont pe care (daca n-ai mai zburat pe cont propriu, nu cunosti meteo si aerodinamica) nu-l poti banui acum.
Ideea de a face o scoala de planorism mi se pare cea mai fezabila. De pe planor treci usor pe ultrausoare(tot planoare pt ca la motor se mai schimba treaba) 

Link spre comentariu

Asa este, trebuie sa te  obisnuiesti cu fasaitul aerului in functie de cum iti reglezi viteza (panta) din mansa fara sa stai cu ochii pe vitezometru...Se formeaza si deprinderi si simturi mai speciale..ca ale pasarilor! Am zburat pe Blanik, a fost minunat.

 

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări