GEO 53 BN Postat Februarie 22, 2018 Partajează Postat Februarie 22, 2018 nu-i asa ca cel mai usor de postat este ceva legat de "legislatia in vigoare" ? o fi neaparat buna, gandita bine ? desigur. tocmai de-asta nu am voie sa ridic o drona de 1kg in propria mea curte, nici pana la nivelul casei. fireste ca s-au gandit si la varianta in care vreun Lufthansa zboara mai jos decat acoperisul casei. n-ai de unde sti. asa rece ma lasa cand cineva gaseste o solutie in "cartea cartilor"... daca erau legile astea dintotdeauna, acum omenirea zbura cand zboara porcu. alde aurel vlaicu, etc. ps: de-abia astept momentul in care o sa vad "scoala de sofer categoria... radiomodele... Probabil cineva a facut exces de zel! De berbeci din astia e plina lumea ,ca buda de rahat! Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 23, 2018 Partajează Postat Februarie 23, 2018 Dronele au un potential urias, pana in punctul in care poti zbura cu ele, tu personal. Si multe altele, asupra carora nu insist de data asta... Deci, intr-o forma sau alta, o legislatie se impune. Nu stiu daca in forma asta, dar se impune. https://www.youtube.com/watch?v=DgpbKK0sp1M Video-ul promis; https://www.youtube.com/watch?v=tYo8S9jRoek Link spre comentariu
draku Postat Februarie 23, 2018 Partajează Postat Februarie 23, 2018 o observatie offtopic: pe langa costul constructiei in sine, daca @initiatorul doreste si pilotarea acestui avion, la un moment dat, si nu are o licenta de pilot, trebuie sa aiba in vedere si costul obtinerii acesteia.... care cost nu este tocmai la "indemana portofelului", pornind de la 6-7000 de euro .... Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Februarie 23, 2018 Partajează Postat Februarie 23, 2018 (editat) Pai cine-si permite sa construiasca un aparat de zbor ultrausor,are si banii necesari, pentru a plati cursurile pentru obtinerea brevetului. Fiul meu, cind era student, a facut cursuri de planorism. Dupa terminarea cursurilor a obtinut brevet. Cind a inceput munca in Timisoara si-a cumparat o parapanta cu care a zburat de pe dealurile Șiriei si de pe dealurile din Remetea Mica. Editat Februarie 23, 2018 de GEO 53 BN Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 23, 2018 Partajează Postat Februarie 23, 2018 o observatie offtopic: pe langa costul constructiei in sine, daca @initiatorul doreste si pilotarea acestui avion, la un moment dat, si nu are o licenta de pilot, trebuie sa aiba in vedere si costul obtinerii acesteia.... care cost nu este tocmai la "indemana portofelului", pornind de la 6-7000 de euro .... M-am interesat, sunt aproximativ 20.000 ron. Link spre comentariu
yo9hrb Postat Februarie 23, 2018 Partajează Postat Februarie 23, 2018 Alta observatie (nu vreau sa fiu rau, dar sunt curios). Am obtinut brevetul de pilot de ultrausoare. Nu e foarte ieftin, dar nici imposibil de platit. Am cumparat un proiect (sau chiar un kit) si imi construiesc avionul mult-visat. Cum pot sa obtin "OK-ul" ca acest avion sa zboare? Ca nu cred ca e chiar asa de simplu. Banuiesc ca exista vreun RAR/ ISCTR pentru avioane. Cam care ar fi pasii (si, evident, costurile)? Sa stiu daca pot zbura oficial sau "la negru". Multumesc pentru rabdarea de a-mi explica. O seara buna. Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Februarie 23, 2018 Partajează Postat Februarie 23, 2018 Daca mai tin bine minte Autoritatea Aeronautica Romana reglementeaza asta. La ultrausoare este cam ca la motoparapante acel RAR. Daca nu ma insel este obligatorie parasuta de salvare a intregului aparat. 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 23, 2018 Partajează Postat Februarie 23, 2018 Vedeți, până ne lămurim cu toții, că e link cu legislația, în primele posturi. Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 23, 2018 Partajează Postat Februarie 23, 2018 (editat) depinde din ce unghi privesti Topicul. daca este privit din punct de vedere al costurilor, Da. Dar ar fi Offtopic discutia. cine are o dorinta, o sa treaca dincolo de limitarile puse de stat. cu sau fara licenta va zbura. pana una alta, se pare ca are nevoie de sfaturi tehnice, de constructie. si eu sunt pasionat de zbor, de aeromodele doar. din pacate, m-am vazut limitat de legi idioate, sa-mi ridic drona in curtea mea. si de aici ...dispretul meu pentru tot ce tine de legile lor. cine isi va permite sa zboare la nivelul copacilor din curtea mea ? pentru ce mai am curte atunci ?.... se bat cap in cap, legea aeronautica, cu legea proprietatilor , dar in fine. cand aveti timp, sa va ganditi la chestia asta. spatiul aero , incepe de la nivelul solului. ok, deci cei care avem un teren, avem doar solul. asa ca un hot, daca intra , nu violeaza nici o proprietate. pentru ca paseste exact pe granita. solul. si daca e sa cada un elicopter la mine in curte, si intamplator nu face macar o mica gropita in teren, e totul ok. e vina mea, ca am construit mai sus de nivelul solului...in alte cuvinte, spatiul aerian. PS: ma retrag din Topic, cand aud de legislatie, deja mi se face parul solenoid. Editat Februarie 23, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 23, 2018 Partajează Postat Februarie 23, 2018 N-au cum sa stea langa tine non-stop sa te pazeasca pe tine, ca-ti construiesti si ridici drona. Nu cred ca povestea cu legislatia ar trebui sa te opreasca. Totul se rezolva. Fac eu drona si ma ridic cu ea 3m in sus. Restul sunt detalii, iti garantez. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Februarie 24, 2018 Partajează Postat Februarie 24, 2018 Pai la cit de aglomerat este spatiul aerian al Romaniei,va dati seama cit e de riscant pentru aeronavele care survoleaza spatiul aerian, sa ridici o drona de marimea unui porumbel, la inaltimea de 100m! Altii, din alte zone ale globului,unde numai pe un aeroport, decoleaza si aterizeaza zilnic zeci sau sute de aeronave,nu-si fac probleme din cauza dronelor. Acolo legile sint clare si nu lasa loc de interpretari ca la noi. La noi toate sint mai cu moț! Miine ,poimiine vor fi interzise antenele Digi,sau Telecom,etc, instalate pe casa,pe motiv ca pot ''agata'' aeronavele care survoleaza zona respectiva! Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 24, 2018 Partajează Postat Februarie 24, 2018 Au inceput sa devina "periculoase" in ochii lor, de cand au aparut imaginile alea impecabile cu Senatul si Palatul Parlamentului. Cam ala a fost momentul. Poate sa fie o coincidenta, poate nu, dar, tin foarte clar minte ca fix in momentul in care si eu am inteles adevaratul potential, vazand astfel de filmari, cam in perioada aia au fost interzise... Sunt foarte eficienti cand vine vorba de legi care "calca initiativa pe cap"... Link spre comentariu
xubi Postat Februarie 24, 2018 Partajează Postat Februarie 24, 2018 Zbor parapanta(fara motor) din 92, cu licenta obtinuta in Germania la inceput, amavut apoi si o licenta de la Aeroclubul Romaniei. A fost o perioada destul de gri pana prin 2005. Greu s-a nascut AZLR care a preluat rolul de coordonator a activitatii de pregatire si licentiere. Nu mai stiu cand Romania s-a lipit spatiului unic european dar de atunci (ca urmare a armonizarii legislatiei, lucrurile sunt destul de clare si evident mai restrictive. Zborurile militatre s-au inmultit, te poti usor trezi spaland parbrizul unui Fxx sau al unui MIG. Spatiul aerian este impartit in zone (cautati AIS.ro) dar chiar daca zbor in spatiu G(asa zis liber) sunt obligat sa anunt zborul la Centrul de Operatiuni Aeriene. Sunt zile in care zbor la maxim 10m de sol de-a lungul unei culmi, pentru 1-3 ore, dar orice desprindere de sol o anunt pt ca orice desprindere este considerata zbor. Un telefon, nu doare si te fereste de tragedii. Odata a trebuit sa dau, ca instructor, 7 aripi jos din aer, primind un telefon de la COA ca avem avion militar in zona. A trecut exact pe deasupra noastra un Hercules la max 500m, alta data pe un alt deal, am primit fara informare vizita unui avion militar undeva la vreo 1000m cu noi toti in aer. Spatiul este aglomerat, si mi se pare corect si necesar sa se stie unde se afla fiecare zburator, egal cu ce jucarie zboara. Una din zonele sensibile este CTR , zona de control a unui aeroport. Acolo, lucrurile pot lua o intorsatura nasoala pana in penal. Nu te joci. Mai sunt zonele TMA(Google) care sunt ceva nou pentru noi. Spatiul aerian in Romania a devenit extrem de aglomerat. IN CTR esti obligat sa raportezi turnului din zona si sa poti ramane in legatura cu ei. Zborul in CTR este foarte restrictiv, se preconizeaza obligativitatea purtarii unui transponder. Nu stiu cat de departe au ajuns, nu zbor in CTR.Autoritatea Aeronautica este un bun start pentru a afla unde , cum si cu ce ai voie , in ce conditii.Daca ati avut rabdarea sa cititi, bucurati-va de acest filmulet care ilustreaza ce spuneam. Zborul a avut referinta COA73/5Nov2017, a durat vreo 2 ore undeva pana la max 30m. In spatele meu la vreo 2Km incepe CTR Cluj. https://youtu.be/VEseyoRNARE 2 Link spre comentariu
Vizitator Postat Februarie 24, 2018 Partajează Postat Februarie 24, 2018 (editat) Spatiul aerian in Romania a devenit extrem de aglomerat. avioanele zboara in general la 10.000m daca zboara mai jos de 500m e deja prostie de pilotaj. poate am vreun paratraznet de 444m, ca asa am vrut eu, sau o fi crescut vreun pom fara limita, sau trece un porc/dragon/maimuta, ce tocmai i-au crescut aripi. sau si ala are permis de zbor ? puteau pune o limita la 100m fara nici o problema. puteau restrictiona total in apropierea unui aeroport la mai putin de 5km. asa era Normal, si priveam si eu legea ca fiind necesara. va rog, nu mai plecati capul in functie de cum bate vantul. nu veti fi medaliati. in cazul unui zbor serios, chiar si o parapanta, e firesc oarecum sa existe o posibilitate in care ei sa stie ca "Tu" te aflii acolo. dar puteau si asta rezolva cu o aplicatie prin gps. desenai acolo un perimetru si o inaltime legala de sa zicem 200m, nu in apropierea unui aeroport, si la revedere. daca vorbim de proprietati, nu au decat sa cartografieze si sa stea sus in spatiul lor aerian,si nu de la "firul ierbii". ci de la 500m in sus pana la unde vor ceilalti cu spatiul cosmic. @nomikos stiu ca pot zbura fara "sa ma prinda" la 3 metri in curte. dar asta inseamna sa incalci o lege, si la o adica, daca vede un vecin, esti la dispozitia lui daca "te da in gat" sau nu. inseamna ca te obliga sa incalci o lege, si m-am cam saturat. nu pot face nimic, pentru ca sunt nesemnificativ, dar pur si simplu m-am saturat sa vad in jurul meu prostie, si oameni care considera prostia lor, un mare algoritm de calcul. Editat Februarie 24, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
xubi Postat Februarie 24, 2018 Partajează Postat Februarie 24, 2018 Prietene Genetix, multe din restrictiile existente acum aici, le-am trait si in Germania prin 90-94. Intre timp ceea ce era Germania -teren de antrenament pentru aeronave NATO, a devenit azi Estul Europei, de acolo aglomerarea. Armonizarea legislatiei noastre cu cea europeana si Cerul Unic European(pls google) nici macar nu mai puteau fi decise aici intern. Astea sunt faptele. In timpul asta, din fotoliul tau se vede ca toate avioanele zboara la 10000 de metri; mi-a placut siguranta ta! iar spatiul aerian de fapt este aglomerat doar in mintea unora. De A10 la 300m ai auzit? MIG-uri si Fxx la rasul pantei sau apropiindu-se curiosi sa vada ce nu-si credeau ochilor;parapante zburand neanuntat? Elicoptere private facand pozitie la 200m deasupra ta fara sa stie ca te prabusesti din cauza turbulentelor create de el? De elicoptere SMURD, Politie, guvernamentale cu care poti da bot in bot dupa un varf de deal? De ultrausoare, despre care este vorba in acest post, si care pot zbura la 300m? De altitudinea la apropierea de CTR te-ai gandit? Deasupra Clujului avioanele comerciale zboara si la 200m, pe km buni. Au fost incidente cu parapante zburand la negru pe culoarul de aterizare si avioane de linie facand acrobatie sa-i ocoleasca. Fara gluma, este un spatiu aglomerat. O zona TMA incepe la 1000ft(300m) si are limita superioara cit vor ei. In acel spatiu avioanele militare fac cam ceea ce vor. Si noi ne-am intrebat prin 2010 la ce bun atatea reglementari mai ales ca in ultimii ani s-au schimbat de cateva ori. Este in interesul participantilor la traficul aerian si nu prea este loc de intors, legislatia exista iar necunoasterea legislatiei nu te scuteste de efectele sale. Sunt deja procese pe rol pentru incalcarea CTR fara aprobare, zboruri pirat, etc. Nu am prea inteles ultimele fabulatii despre prostia din jurul tau, si prostia ca mare algoritm de calcul. Iti inteleg revolta si nedumerirea, esti probabil bine intentionat dar ignorant in materie. Apropos, nici stalpii sau turnurile la sol nu se pot pune fara aprobari. exista o limita undeva la 20m parca de unde incepe reglementarea, asa ca paratrasnetul tau, are nevoie de aprobare Stim cu totii ca legislatia in Romania este data in interesul unor clanuri , si de aici caracterul haotic si aberant de multe ori. In ceea ce priveste insa legislatia aeronautica, nu este cazul, fiind clona a celei europene si in multe puncte este mai blanda decat in restul Europei. 1 Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum