doru3160 Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 Eu zic ca nu merita efortul sa caute carbuni de baterii asa de mari.O sa mearga si cu carbune de perii, cel putin o vreme.Avand in vedere ca n-o sa aiba acelasi frecus ca unul industrial, probabil ca n-o sa ajunga sa schimbe peria prea des.Deci concentrarea ar trebui sa fie maxima la celelalte aspecte, desi sincer, eu nu m-as incumeta sa ciocanesc asa ceva, inainte sa vad care e oferta pe piata.E mult de munca si in final, ma indoiesc sa reuseasca ceva macar comparabil cu variantele industriale. Link spre comentariu
mac01 Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 Acum 4 ore, M.Adrian a spus: Mai intai sa incep sa-l construiesc, sa-l si termin si dupa o sa am pretentii de la el, oricum, sper ca nu tintesc prea sus daca vreau sa scot din el maxim 3-4A. Si de unde pot sa fac rost de tipul ala de carbune? Ca ala din baterii nu cred ca e bun daca-l scot, asa cum e acoperit de oxid de mangan si electrolit. Carbuni poti folosi de la electromotoarele auto. Cauti un regulator defect pe la vechituri si gasesti carbuni pe el cu tot cu arc. Dar oare merita atata munca? Un autotransformator de 1000w este pana in 200 lei. Mai faci si un transformator separator tot de 1000w (tot pe la vreo 200 lei) si asta e. Crezi ca reusesti sa-l scoti mai ieftin de 4-500 lei? Link spre comentariu
geomx Postat Martie 11, 2018 Partajează Postat Martie 11, 2018 (editat) ar mai fi o varianta mai usoara dar asta implica sa cumperi un autotransfotmator reglabil vchi dar inca functional si sa-i adaugi inca o infasurare adica sa-i adaugi primarul pe portiune a bobinaului vechi, adica o portiune din bobinaj va fi exclusa sa o mai folosesti caci va fi acoperita de noul primar, dar cum multe atr-uri scoteau 0-250 v te-ai putea incadra in zona 210-250 si cu o sarma usor mai subtire decat cea existenta ai putea adauga inca 5 straturi asta daca ai avea loc ... sau poate ca ai prefera sa renunti la zona de (0-50v) ..... daca atr-ul este de 10A si ar avea sarma de 2 iar tu vei adauga primarul cu sarma de 1,8 tot vei putea stoarce 5A (am dat un exemplu asa la intamplare , n-am facut nici un calcul, deci nu lua de bune cifrele respective, ideea de a micsora sectiunea firelor din primar e doar din cauza ca poate nu-ti va incape sarma mai groasa) ... ti-am desenat cu albastru ca sa intelegi la ce ma refer, am desenat pe un tor bobinat gasit aiurea de pe net, nu stiu exact daca chiar poate fi aplicata ideea, daca ai suficient spatiu in realitate ca sa faci ce iti sugerez eu .... te invidiez ca ai avea rabdare sa faci asa ceva, eu unul n-as avea curajul sa ma bag la asa ceva, poate ca pentru vreo 50.000 euro m-as baga altfel mi se pare cam prea mare efortul, mai bn stau si beau bere .... L.E. ... si bineanteles ca in zona unde va veni primarul va trebui sa limitezi mecanic cursa ... Editat Martie 11, 2018 de geomx Link spre comentariu
M.Adrian Postat Martie 11, 2018 Autor Partajează Postat Martie 11, 2018 Acum 16 ore, geomx a spus: te invidiez ca ai avea rabdare sa faci asa ceva, eu unul n-as avea curajul sa ma bag la asa ceva, poate ca pentru vreo 50.000 euro m-as baga altfel mi se pare cam prea mare efortul, mai bn stau si beau bere .... Rabdare am eu, acum sa fac rost si de timp. Totusi, rabdarea asta e cam selectiva, adica as prefera sa bobinez 3 astfel de autotransformatoare decat sa dau cu mopul pe pe hol, in bucatarie si-n baie Link spre comentariu
lorik199 Postat Martie 12, 2018 Partajează Postat Martie 12, 2018 Eu folosesc un autotransformator industrial ATR8 cu tranformator separator, dar daca as vrea sa-mi construiesc ceva de la 0 as face in felul urmator: transformator cu secundar de 240V, cu prize din 10 in 10V, si un secundar de 10V cu priza din volt in volt, astfel cu doua comutatoare de 24 respectiv 10 pozitii imi fac tensiune reglabila de la 0 la 250V din volt in volt. E cea mai simpla varianta,e mai greu la bobinat dar nu imposibil, sau cu logica binara insa cum era postat in topic, insa trebuie circuit de comada+relee Link spre comentariu
meshteru_the_best Postat August 12, 2018 Partajează Postat August 12, 2018 Detin si eu modelul ATR 8 e normal ca dupa o perioada de 15-20 min de mers in gol sa se incalzeasca putin? Link spre comentariu
flomar60 Postat August 12, 2018 Partajează Postat August 12, 2018 Da!....Tineti cont si de faptul ca acest autotraf a fost conceput pentru 220V tensiune de intrare....si cum reteaua a crescut la 230V...chiar 240V....e normal sa se incalzeasca putin in gol!...spor! Link spre comentariu
meshteru_the_best Postat August 12, 2018 Partajează Postat August 12, 2018 Acum 4 minute, flomar60 a spus: Da!....Tineti cont si de faptul ca acest autotraf a fost conceput pentru 220V tensiune de intrare....si cum reteaua a crescut la 230V...chiar 240V....e normal sa se incalzeasca putin in gol!...spor! Multumesc pentru raspuns. La mine tensiunea retelei bate la 240v Link spre comentariu
QQme Postat August 12, 2018 Partajează Postat August 12, 2018 Am 230-235V in gol si in sarcina mica,,500W, nu se incalzeste de loc,,,ref.ATR8. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum