sesebe Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 Ați distrus și topicul acesta. As ruga un moderator sa mai facă putina curățenie. Era totuși un topic despre poze din epoca comunista nu un topic în care sa se scoată în fata toate ifosele frustraților care nu au fost în stare să-și găsească un scop în străinătatea unde curge lapte și miere pe străzi și au rămas în tara sa arunce cu noroi în ceea ce au făcut părinții noștri. Am vizitat copil fiind citeva fabrici în timpul copilăriei (anii 80) și știu sigur ca unele procese de producție utilizau "roboti" dacă pot sa le spun asa, care sint utilizați și astăzi dacă ar fi sa ma iau după "How it's made". 1 Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 (editat) Acum 7 ore, Marele Savant a spus: niste exemple cu oameni luati de securitate si trimisi la canal pentru ca si-au cumparat masina cunoasteti sau doar curatati pusca pe aici? Marite ''savant''. Nu stiu ce virsta aveai in anii '60! Eu aveam 9 ani cind s-a sa infiintat CAP-ul la noi in sat. Stiu cind un om de la noi din sat, a fost luat de catre securitate,batut mar citeva zile si apoi dus la Sighet, pentru ca a ascuns tractorul,plugul,semanatoarea si alte utilaje agricole. Acestea au fost dezmembrate si ingropate in gradina. A revenit acasa la citiva ani dupa ce Dej a murit.A mai trait inca vreo cinci sau sase ani. Totul a pornit de la un om de nimica,care zi de zi era la bufetul din sat. Acesta a ciripit sefului de post,care la rindul lui a anuntat securitatea. Atentie! Utilajele agricole nu erau furate ci cumparate de catre el, inainte de venirea comunistilor Cu ce a fost acel om de vina? Ca a incercat sa-si protejeze bunurile cumparate din banii lui? Cu ce au fost vinovati cei care n-au vrut sa se inscrie in CAP-uri, fiind batuti de catre securitate si facind puscarie,multi ajungind si la canal? Poate stii ca multi banateni mai avuti,au fost deportati in baragan,ducind cu ei doar strictul necesar. Pe vremea lui ceasca daca aveai mai multi bani decit era premis ,riscai sa fii executat. PS. Rog moderatorul si colegii sa ma scuze, dar trebuia sa-i dau replica ,''Maritului savant'' Editat Martie 10, 2018 de GEO 53 BN 1 Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 De , ce să-i faci , nu toți aveau origine sănătoasă , cu părinți plugari , fără proprietăți . Unii aveau ghinion , moșteniseră pământurile , acareturi , inventar agricol impresionant pentru milițienii cu patru clase . Șefii acestora , tot milițieni cu patru clase ( dar de universitate , absolvite pe bune ) știau că puterea exemplului este foarte puternica , că urmare din fiecare comunitate trebuia oferit un exemplu apăsător pentru țăranii cu averi mici , dar cu moralul tare ... Probabil că ai fost martor la un asemenea exemplu de exorcizare a capitalismului imperialist mosiero-burghez din sufletul și mintea oamenilor simpli , victime ale manipulării prin constrângere . Link spre comentariu
Marele Savant Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 Acum 6 ore, -Atlas- a spus: Buna In mod sigur nu mai ai nici un comision pe langa dobanda. Mai ales la Bankpost. _Atlas- Io-te: https://www.bancpost.ro/persoane-fizice/credite/creditul-de-nevoi-personale-nume-prenume am gresit la dobinda, este doar de 8 procente. Si la majoritatea bancilor au scazut dobinzile, a cam trecut perioada de haiducie, dar lumea a ramas cu impresiile de acum 15 ani! Link spre comentariu
Marele Savant Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 (editat) 1 oră în urmă, GEO 53 BN a spus: Marite ''savant''. Nu stiu ce virsta aveai in anii '60! Eu aveam 9 ani cind s-a sa infiintat CAP-ul la noi in sat. Stiu cind un om de la noi din sat, a fost luat de catre securitate,batut mar citeva zile si apoi dus la Sighet, pentru ca a ascuns tractorul,plugul,semanatoarea si alte utilaje agricole. Acestea au fost dezmembrate si ingropate in gradina. A revenit acasa la citiva ani dupa ce Dej a murit.A mai trait inca vreo cinci sau sase ani. Totul a pornit de la un om de nimica,care zi de zi era la bufetul din sat. Acesta a ciripit sefului de post,care la rindul lui a anuntat securitatea. Atentie! Utilajele agricole nu erau furate ci cumparate de catre el, inainte de venirea comunistilor Cu ce a fost acel om de vina? Ca a incercat sa-si protejeze bunurile cumparate din banii lui? Cu ce au fost vinovati cei care n-au vrut sa se inscrie in CAP-uri, fiind batuti de catre securitate si facind puscarie,multi ajungind si la canal? Poate stii ca multi banateni mai avuti,au fost deportati in baragan,ducind cu ei doar strictul necesar. Pe vremea lui ceasca daca aveai mai multi bani decit era premis ,riscai sa fii executat. PS. Rog moderatorul si colegii sa ma scuze, dar trebuia sa-i dau replica ,''Maritului savant'' sar in apa daca imi spuneti care este legatura intre ce ati spus dv si faptul ca cineva isi cumpara o masina? este destul de clar ca respectivul isi permitea sa o cumpere, avea cu ce si mai ales avea de unde! nu are nici o treaba cu colectivizarea, respectivii nici nu prea arata a peizani cooperatori! si bunicii mei au fost nevoiti sa-si dea majoritatea bunurilor la CAP, far nici o legatura cu masina detinuta de cei din foto! Si apropo, nu extrem de multe, dar destule cit sa nu fie trecute cu vederea (desi asta se practica) au ramas si localitati necooperativizate! cazul bunicilor din partea tatalui meu. Si ciudat dar asta nu i-a impiedicat pe toti ce 7 frati sa invete carte iar 4 din ei chiar sa ajunga la facultate pe care au absolvit-o si nu am auzit nici un fel de povesti ca au avut probleme la scoli sau servici. La polul opus, bunicii dinspre mama au intrat la CAP pentru ca unul din fii lor elev la o scoala de ofiteri venea periodic acasa dupa dovada ca s-au inscris ceruta la scoala! deci depindea si de felul si calitatea oamenilor din zona respectiva si nu avea nici o legatura cu cumpararea de autoturisme. Dupa numere poza pare sa fie facuta dupa reforma administrativa a tarii, deci dupa ''obsedandul deceniu''! Apropo, cit era permis???? de la ce cifra in sus erai impuscat?? erau si atunci oameni care aveau sume de peste un milion de lei, nu numai ciobani cum spune folclorul ci si diversi medici, scriitori, actori, inventatori, detinatori ai diverselor ordine si medalii. Chiar si o familie de mineri, siderurgsti sau constructori, putea aduna bani grei numai din munca! Nu era nici o limita, dar este adevarat ca puteai fi pus in situatia sa dovedesti provenienta sumelor respective! dar atit, daca nu erau furati nu avea nimeni treaba cu tine! Editat Martie 10, 2018 de Marele Savant Link spre comentariu
Marele Savant Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 Acum 6 ore, sesebe a spus: Ați distrus și topicul acesta. As ruga un moderator sa mai facă putina curățenie. Era totuși un topic despre poze din epoca comunista nu un topic în care sa se scoată în fata toate ifosele frustraților care nu au fost în stare să-și găsească un scop în străinătatea unde curge lapte și miere pe străzi și au rămas în tara sa arunce cu noroi în ceea ce au făcut părinții noștri. Am vizitat copil fiind citeva fabrici în timpul copilăriei (anii 80) și știu sigur ca unele procese de producție utilizau "roboti" dacă pot sa le spun asa, care sint utilizați și astăzi dacă ar fi sa ma iau după "How it's made". ...stii, unii dintre noi, in anii 80 lucram in fabricile alea si posibil sa fim mai in tema decit impresiile dv. de copil in vizita la o fabrica din cele citeva mii din tara. eu de exemplu, lucrind in inteprindere ce nu avea oameni specializati in aprovizionarea cu componente electronic, profilul fiind mineresc, noi ne faceam singuri aprovizionarea. In acest context am circulat prin toate inteprinderile de profil, chiar din timpul stagiului militar de altfel si fiind interesat sau cind incheiam contracte, sau probleme de service, sau chiar fara motiv am bananait peste tot si am intrebat cind nu am inteles ceva si aflat multe chestii care poate nici acum nu sint cunoscute in totalitate. nu sint secrete, dar nu a mai interesat pe nimeni si au trecut in uitare impreuna cu cei care le-au trait! Am lucrat citiva ani si in Electroputere Craiova, la serviciul mecano-energetic, asta insemnind pentru cunoscatori ca aveam lucrari in toata uzina si am putut vedea o gramada de procese tehnologige de la un cap la altul, fie ele motoare, tranformatoare, locomotive sau aparataj electric de joasa, medie sau inalta tensiune, mai ales ca aveam posibilitatea sa o facem. deci da, imi permit sa afirm ca am vazut/cunoscut/trait mai mult decit un copil care a vizitat cindva o fabrica! in ce priveste topicul, ar fi bine ca in cazul in care nu se doresc decit un anumit fel de opinii sa se specifice de la inceput pentru a sti ce sa scriem. Cel mai bine ar fi, desigur, sa fie doar un singur internet, de stat, unde sa citim numai opinii juste! Link spre comentariu
sesebe Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 (editat) Daca esti un asa de bun cunoscator al realitatii din epoca comunista atunci cind s-a dat drumu la granite dece nu ai plecat cu viteza maxima de aici? Nu cumva din cauza ca cei de acolo nu erau in cautare de savanti ci de oameni care sa munceasca? PS: nu te deranja sa raspunzi, intrebarea este numai retorica. Editat Martie 10, 2018 de sesebe 1 Link spre comentariu
alcon Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 Acum 22 ore, Victor a spus: Am aflat cine erau proprietarii acelor autovehicule ... Urat exemplu . Nimeni nu are nume românesti ... Da, poate cel rezemat dezinvolt si nonsalant de Volga avea numele Raúl Bercovich Rodriguez. Link spre comentariu
hpavictor Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 1 oră în urmă, sesebe a spus: Daca esti un asa de bun cunoscator al realitatii din epoca comunista atunci cind s-a dat drumu la granite dece nu ai plecat cu viteza maxima de aici? Nu cumva din cauza ca cei de acolo nu erau in cautare de savanti ci de oameni care sa munceasca? PS: nu te deranja sa raspunzi, intrebarea este numai retorica. Păi aici chiar ai nimerit : punct ochit , punct lovit . Marele Savant locuiește în altă țară , dar vizitează și România din când în când . Link spre comentariu
wave Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 (editat) Poate o survoleaza doar. O fi spion? Editat Martie 10, 2018 de wave Link spre comentariu
alcon Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 Acum 9 ore, sesebe a spus: Era totuși un topic despre poze din epoca comunista nu un topic în care sa se scoată în fata toate ifosele frustraților care nu au fost în stare să-și găsească un scop în străinătatea unde curge lapte și miere pe străzi și au rămas în tara sa arunce cu noroi în ceea ce au făcut părinții noștri. Am vizitat copil fiind citeva fabrici în timpul copilăriei (anii 80) și știu sigur ca unele procese de producție utilizau "roboti" dacă pot sa le spun asa, care sint utilizați și astăzi dacă ar fi sa ma iau după "How it's made". Da, in occident nu "curge lapte și miere pe străzi" si nu "umbla cainii cu covrigi in coada"! Ca sa revenim la subiect, va prezint Automotor clasa 78. 1 Link spre comentariu
iuli10 Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 Ați lucrat pe la CFR, sau e doar o pasiune de-a dvs. ? Am avut un coleg la facultate care era tare interesat de trenuri... Ar fi vrut să facă și școala de mecanici, în caz că nu-i va ieși treaba cu managementul.... Link spre comentariu
alcon Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 Acum 8 minute, iuli10 a spus: Ați lucrat pe la CFR, sau e doar o pasiune de-a dvs. ? Am avut un coleg la facultate care era tare interesat de trenuri... Ar fi vrut să facă și școala de mecanici, în caz că nu-i va ieși treaba cu managementul.... Nu, nu am lucrat la CFR, la noi era numit ca si o a doua armata, la americani posta era o a doua armata. Intotdeauna am fost fascinat de locomotive in special de cele cu abur. Acum va prezint Big Boy, cea mai puternica locomotiva cu abur construita vreodata pe Pamant. 1 Link spre comentariu
iuli10 Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 Da... La 548 t și 130 km/h trebuia să aibă un mecanism de frânare serios Link spre comentariu
alcon Postat Martie 10, 2018 Partajează Postat Martie 10, 2018 Am revenit, intotdeauna mi-au placut peisajele si trenurile Patriei. 3 Link spre comentariu
Postări Recomandate