Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Modificare incarcator 48V/3A


Postări Recomandate

Gata, am rezolvat cu tensiunea : 1k5 in paralel pe R12 si am 52V la iesire. Pana cand tensiunea pe acumulator atinge 52V e aprins LED-ul rosu, cand am 52V pe acumulator se aprinde LED-ul verde si curentul de incarcare e 0. I-am pus un comutator care cupleaza/decupleaza rezistenta de 1,5k. Solved ! Va multumesc tuturor.

In legatura cu parazitii pe care incarcatorul ii introduce in retea, m-am gandit sa folosesc un filtru de retea de la o sursa ATX. Atunci cand pun un tester de la multimetru ( un fir mai lung ) pe catodul diodei duble, dispare si zgomotul;...ce orez vrajit o fi bagat chinezul in incarcatorul asta?

Link spre comentariu

Eu cred că dacă reduci tensiunea și mai mult, curentul tinde spre zero...atunci când acumulatorii ajung la nivelul(tensiunea) ăla(aia) de încărcare.
Dar dacă un element li-ion va intra în scurt(subit și posibil la acest tip de acumulatoare) ...celelalte elemente va primi curent/tensiune mult mai mare decât le-ar trebui...asta va duce la distrugerea lor prin umflare și posibil explozie.

Link spre comentariu

Aveti perfecta dreptate in tot ce afirmati, tocmai din acest motiv am impartit un acumulator in trei sectiuni 5s10p + 4s10p + 4s10p sa pot egaliza elementii cu IMAX B6 care nu stie 54,6v. Egalizarea se face insa, doar spre sfarsitul incarcarii atunci cand curentul de incarcare e 60mA si tensiunea pe element aproape de 4,2V. In cazul in care nu-mi permit ( lipsa timp, graba ) sa las acumulatorul mentionat mai sus ( 13s10p - elementi de 2,2Ah ) 7 ore la incarcat ( incarcator 3A ), ci doar 3 ore, egalizarea nu se poate face cu nici un tip de incarcator ( si nici BMS-ul din acumulator nu o face ). Se vor egaliza la urmatoarea incarcare full a acumulatorului. Exact asa se intampla si la 52V, avantajul e prelungirea duratei de viata a acumulatorului de 2-3 ori. Lenovo, in managementul acumulatorului foloseste aceasta metoda de prelungire a duratei de viata a elementilor prin posibilitatea incarcarii lor la 95% din capacitate. Nu folosesc elementi Li-ion recuperati, sunt toti de acelasi tip, de la acelasi producator. In decurs de un an, nu am gasit diferente remarcabile intre elementi. Va multumesc pentru atentionare insa, va asigur ca stiu ce fac. Un exemplu:

post-176753-0-55144500-1519327355_thumb.jpg

Link spre comentariu

Din ce am vazut,presupun ca acu.sunt pt. o bicicleta sau scuter electric si motor peste 1Kw,,eu am ramas la 28V, 4V pe elem. cite 14 in paralel,cap. cca. 20-25 Ah recuperati si sortati dupa rez.interna si cap.,, dau lejer 30A,,,,balansorul este de tip paralel cu reglare individuala a tens pe fiecare element,,,face parte din sist. de incarcare nu in acu. datorita dimensiunii mari,are rad. si cooler,,la sfirsitul incarcarii se incalzeste...dupa 4 ani acu. inca nu da semne de slabiciune.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări