Vizitator iulian.militaru.vitamina Postat Februarie 1, 2018 Partajează Postat Februarie 1, 2018 Buna ziua,in timp mi-am achizitionat mai multe accesorii la masina cum ar fi o camera de bord,o statie cb, un incarcator de tel. ,ar mai fi si altele care le am in cap si pt inceput am pus un splittter la bricheta dar cablurile au inceput sa se adune prin masina oricat am incercat sa le ascund pe sub bord si nici nu doresc sa solicit circuitul de bricheta mai mult decat este necesar. As dori daca ma puteti ajuta o schema pt a realiza un circuit separat cu siguranta doar pt el pentru aceste dispozitive ,spre exemplu cum ar fi cea de proiectoare montate pe masina daca ea nu a avut din fabrica. Daca imi prezentati o schema ,revin cu simularea intr-un program specializat(Orcad,Proteus, etc.) si apoi intr-un final o sa pun poze cu rezultatul final. Multumesc, Link spre comentariu
validae Postat Februarie 1, 2018 Partajează Postat Februarie 1, 2018 Păi ce schemă să vi se prezinte, când nu știe nimeni ce mașină aveți ? Fiecare mașină are o altă configurație a bordului și cablajului.În principiu, ar trebui să trageți un cablaj suplimentar protejat mecanic prin patcablu sau un alt mod, dimensionat ca secțiune după consumul maxim preconizat, pe care să-l legați în bord pe un circuit capabil să suporte atât consumul propriu, cât și consumul suplimentar. Acest cablaj să fie prevăzut cu o siguranță proprie, dimensionată corect conform secțiunii cablajului folosit.Țineți cont că siguranțele protejează instalația (cablurile) și nu consumatorii conectați. Personal eu nu v-aș recomanda să vă transformați mașina într-o ,,sorcovă,, plină de consumatori suplimentari, care încarcă aiurea alternatorul ce oricum e construit cam ,,la limită,,. Ați putea avea surprize neplăcute, într-un moment foarte neplăcut, de exemplu la un drum lung. Atunci vă poate ceda puntea sau regulatorul alternatorului și aveți ocazia să nu puteți ajunge înapoi acasă doar cu curentul furnizat de baterie... Link spre comentariu
Vizitator iulian.militaru.vitamina Postat Februarie 1, 2018 Partajează Postat Februarie 1, 2018 Am inteles. Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 1, 2018 Partajează Postat Februarie 1, 2018 Nu e problema sa tragi inca vreo 2-3A in plus din circuit. Nu e nici o filozofie, cauti unde e panoul de sigurante, la intrare siguri ai un fir gros. De el te legi cu o siguranta, care o pui imediat dupa ce ai conectat-o. Daca ai consumator mai mare, iei dinrect de la baterie, dar atentie mare, unele masini nu tolereaza asta prea bine. AStea mai destepte monitorizeaza curentul tras/bagat in baterie cu un calculator separat si in general e bine sa te legi dupa zona in care se masoara. Sa nu le dai peste cap socotelile. Totodata unele au module de management al consumatorilor, module care nu suporta curenti extrem de mari, deci grija sa nu le supra incarci. Evident cu o statie si incacator de gps nu ai ce strica. Link spre comentariu
adydep Postat Februarie 1, 2018 Partajează Postat Februarie 1, 2018 Daca dansul nu spune ce masina are.... Link spre comentariu
valivoi Postat Februarie 1, 2018 Partajează Postat Februarie 1, 2018 Sfatul meu e sa le trageti printr-un releu si siguranta,releul cupland la pozitia accesorii a contactului. Link spre comentariu
Vizitator iulian.militaru.vitamina Postat Februarie 1, 2018 Partajează Postat Februarie 1, 2018 Salut din nou. Am mai lucrat eu astazi la treaba asta si amales urmatoarea varianta pt care am pus un gif. . Masina este mai veche,o Solenza din 2005. Becurile din simulare sunt in loc de consumatori. Link spre comentariu
validae Postat Februarie 1, 2018 Partajează Postat Februarie 1, 2018 Păi degeaba mai pui releul, dacă curentul de forță al consumatorilor trece și prin butonul de acționare al bobinei releului. Dacă pui releu, acționarea o faci astfel ca doar curentul consumatorilor să treacă prin contacte, bobina o alimentezi prin contact de curent mic. Schimbă poziția contactului de acționare al releului astfel ca doar curentul bobinei releului să treacă prin el.Contactele de forță ale releului vor cupla sau decupla consumatorii. Link spre comentariu
adydep Postat Februarie 2, 2018 Partajează Postat Februarie 2, 2018 (editat) Asa deci,cu releu auto,bornele 85 si 86 sunt bobina,iar 87 si 30 contactele.Se leaga: -borna 86 la masa -borna 85 la contact pe pozitia accesorii,firul alb sau maro(nu mai tin minte culoarea,se verifica cu multimetrul pe care fir apar 12V ,cand cheia este in pozitia "ACC") -borna 30 printr-o siguranta de 15A,la borna"+" a bateriei(siguranta langa borna bateriei) -borna 87 la noua(noile)prize de bricheta. Legaturile se fac: -pe circuitul "de bobina" a releului,cu conductor litat de 1,5 mmp(merge si cu 0,75mmp,am zis 155mmp pentru rezistenta mecanica) -pe circuitul "de contacte" a releului,cu conductor litat de 2,5 mmp. Simularea corecta,cu mentiunea ca siguranta se pune langa borna bateriei: Editat Februarie 2, 2018 de Andrei Tabacaru Link spre comentariu
Vizitator iulian.militaru.vitamina Postat Februarie 2, 2018 Partajează Postat Februarie 2, 2018 Salut, am refacut simularea conform indicatiilor dvs. Atasez un gif. Link spre comentariu
cipcirip Postat Februarie 2, 2018 Partajează Postat Februarie 2, 2018 Montati intrerupatorul in serie cu bobina; nu are sens sa stea releul alimentat permanent dupa contact. Link spre comentariu
Vizitator iulian.militaru.vitamina Postat Februarie 2, 2018 Partajează Postat Februarie 2, 2018 Poi accesoriile astea vor functiona permanent atat timp cat merg cu masina. Link spre comentariu
dancostea2002 Postat Februarie 3, 2018 Partajează Postat Februarie 3, 2018 schema este eronata.intrerupatorul trebuue sa alimenteze doar bobina releului.reveniti la schema 1 si mutati firul care merge spre consumatori inaintea intrerupatorului. Link spre comentariu
Vizitator iulian.militaru.vitamina Postat Februarie 3, 2018 Partajează Postat Februarie 3, 2018 Link spre comentariu
dancostea2002 Postat Februarie 4, 2018 Partajează Postat Februarie 4, 2018 ok,acum este bine Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum