Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Indentificare semiconductori echivalenti

Vizitator marius1995

Postări Recomandate

Vizitator marius1995

Buna seara, sunt incepator in electronica, si as dori sa stiu cum se identifica echivalentul unui tranzistor MOSFET si a unei diode Shottky pe baza fisei de catalog (datasheet). Dupa ce informatii ne putem ghida din datasheet pentru identificarea acestora si de asemenea care sunt tolerantele permise. Va multumesc!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• UDAR

3

Top autori în acest subiect

Întrebarea este atât de generală încât nu se poate răspunde la ea .

Să începem mai întâi cu o precizare . Doi semiconductori sunt echivalenți atunci când se pot folosi uinul în locul altuia . Deci A merge în locul lui B dar și B merge în locul lui A.

Dacă A merge în locul lui B dar B nu merge în locul lui A atunci spunem că A este un înlocuitor pentru B . De pildă 1N4007 este (în covârșitoarea majoritate a cazurilor ) înlocuitor pentru 1N4001 dar invers nu .

În depanare termenul de echivalent este de multe ori folosit incorect în locul celui de înlocuitor .

Deci, pentru început, precizează la care situație te referi .

Editat de UDAR
Link spre comentariu
Vizitator marius1995

Aveti dreptate.Eu ma refer la inlocuirea pieselor cu unele care au caracteristi similare cu cele ce urmeaza a fi inlocuite si cum se identifica pe baza datasheet-ului, si ce specificatii de acolo trebuiesc luate in considerarare in mod special. Multumesc

Link spre comentariu

OK ,deci vorbim de înlocuiri .

Să le luăm pe rând .

Pentru diode avem următoarele condiții obligatorii : dioda înlocuitoare trebuie să aibă curentul maxim cel puțin egal, tensiunea inversă maximă cel puțin egală și viteza cel puțin egală ( trr se dă în cataloage de obicei deci trr cel mult egal - atenție la condițiile în care este definit , pot fi diferite ) .

Suplimentar ar fi bine să aibă tensiunea în conducție directă cel mult egală și eventuale condiții de comutare similare - exemplu o diodă soft recovery ar fi bine să fie înlocuită tot cu soft recovery .

De asemenea ar trebui să aibă temperatura maximă cel puțin egală dar de obicei aceasta nu este o problemă.

Mai rămân desigur condițiile de ordin practic privind capsula, prinderea pe radiator dacă e cazul, etc. Acestea se decid de la caz la caz.

Link spre comentariu

La tranzistori în general, deci și la MOSFET, problema e ceva mai complicată . Mai întâi trebuie văzută aplicația și în funcție de asta alegem parametrii esențiali la care ne referim . Nu are sens să investigăm după zgomot un tranzistor de putere de comutație ( de pildă ) .

Voi începe deci cu MOSFET-uri de putere folosite în regim de comutație .

Parametrii absolut obligatoriu de respectat sunt curentul maxim ( atât în regim permanent cât și în impuls ) și tensiunea drenă-sursă maximă. Ambii trebuie să fie cel puțin la fel de buni ca ai tranzistorului înlocuit .

De asemenea puterea disipată trebuie să fie corespunzătoare - atanție, nu neapărat mai mare , depinde de capsulă, de montarea pe radiator, de rDSon, etc. Dar dacă nu putem să investigăm în detaliu preferabil alegem un înlocuitor cu putere egală sau mai mare .

Un alt parametru de respectat este rDSon care trebuie să fie mai mică sau egală. Acest parametru poate fi uneori escamotat de o bună răcire dar nu întotdeauna deci mergem la siguranță.

Parametrii de comutație sunt foarte importanți . Aici vorbim, pe de o parte, de timpii de comutație care trebuie să fie în principiu mai mici sau egali dar și de condițiile în care pot fi asigurați acești timpi. Trebuie ca circuitul nostru să poată asigura comanda corectă pe poartă a noului MOSFET . Nu întotdeauna un MOSFET mai puternic din toate p.d.v. poate fi folosit pur și simplu pentru că circuitul nu-l poate comanda. Problema asta este relativ complexă și nu poate fi expusă în câteva cuvinte . Poți să întrebi eventual punctual.

Ar mai fi multe aspecte - încadrarea în SOA dar asta se realizează practic automat dacă am îndeplinit cerințele de mai sus , rezistența la străpungerea în avalanșă dar vom presupune că schema este proiectată încât să nu apară acest fenomen, etc.

Link spre comentariu
Vizitator marius1995

Va multumesc pentru timpul acordat in care mi-ati raspuns la intrebare, din detaliile de acolo mi-am facut o idee cum sa identific mosfeturile pentru inlocuire. Va doresc o seara buna!

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

• Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări