Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Indentificare semiconductori echivalenti

Vizitator marius1995

Postări Recomandate

Vizitator marius1995

Buna seara, sunt incepator in electronica, si as dori sa stiu cum se identifica echivalentul unui tranzistor MOSFET si a unei diode Shottky pe baza fisei de catalog (datasheet). Dupa ce informatii ne putem ghida din datasheet pentru identificarea acestora si de asemenea care sunt tolerantele permise. Va multumesc!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 6
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• UDAR

3

Top autori în acest subiect

Întrebarea este atât de generală încât nu se poate răspunde la ea .

Să începem mai întâi cu o precizare . Doi semiconductori sunt echivalenți atunci când se pot folosi uinul în locul altuia . Deci A merge în locul lui B dar și B merge în locul lui A.

Dacă A merge în locul lui B dar B nu merge în locul lui A atunci spunem că A este un înlocuitor pentru B . De pildă 1N4007 este (în covârșitoarea majoritate a cazurilor ) înlocuitor pentru 1N4001 dar invers nu .

În depanare termenul de echivalent este de multe ori folosit incorect în locul celui de înlocuitor .

Deci, pentru început, precizează la care situație te referi .

Editat de UDAR
Link spre comentariu
Vizitator marius1995

Aveti dreptate.Eu ma refer la inlocuirea pieselor cu unele care au caracteristi similare cu cele ce urmeaza a fi inlocuite si cum se identifica pe baza datasheet-ului, si ce specificatii de acolo trebuiesc luate in considerarare in mod special. Multumesc

Link spre comentariu

OK ,deci vorbim de înlocuiri .

Să le luăm pe rând .

Pentru diode avem următoarele condiții obligatorii : dioda înlocuitoare trebuie să aibă curentul maxim cel puțin egal, tensiunea inversă maximă cel puțin egală și viteza cel puțin egală ( trr se dă în cataloage de obicei deci trr cel mult egal - atenție la condițiile în care este definit , pot fi diferite ) .