Vizitator byteworks Postat Septembrie 25, 2005 Partajează Postat Septembrie 25, 2005 E scump transportul si vama sa le facem in Bulgaria, d-apoi Israel Link spre comentariu
Vizitator Vasile Postat Septembrie 25, 2005 Partajează Postat Septembrie 25, 2005 ah... in Israel :blink: si eu credeam ca este ceva firma din Romania. Link spre comentariu
Vizitator teodora Postat Septembrie 25, 2005 Partajează Postat Septembrie 25, 2005 eu speram sa-mi spune-ti voi ca exista in romania firme care produc pcb-uri, :cry: .....mi-e dor de-acasa.....oricum, daca vreti, va pot ajuta cu sfaturi sau explicatii in legatura cu tehnologii de productie a pcb-urilor si sper ca si voi ma veti ajuta cu partea electrica a unei masinarii pe care vreau s-o fac. Link spre comentariu
niq_ro Postat Septembrie 25, 2005 Partajează Postat Septembrie 25, 2005 exista firme de pcb-uri, un exemplu e Epsicom :wink: Link spre comentariu
Vizitator florinel_is_76 Postat Octombrie 11, 2005 Partajează Postat Octombrie 11, 2005 lol multe tehnici pe aici hai sa v-o zic shi pe a mea :Deu le desenez manual cu un stilou care il moi in vopsea shi apoi desenez (mie imi iese destul de bine deoarece a avut numai zece la desen )drept sa spun imi ia o gramada de timp dar mie imi place de ex la o placa 10/10cm imi ia in jur de o ora ca sa o desenez partea frumoasa e ca am acid sulfuric shi in 1 minut gata placa. Link spre comentariu
nikos Postat Octombrie 12, 2005 Partajează Postat Octombrie 12, 2005 acid sulfuric...? Link spre comentariu
Vizitator valentine146 Postat Octombrie 12, 2005 Partajează Postat Octombrie 12, 2005 poate cu acid clorhidric si folosesti catalizator perhidrol, sau cu acid azotic Link spre comentariu
Vizitator florinel_is_76 Postat Octombrie 12, 2005 Partajează Postat Octombrie 12, 2005 nush cum ii zice exact( mereu ma incurc cu denumirea acidului asta) dar e foarte bun acidu Link spre comentariu
nikos Postat Octombrie 12, 2005 Partajează Postat Octombrie 12, 2005 acid azotic... vaporii sunt insa foarte toxici... Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Octombrie 16, 2005 Partajează Postat Octombrie 16, 2005 Vin si eu cu o idee(e a doua oara cand scriu aici ,poate nu ma mai suporta calculatorul ).Daca la corodarea placilor se foloseste electroliza? Placa cu cablajul de corodat se pune la plus iar la minus se pun electrozi de la bateriile obisnuite.Placa cu cablajul trebuie montata vertical intr-un vas iar umplerea vasului sa se faca constant cu o solutie de clorura de sodiu(sare de bucatarie).Ca sistem de umplere se aseamana cu perfuzoarele de la spital .Sursa de alimentare poate fi un transformator de 12V la care se adauga o punte redresoare.Viteza de umplere trebuie ajustata in functie de viteza de corodare a cablajului asa efectuandu-se corodarea pe toata suprafata.Nu e toxic dar poate fi exploziv ,daca nu se face ventilarea camerei, din cauza hidrogenului.Poate ideea asta ajuta pe cineva care nu poate face rost de clorura ferica sau alte substante de corodat si vrea sa corodeze mai multe placi simultan. Link spre comentariu
nosferatu Postat Octombrie 27, 2005 Partajează Postat Octombrie 27, 2005 :snakeman: Buna la toti!Am si eu o intrebare..ce solutie fotosensibila(fotorezistiva) s-ar preta pentru o expunere la o sursa de lumina de 650-700 nm? Mai exact ma intereseaza sa fac un fel de "imprimanta cu laser" pentru cablaje cu o dioda laser de la un CD-ROM.Am facut deja mecanismele,partea electronica si softu' dar mai trebuie substanta :P. Multumesc! :smt006 Link spre comentariu
one Postat Octombrie 27, 2005 Partajează Postat Octombrie 27, 2005 Pai fa o imprimanta cu jet de cerneala, nu laser. :supz: Link spre comentariu
nosferatu Postat Octombrie 28, 2005 Partajează Postat Octombrie 28, 2005 Oricum partea mecanica provine de la o imprimanta cu jet de cerneala la care i-am "extirpat" partea electronica si am adaugat axa y,adica partea mecanica se deplaseaza asupra componentei de prelucrat si nu invers.Acum lucrez la un "cap" de gaurit cablaj si am in perspectiva si o freza cu care as putea modela 3D,un cub. M-am gandit ca impreuna cu dioda laser,acest dispozitiv sa substituie tot procesul de realizare a unui cablaj prin metoda foto(cu POSITIV20) si cu performante extraordinare(ma gandeam la o rezolutie de 0.1 mm). Dar problema majora este ca nu am gasit o solutie fotosensibila la o lumina de 650-700 nm (lungimea de unda a diodei laser). Ar mai fi o solutie mai eficienta si cu mult mai rapida de expunere controlata,prin rasterizarea unui fascicul pe cablaj.Ce nu stiu ce cum s-ar putea face acest lucru in mod electronic si nu prin oglinzi. Scopul "bataii mele de cap",e sa obtin performante net superioare oricarei metoda amatoriceasca cunoscuta. Doar imaginati-va..2 trasee printre pinii unui circuit integrat. Link spre comentariu
Vizitator valentine146 Postat Octombrie 28, 2005 Partajează Postat Octombrie 28, 2005 teorie si mult science fiction Link spre comentariu
Filipone Postat Octombrie 28, 2005 Partajează Postat Octombrie 28, 2005 Oricum partea mecanica provine de la o imprimanta cu jet de cerneala la care i-am "extirpat" partea electronica si am adaugat axa y,adica partea mecanica se deplaseaza asupra componentei de prelucrat si nu invers.Acum lucrez la un "cap" de gaurit cablaj si am in perspectiva si o freza cu care as putea modela 3D,un cub. M-am gandit ca impreuna cu dioda laser,acest dispozitiv sa substituie tot procesul de realizare a unui cablaj prin metoda foto(cu POSITIV20) si cu performante extraordinare(ma gandeam la o rezolutie de 0.1 mm). Dar problema majora este ca nu am gasit o solutie fotosensibila la o lumina de 650-700 nm (lungimea de unda a diodei laser). Ar mai fi o solutie mai eficienta si cu mult mai rapida de expunere controlata,prin rasterizarea unui fascicul pe cablaj.Ce nu stiu ce cum s-ar putea face acest lucru in mod electronic si nu prin oglinzi. Scopul "bataii mele de cap",e sa obtin performante net superioare oricarei metoda amatoriceasca cunoscuta. Doar imaginati-va..2 trasee printre pinii unui circuit integrat.Si eu am avut aceeasi idee dar nu am continuat cu realizarea practica deoarece cablajul trebuie expus pentru foarte mult timp, indiferent de intensitatea ledului folosit pentru emiterea de ultraviolete(sau lumina rosie obisnuita a ta) pentru ca reactia de polimerizare a POSITIV20-ului nu este o reactie instantanee sau cel putin rapida si nici nu stiu cum ai putea sa ii maresti viteza. Cel mai lejer este metoda foto dar cu o imprimanta laser si hartie transparenta pentru imprimanta respectiva. Este cel mai practic in cazul in care ai posibilitatea sa iti faci o incinta inchisa. Daca nu... merge bine si cu fierul de calcat :DPe acest forum trebuie oferite metode practice si cat mai generale(adica usor de realizat practic, cu un cost scazut) pentru realizarea de circuite imprimate acasa... nu oricine poate sa faca rost de un cuptor de imprimanta laser, sa desfaca modulul cu dioda laser etc... Link spre comentariu
Postări Recomandate