MiniTehnicus Postat Decembrie 19, 2005 Partajează Postat Decembrie 19, 2005 Aici ai un link cu tutoriale pe aceasta tema. http://www.epsicom.com/tutor.php In principal este destul de simplu, cablajul si terminalele componentelor trebuie sa fie cositorite inainte de montare apoi se adauga sacaz si fludor pana se obtine o picatura lucioasa de cositor pe locul de lipire. Nu trebuie sa fie prea mult fludor, doar atat cat sa se formeze un con rotund in jurul teminalului. Restul este practica, practica ... :weedman: Link spre comentariu
zamfic Postat Decembrie 20, 2005 Partajează Postat Decembrie 20, 2005 Salutare baietiRealizarea cablajelor cu mult laudatul CNC e o cacialma.Eu chiar fac asa ceva cu o masina profesionala de gravat si gaurit si rezultatele nu sunt asa cum sperati voiIntervin multe probleme.Cu stima Link spre comentariu
ghettoman Postat Decembrie 21, 2005 Partajează Postat Decembrie 21, 2005 lasai sa spere in continuare :goodman: ....de ce esti rau :smt003 cind imi va arata cineva un cablaj smd facut pe cnc , garantat cnc-ul costa minim cit bugatti :toimonster: Link spre comentariu
nosferatu Postat Decembrie 21, 2005 Partajează Postat Decembrie 21, 2005 Sorry fratilor..a face un cablaj pe CNC e ca si cum ai trage o foaie la imprimanta.Desi inca nu am facut un cablaj pe CNC-ul meu caci inca mai lucrez la soft,am facut niste teste de frezare pe un cablaj si trebuie sa spun ca spiridusul zamfic ori are CNC-ul facut din scobitori,ori foloseste burghiu de 10 de nu-i ies cablajele.In plus cablajul mai iese si gaurit si finisat din CNC asa ca..concluzia o trageti voi.Rezolutia CNC-ului meu e de..tineti-va bine..201 puncte pe mm liniar.asta ar insemna 40401 puncte pe mm patrat..deci..ce nu as putea sa fac cu el?! :finga: :supz: Link spre comentariu
zamfic Postat Decembrie 21, 2005 Partajează Postat Decembrie 21, 2005 Salutare baietiCNC-ul meu e facut de firma ROLAND made JAPAN si pentru cablaje lucrez cu freza de 06mm care costa la mama ei 20E.Trebuie multa atentie cu ea ca se rupe foarte usor. Domnule Nosferatu, a face gauri e altceva fata de realizarea traseelor. Fac treaba asta de un an de zile si stiu ce spun. Link spre comentariu
zamfic Postat Decembrie 21, 2005 Partajează Postat Decembrie 21, 2005 ce vrei sa spui cu 201 puncte pe mm liniar?????mai incearca o data. Rezolutia asta ar inebuni o planeta intreaga.Sunt probleme mari cu planeitatea placutei, masurata in cel putin 4 puncte da abateri aproape de 05mm. Link spre comentariu
zamfic Postat Decembrie 21, 2005 Partajează Postat Decembrie 21, 2005 cand o sa faci cablajul cu burghiul inseamna ca lucrezi in branza. Link spre comentariu
mitescu Postat Decembrie 21, 2005 Partajează Postat Decembrie 21, 2005 Am si eu o intebare, probabil ca ceva imi scapa.De ce vreti sa frezati cablaj?!!!Exista ceva, de care eu nu imi dau seama?Intebarile sunt serioase , si chiar as dori un raspuns . Daca se poate. Link spre comentariu
zamfic Postat Decembrie 21, 2005 Partajează Postat Decembrie 21, 2005 Ai dreptate nu merita DAR.. Il face in cateva minute nu astepti cateva ore cu metodele clasice.Cu masina de gravat eu fac si altceva deci in pauze face si pcb-uri pentru completarea bugetului.Avantajul cel mai mare sunt gaurile care le face la marele fix Link spre comentariu
mitescu Postat Decembrie 21, 2005 Partajează Postat Decembrie 21, 2005 Mersi , pentru raspuns, dar tot nu inteleg.Ai spus ca ai o freza de 0,6mm. Distantele dintre trasee , deci , nu pot fi mai mici de 0,6 mm (macar teorectic). Ori un cablaj la care garda de siguranta trac k to track, pad to pad etc.. este de 0,6 mm , este un cablaj foarte costisitor (suprafata mare, piederi de material mult).De exemplu la un integrat ce are pad-ul de 50 mil, ramaine o distanta intre pini de inca 50 mil (1,27mm) daca doresti sa treci un traseu printre pini cum faci ca ramane numai 0,27mm dupa frezare !!? . Si asta teoretic pentru ca la frezare exista un 10% pierderi prin bavura, si asta minim.Intrebarea mea era chiar serioasa. Un cablaj simplu placat, oricat de complicat este nu ia mai mult de max o ora (cele simple le termini si in 15 minute), prin metode standard. In concluzie , tot nu inteleg.In ceea ce priveste gaurirea, nota bene , asta da. Link spre comentariu
pisoiu Postat Decembrie 21, 2005 Partajează Postat Decembrie 21, 2005 Din cate stiu eu, frezele pentru cablaje sunt conice. Un alt avantaj care il vad vis-a-vis de tehnicile clasice amatoriale ar fi asigurarea unui traseu cu muchii drepte. La cablaje RF asta ar fi important, acolo unde impedanta traseelor conteaza. http://www.bungard.com/seiten/p-ccd_atc.htm /pisoiu Link spre comentariu
mitescu Postat Decembrie 21, 2005 Partajează Postat Decembrie 21, 2005 Pai cum sa iasa marginile drepte daca freza este conica?Tot aici am citit despre abaterile de la planietate. Pai daca freza este conica cum se pastreaza "latimea" de frezare, fata de abaterile mai sus amintite.Bun , nu vreau sa ajungem la controverse pe acest motiv, dar din stiinta mea cablajele cela mai bine apreciate (la RF) sunt cele prin depunere. Urmeaza cele care sunt executate prin metoda clasica , cu tehnologia schimbat (subsatnte diferite, medii "curate", suport diferit, ..etc)Imi mentin parerea ca metoda nu este "ortodoxa"Utilizand un film Riston de buna calitate , nimic nu se poate compara cu cablajele astfel obtinute(poate cele exec. prin depunere) Link spre comentariu
zamfic Postat Decembrie 22, 2005 Partajează Postat Decembrie 22, 2005 Nu merita clar domnule Mitescu. Eu ii spuneam lui Nosferatu tocmai treaba asta.Eu fac asa ceva cu scula asta pentru ca ea exista, dar nu sunt prea multumit de rezultate.Freza este un pic conica, adica la varf e foarte subtire si in consecinta ies trasee foarte subtiri in functie de adancimea de gravare.Dar sunt probleme de planeitate. Adica la o singura trecere de exempu cu o adancime de -0.01 fata de zero o parte din cablaj nu este nici macar atins.Se poate ajunge la diferente destul de mari de aproape 0.15mm la unele placute, ceea ce inseamna mai multe treceri, deci mai mult timp pentru executie.Pe unele placute mai ales pe cele rusesti stratul de CU e in unele zone foarte dur si freza patineaza, deci trebuie intrat mai adanc si cu viteza mai mica de inaintare.In consecinta este foarte complex in comparatie cu alte metode cat de cat clasice. Deci NU MERITA . Link spre comentariu
pisoiu Postat Decembrie 22, 2005 Partajează Postat Decembrie 22, 2005 Pai cum sa iasa marginile drepte daca freza este conica?.........Scuze pentru exprimare, ma refeream la margini drepte pe lungimea traseului. Evident ca daca freza e conica, sectiunea traseului va fi trapezoidala. /pisoiu Link spre comentariu
pisoiu Postat Decembrie 22, 2005 Partajează Postat Decembrie 22, 2005 Pe mine ma bate gandul sa iau asa ceva (http://www.bungard.com/seiten/p-ccd_atc.htm ), din urmatoarele motive: -Repetabilitatea mare de la cablaj la cablaj. Pentru productii de serie mica, sa zicem <10 buc, este destul de important ca gaurile sa fie in aceiasi pozitie, centrate pe pad-uri, etc. -Executia cablajului este in mare parte neasistata. Pun placa in el, pun setul de tooluri, ii dau drumul, si pot sa imi vad linistit de alte treburi. -Viteza de executie, asta e cruciala. De obicei in cablajele care le fac, imi pun probleme si de compatibilitate EMC, signal integrity, etc. Dupa ce execut un prototip si descopar probleme la analiza EMC, trebuie facute modificari, si acest ciclu de testare trebuie reluat. Nu stiu nici o metoda mai rapida de a pune in practica aceste modificari. -Masina poate fi la fel de utila si pentru prelucrari mecanice (decupaje carcase, panou frontal, inscriptionari pe carcase, etc) -Exista si solutii de prototipizare de serie mica, clasice, prin corodare (cu fotoplotter, baie de corodare tip spray, baie de metalizare, etc.) insa pretul e pe masura. Si in plus oricum ai nevoie de o masina in coordonate pentru a gauri placa. /pisoiu Link spre comentariu
Postări Recomandate