Vizitator Postat Ianuarie 14, 2018 Partajează Postat Ianuarie 14, 2018 (editat) Se simte bine domnule Lăzăroiu atâta timp cât există potenţiometru de volum, Integrated Stereo Amplifier modern ca să fiu în ton cu prezentare dumneata SS http://www.eu.onkyo.com/downloads/2/7/8/9/9/ONKYO_A-9010_datasheet_EN.pdf input Sensitivity and Impedance 150 mV/100 kΩ (Line) tub poftim http://www.audionote.co.uk/downloads/manuals/SORO%20Phono%20SE%20Manual%20Post%201013.pdf INPUT SENSITIVITY 300mV Line Level pentru o firmă consacrată/serioasă Integrated Amplifier (tuburi) NU o găseşti INPUT SENSITIVITY 707mV Line-in chiar dacă o să cauţi toată luna Pune dumneata o trimitere de Integrated Amplifier echipat cu tuburi pentru care găsim sensibilitatea la intrarea line-in 0,707Vef Am precizat clar tot ce înseamnă firmă serioasă/consacrată în audio lucrează cu sensibilitatea line-in în plajă 150mVef_400mVef am dat câteva exemple. Nu intenţionez să umplu subiectul de exemple în acest sens se poate consulta specificaţiile din documentaţia existentă/disponibilă Precizez încă o dată Nu mă deranjează sensibilitatea improprie din intrare specificată în simulări 0,707Vef Editat Ianuarie 14, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 14, 2018 Partajează Postat Ianuarie 14, 2018 (editat) http://octave.de/flipbook/manual/MA_V40_20160701_EN/mobile/index.html#p=18 http://ouir.ch/generated/datenblaetter/produkte/1917_4_WLM_Sonata.pdf http://www.gogoaudio.net/amplifiers.html http://www.audioalto.com/wp-content/uploads/Audio-Alto-Catalog-April-2016.pdf....aici este exact 0,707Vef pentru o firmă consacrată/serioasă Integrated Amplifier (tuburi) NU o găseşti INPUT SENSITIVITY 707mV Line-in chiar dacă o să cauţi toată luna Pune dumneata o trimitere de Integrated Amplifier echipat cu tuburi pentru care găsim sensibilitatea la intrarea line-in 0,707Vef Am precizat clar tot ce înseamnă firmă serioasă/consacrată în audio lucrează cu sensibilitatea line-in în plajă 150mVef_400mVef am dat câteva exemple. Nu intenţionez să umplu subiectul de exemple în acest sens se poate consulta specificaţiile din documentaţia existentă/disponibilă @valderama...firmele serioase produc amplificatoare cu o sensibilitate de intrare peste 1Vef...in general 1,4Vef pana la 2,5Vef. Domnul Lazaroiu are perfecta dreptate legat de sursele de semnal moderne iar in simulari 0,7Vef este o alegere perfecta. Editat Ianuarie 14, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
adigh Postat Ianuarie 14, 2018 Partajează Postat Ianuarie 14, 2018 Nu vad de ce am respecta orbeste un standard. Bunul simt, logica si practica ne spun ce sensibilitate sa aibe amplificatorul. Daca avem surse de semnal 0,7Vef ce ne plac ca sunet, nu vad de ce am renunta la ele doar pentru ca a stabilit cineva ca trebuie sa aibe 2Vrms. Logic, daca amplificatorul are 0,7Vef putem folosi surse de 2Vrms, insa cu sensibilitate de 2Vrms nu se poate folosi la maxim o sursa de semnal de 0,7Vef. Numai noi stabilim ce sensibilitate sa aibe amplificatorul nostru. Iar asta e in functie de sursele ce le ascultam nicidecum in functie de ce cauta sa impuna altii. Ca nu stabileste nimeni ce nevoi avem noi. Noi stabilim. Mimetismul, moda sau instinctul de turma sunt pentru oamenii fara caracterul format. Pina la urma una din calitatile unui amplificator e capabilitatea interconectarii cu diferite surse de semnal. Cit sa coste niste mufe in plus pentru diferite sensibilitati? Singura scuza pentru sensibilitatea nepractica de 2V o vad in faptul ca acele amplificatoare sunt facute ca sa mearga impreuna cu un preamplificator. Iar preamplificatorul sa aibe diverse intrari si sensibilitati, putind ataca cu 2Vrms si chiar mai mult, un amplificator de putere. In lipsa acestei scuze consider o prostie sa faci un amplificator cu sensibilitate de doar 2Vrms si atit. O prostie cam de aceeasi magnitudine cu tenisii cu leduri. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 (editat) DA În subiuectul ăsta avem intrarea nebalansată (line-in unbalanced). Amplificatorul poate asigura puterea nominală în sarcină la ieşire cu o sursă de semnal domestică la intrare (316mVef) sau poftim sursa de semnal este capabilă de 775mVef în 0dB dar constatăm că pasajele muzicale nu depăşesc -6dB (387mVef) şi în această situaţie amplificatorul trebuie să asigure puterea nominală în sarcină ... Simplu cu o sensibilitatea la intrare 707mVef NU se poate asigura puterea nominală la ieşire în sarcină pentru situaţiile expuse Cine poate "citi" schema simplă http://oi68.tinypic.com/34gsk15.jpg vede câştigul primelor două etaje din atac dacă dispune o sarcină în secundar afla raportul de transformare ca atare găseşte şi câştigul etajului final are valorile precizate în bucla de reacţie negativă rămâne doar să calculeze sensibilitatea la intrare (cine nu poate nu ştie nu vrea recurge la o simulare) Editat Ianuarie 15, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 (editat) Poate se găseste cineva capabil să precizeze sensibilitatea la intrare pentru schema propusă http://oi68.tinypic.com/34gsk15.jpg cu o sarcină 8Ω în secundar OT când amplificatorul dezvoltă 4W în sarcină Orice intervenţie în afara schemei propuse o consider off-topic în sinteză ce am scris referitor la sensibilitate(line-in , line-out) 1.line-out în zona profesională este de 0,775Vef în 0db sau pentru +4db nominal 1,228Vef să vedem acum de unde vin aceste valori sa stabilit 1mW pe sarcină 600Ω în 0db adică (0,775Vef x 0,775Vef)/600Ω =1mW1,228Vef înseamnă 2,513mW pe sarcină 600Ω, în această situaţie când scriu +4db se discută raportul în putere pe sarcina de 600Ω mai exact 10 log 2,513mW/1mW = +4db cine doreşte să ia în discuţie raport de tensiune 1,228Vef/0,775Vef evident va găsi tot ăia +4db (20 log R)2.line-out consumer audio poate varia în plajă largă, se poate miza pe circa 0,3Vef în 0db "nu ştiu" din ce vine cerinţa/propunerea 0,707Vef ?! sensibilitate la intrare concluzie un amplificator poate să aivă o rezervă de câştig pentru situaţia line-out consumer audio Atenţie în schema data NU este precizată impedanţa sarcini din secundar OT (la liberă alegere raportul de transformare sarcina din secundar), cum discutăm sensibilitatea la intrare ?! pentru ce sarcină în ieşire ?(4Ω ...16Ω...32Ω) -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- un amplificator care se respectă atinge de regulă puterea nominală în sarcină la ieşire cu potenţiometrul logaritmic de volum la 1/2 din cursă mecanică raport aproximativ 1/5 rezistivsă luăm ca referinţă o linie de 775mVef în 0db dacă vrem să atingem puterea nominală în sarcină la ieşire cu potenţiometrul logaritmic de volum fixat la 1/2 din cursă mecanică deducem ca fiind necesară o sensibilitate la intrare de 775/5 circa 150mVefîntotdeauna este bine să avem o rezervă cu care să putem compensa -3db... -6db etcnumeroase amplificatoare consacrate au sensibilitatea la intrarea de linie (line-in) cuprinsă între 150mVef _ 400mVef se poate verifica cu uşurinţă acest aspect Editat Ianuarie 15, 2018 de Vizitator Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 @valderama, sincer sa fiu, nu iti inteleg staruinta de a considera un SE cu EL84...amplificator. Lampa asta a fost inventata de Philips in anii 1953 ca finala pentru aparatele de Radio, un compromis ieftin in primul rand si destinat ..multimii. Dumneata, dupa 70 de ani, descoperi ..apa calda. Asta e lampa ''saracului'' si a incepatorului in ale lampilor. Vremea ei s-a ..dus. Un amplificator audio in zilele noastre ar cam trebui sa aiba minim 20W in SE sau 40W in PP, in rest este pierdere de timp si de bani cu constructii de genul asta, gen aparat de Radio. In plus, nici optic, lampa asta, EL84, nu iti incanta vederea. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 In principiu ai o tensiune de 5,65v in secundarul OT pentru 8 ohm si 4w iar raportul de transformare este de 27 deci in primar ai o excursie de aprox 155v si cu un factor de amplificare a tubului final de 20 rezulta o tensiune de atac de 7,7v pe grila si daca etajul driver amplifica de 70 de ori ar fi cam 100mv la intrare insa corectia NFB reduce sensibilitatea cu aprox 20 dB si in final ar rezulta cu aproximatie 1v nivel de intrare ! Link spre comentariu
romicap Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 @valderama, sincer sa fiu, nu iti inteleg staruinta de a considera un SE cu EL84...amplificator. Lampa asta a fost inventata de Philips in anii 1953 ca finala pentru aparatele de Radio, un compromis ieftin in primul rand si destinat ..multimii. Dumneata, dupa 70 de ani, descoperi ..apa calda. Asta e lampa ''saracului'' si a incepatorului in ale lampilor. Vremea ei s-a ..dus. Un amplificator audio in zilele noastre ar cam trebui sa aiba minim 20W in SE sau 40W in PP, in rest este pierdere de timp si de bani cu constructii de genul asta, gen aparat de Radio. In plus, nici optic, lampa asta, EL84, nu iti incanta vederea. Sa nu exageram ... 20W SE config . e deja o caciula de bani si nu stiu daca se justifica . Pentru aplicatii domestice EL 84 este o lampa suficien de buna iar cei 4W sunt chiar mai mult decat trebuie ... 1 Link spre comentariu
simson Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 (editat) In principiu ai o tensiune de 5,65v in secundarul OT pentru 8 ohm si 4w iar raportul de transformare este de 27 deci in primar ai o excursie de aprox 155v si cu un factor de amplificare a tubului final de 20 rezulta o tensiune de atac de 7,7v pe grila si daca etajul driver amplifica de 70 de ori ar fi cam 100mv la intrare insa corectia NFB reduce sensibilitatea cu aprox 20 dB si in final ar rezulta cu aproximatie 1v nivel de intrare ! Ce ziceti don Marius daca renunt la NFB si la condensatorii care decupleaza rezistenta de 250 ohmi din catod EL84 tensiunea necesara de atac pe grila cuazi se dubleaza.In plus se zice ca acel condensator de decuplare provoaca desimetrizarea semnalului in sensul lungirii pe negativ chiar daca suma este egala Editat Ianuarie 15, 2018 de simson Link spre comentariu
adigh Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 ....... EL84...... Lampa asta a fost inventata de Philips in anii 1953 ....... Vremea ei s-a ..dus. Si care tuburi sunt moderne si nedepasite? Incepind din ce an? Da-ne niste exemple. Cit priveste puterea de unde incepe inalta fidelitate, am demonstrat cu alta ocazie ca 1W poate produce pe niste boxe sensibile, presiunea sonora de la care incepe sa fie nesanatos sa asculti mult timp. Virfurile de putere putind depasi pentru scurt timp acel prag. Cu alte cuvinte, 1W poate fi suficient sa acopere toata gama dinamica. Virfurile de putere putind atinge 3-8W. 1 Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 Si care tuburi sunt moderne si nedepasite? Incepind din ce an? Da-ne niste exemple. Cit priveste puterea de unde incepe inalta fidelitate, am demonstrat cu alta ocazie ca 1W poate produce pe niste boxe sensibile, presiunea sonora de la care incepe sa fie nesanatos sa asculti mult timp. Virfurile de putere putind depasi pentru scurt timp acel prag. Cu alte cuvinte, 1W poate fi suficient sa acopere toata gama dinamica. Virfurile de putere putind atinge 3-8W. 211, 300B, 2A3... nu ti-se par..lampi ? in cel mai rau caz KT_urile sau EL34 in PP. Daca vrei sa asculti in casti cred ca un watt (chinezesc) este suficient. Un amarat de radio cu lampi din anii '50-'60 avea 3W...dar, nah, fiecare cu ce-l doare...si Corsa e tot..masina. Oricum, pentru un SE de 4W nivelul de distorsiuni minim se incadreaza intre 0,1 si 2W...dupa seamana cu Philetta BD283U. Link spre comentariu
THOMAS Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 (editat) "In 1926, '71A direct-heated power triode was introduced, followed by the '50 in 1928, the '45 and PX4 in 1929, the PX25 in 1930, the 2A3 in 1932, the 300A in 1936, and the 300B in 1938. The power race started in earnest with the 6L6 and KT66 pentode in 1936, followed by the ubiquitous EL34 in 1951, the EL84 in 1953, the 6550 and KT88 in 1954, and last in the series, the 7591 in 1959 and the 8417 in 1963. (The 6L6 has been in continuous production since 1936, a record unmatched by any other electronic device - we all owe the electric-guitar players a big thank you for keeping the tube factories open.)" luat de aici : http://www.nutshellhifi.com/library/tinyhistory1.html *********************************************************************************************************** Si pana la urma,cu ce tensiune pe intare trebuie atacat un etaj final de genul celui propus de @valderama,in cazul in care utilizam sursa directa si nu dispunem de un amplificator de linie sau un preamplificator ? Ne vom raporta la nivelul livrat la iesire de sursele moderne,sau mergem pe nivelul surselor mai vechi,sau potentiometrul de volum va rezolva asta pentru o gama larga de tensiuni ....? Editat Ianuarie 15, 2018 de LMOlimpiu Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 ..si pana la urma....a detaliat domnul Popa Marius... ca tot un volt ii trebuie la intrare....deci... in simulari, cred ca dumneavoastra o sa alegeti nivelul de intrare pentru a obtine puterea maxima pe sarcina. In lumea reala, functie de sursa de semnal se intercaleaza sau nu un preamplificator. Nemtii au denumiri separate pentru asta, de exemplu preamplificator=vorverstärker(adica inainte ''vor'' de amplificator ''verstärker''), vollverstärker=amplificator complet, adica cel care include si preamplificatorul si selectorul de surse , ''voll''-complet. Amplificatorul final se numeste endstufe , iar acesta are nevoie de preamplificator deoarece nivelul semnalului de intrare este peste 0,7Veff si pana la 2,5Veff. Link spre comentariu
adigh Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 (editat) @der_doktor, Te intrebasem care tuburi sunt mai noi si mai nedepasite decit EL84 care dupa cum spui e depasit, fiind conceput in 1953. In loc sa-mi raspunzi imi dai exemple de tuburi si mai vechi si "depasite", carora "le-a trecut timpul". Stiu ca nu ai ca sa-mi raspunzi asa ca o lasam. Cit priveste conceptul "primul wat" cred ca ti-a scapat. Cu siguranta nu se refera la cei cu auzul distrus si care baga 1W in ureche doar doar or mai auzi ceva. @LMOlimpiu, Merg pe sensibilitate mare. Oricind putem sa obtinem si sensibilitate mica cu un divizor rezistiv. Invers nu prea. Nu e mai bine sa le avem pe amindoua? De ce sa alegem ori una ori alta? Editat Ianuarie 15, 2018 de adigh Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 15, 2018 Partajează Postat Ianuarie 15, 2018 @der_doktor, Te intrebasem care tuburi sunt mai noi si mai nedepasite decit EL84 care dupa cum spui e depasit, fiind conceput in 1953. In loc sa-mi raspunzi imi dai exemple de tuburi si mai vechi si "depasite", carora "le-a trecut timpul". Stiu ca nu ai ca sa-mi raspunzi asa ca o lasam. Cit priveste conceptul "primul wat" cred ca ti-a scapat. Cu siguranta nu se refera la cei cu auzul distrus si care baga 1W in ureche doar doar or mai auzi ceva. @adigh, daca nu ai cunostinte avansate despre tuburi electronice, mai bine te abtii de la comentarii. Ce tuburi ''moderne'' , cum le zici tu, depasesc in performante 211, 300B sau 2A3? Am mentionat ca EL84 a fost creata pentru aparatele de radio, clar ca este o lampa ieftina si fara pretentii. Nu are nici o relevanta anul in care a fost proiectata o lampa ci caracteristicile acesteia.Ce este asa greu de priceput? Cate amplificatoare de firma ai vazut tu cu EL84? Vorbesti sa te afli in treaba. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum