Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

propunerea mea 6П14П-EB SE


Vizitator

Postări Recomandate

Mai aproape de 2A3 ar fi 6P6S nu 6P14 ... iar 6p6S este inca o lampa abordabila la un pret rezonabil si cu rezultate audio mult peste 6P14

! 6P14 (EL 84 ) a fost si este o lampa comuna pentru aparatura de larg consum nu pentru aparatura radio de lux ,(la timpul ei bineinteles ) precum 6P6S ! Priviti lucrurile si din acest punct de vedere ...

Editat de romicap
Link spre comentariu
Vizitator rego

Da,pe intuneric le-ai putea confunda. Asa cum e desenat mai sus, e mai aproape

 

6П14П-EB


Mai aproape de 2A3 ar fi 6P6S nu 6P14 ... iar 6p6S este inca o lampa abordabila la un pret rezonabil si cu rezultate audio mult peste 6P14

! 6P14 (EL 84 ) a fost si este o lampa comuna pentru aparatura de larg consum nu pentru aparatura radio de lux ,(la timpul ei bineinteles ) precum 6P6S ! Priviti lucrurile si din acest punct de vedere ...

Luxul e prea scump.

Editat de rego
Link spre comentariu

 

Da,pe intuneric le-ai putea confunda. Asa cum e desenat mai sus, e mai aproape

6П14П-EB

 

Ai dreptate ... vad ca te-a luat valul din cauza sursei de curent constant din anodul 6N2P si ai picat in extaz (probabil nu ai mai vazut ...! ) Eu am facut referire doar la lampa finala 6P14 care in schema de mai sus nu are nimic iesit din comun , adica se afla in imprejurari firesti si nu e niumic iesit din comun in jurul ei ( cu exceptia OT ). 6P6S , generatia anilor 75 80 chiar se aude ca un 2A3 daca ai urechi si esti in cunostinta de cauza . Deh... zic si eu ... valderama scuze pt. off topic ,

Editat de romicap
Link spre comentariu

Mai aproape de 2A3 ar fi 6P6S nu 6P14 ... iar 6p6S este inca o lampa abordabila la un pret rezonabil si cu rezultate audio mult peste 6P14

! 6P14 (EL 84 ) a fost si este o lampa comuna pentru aparatura de larg consum nu pentru aparatura radio de lux ,(la timpul ei bineinteles ) precum 6P6S ! Priviti lucrurile si din acest punct de vedere ...

Eu nu am lucrat cu 6P6S, prin urmare as fi bucuros daca ne-ati prezenta o configuratie realizata , testata de dvs. binenteles intr-un alt topic deschis de dvs.

Deocamdata ne rezumam la cele prezentate de colegul @Valderama.Poate nu toti cunosc avantajul generatorului de curent constant:mareste rezistenta dinamica de sarcina a anodului prin urmare creste excursia semnalului.Se poate inlocui cu un drosel cu acelasi rezultat.

Poate nu la toti convine tranzistorul ca repertor.S-ar putea utiliza cu succes dubla trioda ECC832.

Link spre comentariu

Eu nu am lucrat cu 6P6S, prin urmare as fi bucuros daca ne-ati prezenta o configuratie realizata , testata de dvs. binenteles intr-un alt topic deschis de dvs.

Deocamdata ne rezumam la cele prezentate de colegul @Valderama.Poate nu toti cunosc avantajul generatorului de curent constant:mareste rezistenta dinamica de sarcina a anodului prin urmare creste excursia semnalului.Se poate inlocui cu un drosel cu acelasi rezultat.

Poate nu la toti convine tranzistorul ca repertor.S-ar putea utiliza cu succes dubla trioda ECC832.

Diferenta dintre 6P14 si 6P6S o poti face doar daca ai boxe deosebite (spl mare , brand scump ...etc) si daca te ajuta vointa si simturile , adica daca ai in sange sensibilitati legate de ceea ce se cheama muzica . 6P6S are datasheet pe net si nu te impiedica nimeni sa incerci ! Lampa costa relativ putin ca pret fiind cam egala cu 6P14 , ca atare cred ca este la indemana oricarui pasionat de lampi . In legatura cu sursa de curent constant anodica , discutia cred ca ar fi mai ampla iar inlocuirea acestuia cu un drosel de o anumita impedanta , mie personal nu mi se pare a fi o solutie echivalenta .

Link spre comentariu

Amplificatorul propus de @valderama este un amplificator excelent,THD-ul pentru Ps=3.5W este de 0.8%(1KHz),cat priveste 2A3 ,sa fim seriosi;nicio lampa dintre cele enumerate mai sus nu "locuiesc nici macar in aceeasi localitate" cu 2A3 daramite sa "sune" la fel,vecina cu 2A3 dar la "cateva strazi" distanta se afla 6C4C.

Sunetul de trioda este un sunet inconfundabil,cat priveste 6P6S pot spune ca sunt oarecum de partea colegului @romicap,adica are un sunet mai cald si chiar mai putin agresiv comparativ cu 6P14P,asa cum si intre seriile de tuburi EL84 sunetul cel mai placut il are EL84-TUNGSRAM.

Ca de obicei @valderama ne ofera o schema foarte bine studiata si pusa la punct,singura remarca pe care o pot avea este referitoare la raportul rezistentelor din bucla NFB adica in cazul cand ne vom axa pe un semnal de 0.707Veff pe intrare (2Vpp),valorile rezistentelor din bucla NFB ar trebui sa fie in raportul;7k8/1k in loc de 22k/1k.

Daca se doreste putem pune aici si rezultatul unei simulari Spice.

 

P.S acestea sunt pareri pur personale,deci pot fi subiective.

O schema asemanatoare am postat-o la Simulari (#3061) insa am utilizat un tub pentru repetor,deci un "balon"complet ECC88 pentru un canal.

Editat de LMOlimpiu
Link spre comentariu

Dacă dorim rigoare:

 

1.line-out în zona profesională este de 0,775Vef în 0db sau pentru +4db nominal 1,228Vef să vedem acum de unde vin aceste valori sa stabilit 1mW pe sarcină 600Ω în 0db adică

(0,775Vef x 0,775Vef)/600Ω =1mW

1,228Vef înseamnă 2,513mW pe sarcină 600Ω, în această situaţie când scriu +4db se discută raportul în putere pe sarcina de 600Ω mai exact 10 log 2,513mW/1mW = +4db

2.line-out consumer audio poate varia în plajă largă, se poate miza pe circa 0,3Vef în 0db

 

"nu ştiu" din ce vine cerinţa/propunerea 0,707Vef ?! sensibilitate la intrare

 

concluzie un amplificator poate să aivă o rezervă de câştig pentru situaţia line-out consumer audio

 

LE personal NU am comparat cele două tuburi 6П14П-EB vs 2A3 (poate reuşiţi lectura unei simple propoziţii (#1 în subiect)

 

Atenţie în schema data NU este precizată impedanţa sarcini din secundar OT (la liberă alegere raportul de transformare sarcina din secundar), cum discutăm sensibilitatea la intrare ?! pentru ce sarcină în ieşire ?(4Ω ...16Ω...32Ω)

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

cine doreşte să ia în discuţie raport de tensiune 1,228Vef/0,775Vef evident va găsi tot ăia +4db (20 log R)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lăzăroiu precizează domnule dacă vrei sensibilitatea la intrare pentru 4W în sarcină la ieşire

trei-patru situaţii distincte sarcina 4Ω vs 8Ω vs 16Ω vs 32Ω (ţii 6k la anod şi modifici raportul de transformare pentru fiecare sarcină în parte)

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Eu am injectat la intrare din generatorul Spice o tensiune de 1Vp,sau 2Vpp,sau 0.707Veff pentru a obtine pe sarcina de 8 ohmi o putere de 4.5W.Nu imi este greu sa injectez la intrare orice nivel de tensiune.

M-am gandit ca dv. ati mers pe o sarcina ,sa zic asa universala de 8 ohmi....,oricum raportul valorilor celor doue rezistente din bucla NFB pastrand constanta valoarea celei din catodul triodei trebuie ales practic dar cu atentionarea ca ponderea NFB modifica drastic distribtia armonica a semnalului pe sarcina.

Daca aveti amabilitatea sa puneti pe schema si o valoare a nivelului semnalului pe intrare pentru o putere de 4.5W si pe ce sarcina se descarca aceasta putere,putem sa fim mai apropae de realitate,zic si eu...

Editat de LMOlimpiu
Link spre comentariu

cum se întâmplă practic Lăzăroiu

un amplificator care se respectă atinge de regulă puterea nominală în sarcină la ieşire cu potenţiometrul logaritmic de volum la 1/2 din cursă mecanică raport aproximativ 1/5 rezistiv

să luăm ca referinţă o linie de 775mVef în 0db dacă vrem să atingem puterea nominală în sarcină la ieşire cu potenţiometrul logaritmic de volum fixat la 1/2 din cursă mecanică deducem ca fiind necesară o sensibilitate la intrare de 775/5 circa 150mVef

întotdeauna este bine să avem o rezervă cu care să putem compensa -3db... -6db etc

numeroase amplificatoare consacrate au sensibilitatea la intrarea de linie (line-in) cuprinsă între 150mVef _ 400mVef se poate verifica cu uşurinţă acest aspect

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

cum se întâmplă practic Lăzăroiu

 

un amplificator care se respectă atinge de regulă puterea nominală în sarcină la ieşire cu potenţiometrul logaritmic de volum la 1/2 din cursă mecanică raport aproximativ 1/5 rezistiv

 

luăm ca referinţă o linie de 775mVef în 0db dacă vrem să atingem puterea nominală în sarcină la ieşire cu potenţiometrul logaritmic de volum fixat la 1/2 din cursă mecanică deducem ca fiind necesară o sensibilitate la intrare de 775/5 circa 150mVef

 

întotdeauna este bine să avem o rezervă cu care să putem compensa -3db... -6db etc

 

o multitudine de amplificatoare consacrate au sensibilitatea la intrarea de linie (line-in) cuprinsă între 150mVef şi maxim 400mVef se poate verifica cu uşurinţă acest aspect

Da , 1volt pe intrare este prea mult si se gestioneaza greu

Link spre comentariu

Da:

 

"For example an amplifier that is rated to deliver 50 watts RMS into an 8 ohm load would be 50=Voltage^2/8 or 400=Voltage^2. Solving the equation, we find that 50 watts into an 8 ohm load means our amplifier is delivering 20 volts at full power. Now we simply divide by the amount of gain that the amplifier is providing.

Going back to the earlier equation Av = 20 * Log (Vout/Vin) we can perform a bit of mathematical manipulation and say 10^(Av/20)=Vout/Vin. So if our amplifier has a gain of 28dB, we find that our amplifier is boosting the input from the preamplifier by a factor of 10^(28/20) or ~25.1. So if our amplifier rated to delivering 20 volts RMS and is amplifying the input signal by a factor of 25.1, we can know say that our preamplifier needs to deliver no less than: (20/25.1) = 0.797V RMS to drive our amplifier to full power"
image.jpg
Preluate de aici:
sau aici:
"
  • Input Sensitivity/Impedance: 1.0 V / 50 k ohms. This specification shows home much voltage must be applied to the input of the amplifier (into a load impedance of 50,000 ohms) in order to get the full rated output. If more signal than this is applied, the amp will clip with the volume control all the way up. If less than this amount of signal is applied, the amp will not reach full output capability. This number is important when considering what the previous stage can deliver (a preamp for example). The prior stage should be able to deliver at least this amount of voltage (preferably more)."
sau:
"Amplifier manufacturers usually back engineer the amplifier voltage gain such that it will achieve full output when driven by a “standard” level input signal. Common standards are 0.775V (0dBu), a common standard for mixing consoles and signal processors, and 1.4V (0VU) more common reference in professional broadcast systems. This is referred to on specification sheets as the SENSITIVITY of the amplifier. Obviously 0.77V is a lower input signal level than 1.4V and thus an amplifier designed with an input sensitivity of 0.77V will require greater voltage gain to achieve the same output as an amplifier with an input sensitivity of 1.4V. This does not mean that one has any more or less output power capacity than the other. It simply means they need to be driven with different input signal levels to achieve full output."
************************************************************************************
" Some amplifiers incorporate sensitivity switches facilitating selection of the appropriate voltage gain required to match the desired input sensitivity. These are usually labelled similar to (you guessed it) “0.775V – 1.4V”. This hopefully explains two of the three positions on the sensitivity switch, but what about that “26dB” position? What’s that all about?
So far everything we have discussed could be described as FIXED SENSITIVITY. All amplifiers, regardless of output power are designed to operate with a set sensitivity. This means that amplifiers with higher power ratings require higher voltage gain. For example, if we use some amplifiers from the Crown Macro-Tech series as an example we would see that the higher powered MA5002VZ requires higher voltage gain (42dB) than the lower powered MA2402 (38dB) when operating in 0.775V sensitivity mode."
Deci eu am gresit ca am injectat la intrare Vin=0.707Veff in loc de Vin=0.775Veff ???...treaba cu potentiometrul cu variatie logaritmica este limpede pentru toata lumea mai ales ca este recomandat asta si pentru efectul psihoacustic al variatiei puterii pe sarcina odata cu cresterea presiunii acustice si asa trebuie sa si functioneze cum spune @valderama mai sus.
Deci: cat trebuie sa fie nivelul semnalului la intrare pentru a obtine pe sarcina un sinus nelimitat (THD minim) pentru aceste mici amplificatoare cu care cochetam noi,in valori RMS,Varf,Varf la Varf....nu conteaza,cat ?
si ce zic si astia:
Editat de LMOlimpiu
Link spre comentariu

ai aici exemple Lăzăroiu:

http://www.audionote.co.uk/downloads/manuals/P1%20PP%20manual%20Post%201013.pdf stă scris aşa INPUT SENSITIVITY 220mV for full output

EL 84 clasa A http://www.audionote.co.uk/downloads/manuals/OTO%20Phono%20SE%20Signature%20Manual.pdf INPUT SENSITIVITY 300mV line in

(pot sa dau sute de exemple )

 

acum aici nu discutăm/comparăm sute de watts în sarcină la ieşire PA, line-in de tip PA

Crown MA602 225W

Crown MA2402 520W

Crown MA5002VZ 1300W https://cdn.homeshopping.pk/product_images/m/250/crown_21__32879_zoom.jpg

 

Nu ştiu de ce ?!dar de data asta "joci în alt film"

 

Hai uite să nu spui că sunt rău dau şi un exemplu integral SS

http://www.amplimos.it/images/Sansui%20AU-517,%20AU-717%20Service.pdf vezi dumneata acolo input sensitivity and impedance AUX,TAPE 150mV/47K

 

Nu mă opun Lăzăroiu, proiectează/simulează amplificatoare cu sensibilitatea la intrare 0,707Vef

 

Am precizat cum e bine sau cum se practică

Editat de Vizitator
Link spre comentariu

Nu stiu cat de "bine sa va simti" o intrare de 220mV atunci cand vom utiliza o sursa de semnal moderna gen : CD,DVD,sau Blu-ray care are pe iesire 2Veff si cred ca sunteti de acord cu mine,ca potentiometrul nu va rezolva asta.In rest sunt de acord cu dv. daca ne vom referi la semnale venite din surse vechi .

Un atenuator pe intrare va fi un mare handicap pentru dinamica amplificatorului,asa zic eu.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări