gabyh Postat Ianuarie 11, 2018 Partajează Postat Ianuarie 11, 2018 Deci 1500mA cu 25/38v problema e ca, cob ledul la 50w cam 1500 max stie si el deci daca tot ai schimbat mai multe ia unu de 100w ca ala are 3000mA deci nu-l afecteaza cei 1500 cat stie driverul tau doar ca trebuie sa cauti unu care sa fie si el cu cerinte de 30 si ceva de volti gen https://www.ebay.com/itm/NEW-100W-Cool-Warm-White-High-Power-LED-Panel-Chip-9000LM-100-Watt-Lamp-Light-/322313343749 asta e ieftineala.. Specification:- LED Emitter: 100W- Output Lumens: 9000-9500 Lumens- DC Forward Voltage (VF) : 30-35Vdc- DC Forward Currect (IF) : 3000-3200mA https://www.ebay.com/itm/100W-High-Power-9000-10000LM-LED-light-Lamp-DIY-COB-Chip-DC-32-34V-1PCS-ER99-01-/132426175116 Input voltage: 32-34Vdc Power: 100W Input Current: 3000MA Luminous Flux: 9000-10000Lumens sau tot ieftineala https://www.ebay.com/itm/SMD-Chip-1Pcs-Bulbs-LED-Light-Lamp-for-Floodlights-Beads-NEW-100W-Cold-white-/112747744353 sau pe la noi pe okazii sunt de la 28 la 100ron asta daca vrei tot de astea no name Link spre comentariu
neagu Postat Ianuarie 11, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 11, 2018 Multumesc acum inteleg tot fenomenu cu aceste leduri Link spre comentariu
Mark S Postat Ianuarie 11, 2018 Partajează Postat Ianuarie 11, 2018 (editat) Ca sa nu mai desfaci nimic, o bucata de nichelina ( "rezistenta de resou" ) inseriata pe alimentare, protejata intr-un tub de sticla, rezolva problema. Cate "spire" trebuie sa fie, depinde de curentul consumat de LED-uri. Se stabileste la fata locului. Oricum nu trebuie prea multe, odata ce se ard destul de rar, curentul trebuie micsorat doar un pic. Merge si una sau mai multe diode de putere, inseriate la fel ca in exemplul cu nichelina. Chiar daca sunt semiconductoare, diodele au si ceva rezistenta ohmica si sunt potrivite ptr cazul tau. Editat Ianuarie 11, 2018 de Mark S Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 11, 2018 Partajează Postat Ianuarie 11, 2018 Asta poate daca alimentarea nu este in curent constant... Curent constant inseamna curent constant - pui ceva (nichelina) in serie atunci montajul da tensiune mai mare incat curentul sa ramana exact acelas. Deci poti inseria orice si curentul este mentinut la aceesi valoare. Cum insa sursa nu poate creste la infinit tensiunea intr-adevar peste o valoare va incepe sa scada curentul - dar ala nu mai este curent constant -> vei avea variatii neplacute de luminozitate. Nu mai sfatuiti cu solutii de "Dorel" Poti sa scazi curentul la o astfel de sursa in mod corect numai marind valoarea rezistentei de sesizare (uzual referinta de tensiune nu este accesibila) -> deci trebuie sa fii capabil sa intervii in sursa, sa identifici partile, sa calculezi valoarea necesara si sa faci modificarea. Cred ca astea depasesc posibilitatile OP... chiar daca "a inteles tot fenomenu cu aceste leduri" Link spre comentariu
Mark S Postat Ianuarie 11, 2018 Partajează Postat Ianuarie 11, 2018 (editat) Cred ca astea depasesc posibilitatile OP... chiar daca "a inteles tot fenomenu cu aceste leduri" Tocmai in ideea asta am zis, nu oricine poate umbla acolo...asta in caz ca se poate umbla. Metoda chiar daca pare " a la Dorel " da rezultate in practica. In primul rand, curentul trebuie micsorat foarte putin. Intradevar, generatorul de curent constant va sesiza cresterea rezistentei si va mari tensiunea. Dar aceasta tensiune nu are limite infinite, dimpotriva. La o valoare corecta a rezistentei serie, generatorul va functiona in subsarcina, iar asta il va proteja si pe el, cat si LED-urile. Este posibil sa apara mici fluctuatii de curent, dar sunt practic insesizabile vizual. Corect, nu e cea mai stiintifica metoda, dar poate da o rezolvare rapida, sigura, desi nu chiar perfecta...la milimetru. Editat Ianuarie 11, 2018 de Mark S Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 11, 2018 Partajează Postat Ianuarie 11, 2018 Eu sint aproape sigur ca acea sursa are inauntru un element (rezistenta reglabila) pt reglat curentul iar daca nu are atunci are cel putin loc pt ea si de fapt a fost inlocuita cu una fixa. Link spre comentariu
gabyh Postat Ianuarie 11, 2018 Partajează Postat Ianuarie 11, 2018 Eu i-am recomandat o solutie mai simpla un led de 100 de w folosit cu driverul lui deci la 50% si sunt de la ieftineli de 2-3$ pana la 100ron si nu are de pus nimic in serie sau paralel. Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 11, 2018 Partajează Postat Ianuarie 11, 2018 Solutia ta ar fi perfecta daca racirea face fata pt ca altfel nu prea conteaza daca COB-ul e de 50W sau de 100W, de disipat cam tot atit disipa. Link spre comentariu
gabyh Postat Ianuarie 12, 2018 Partajează Postat Ianuarie 12, 2018 AI dreptate dar... totusi cel de 100w avand cerinte de 3A si el folosind-ul la 50% deci la 1,5A nu va ajunge sa se ambaleze la aceeasi temperatura indiferent ca are un heatsink ok. Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 12, 2018 Partajează Postat Ianuarie 12, 2018 Mark S - stiu ca tu intelegi fenomenul, insa nici macar nu este asa simplu. - in primul rand iesind din domeniul de tensiune nu mai este curent constant, are fluctuatii si asta nu doresti. Sunt usor sesizabile vizual, pentru ca de obicei sunt in relatie termica (Vf scade cu cresterea Tj, liniar). - o fi sursa in subsarcina - dar numai pe curent. Tine cont ca multe surse au sa zicem 60V in gol, dar tensiunea maxima cu I=ct este 45V. Daca punctul tau este cu 90% din intensitate, dar la 56V vei vedea ca alimentatorul este suprasolicitat, debitand putere mai mare dect 100% din intensitate la 45V, care este maximum constructiv. - in regim "neprogramat" chiar nu sti ce se intampla cu randamentul, sursa se poate incinge. Daca mai este si in aceeasi incinta cu COB, este chiar gratios... Sesebe - in majoritatea in care m-am bagat nu exista nici o rezistenta reglabila... Dar la toate poate fi identificara Rs - traductorul de curent - de obicei un grup paralel de rezistente cu valoare foarte mica. Rs este invers proportional cu curentul. Deci calculul / modificarea Rs este facila. Cu puterea ai perfecta dreptate, este cam identica daca pui un COB de 100W cu acelas Vf. Insa: - poti sa ai Tj ceva mai mic, pentru ca rezistenta termica jct-caps este sigur mai mica - poti sa ai randament mai mare si deci emisie mai puternica de lumina Gabyh - cu marirea puterii nu rezolvi decat marginal incalzirea, cum am spus mai sus - de cele mai multe ori o eventuala ameliorare este neglijabila. Tot se va arde... deci solutia este scaderea curentului. Cred ca este mai economic decat sa mai cumpere 2-3-n COBuri, sa cumpere alta sursa cu curent preferabil pe sfert, si un singur COB care nu se va mai arde daca este montat corect. Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 12, 2018 Partajează Postat Ianuarie 12, 2018 .......................... Sesebe - in majoritatea in care m-am bagat nu exista nici o rezistenta reglabila... Dar la toate poate fi identificara Rs - traductorul de curent - de obicei un grup paralel de rezistente cu valoare foarte mica. Rs este invers proportional cu curentul. Deci calculul / modificarea Rs este facila. Cu puterea ai perfecta dreptate, este cam identica daca pui un COB de 100W cu acelas Vf. Insa: - poti sa ai Tj ceva mai mic, pentru ca rezistenta termica jct-caps este sigur mai mica - poti sa ai randament mai mare si deci emisie mai puternica de lumina .............................. Inseamna ca nu te-ai bagat suficient de adinc. Eu voi prefera totdeauna sa schimb o rezistenta de 1/8W sau SMD 0805 (0402) in loc sa caut si sa schimb un ditamai shuntul. Da, daca shuntul este realizat din multe rezistente puse in paralel e usor sa scoti 1-2 bucati dar cind este un shunt unic nu mai este chiar asa de usor............ Link spre comentariu
Dxxx Postat Ianuarie 12, 2018 Partajează Postat Ianuarie 12, 2018 Nu vorbeam de "profunzimea" cu care m-am bagat ci de numar. La majoritatea surselor ai specificat un singur curent - nereglabil asa ca si constructorul prefera sa nu aibe ceva reglabil - pentru ca poate sa aiba precizie suficient de buna cu rezistente fixe. Sursele cu curent reglabil de user sunt o minoritate, de obicei cele fara carcasa sau unele modele speciale - dar toate sunt rar utilizate. Nu este vorba deloc de "ditamai shuntul". Uita-te la topicul cu sursa MeanWell desfacuta: - tensiunea de referinta este 35mV - rezistenta Rs este 0,1 Ohmi, ceea ce automat duce iesirea la 350mA, exact ce specifica producatorul. - puterea pe Rs este 12miliWatti - deci nu este deloc ditamai, merge orice rezistenta uzuala. Este si normal ca pe shunt tensiunea sa fie selectata cat mai mica pentru a scadea disipatia inutila si a mari randamentul global. Singurul motiv pentru a nu o face si mai mica este sa ai suficienta acuratete de semnal (sa fie mult mai mare ca off-seturile sau zgomotul...) Link spre comentariu
neagu Postat Ianuarie 12, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 12, 2018 Pentru inceput am comandat pastile de 100w, multumesc tuturor de informatiile date. Link spre comentariu
Vizitator Seven77 Postat Ianuarie 12, 2018 Partajează Postat Ianuarie 12, 2018 Daca as sustine ca ledul ala "de 100W" e prost, n-ar suna bine, decizia oricum e luata, asa ca...Felicitari! Mai bine luai un led recomandat pe aici, vezi in topicul lui @sesebe. Ai si datasheet la ele, stii ce sa reglezi. Link spre comentariu
sesebe Postat Ianuarie 12, 2018 Partajează Postat Ianuarie 12, 2018 Daca este pt curte (si cam asa ar fi dupa aspect) nu prea conteaza daca are calitate buna a luminii sau nu. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum