Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

QUAD 405 - Proiect comun cu userii.


Postări Recomandate

  • 4 săptămâni mai târziu...

Bucegi,Ai rezolvat problema cu brumul?Daca da, cum?Domule Tiberiu,Puteti posta o "erata" pentru problemele aparute de-alungul acestui proiect (ex. paul14, bucegi).Dupa cum stiti am achizitionat si eu PCB v13 si as vrea sa evit problemele de la bun inceput , nu de-alta dar v-am laudat amplificatorul colegilor belgieni si nu vreau sa stric "blazonul" Quad-ului.O sa revin cu posturi pe masura ce fac teste.George.

Link spre comentariu

...

 

Domule Tiberiu,

Puteti posta o "erata" pentru problemele aparute de-alungul acestui proiect (ex. paul14, bucegi).

Dupa cum stiti am achizitionat si eu PCB v13 si as vrea sa evit problemele de la bun inceput , nu de-alta dar v-am laudat amplificatorul colegilor belgieni si nu vreau sa stric "blazonul" Quad-ului.

O sa revin cu posturi pe masura ce fac teste.

 

George.

O ¨erata¨ la ceea ce au facut altii nu pot, dar pot sa ofer cateva ¨secrete¨ din executia QUASAR-ului - varianta comerciala.

 

Amplasarea componentelor pe pcb

- R7 R8 R11 R12 R13 si R18 disipa caldura si trebuie montate la minim 5mm de cablaj

- Q7 si Q8 picioare cat mai scurte

- sub C4 C5 C15-C24 puteti adauga un condensator ceramic 1nF/100V NP0

- peste D1 si D2 cate un condensator 100nF MKP

 

Despre componente

- C1 bipolar la 6V. De preferinta BlackGate, sau in cel mai rau caz un condensator cu strat de oxid gros, gen Panasonic AM.

- Q3-Q5 imperecheate cu beta >= 300

- R38 si R39 sunt de fapt doua strapuri cu nichelina

- Q9 cu beta >= 100 la 1mA

- R5 rezistenta de volum tip carbon composite, eu folosesc Allen Bradley

- foarte important - toti condensatorii de compensare sunt silver-mica

- R37 se strapeaza

- L1 are 28 spire fi intern 10mm CuEm1mm

- Quasar Q15 foloseste finali dual-die ALF16N/P si operational LME49900

- condensatorii C15-C24 sunt high-current low ESR de genul Rubycon ZL

- C25 polipropilena sau polistiren de foarte buna calitate. In Q15 folosesc Multicap RTX.

 

Cablare interioara

- cabluri impletite cat mai groase intre sursa si module, eventual 2 ferite catre fiecare modul

- cablarea de semnal mic DH-Labs Silver-Sonic

- cablarea de semnal mare litza 4x120x0.1 cu izolatie matase si ecranata cu manson de Cu

 

Mai sunt si alte ¨secrete¨ pe care prefer sa le pastrez pentru cei care cumpara originalul. ;-)

 

Tibi

Link spre comentariu

Mai sunt si alte ¨secrete¨ pe care prefer sa le pastrez pentru cei care cumpara originalul. ;-)Tibi

Multumesc!Nu inteleg ce vreti sa spuneti prin original. De asemenea nu inteleg de ce nu le divulgati, de vreme ce am platit 350 lei pentru 4 PCB.N-as vrea sa-i spun colegului meu ca s-ar putea ca amplificatorul lui sa nu functioneze de prima data la fel de bine ca pe hartie, pentru ca cel de la care a cumparat produsul nu ne poate spune mai multe detalii de asamblare.Nu ma intelegeti gresit, ca pana la urma cred ca ma descurc sa rezolv eventualele probleme, dar as vrea (fara nici un interes, desigur, pentru ca m-am oferit sa-i asamblez cablajele pro bono), ca belgianul sa plece acasa multumit ca cumparat un amplificator de calitate (ce-a mai buna publicitate, dupa parerea mea).Cu bine,George
Link spre comentariu

Multumesc!Nu inteleg ce vreti sa spuneti prin original. De asemenea nu inteleg de ce nu le divulgati, de vreme ce am platit 350 lei pentru 4 PCB.N-as vrea sa-i spun colegului meu ca s-ar putea ca amplificatorul lui sa nu functioneze de prima data la fel de bine ca pe hartie, pentru ca cel de la care a cumparat produsul nu ne poate spune mai multe detalii de asamblare.Nu ma intelegeti gresit, ca pana la urma cred ca ma descurc sa rezolv eventualele probleme, dar as vrea (fara nici un interes, desigur, pentru ca m-am oferit sa-i asamblez cablajele pro bono), ca belgianul sa plece acasa multumit ca cumparat un amplificator de calitate (ce-a mai buna publicitate, dupa parerea mea).Cu bine,George

De acord cu tine.Sunt detalii de executie pe care, ca orice producator, le consider ca fac produsul meu original.In conditiile in care schema este deja publicata cu BOM si peste 90 de pagini cu detalii de executie, consider ca aceasta originalitate tine de modul meu de lucru si de experienta mea.Personal consider ca daca ai cumparat un cablaj pentru un produs DIY, inseamna ca ai deja experienta si know-how-ul de a realiza un produs finit.Trebuie sa accepti ideea ca ceea ce faci tu nu va fi niciodata perfect identic cu ceea ce a gandit si realizat proiectantul. Partea buna este ca poti sa depasesti performantele originalului. :-DPe de alta parte, un cablaj este un cablaj. A asocia un cablaj cu produsul finit este un pic fortat.Daca ai un cablaj de Quasar nu inseamna ca ai si amplificatorul.Tibi
Link spre comentariu

Buna ziua,Referitor la tranzistorii mosfet, am vazut ca ati folosit Cgs diferit pentru N respectiv P (ceea ce este normal). Pentru ce Ft ati calculat aceasta capacitate?Mentionez ca o sa folosesc perechea 2SJ/2SK Hitachi, unde Cgd, Cgs sunt un pic mai mari fata de tranzistorii ALF/BUZ.

Condensatorii C13,C14,C19,C20 au rolul de a compensa si stabiliza etajul final.Se stie ca Ciss la un tranzistor mos-fet variaza in functie de Vgs si Vds. Aceste capacitati prezinta o usoara scadere odata cu cresterea Vds. C13,C14,C19,C20 au rolul de a limita Ft impiedicand intrarea in oscilatie a amplificatorului. Desigur ca fiecare tranzistior prezinta alte capacitati parazite, prin urmare nu mi-am propus determinarea lor matematic. Oricum nu acestea limiteaza banda de frecventa a amplificatorului ci FTJ-ul R5+C10.Avand in vedere ca Quasar este un amplificator asimetric, impreuna cu rezistententele de grila - alese intentionat asimetric - am realizat simetrizarea raspunsului la semnal dreptunghiular - un slew-rate simetric.Valorile sunt determinate practic prin masurartori repetate si alese acoperitor, ~2,5 ori valoarea determinata practic.Apropos de originalitate. Deja cu finalii 2SJ/2SK Hitachi te indepartezi foarte mult de original.Pe langa capacitaile parazite mai mari, acesti finali au si transconductanta mai mica.Nu ma intelege gresit. Amplificatorul va suna bine si cu acestia, dar va fi un sunet ¨moale¨, la mare distanta de ceea ce ai ascultat la mine in show-room.Tibi
Link spre comentariu

Apropos de originalitate. Deja cu finalii 2SJ/2SK Hitachi te indepartezi foarte mult de original.Pe langa capacitaile parazite mai mari, acesti finali au si transconductanta mai mica.Nu ma intelege gresit. Amplificatorul va suna bine si cu acestia, dar va fi un sunet ¨moale¨, la mare distanta de ceea ce ai ascultat la mine in show-room.Tibi

Nu cred ca incintele mele vor sesiza vre-o modificare. Nu exista comparatie cu referintele Vienna Acoustics.O sa compar (atat pe incintele mele, cat si pe ale proprietarului modulelor) doua module cu componente diferite.Daca se dovedeste "fiabila" voi face investitia in ALF16 si alte componente de calitate.Multumesc!George.
Link spre comentariu

Am schimbat operationalul cu NE5534,din pacate nici o schimbare....brumul persista in continuare.

Nu are treaba cu operationalul. Mai mult ca sigur ca tine de cablare si pozitionare.Mai departe poti sa construiesti un multimplicator capacitiv peste rezistenta de 47-100ohm si condensatoarele C33, C34. Un BD139/140 ar trebui sa fie suficient.Asta ar trebui sa rezolve problema cu brumul.Tibi
Link spre comentariu

O erata pentru varianta de cablaj al lui Sorteh nu ar strica.Din cate am vazut mpsa92 (Q7) trebuie montat invers, iar notatia R22 e inversata cu R42. Eventual R42 l-as mai mari-o la 220-330ohmi, ca in felul acesta protectia actioneaza prea tarziu, la valori periculoase ale curentului.MA rog periculoase pt lateralii hitachi, ca pt ALF-urile de 16A nu ar trebui sa fie probleme.Altele mai sunt? Eu recent m-am apucat de el si am ceva probleme cu mosfetii P care nu se deschid. Nu pot trage mai mult de 1A din amplif ca se satureaza ramura negativa.Dar cum lucrez la amplif 1-2 ore pe zi, treaba se desfasoara in stil romanesc, incet si prost. :rade:(editat de mine, ulterior, am vazut ca am uitat un "nu" din ultima fraza)

Link spre comentariu

O erata pentru varianta de cablaj al lui Sorteh nu ar strica.Din cate am vazut mpsa92 (Q7) trebuie montat invers, iar notatia R22 e inversata cu R42. Eventual R42 l-as mai mari-o la 220-330ohmi, ca in felul acesta protectia actioneaza prea tarziu, la valori periculoase ale curentului.MA rog periculoase pt lateralii hitachi, ca pt ALF-urile de 16A nu ar trebui sa fie probleme.Altele mai sunt? Eu recent m-am apucat de el si am ceva probleme cu mosfetii P care nu se deschid. Pot trage mai mult de 1A din amplif ca se satureaza ramura negativa.Dar cum lucrez la amplif 1-2 ore pe zi, treaba se desfasoara in stil romanesc, incet si prost. :rade:

Pune si tu niste poze cu lucratura, sa vedem si noi!
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări