remus68 Postat Septembrie 9, 2011 Partajează Postat Septembrie 9, 2011 Am gasit finalii pe minus in scurtVerifica cu atentie si celelalte componente. Altfel s-ar putea sa ai surprize neplacute. Link spre comentariu
branisteanu Postat Septembrie 28, 2011 Partajează Postat Septembrie 28, 2011 Va salut pe toti cei preocupati de acest subiect ,si va spun citeva informatii folositoare zic eu.Proiectul Quad ,a aparut prin 1976 in Anglia,a fost preluat imediat de rusi in Revista Radio(URSS),apoi de unguri in Radiotehnica.Noi am inceput sa-l construim prin anii 1979-1980,asta ca o scurta istorie.Principiul schemei este foarte interesant si eficient.Zgomotul foarte mic ,mai ales la putere mica,pentru aceasta l-am folosit in sonorizari la biserici.Tranzistorii finali nu trebuie imperechiati,este un mare avantaj,fiabilitate foarte mare,viteza de urmarire semnal destul de buna,linearitate buna,regimul termic acceptabil chiar la maxim,tonul muzical foarte placut .Este recomandat in varianta stereo pentru HIFI,dar nu la puteri mari.Cablajul este dificil si trebuie respectat cablajul din Radiotehnica sau Tehnium.Tranzistorul pnp din prefinal ar trebui ales dupa factorul de amplificare si mai ales dupa producator.Batrinii 2N3055,merg pefect in finali,(Beta nu prea mare).Bobinele trebuie executate foarte ingrijit,Circuitul integrat limiteaza capatul de banda superior,(compensare condensatori de valoare mica),generatorul de curent foarte critic la valori ,(se pot face mici ajustari).Spor la lucru si ma iertati daca am deranjat cu ceva.Branisteanu. Link spre comentariu
franzm Postat Septembrie 28, 2011 Partajează Postat Septembrie 28, 2011 Buna seara si bine v-am gasit.Am si eu o intrebare si o rugaminte la adresa domnului Vicol:Ce se intampla daca in etajul final de la Quasar folosim perechi de tranzistoare mixte?De exemplu o pereche de laterali (avand panta si tensiunea de prag mica fata de verticali) si o pereche de verticali (cu panta si tensiunea de prag mai mare decat lateralii). Alegand convenabil tranzistoarele (panta, tensiune de prag) si eventual resistorii din sursele lateralilor, lateralii vor fi astfel polarizati incat vor lucra mai mult in clasa A iar verticalii in clasa B (sau AB). Tranzistoarele vor prelua curentul de sarcina gradat: Curentii de sarcina mici ("first Watt") vor fi furnizati de laterali iar la semnal mare de catre verticalii cu panta mare. In felul acesta se limiteaza puterea disipata pe laterali, dar se beneficiaza de caracteristicile lor superioare (liniaritate, comportament termic). In plus, corectia de eroare are mai putin de lucru la semnal mic (in zona de cross-over).Si nici economia de material nu-i de neglijat.Ati putea, va rog, sa simulati o asemenea configuratie? Link spre comentariu
Guest1 Postat Octombrie 2, 2011 Partajează Postat Octombrie 2, 2011 franzm,Tensiunea de deschidere la un lateral este de 0.15-0.5V la un vertical de 2,5-4V, asta inseamna ca la nivel mic va exista o regiune, destul de mare, in care verticalii vor lucra in clasa C.Puntea de current dumping va corecta o mare parte din distorsiuni, intrebarea este cat de mult.Nu ma astept la rezultate bune, dar ideea este interesanta si am sa revin cu simularea.Tibi Link spre comentariu
Guest1 Postat Octombrie 2, 2011 Partajează Postat Octombrie 2, 2011 Quasar merge mai departe cu cateva modificari importante, printre care introducereea unei cascode Hawskford si schimbarea rezistentelor din sursa mosfet canal n. http://www.vicol-audio.ro/img/quasar/Q15.pdf Va invitam sa audiati Quasar Q15 la noi in show-room. Sistemul este compus din transport OPPO, DAC prototip cu etaj de iesire complet pasiv cu transformatoare pe iesire, amplificatoare PULSAR si QUASAR Q15, Boxe Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand. Adrian Popa +407 5 607 7011 este gazda si va puteti programa o auditie oricand in timpul saptamanii. Luati la voi discurile preferate sau stick-ul cu muzica preferata in format WAV si pregatiti-va urechile pentru ca veti avea ce audia. :-) http://www.vicol-audio.ro/img/quasar/29092011384.jpg http://www.vicol-audio.ro/img/quasar/30092011411.jpg Tibi Link spre comentariu
franzm Postat Octombrie 2, 2011 Partajează Postat Octombrie 2, 2011 Quasar Rev. 15Nu se injecteaza zgomot din sursa de alimentare prin R15=3k3? N-ar fi mai buna o sursa de curent? Ce efect are zgomotul diodei Zener? Link spre comentariu
hpavictor Postat Octombrie 2, 2011 Partajează Postat Octombrie 2, 2011 La schema Q15 am o nelamurire...........D4 este chiar 1N4148 ? Din motive de fabilitate , nu trebuia ales un factor de siguranta ( minim 4 x ) mai mare ?Intre + si emitorii Q3 si Q5 nu trebuiau doua rezistente de maxim 100 ohmi pentru o liniarizare mai buna , vizibila pe analiza FFT ?Sau sunt in eroare ? In acest caz , imi cer scuze......Abia astept sa ascult noua varianta !!! Link spre comentariu
Guest1 Postat Octombrie 2, 2011 Partajează Postat Octombrie 2, 2011 Quasar Rev. 15Nu se injecteaza zgomot din sursa de alimentare prin R15=3k3? N-ar fi mai buna o sursa de curent? Ce efect are zgomotul diodei Zener?De fapt cu cascoda Hawksford PSSR-ul se imbunatateste considerabil, iar curentul de baza al lui Q7 este 5microA, respectiv de 8000 de ori mai mic decat curentul prin dioda zenner.Zgomotul diodei este mai mic dacat suma R12 + R13 +R14.Tibi Link spre comentariu
Guest1 Postat Octombrie 2, 2011 Partajează Postat Octombrie 2, 2011 Nu sunt carcotas Tibi, imi place foarte tare cum a iesit ampliful, as putea spune ca se apropie cu succes de un HI-END al carui nivel depaseste media. Nota este una generala nu cu privire la sunet.Ei bine am spus ca nu carcotesc si ma referam strict la faptul ca mi se pare foarte aiurea sa pui selectolul de surse atat de aproape de SMPS, ai putea introduce cumva un ecran de tabla intre cele doua.In rest... felicitari!!! Imi pare rau ca nu-i posibil sa-l audiez si eu, dar tare mult mi-ar placea...Am incercat mai multe pozitii, iar aia este cea mai OK.Transformatorul de alimentare al controllerului este cel care imi induce cel mai mult zgomot. :-((Pe viitor am sa ma folosesc de alimentarea auxiliara de la SMPS.Cand ai drum prin Bucuresti lasa-mi un mesaj.Tibi Link spre comentariu
Guest1 Postat Octombrie 2, 2011 Partajează Postat Octombrie 2, 2011 La schema Q15 am o nelamurire...........D4 este chiar 1N4148 ? Din motive de fabilitate , nu trebuia ales un factor de siguranta ( minim 4 x ) mult mai mare ?Intre + si emitorii Q3 si Q5 nu trebuiau doua rezistente de 100 ohmi pentru o liniarizare mai buna , vizibila pe analiza FFT ?Sau sunt in eroare ? Abia astept sa in ascult !!!Pe D4 se disipa 0.6V x 0.07A = 0.042W. Chiar daca maresc curentul la 100mA puterea nu depaseste 60mW.Q3, Q4, Q5 si Q6 formeaza o oglinda de curent Wilson transformata in cascoda. Rolul ei este de a replica in oglinda curentul prin R9.Te astept la o auditie. Tibi Link spre comentariu
hpavictor Postat Octombrie 2, 2011 Partajează Postat Octombrie 2, 2011 Sunt onorat de invitatie , voi veni cu multa placere ! Multumesc anticipat , Victor Link spre comentariu
hpavictor Postat Octombrie 10, 2011 Partajează Postat Octombrie 10, 2011 Raspunzand invitatiei lui @tvicol am ascultat zilele trecute pentru prima data sistemul colegului nostru avand ca sursa binecunoscutul Oppo modificat , amplificatorul Quasar mk15 si boxele Vienna Acoustic . Cu aceasta ocazie multumesc inca o data lui @tvicol pentru invitatia la aceasta auditie .Poate gasim in viitor o ocazie fericita in care sa ascultam Quasarul si cu alte boxe , cu alte surse audio , sa vedem tot ce poate oferi , sa reusim sa ne formam o impresie generala a mai multor colegi de forum cu privire la rezultatele muncii lui Tibi Vicol . Ceea ce am descris eu este o prima impresie, in doua ore de auditie intr-o sufragerie normala ca dimensiuni , de bun gust , dar din pacate fara a fi fost proiectata sau adaptata sa puna in evidenta un sistem audiofil . Sper sa nu-l deranjez pe Tibi daca am sa-mi descriu in cateva fraze impresiile :Am ascultat diverse stiluri muzicale , sistemul iesind in evidenta in reliefarea vocilor si a instrumentelor cu coarde . Mai putin m-a entuziasmat sistemul in redarea muzicii clasice . Dar pe muzica electronica a fost o revelatie ! Mentionez ca eu ascult de obicei muzica electronica ......Din ce-am inteles eu , Tibi urmareste in special asezarea spatiala a instrumentelor , pentru obtinerea unei imagini consistente . M-a surprins calitatea mediilor , lipsa de coloratura nefireasca pe ansamblul spectrului sonor cat si capacitatea de a reliefa planurile sonore . M-a impresionat in special faptul ca in pasajele cu mult mid-bass - care de regula goleste un amplificator de resurse - acest Quasar 15 era capabil sa-si pastreze timbrul neschimbat si sa redea foarte bine toate vocile . Inaltele le-am perceput ca neobositoare lucru remarcat si de audienta , fiind incorporate fluent in dinamica muzicala . Pacat ca au fost prea putine pasaje vocale.....Pianul a fost bine redat , fara coborarea usoara a tonalitatii intalnite la alte sisteme .Un pasaj prelungit de orga clasica m-a facut sa ma gandesc ca mantuirea poate veni oricand prin cutremur , deci redarea frecventelor extrem de joase este excelenta , iar SMPSul are resurse suficiente !Nu pot aduce nici un repros , nu doream bubuituri pompoase dar redarea unui violoncel am perceput-o cu o anumita lipsa de vibratie interioara . Evident , este o parere personala , poate ca dilema provine de la o inregistrare diferita de ceea ce cunosc eu…….Data viitoare voi veni cu discurile mele .Rezervele de "vana" ale Quasar-ului nu pareau sa aiba limita . Totul probabil se datoreaza conceptiei etajului de putere cu finali FET laterali , cate 8 perechi pe canal ( de fapt 16 perechi , deoarece sunt cate doua jonctiuni intr-o capsula ) , radiatoare cu adevarat imense , si cu toate astea radiatorul functiona fierbinte , probabil ca avea peste 60 grade , oricum insuportabil pentru mana mea . Dar totul sub control si in limite onorabile , deoarece este cunoscut faptul ca majoritatea amplificatoarelor au nevoie de un timp oarecare pentru a intra intr-un regim termic optim , iar FETurile laterale au constanta de temperatura negativa , iar acest lucru nu permite deriva termica sub nicio forma .Resursele se bazeaza pe energia preluata din retea prin sursa SMPS , care si-a facut datoria la superlativ . Spre deosebire de ceea ce ma asteptam sa gasesc , reburn-ul facut de Tibi asupra batranului Quad 405 ( cu care nu prea mai are legatura decat ca principiu de functionare ) mi-a dat impresia unui control optim asupra incintelor .Personal sunt interesat ca un amplif sa redea corect pasajele aglomerate si sa pastreze separatia vocilor iar Quasar-ul mk15 a realizat asta cu brio.Per total , Quasar mk15 mi-a oferit impresia de forta , dinamica si suficient control. Basul il retin ca " opulent " si controlat , dar in niciun caz nu un bas manelistic si inaltele ca fiind transparente , catifelate . Ar mai fi mers putin mai multa " atmosfera " care in schimb se simtea daca te apropiai de incinte , dar forma si dimensiunile fizice ale camerei de auditii nu permiteau obtinerea unui rezultat final audio perfect . Cu siguranta , mai este de lucru doar la tratamentul acustic al camerei , parerea mea ! Pacat de lipsa unui tratament acustic eficace a camerei ( stiu ca este incredibil de complicat un asemenea proiect , dificil si costisitor sa tratezi o camera , sunt necesare perioade mari de timp pentru masuratori si modificari structurale , transformand-o in studio de auditii ) sau a room eq-ului in cazul sau , datorita particularitatii camerei , care initial a avut destinatia fireasca de locuinta .Am observat insa uneori o mica estompare a basului , datorata posibil tratamentului inadecvat al incaperii sau mai putin probabil a boxelor , dar nu eram dornic de bubuituri si coloraturi si cred ca o punere in valoare a spectrului de joase ar face ansamblul mai omogen . Ceva mai echilibrat , intre acel bas precis , sec si percutant , si invaluirea intr-o baie de frecvente joase catifelate , pufoase , vatuite de tip subwoofer .Totusi , pe anumite discuri prestatia joaselor a fost fara repros . Am descris deja senzatia de cutremur........Pot spune mai multe dupa ce audiez discurile mele pe acest sistem , deoarece am plecat la vanatoare fara pusca ! Mentionez si faptul ca restul sistemului era de inalta calitate , adica alimentarea , cablurile de semnal sau de forta etc . Este evident ca ata se rupe acolo unde este mai subtire , deci nu au fost facute compromisuri ! In concluzie , iti multumesc Tibi pentru oportunitatea pe care mi-ai oferit-o si raman foarte interesat in continuare de implementarile tale . Bafta ! Link spre comentariu
Guest1 Postat Octombrie 10, 2011 Partajează Postat Octombrie 10, 2011 Sorin,Mi-a facut deosebita placere sa te cunosc si chiar imi doresc sa ne revedem, cred ca avem multe de discutat.Acum ca ai ridicat stafeta atat de sus, lumea se va astepta la nirvana in audio. :-DOricum, satisfactia mea este si mai mare cand vine de la un cunoscator si mai ales un ¨critic¨ mai vechi al meu. :-)Victor,Cred ca este a doua oara cand audiezi un Quasar. Ce-i drept primul era versiunea 13 si l-ai ascultat pe Triangle Quartet.Vienna-Acoustics sunt o clasa superioara, mult mai transparente, dar si mult mai greu de miscat.Te astept cu discurile tale.Va multumesc pentru vizita si poate ne mai vedem pana in sarbatori.Intre timp voi avea si un interconect mai bun si poate niste cabluri de boxe mult mai bune.Cine stie, poate audiem si amplificatorul vostru.Tibi Link spre comentariu
Vizitator bibi_audiofil Postat Octombrie 13, 2011 Partajează Postat Octombrie 13, 2011 Link spre comentariu
Putz Postat Octombrie 13, 2011 Partajează Postat Octombrie 13, 2011 Ce frumos se prezinta . Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum