Sharky Postat Ianuarie 4, 2010 Partajează Postat Ianuarie 4, 2010 tare ma tem ca vei obtine o varza. Link spre comentariu
Guest1 Postat Ianuarie 4, 2010 Partajează Postat Ianuarie 4, 2010 Salut,Pentru ca nu gasesc un condensator 100uF Non-Polar de tipul Black-Gate vreau sa incerc urmatoarea varianta:[attachment=0]C_Non_Polar.PNG[/attachment]Cele doua condensatoare electrolitice (Cx+Cy) vor fi Rubycon ZL de 220uF (sau doua SMD-uri cu Tantal, cu ESR de 100m). Inca nu stiu care din cele doua variante e mai buna.Pentru cele doua condensatoare nepolarizate voi incerca C1=100nF si C2=33nF Polypropylena.Credeti ca valorile alese pentru C1 si C3 sunt corecte pentru ce vreau sa obtin prin aceasta combinatie ??Pune doua Panasonic AM in serie si peste ele un polistiren de 1nF - 10nF.Merg foarte bine si Nichicon MUSE.Condensatoarele Black-Gate sunt cireasa de pe tort si calitatile lor pot fi foarte usor "mascate" de restul componentelor, sau al sistemului.Tibi Link spre comentariu
sk24bpo Postat Ianuarie 10, 2010 Partajează Postat Ianuarie 10, 2010 Salut,Pentru ca nu gasesc un condensator 100uF Non-Polar de tipul Black-Gate vreau sa incerc urmatoarea varianta:[attachment=0]C_Non_Polar.PNG[/attachment]Cele doua condensatoare electrolitice (Cx+Cy) vor fi Rubycon ZL de 220uF (sau doua SMD-uri cu Tantal, cu ESR de 100m). Inca nu stiu care din cele doua variante e mai buna.Pentru cele doua condensatoare nepolarizate voi incerca C1=100nF si C2=33nF Polypropylena.Credeti ca valorile alese pentru C1 si C3 sunt corecte pentru ce vreau sa obtin prin aceasta combinatie ?? Recomandarile mele: intoarce Cy si Cx astfel incat ele sa se vada prin bornele de - si nu de +, semnalul sa intre si sa iasa prin bornele de plus. Mai departe daca folosesti electrolitici de foarte buna calitate pune-le in capete cate o rezistenta de 1 ohm. Peste tot acest circuit R+Cy+Cx+R pune un condensator nepolarizat de circa 1n...10nF din polistiren sau polipropilena NEMETALIZATA, de ex. seria FKS de la Wima. Rezultate excelente obtii cu orice electrolitic, oricat de ieftin ar fi el. Ba chiar eu iti recomand cu caldura sa folosesti cele mai slabe serii de electrolitici , la 85 grade, in nici un caz low ESR. Impedanta electroliticilor low-ESR, mai ales cu cat e mai "low" devine mai neliniara. Deasemenea cel mai liniar rezultat il obtii cu electrolitici cu cea mai mica tensiune. Electroliticii standard la 85 grade si tensiune mica se rodeaza cel mai repede si cel mai corect, sunt cei mai buni pentru audio, pentru semnal. Seria AM de la Panasonic recomandata de Tvicol este o serie dedicata pt audio la care impedanta este foarte mare, dar foarte usor poti crea un echivalent aproximativ din 2 Fujicon de 220uF/10V-16V seria clasica RA. Rezistentele adaugate suplimentar au rolul de a amortiza circuitul creat astfel incat sa nu ai probleme ca ai pus in paralel electroliticii cu nepolarizatul, iar impedanta de racordare sa nu sara foarte mult in sus rezultand o rezonanta nedorita. Nu folosi tantal deloc in calea se semnal, unele serii dau un sunet eufonic (le foloseste si Naim) dar eu nu i-as recomanda deloc. Link spre comentariu
bassbox Postat Ianuarie 10, 2010 Partajează Postat Ianuarie 10, 2010 intoarce Cy si Cx astfel incat ele sa se vada prin bornele de - si nu de +Fara suparare:care este diferenta?Sa mai invat si eu .....(Editat de Sharky: Am corectat eu quote-ul gresit.) Link spre comentariu
sk24bpo Postat Ianuarie 11, 2010 Partajează Postat Ianuarie 11, 2010 Este vorba de un fenomen electrochimic, il citisem pe site-ul unui producator de conzi electrolitici, Epcos, Elna, nu mai stiu exact. Asa se si fabrica electroliticii nepolarizati, cu minusul comun. Acum s-ar putea sa fie si un motiv comercial , in sensul ca s-or fabrica mai usor, mai comod si mai ieftin asa, cine stie exact... Totusi ar mai fi un motiv ca sa-i conectezi asa Iti dai seama care este asta ? Link spre comentariu
ratza Postat Ianuarie 11, 2010 Partajează Postat Ianuarie 11, 2010 Arat? mai frumos, de aia. Electric nu e nicio diferen??. Link spre comentariu
ex.escu Postat Ianuarie 11, 2010 Partajează Postat Ianuarie 11, 2010 Condensatorul e bine sa fie de calitate,100uf suntat de unul de 100nf e suficient;daca electroliticul e bipolar "suna" ceva mai bine-eu am folosit pentru experiente Nichicon Muse de 100uf/16v,erau disponibili in primavara lui 2005 la un magazin de pe Maica Domnului la pretul de 0,1 ron/buc si nu-i cumpara nimeni...O problema poate la fel de importanta e cea a constantei de timp a integratorului realizat cu 4,7kohm-100uf,care e un pic cam mica;la primele modele de Quad se folosea 10kohm cu 100uf.La modelele 606-909 au revenit,au utilizat un circuit servo cu 2,2 Mohm cu 1uf.Eu am folosit in ambele configuratii (operational inversor si neinversor realizat cu integrate si tranzistoare,etc) 10kohm cu 100uf cu rezultate mai bune-dispare partial nuanta de "dated sound" care caracteriza Quad-ul 405-parerea mea... Link spre comentariu
Guest1 Postat Ianuarie 11, 2010 Partajează Postat Ianuarie 11, 2010 ...O problema poate la fel de importanta e cea a constantei de timp a integratorului realizat cu 4,7kohm-100uf,care e un pic cam mica;la primele modele de Quad se folosea 10kohm cu 100uf.La modelele 606-909 au revenit,au utilizat un circuit servo cu 2,2 Mohm cu 1uf.Eu am folosit in ambele configuratii (operational inversor si neinversor realizat cu integrate si tranzistoare,etc) 10kohm cu 100uf cu rezultate mai bune-dispare partial nuanta de "dated sound" care caracteriza Quad-ul 405-parerea mea...Corect merge si 10k foarte bine.In cazul de fata, etajul de iesire fiind MOS-FET, componenta DC este foarte mica.In schimb caracterul intunecat al vechiului 405 este dat de multe alte probleme, acestea au fost adresate pe rand in Quasar.Tibi Link spre comentariu
Guest1 Postat Ianuarie 12, 2010 Partajează Postat Ianuarie 12, 2010 Quasar versiunea 13 schema cu laterali si cu verticali. Tibi Link spre comentariu
ionapostol Postat Ianuarie 13, 2010 Partajează Postat Ianuarie 13, 2010 Stie cineva daca radiatoarele de la cei din imagine sunt ok (si ca pret) pt versiunea 13, sau de unde se pot procura niste radiatoare mai ieftine pt acest amplificator( nu doresc si cutie deoarece ma pricep la mesterit foarte bine si doresc sa o construiesc eu.multumesc anticipatTibi ai facut ceva masuratori pt aceasta varianta macar ceva teoretic(W, A, THD...)Am observat ca sunt doua tensiuni de alimentare diferite ,eu daca am construit SMPS-ul +/-50V din celalalt proiect cum fac mai ales ca nu am de unde sa iau 70v? :jytuiyuSpuneai ceva de o lista de componente mai omenesti ca pret, se modifica doar condensatorii si tranzistorii fara rezistente?Multumesc pt intelegere Link spre comentariu
Guest1 Postat Ianuarie 14, 2010 Partajează Postat Ianuarie 14, 2010 Cred ca te complici inutil cu tipul acela de radiator. Cauta niste radiatoare de dimensiune si forma ca cele de la modushop. Intr-o vreme aveau la conex-electronic niste radiatoare asemanatoare. Da, am facut masuratori. Puterea este dependenta de sursa si finalii folositi. Cu o singura sursa SMPS treci lejer de 200W/canal in 8ohm. THD-ul la 1Khz si sarcina rezistiva 8ohm este sub scala de masura a analizorului 0.000% la 100W. Pentru puteri mai mari n-am sarcina. Ai posibilitatea de a conecta ramura de +/-70V cu cea de +/-50V. Daca se doreste alimentarea alimentarea etajului vas la +/-70V, se poate folosi un traf de 150W per canal, sau ridici alimentarea din SMPS la +/-70V. Daca alimentati etajul final la +/-70V aveti grija ca verticalii se apropie de marginea SOA si se ambaleaza termic repede, iar amplificatorul intentionat nu foloseste superdioda. In mod normal trebuie sa aveti ~200mA prin fiecare vertical si ~100mA prin lateral. Lucrez la o lista cu componente mai ieftine si finali IRFP. O solutie rapida este ca pentru rezistente sa cauti MLT-uri rusesti respectand puterea, condensatorii polipropilena pot fi schimbati cu Arcotronics. Pentru condensatori electrolitici de alimentare are andiy niste chinezisme xicon, parca le spune, care masoara bine ca ESR si par a avea absorbtie dielectrica acceptabila, in plus se potrivesc la fix pe placa. viewtopic.php?f=59&t=51257 Tibi Link spre comentariu
DorinD Postat Ianuarie 14, 2010 Partajează Postat Ianuarie 14, 2010 intoarce Cy si Cx astfel incat ele sa se vada prin bornele de - si nu de +Fara suparare:care este diferenta?Sa mai invat si eu .....(Editat de Sharky: Am corectat eu quote-ul gresit.)Parerea mea este ca punctul comun, indiferent ca e cu + sau -, nu se lasa in aer ci se leaga printr-o rezistenta de valoare f. mare (sute kohm, Mohm) la unul din potentialele fixe din schema astfel incat polarizarea electroliticilor sa fie corecta. Daca punctul comun e "-" atunci rezistenta de polarizare se conecteaza la -Vcc iar daca punctul comun e "+" atunci rezistenta se leaga la +Vcc.Iar explicatia mea relativ la faptul ca un producator fabrica o astfel de combinatie si leaga impreuna bornele "-" ar fi ca poate acest punct este mai departe legat la carcasa exterioara a condensatorului compus iar capacitatea parazita la pamant a carcasei relativ masive reprezinta o forma de polarizare a celor doua armaturi interioare negative. Link spre comentariu
ionapostol Postat Ianuarie 15, 2010 Partajează Postat Ianuarie 15, 2010 Off.. cu versiunea 13 se cam complica lucrurile pt mine, nu prea vreau sa mai investesc in alta sursa sau alte trafuri pt 70v asa ca daca pun +-70-ul la +-50 de la smps-ul deja construit si SGND-ul la GND-ul sursei va merge ok adica in parametrii normali. Mentionez ca 100W pt mine sunt super ok, oricum nu pt putere il construiesc. Va multumesc anticipat le: Ce ziceti de asta se merita cica face 442lei, este suficienta pt quasar? http://www.gumboot.com/cgi-bin/ezshop/s ... odcode=102 sau doar radiatorul asta care e 100lei http://www.gumboot.com/cgi-bin/ezshop/s ... rodcode=33 Link spre comentariu
Guest1 Postat Ianuarie 15, 2010 Partajează Postat Ianuarie 15, 2010 ionapostol, Ai facut click la contact ? Ai intrebat cat costa transportul din Noua Zeelanda pana la noi ? Personal consider ca modushop este o optiune mai inteleapta. Tibi Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum