Blacksmith Postat Noiembrie 11, 2008 Partajează Postat Noiembrie 11, 2008 Liniaritatea acetora este exceptionala. Chiar si Bruno Putzey (unul dintre cei mai aclamati ingineri audio al zilelor nostre) afirma ca este extrem de dificil a depasi aceste operationale chiar si cu cele mai bune etaje discrete.Da, dar nu te mai poti mindri ca l-ai facut tu. Link spre comentariu
Vizitator fojica Postat Noiembrie 11, 2008 Partajează Postat Noiembrie 11, 2008 Da, dar nu te mai poti mindri ca l-ai facut tu. simt pe aici o usoara rautate, stimate coleg forumist ?de ce nu ne arati matale un amplif mai bun decat al lui tvicol, le punem pe ambele la un loc, le testam, le ascultam si al cui e mai bun.....jos palaria.nu tin partea lui tvicol si a nimanui de altfel....dar sunt satul de "lupi moralisti". cum suna o vorba, "actions speak louder than words". Link spre comentariu
Vizitator fojica Postat Noiembrie 11, 2008 Partajează Postat Noiembrie 11, 2008 scuzele mele, Sorine, daca am inteles gresit. Link spre comentariu
Guest1 Postat Noiembrie 12, 2008 Partajează Postat Noiembrie 12, 2008 Da, dar nu te mai poti mindri ca l-ai facut tu. Presupun ca tu iti faci si tranzistoarele !!! Eu zic ca a gasi componenta potrivita pentru o anumita aplicatie este un motiv de mandrie.Pe de alta parte, am trecut cu mult de varsta in care insiram piese pe un cablaj si-l numeam amplificator.Pentru mine fiecare piesa capata valoare atunci cand pot sa o folosesc in regimul de lucru si locul potrivit.Apropos, poti sa-mi spui care este caracteristica principala a unui tranzistor de zgomot mic, sau mai bine zis, care este parametrul tehnologic care trebuie minimizat pentru a obtine un NF cat mai bun ?Cand iti construiesti operationalul - cu care te mandresti - pe ce criterii iti alegi componentele ? Tibi Link spre comentariu
sk24bpo Postat Noiembrie 14, 2008 Partajează Postat Noiembrie 14, 2008 Tvicol te asteptam cu detalii despre sursa in comutatie. Ai facut-o tu, ai cumparat-o, eventual ai vreo poza cu osciloscopul pus pe sursa SMPS sa vedem cat de curata este, daca merita sa ne indreptam catre aceasta directie ? Referitor la opampuri, am auzit si eu ca LM-urile astea noi sunt cele mai bune pentru audio, dar pe propria piele am observat ca de exemplu LM4562 nu suna deloc la fel cu LME49860 , chiar daca producatorul afirma ca sunt identice. Mie personal LME49860 nu-mi place aproape deloc, este lipsit de dinamica si indulcit exagerat pe inalte,iar basul leshinat, in orice configuratie l-ai pune suna mereu la fel, parca ar fi facut special pentru a amagi audiofilii. In schimb LM4562 in viziunea mea (probabil incorecta) este alta mancare de peste, unul dintre cele mai bune, dar extrem de greu de stapanit, cere sa fie bibilit destul de mult, altfel poate deveni agresiv. Link spre comentariu
Guest1 Postat Noiembrie 14, 2008 Partajează Postat Noiembrie 14, 2008 greierash, LME49860 este varianta +/-22V de la LM4562. Din punct de vedere al schemei aceste doua operationale sunt identice, dar tehnologic difera. Un operational suna diferit in functie de configuratie serie sau shunt, de sarcina, de tensiunea de alimentare, de impedanta de intrare, de capsula etc. LME49860 alimentat la +/-22V in configuratie serie (neinversor) suna spectaculos. Interesant este ca liniaritatea acestor operationale este fantastica si aici nu ma refer la liniaritatea in frecventa ci la liniaritatea in regim dinamic. Nici unul dintre aceste operationale nu are nimic cu sunetul agresiv. Implementate corect sunt transparente si nu vor face decat sa amplifice deficientele sistemului in care sunt implementate. Daca esti curios sa asculti amplificatorul te astept pe la mine. :-) Tibi Link spre comentariu
sk24bpo Postat Noiembrie 14, 2008 Partajează Postat Noiembrie 14, 2008 E adevarat, eu spun ce mi s-a parut mie, la implementarile personale, care este posibil sa fie departe de cerintele hi-end. Nu contest ca oi fi facut greseli de constructie. Sunt curios sa aud cum suna la tine un LM de genul acesta, cum am timp te anunt inainte si bag o ureche, poate ca totusi ma insel in privinta lor. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Noiembrie 14, 2008 Partajează Postat Noiembrie 14, 2008 Mai conteaza si pe ce boxe asculti. Link spre comentariu
Guest1 Postat Noiembrie 15, 2008 Partajează Postat Noiembrie 15, 2008 Misa mi-a semnalat un cablaj cu probleme (treceri metalizate incomplete) si acum am mai gasit si eu unul.Toti cei care au primit ultima versiune de cablaj, ii rog sa verifice vizual trecerile metalizate, iar daca sunt probleme am sa le trimit alt/e cablaje.Multumesc,Tibi Link spre comentariu
Blacksmith Postat Noiembrie 19, 2008 Partajează Postat Noiembrie 19, 2008 - C12 si R36 sunt doua componente care la prima privire nu prezinta importanta. Eu le consider majore in rezultatul sonic final.O sa spuneti ca sunt nebun, dar in cadrul sistemului meu filtrul Zobel suna diferit in functie de componente.Cele mai bune rezultate le-am obtinut cu C12 Auricap si R36 Mills. rezultate acceptabile cu C12 Arcotronics si R36 Royal OHM bobinata.O sa intrebe unii : "Cum ar putea aceste componente sa influenteze sunetu ? Pentru ca nu sint in calea de semanal. Semnalul care merge spre difuzor nu trece prin ele. "Pai... zobelul ala are rolul de a taia gunoaele din RF. Iar un sunet cu gunoaie prin el, normal ca se aude mai naspa ca unul fara. Nu ? (da, bine, stiu ca nu aud in RF... bla bla bla)Sa inteleg ca condensatoarele astea cu polipropilena merg bine in RF.... ? Eu stiam ca pentru RF cele mai bune sint ceramice. Posibil sa fi aparut tehnologii noi...Tibi, ai incercat cu C12 ceramic ? Link spre comentariu
EmyRulz Postat Noiembrie 19, 2008 Partajează Postat Noiembrie 19, 2008 Pai da, dar ce zici tu aici este diferenta intre a pune zobelul si a nu-l pune, dar tvicol zicea ca aude diferenta atunci cand schimba tipul rezistentei din zobel, fapt de care eu personal sunt foarte sceptic(chit ca si eu sunt cu chestiile astea audiofile) dar in acest caz e riscul sa ne pacalim singuri foarte mare. Link spre comentariu
Blacksmith Postat Noiembrie 19, 2008 Partajează Postat Noiembrie 19, 2008 Nu cred ca s-a referit la "a auzi" cu urechea, sint sigur ca are aparatura avansata cu care face masuratori. (doamneee cit visez si eu la asa ceva...)Nu, eu vream sa stiu daca "se aude" mai bine cu ceramic decit cu polipropilena, deci nu a nu pune zobelul deloc. Link spre comentariu
EmyRulz Postat Noiembrie 19, 2008 Partajează Postat Noiembrie 19, 2008 orice aparatura ai avea nu cred ca poti sa masori diferentele in semnalul util atunci cand schimbi doua tipuri de rezistente in zobel. Gandeste-te ca la amplificatoarele astea de calitate, distorsiunile sunt si asa foarte greu de masurat, in general nu se masoara direct cu analizorul de spectru ci se amplifica distorsiunile pt a fi analizate mai usor. Link spre comentariu
Guest1 Postat Noiembrie 19, 2008 Partajează Postat Noiembrie 19, 2008 Condensatoarele ceramice merg bine in radiofrecventa intr-o banda foarte ingusta de frecvente. Dar chiar si in radiofrecventa sunt vinovatele pricipale de instabilitatea circuitelor in care sunt implementate. Ma refer aici la cele cu dielectric z5u si x7r cu precadere, npo sau cgo sunt alta poveste. In audio, aceste condensatoare sunt puternic microfonice. Aceasta microfonie nu este deloc neglijabila (daca te gandesti un pic orice condensator ceramic placheta este un mic microfon cu dielectric ceramic), instabilitatea termica uriasa pe care o au este un alt impediment. Fata de unul ceramic un condensator cu polipropilena prezinta o impedanta scazuta de la sute de Hz pana la cativa Mhz si este cu mult mai stabil termic. Nu mai vorbesc de microfonia inexistenta in acest caz. O sa ma intrebati de ce nu MKT. Pentru ca MKT este dependent termic (impedanta si capacitatea variaza cu temperatura) si nu prezinta aceeasi caracteristica de impedanta ca un MKP. Pe mine ma intereseaza ca acest filtru Zobel sa-si faca treaba intr-o plaja cat mai mare de frecvente, nu numai la, sa zicem 1.1Mhz (cazul unui cond ceramic). Si da, eu aud clar (nu placebo) diferente intre diferite tipuri de condensatori polipropilena. Acestia in functie de calitatea dielectricului, forma, tip de infasurare etc suna diferit si au o caracteristica de impedanta diferita. Pentru cine vrea sa se documenteze, exita suficienta documentatie pe net chiar de la producatorii care fac condensatoare audiofile de top: Mundorf, Clarity Cap, Auricap, Dynamicap, V-cap samd. EmyRulz, Iti inteleg scepticismul, pentru ca si eu am trecut prin asa ceva. :-D Te asigur ca rezistentele suna diferit chiar si atunci cand sunt in paralel pe calea de semnal. ;-) Tibi Link spre comentariu
danzup Postat Noiembrie 19, 2008 Partajează Postat Noiembrie 19, 2008 Te asigur ca rezistentele suna diferit chiar si atunci cand sunt in paralel pe calea de semnal. ;-)TibiLa acest "fenomen" am fost de fata ! Nu mi-a venit sa cred , dar iti poti da seama de diferentele in sunet ! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum