Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

" Viitorul ... "


Postări Recomandate

Totodata am mai scris ca o taxa de poluare e ok pentru masinile f vechi atata timp cat exista o alternativa la ele.

E.g. decat sa iei E2 1.9 tdi ALH poti lua un E4 benzina.

 

Da ...dar nu-ți pui problema că odată cu o taxă anuală de mediu...mașinile vechi vor deveni cu valoare ZERO!?

Dacă tu te gândești că ai mașină euro ”10” și n-ai probleme cu această taxă ...asta nu înseamnă că majoritatea românilor ar trebui să exalteze de fericire ...că vor fi nevoiți să-și ducă mașinile la fier vechi...sau să plătească o taxă mai mare ca valoarea mașinii !Repet...noi nu suntem în situația nemților ...cu salariile lor ! Dar vrem să-i întrecem când vine vorba de TAXE!

Editat de elmar
Link spre comentariu

E clar ca nu combustibilul fosil va fi viitorul omenirii, nici nu ar fi posibil. E clar ca automobilul electric, ma rog, transportul electric va fi viitorul, dar pina atunci mai e. Mai trebuie umblat la producerea energiei, altfel decit pe comustibil fosil, mai umblat la raportul tractiune/greutate la motoare, umblat la structura masinii, transportul energiei, si multe altele care tin de infrastructura.

Chiar daca aceste cercerai se fac, chiar daca sunt rezultate, interesul tarilor producatoare de petrol este inca prea mare si tare (ce s-ar intimpla daca Kuweitul sau Tarile Arabe, nu ar mai vinde petrol???) ca acestea sa iasa prea curind la iveala.

Asta daca nu ve va cadea un bolovan in cap sau ne-or gasi ET!

Link spre comentariu
Ce interes bre?

Cu ce ne preseaza tarile arabe?

Singurul lucru ce il pot face e sa ieftineasca benzina.

Adica tu momentan cu un EV economisesti cam 20-30% cand tragi linie dupa multe sute de mii km.

Iti fac aia benzina la jumate si renunti tu si producatorii de buna voie la EV pt ca pur si simplu nu renteaza.

Cam aia e tot ce pot sa faca.


Toate tarile merg pe petrol. Oricat de eco -hipster te-ai da, daca momentan inchizi robinetul la petrol camioanele care livreaza vor sta pe loc.

De acolo va sta pe loc toata economia. Ca trenul nu intra pana la tine in depozit sau magazin.

Nu exista pana acum camion electric de vanzare. Au fost prezentate prototipuri, pana sa intre in productie si la vanzare, cale lunga.

Si cand apare, trec macar 10 ani ca sa prinda o pondere buna din piata!


Asadar in primul rand nu e interesul arabilor, e interesul nostru, ca fara petrol in cateva saptamani ajungem sa nu avem ce pune pe masa!



Elmar, ALH e o vechitura care nu valoreaza mai mult de 1000E. Ce valoare sa mai scada?

Un E4 pe benzina e tot atata!

Daca nu ai 1000E ca sa schimbi masina, poate ar trebui sa apelezi la transportul in comun, sau la bicicleta!

Am spus si o spun sa priceapa toti capsomanii. La poluare exista alternative, la exact acelasi pret si costuri, de aia e datoria legii sa interzica ceea ce nu e ok.

Macar in orasele aglomerate!


Undeva trebuie pus punct. Altfel pe principiu, noi nu avem salariile germanilor, ne umplem de masini luate la 500E bucata, ca doar suntem saraci, dar ne luam cate 2-3 vechituri/familie!

E2 E3 diesel cu EGR off, evident!

Cand n-ai 1000E sa schimbi masina n-ai nici 100-200E sa o intretii in partile esentiale, frana directie si esti un posibil pericol public.

DAca ai 100-200E sa repari masina cand cade, te mai poti scobi de restul sa alegi alta cu taxe mai mici.


Singura problema e lipsa de predictibilitate.

De faci un calendar de innoire in care sa spui ca din 2018 taxele sunt asa, apoi vor tot creste, stie fiecare sa se scape de masina poluanta in timp util.

Sau sa nu isi mai cumpere altele.

Link spre comentariu
Am scris f clar, de vanzare!

Arata-mi unul, zi-mi cat costa si cam cat de repede iti livreaza aia vreo 20bucati, unde il incarci rapid si cam cat poti circula cu el pe drumurile patriei.

Apoi vezi ce poti cumpara cu 40-50miiE bucata SH, sau 90mii sau cat o fi unu nou, si te cam linistesti cu hipstereala.

Apoi sa te mai gandesti ca dierenta aia de pret se va reflecta in costurile de transport si implicit in costurile bunurilor livrate si nimeni nu va vrea sa plateasca pt asta!

Pur si simplu nu e un model rentabil in stadiul actual, dar vor exista cu siguranta imbunatatiri si schimbari.


Poti sa incepi sa dai vina pe interesele arabilor si alte povesti, ca doar realitatea e prea plictisitoare. :)


Si vorbim de statistica aici, nu ca unu livreaza inghetata in cartier cu o masina electrica sau altii se plimba pe terenul de golf cu electrice.

La nivel global sau chiar la nivel european, unde societatea e mai evoluate, nu prea conteaza.

Link spre comentariu

 

Elmar, ALH e o vechitura care nu valoreaza mai mult de 1000E. Ce valoare sa mai scada?
Un E4 pe benzina e tot atata!
Daca nu ai 1000E ca sa schimbi masina, poate ar trebui sa apelezi la transportul in comun, sau la bicicleta!
Am spus si o spun sa priceapa toti capsomanii. La poluare exista alternative, la exact acelasi pret si costuri, de aia e datoria legii sa interzica ceea ce nu e ok.
Macar in orasele aglomerate!
Undeva trebuie pus punct. Altfel pe principiu, noi nu avem salariile germanilor, ne umplem de masini luate la 500E bucata, ca doar suntem saraci, dar ne luam cate 2-3 vechituri/familie!
E2 E3 diesel cu EGR off, evident!
Cand n-ai 1000E sa schimbi masina n-ai nici 100-200E sa o intretii in partile esentiale, frana directie si esti un posibil pericol public.
DAca ai 100-200E sa repari masina cand cade, te mai poti scobi de restul sa alegi alta cu taxe mai mici.

Aici ...tu ții discursul unui tânăr potent care vrea să scape ”de aglomerația jegoșilor cu rable”, NU!?

Da, dar timpul lucrează împotriva ta ...și o să ajungi la timpul în care n-o să mai fii așa potent și cheltuielile vor fi din ce în ce mai mari...pe când veniturile vor fi mai mici!

Acum îți permiți o anumită aroganță ...să-ți iei o mașină nouă la câțiva ani...mai ales că acum poți să-ți valorifici vechea mașină la un preț destul de bun! Dar,va veni vremea când o să fii forțat să-ți cumperi o mașină cu banii jos și cu drept de utilizare limitat...

Mașinile astea nu vor mai fi decât niște obiecte de care te folosești ...și pe urmă le arunci ca un gunoi!De fapt, așa se încurajează cumpărarea de mașini noi ...și învățarea celor care le folosesc să nu-i mai intereseze păstrarea lor într-o stare tehnică bună...pentru că oricum, după un timp, vor fi nevoiți să-și arunce mașina!

Nu toți care au o mașină sunt în stare să-și cumpere o mașină nouă la un anumit intreval de timp...dar sunt în stare să-și păstreze mașina în condiții tehnice bune mulți ani...mult mai mulți ani decât niște tineri (unii, chiar teribiliști) care cred că lumea(șoselele) e(sunt) a lor ...și care folosesc mașina ca pe hârtia igienică!

E frumos să trimiți pe unii la autobuz, sau să meargă pe jos ...în condițiile în care tu îți permiți să mergi cu mașina nouă și ”nepoluanță”...dar, asta nu e decât un fel de fățărnicie...și de aroganță față de majoritatea oamenilor!

Mai bine dă un exemplu celorlalți și renunță la mașină(chiar dacă îți permiți una) și arată că îți pasă de poluare!Mai ales că ești tânăr și poți să-ți cari sacoșele de la supermarket până la autobuz și de la stație acasă...

Link spre comentariu

De acord @Sharky.

Si atunci de ce vor astia 400 de ron taxa pentru E5 , si 800 pentru non euro ?

Ca aici incep sa nu mai inteleg. Adica eu dau 11000 E ( nu ca ar fi nush ce avion), sa imi iau E5 si tu ma taxezi in continuare.

Dupa aia vrei sa faci impozitul de 400 de ron la 4L si mie la 2l imi iei 300 nu 200 ca inainte.

Se urmareste sa fie green pe naiba.

Cand apare cu 800 de ron 4L si 800 de ron , non euro, imi cumpar direct diesel de 4L v8 din 2005 .

Sa fie poluare mai putina ca si cu ALH-ul .

Link spre comentariu
Victor, pile de combustie, or fi n-or fi, e greu sa fabrici H in mod rentabil.

Cea mai rentabil mod e actual prin cracare, mod deloc ecologic.


Dorofteius:

Inca nu s-a anuntat ceva concret!

Sunt doar speculatii si proiecte nici macar aprobate. Nu are sens sa ne luam dupa ele!

De ce pun taxe? E simplu, de unde crezi ca vor da inapoi taxe de poluare?

Din excedentul bugetar creat de guvernarea eficienta din ultima vreme? :)


Elmar, degeaba faci pe prostu.

O benzina E4 costa cat un ALH! Dar romanu tot ALH isi aduce de dincolo sa ne miroasa noua la nas.

Toate argumentele tale pica.

In rest folosesc busul, masina e pt carat chestii grele.

Pana la 25 ani nu am avut nici carnet nici masina. Nici in familie nu am avut.

Ce sa vezi, am supravietuit.


Degeaba te tot balonezi, nu e obligatoriu ca un om sa aiba o masina si in nici un caz una/ membru familie!

Link spre comentariu

 

Pana la 25 ani nu am avut nici carnet nici masina. Nici in familie nu am avut.
Ce sa vezi, am supravietuit.
Degeaba te tot balonezi, nu e obligatoriu ca un om sa aiba o masina si in nici un caz una/ membru familie!

 

Cum ziceam ...tânăr și neliniștit!Dar va veni și vremea aia în care și o sacoșă cărată 100 de metri, se va simți la ”fizic”! :rade:

 

Păi dacă se vrea reducerea mașinilor pe familie ...ar fi corect să se împună taxa progresiv...pentru o singură mașină de familie, nu se aplică nici o taxă ...de la două în sus taxa să crească progresiv!

Editat de elmar
Link spre comentariu

Conu' elmar are aceeaşi gîndire ca întotdeauna: e aşa obişnuit să-i dea alţii şi să stea cu mîna întinsă încît nu i se pare plauzibil să se ridice din mocirlă şi să-şi facă singur un rost. De aia şi apelează la altruismul altora, ca să nu zică despre el că e egoist. Am zis eu bine că idioţii nu pot fi ajutaţi şi că cel mai bine e să profiţi de pe urma prostiei lor.

Link spre comentariu

Progresiv o sa se puna, intai cu nonE, apoi E2, etc.

Mai exista alternativa de vehicul istoric, daca e mai vechi de 30ani si intretinut ca la carte.

 

Masina, ne-masina, pensionarii au gratuitate pe transport in comun. Care de altfel e 1 leu calatoria timp de o luna. ASa ca nu e deloc scump.

Pe masina cheltui cam minim 10-15mil pe an. Taxe, asigurari, revizii, cate un cauciuc. Bani care nu intra in deplasare, doar in faptul ca tii masina.

Aia inseamna 500km cu taxiul. Te ia de acasa, te duce unde vrei, nu trebuie sa iti bati capul cu nimic.

 

Asadar daca nu ai nici macar 1000E sa iti cumperi un euro 4, poate ar fi bine sa iei busul gratis

Cand nu poti cara o sacosa alea-s deja probleme grave. Crede-ma vad cum e. Bunica-mea deja ingrijita cu schimbul. Nu poate nici macar cobora scarile.

Ii mai ducem noi una alta.

Cealalta bunica a fost la ingrijire mai bine de jumate de an si cealalta jumate prin spitale, pana cand s-a stins.

Cand caratul unei sacose de 2 kile e o problema deja esti praf, cu sau fara masina.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări