Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

" Viitorul ... "


Postări Recomandate

Cica A1, acumuleaza un trafic de 200.000 vehicule pe zi. Hai sa nu ne pierdem in detalii, zi 100.000 care parcurg 200km.

Hai sa zicem ca toate sunt Tesla. Hai sa nu ne pierdem iar in detalii, zi sa zicem ca Tesla comsuma 200Wh pe km.

 

Deci;

 

100.000 x 200 x 200Wh = 40GWh

Cica Cernavoda 1 a produs in 2011, 11mil MW

 

Asta ar sustine, hai sa nu ne pierdem in detalii, 90% din traficul anual A1.

 

Extrapolam la nivel national.

Extrapolam la nivel planetar. Adaugam cargoships, trenuri, traficul aerian, iluminatul urban, si computerele Elforum.

 

Noapte buna, umanitate!

Topicul se poate inchide, multumesc... !

Link spre comentariu
dar sufletul cum îl cuantizezi

 

Ala de 17 grame???

Condensatorii au inca un raport capacitate/greutate neconvenabil. Pina una alta s-ar parea ca bateriile cu litiu sunt cele mai convenabile. Si, probabil, o sa apara si altceva, mai rentabil. Prin anii 70, cind incepuse sa se vorbeasca de automobilele electrice, acestea se vedeau cu baterii CdNi, cele mai bune la vremea aia!

Automobilul electrica va rezolva, oarecum, poluarea in orase, global insa, va duce la o catastrofa ecologica!

Noimikos, de la mine :aplauze

Editat de icar
Link spre comentariu

Tesla consuma 20kWh/100km...

 

AWD P100D
100 kWh[146] 2016 98; 35 kWh/100 mi
22 kWh/100 km 92; 37 kWh/100 mi
23 kWh/100 km 105; 33 kWh/100 mi
21 kWh/100 km

 

Nici o catastrofa daca surplusul se produce din solar si eolian.

 

Productie Cernavoda:

 

"Unitatea I a fost terminată în 1996, are o putere electrică instalată de 706 MW și produce anual circa 5 TWh. Unitatea II a fost pornită pe 6 mai 2007 , conectată la sistemul energetic național pe 7 august și funcționează la parametri normali din luna septembrie 2007"

 

Tot felul idioti ... :rade:

Editat de lukeme
Link spre comentariu
Hipstereli tipice. :)

20kW 100 km = 200w/km, se aplica calculul lui nomikos.

Iti dai seama ca asta e cazul cel mai favorabil pt tesla, In realitate nimeni nu merge asa incet si cuminte.


Eoliana si solara DOAR daca e vorba de eoliana sau panoul de la tine de pe casa.

Altfel fiind conectat la retea, esti la comun. Raportul cu sursele de energie il ai in factura de curent.

Electronii din eoliana nu vor veni la tine, nici vantul nu bate mai tare, doar ca ti-ai luat tu Tesla. :)


Plus soarele nu bate tot timpul, mai apar probleme de varfuri/goluri de consum care s-ar putea sa scada eficienta retelei.

Sunt multe de zis, dar e mai simplu sa crezi orbeste in ceva decat sa accepti faptele. :)


Oricum de vrei sa fii green iei un nissan leaf sau zoe, i3, nu tancul de 2 tone+ si ne aburesti pe aici cum salvezi tu planeta. :)

Chiar daca ai transforma prin absurd toate masinile in tesla, la nivel global, cata economie de co2 faci? mai nimic.

Chiar si de iei cifrele puse de tine.

Cu ce costuri? Astronomice!


N-am nimic impotriva sa iei tesla ca iti place cum merge, inovatia si alte argumente reale.

Pe viitor vor mai aparea solutii, asteptam cu interes.

Stocarea energiei sa se rezolve, ca in rest invertoare si motoare electrice sunt bine puse la punct.


Cam asta e pe scurt treaba, in viziunea studiilor reale, nu doar o simpla impartire si regula de 3 simpla in acceptiunea in care curentul creste in priza.

Evident, cand vb de Romania, viitorul va fi ca viteza medie a trenurilor va scadea cu inca 10kmph fata de pe vremea impuscatului, iar transportul in comun va ramane praf. :)
Link spre comentariu

"Cele două unități ale Centralei au produs, în 2011, o cantitate de energie electrică de 11,747 milioane MWh, din care 10,811 milioane MWh au fost livrați în Sistemul Energetic Național."

 

20kWh/100km x 2 x 200.000 = 8.000.000kWh x 365 =2.920.000.000kWh A1 anual adica 2.920.000MW

 

Nu stiu, pur si simplu corectati-ma daca am gresit undeva...

 

Astea sunt conditii ideale de condus cu viteza constanta, la o anumita temperatura a bateriei, si din cate stiu eu limitat la o anumita viteza. Dar sunt declaratii ale posesorilor care sustin ca pot atinge un consum de 250Wh/km in conditii normale de condus, mai ales autostrada, unde la viteze de 130km/h, in momentul in care fortele de frecare cu aerul cresc nicidecum liniar odata cu viteza, in conditiile in care avem temperaturi scazute ale bateriei, viteza nicidecum constanta, etc.

 

In plan drept, viteza constanta, temperaturi constante ale medului ambiant (20 grade), etc. Intelegeti voi...

Link spre comentariu

E corect calculul tau si e f optimist pt scenariul electric.

In realitate ai eficienta incarcarii, ai pierderea de transport, ai consumul real, nu cel inchipuit masurat in testele standardizate, corecte dpdv metrologic, DAR nu neaparat valabile in cazul real.


Da, si f amuzanta asocierea asta tesla cu capitalismul care face bani.

Sper sa se redreseze din caderea financiara actuala, ca e pacat dupa atata munca.




ASa e ticule, F corect, va merge inainte, pt ca daca va ramane la nivelul actual, electricele nu se vor putea impune decat prin decizie politica.

Cum vrei sa mearga ceva care cere calcule complexe cand tu nu treci de tabla inmultirii? :)


Injuratul nu merge, mai bine ne ameninti ca vii sa ne bati, mai nou e la moda.

Link spre comentariu

Aici sunt eu in Nurnberg, anul trecut, in masina pe care o iubeste lukeme atat de mult, incat a inceput sa injure in apararea dansei... am invatat in viata asta ca atunci cand se ajunge la injuraturi, se pierd argumentele. Din punctul meu de vedere, e ok.

 

De obicei, vorbesc in cunostinta de cauza, cred eu.

 

Cica in Romania sunt atatea automobile, care odata transformate in Tesle, si rulate maxim 20km/zi, ar acumula un consum anual de 10.220.000.000kWh. Adica 10.220.000MWh.

Fara trenuri, traficul aerian, curierat, transport rutier de marfuri, drujbe, scutere, comsumul de iluminat urban, calculatoarele de la videochat-uri si becurile din puscarie.

 

 

car-208346.jpg

Link spre comentariu

Care injuraturi domnule, aberezi ?

Hai sa te isterizez si mai tare, ca sa mai bagi niste injuraturi... inseamna un consum de 25% din tot consumul anual al tarii, in 2009. NU in 2016. Asta ar impovara sistemul cu inca 25% in plus, odata cu trecerea pe electric, strict aplicat automobilului personal. In Romania doar. Unde suntem saraci, avem foarte putine masini per capita, populatie redusa, the lot.

 

Aici nu adaugam, cum spuneam, restul palierului de transporturi, plus consumurile celorlalte industrii ramase fara surse de energie din fosili. Ca totusi vorbim de un viitor electric, pe prezumtia ca ramanem fara fosili.

 

Nu uita ca Romania produce energie electrica 70% carbuni + hidro, din care carbuni in principal...

 

Se numeste evolutie! Hai, mai zi-le p-alea cu .....................

isalnita-termocentrala.jpg

Link spre comentariu

Pfai, te invidiez. Sa ne spui cum merge, cum iti place, si mai ales de scoti aia 200Wh/km.

Ca banuiesc ca nu stai sa rabzi frig si "pui ceva lemne pe foc".

Tu ai vazut multe si nu te entuziasmezi usor ca unu venit de pe logan.


Nu e asa, doar 50% e in termo, conform ultimelor date primite pe f®actura!

Romania e irelevanta. Daca de maine electricele ar fi ieftine, tot de maine 1.9 tdi va fi vandut la bani de un suc.

Romanul ce crezi ca isi va cumpara?

Gioarsele vechi unde vor ajunge?

(Exemplu exagerat, dar intelegi unde bat)


De aia procesul de inlocuire va fi lent si totodata natural, in functie de legi si norme.

Link spre comentariu

Am sustinut si sustin in continuare ca problema in ansamblu nu e la sursele de energie, ci strict la consumator si stilul de viata.

Romania e mica, China are productie de carbune mai mare decat a Romaniei, de, atentie, 321 ori.

 

Viata e complexa si are multe aspecte. Prefer sa nu ma gandesc la viitorul apropiat. Cat despre cel indepartat... vor mai ramane probabil 5 spermatozoizi aruncati intr-o conserva in spatiu, din toata civilizatia asta.

 

La medic... :rade:

 

Mi se intampla uneori sa trec pe strada pe langa un gandac. De obicei ocolesc si merg mai departe... sper ca intelegi.

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări