Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

" Viitorul ... "


Postări Recomandate

Este foarte interesant cum oamenii isi storc creierii sa conceapa vehicule care sa-i duca foarte repede, de nicaieri, niciunde.

Si asta se numeste evolutie, in acceptiunea cuvantului.

 

Nu-si pune nimeni problema ca nu automobilul e vinovat pentru consumurile uriase de energie, pentru secatuirea resurselor, pentru ambuteiajele din orase, ci logica dupa care am ales sa ne traim viata.

 

Am facut o socoteala rapida, anul trecut am tocat 4900 litri de motorina, eu personal, si asta fara motor, scuter, si alte vehicule. Cu exceptia cazurilor in care, fiind mai organizat, in scop de job, masina cara surplus pentru biznis, cred ca un consum de 3000l putea fi evitat, sigur. Bicicleta, trotineta, metrou, si pur si simplu regandirea stilului de viata si alegerilor.

 

Dincolo de asta, automobilul personal are o problema grava de conceptie, d.p.d.v. design, minim 90% din masa ansamblului cu pasager cu tot, este a vehiculului. Ceea ce inteleg pe autostrada si sosele, unde se ajunge aici din ratiuni de securitate, de numar de pasageri, etc., dar IN ORAS?

Este la limita retardului, am mai spus-o, a folosi un vehicul cu masa de 1.5t, pentru a transporta un pasager, 3 cvartale, in ambuteiajulele din Bucuresti. Aici clar trebuie schimbat ceva, in primul rand social, si nu inginereste.

 

In fine, discutia e lunga, si fara rezultat vizibil in viata asta...

Si ca sa vedeti cat de profunda e metastaza asta sociala, cineva pe aici judeca motociclistii.

 

2010_honda_3r_c_concept-t2.jpg

 

3ffec636285af3992369dbb118ae78a6.jpg

Link spre comentariu

Polueaza cam ca un telefon mobil mai mare, nu?

 

https://cleantechnica.com/2016/05/31/battery-lifetime-long-can-electric-vehicle-batteries-last/

 

"Obviously, nobody knows exactly how long Tesla packs will last. The math is somewhat simple, though. The full capacity of a lithium-ion battery cell should be good for 300 to 500 cycles. So if you drive a Roadster through 300 194-mile standard-mode cycles, it translates to 58,200 miles. If it’s 500 cycles, how does 97,000 miles on one set of batteries sound?"

Editat de lukeme
Link spre comentariu

E, cateva chestii SF de prin anii 60' s-au adeverit : TV-ul tip tablou (LCD-urile de azi), telefonul plat la purtator (smarturile de azi), si pe undeva calculatoarele si internetul care in acele vremuri erau greu chiar si de imaginat intr-o forma cat de cat apropiata ce ceea ce este azi, si aplicatiile lor multiple.

Ne imaginam oare ca magnetofonul cu banda pe rola va fi inlocuit cu un simplu stick de memorie pentru muzica si filme ?

 

Din cele neadeverite avem : zgarie norii de sute de etaje (vorbesc de Romania), autoturismele zburatoare, transporturile cosmice si calatoriile interplanetare, colonizarea Lunii si a lui Marte, trai decent pentru toti oamenii de pe Pamant, si energia electrica ieftina cum ar fi reactoarele de fuziune nucleara si centralele geotermale de foarte mare capacitate.

 

Dar.... erau doar niste vise de copii ce eram.

Oare la ce or fi visand copii din ziua de azi ? (s-or gandi chiar toti la protejarea justitiei sau la coruptia ucide ?)

 

Da, în viitorul apropiat vom vedea moşi şi babe cu osteoporoză mergând Duminica la Liturghie pe Segway PT.

Link spre comentariu
Problema este alta : de unde atata energie electrica ?

 

Aha....

Trebuie rezolvata problema centralelor electrice bazate pe fuziunea nucleara

 

Cind se va gasi un cazan ieftin, in care sa fiarba zeama de protoni... Deocamdata, mai mult se consuma, decit se produce!

Taietor de frunze la... a scris:<<De ce?Elaborati!>> Vezi mai sus!

<<2019 Prevăzut: finalizea asamblării Tokamakului.>> Mda, si noi avem prevazuti citeva sute de km de autostrada....

Editat de icar
Link spre comentariu

1) Tinerii de azi vor fi viitorii mosi si babe de maine (doar cei intelepti care vor sti sa ajunga mos sau baba)

Problema lor este ca nu prea vor avea vechime suficienta pentru a avea o pensie intreaga.

 

2) Pentru moment trebuie instituita urgent taxa pe circulatia automobilelor (poluante) in zonele centrale ale orasului (asa cum este in Franta, Anglia.....)

In felul acesta se va mai diminua apetitul (la 7-8 euro/zi) de a mai circula cu masina zilnic (multe dintre ele second hand).

 

3) RATB-ul (vorbesc de Bucuresti, dar este valabil si pentru celelalte orase din tara) trebuie sa detina in exploatare doar autovehicule 100% electrice. (tramvaie, troleibuze, autobuze)

 

4) "Cazanele" magnetice sunt inca scumpe si greu de manipulat. Mai avem ceva timp (in asteptare) pana sa avem ceva functional 100%. Se vehiculase ideea in trecut ca un astfel de "Cazan" cu cat este mai mare, cu atat este mai eficient energetic si poate sa asigure continuitatea reactiei termonucleare. Vezi proiectul ITER - s-a mai auzit ceva de el ? (dupa multe miliarde investite in el)

Tot ce se face acum sunt experimente pe modele de mici dimensiuni care nu au nicio sansa de a da rezultatele scontate.

Dar am convingerea ca omul (in intelepciunea sa) va reusi in cele din urma sa rezolve aceasta problema presanta pentru omenire.

Editat de cristiand02
Link spre comentariu

Cred că viitorul va fi unul al reciclării totale, nu prea și-au pus mulți problema resurselor limitate ale planetei. Probabil vom vedea într-un viitor fără petrol, Zeppeline electrice zburând pe cer și veliere gigantice pe mări, fiindcă că e cam greu de crezut că avioanele mari de călători vor putea zbura cu baterii, ori că marile cargoboturi vor putea merge cu gaze.....de utopia fuziunii nucleare nu mai zic nimic. Avem dreptul să visăm ce vrem, realitatea poate fi cu totul alta.

Mai luați în calcul și posibilitatea unei ,,resetări,, generale.....s-ar putea ca omenirea să treacă printr-o mare ,,epurare,, prin ceva cataclisme naturale (asteroizi, supervulcani, etc) și viitorul îndepărtat să mai degrabă ceva fie ca-n seria ,,Mad Max,,...

Cândva au existat și dinozauri.....

Link spre comentariu
Energia solara e solutia?

 

Nu, randamentul este mic, este poluanta. Pina una alta, energia atomica (fisiune) va fi viitorul. Pina la fuziune mai e cale lunga. Pe mine ma distreaza idea aia cu fuziune la rece! Pai...care e chicirezul daca nu obti energie???? Care enerie o transformi in caldura/electricitate?

O centrala solara de marimea Spaniei

 

Si o sa obti un dezechilibru termic, de uraganul Katrina o sa para fetita de gradinita!

Fisiunea nucleara ca motor, nu e o utopie. Portavioane mari si submarinele merg pe uraniu. De ce nu si navele comerciale sau de pasageri? S-a incercat si pe avioane, dar nu a fost fiabila, s-a renuntat repede.

Validae a spus:<<Mai luați în calcul și posibilitatea unei ,,resetări,, generale.>> Daca luam in calcul...no sa mai avem nevoie. Deloc!

Lukeme a scris: <<Anul acesta vor scoate si avionul de pasageri cu acumulatori..>> Asta mi-a adus aminte de un banc, pe care l-am adaptat nitel (era cu metroul bucurestean)

Doi tipi stateau de vorba:

- Stii cit costa o cursa Bucuresti - Viena, cu avionul?

- Da, 30 de euro in picioare si 10 euro pe scaun???

- ?????????

- Pai aia care stau jos, dau si la pedale!

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări