shurubel Postat Ianuarie 6, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 ..daca or face scurt intre ele. .zic si eu... Link spre comentariu
Florinel TV Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 alooooo... alooooo.. stati jooossss... zicea nea nicu' la miting... zic si eu aicea... -'ai sa revenim la flexul MEU. Am desfacut din nou agregatul, de data asta de tot. Carbunii ies in afara suportului destul in interior- deci nu sunt prea tociti. Rotorul nu are urme de ,,viol''...pare intreg, e nezgariat- se vede in poze, am curatat cu o scobitoare interstitiile. Am dat curent- tot asa facea flama, am tinut mai mult in tensiune parca oscila turatia, s'a incalzit si la un momendat a facut un zgomot- cand am desfacut am vaz ca se smulsese firul din discul mic. tot s'a incins, frigea si rotorul... O sa citesc din link cum se verifica rotorul... Parca spuneai ca mai ai unul la fel nu? atunci schimba odata rotorul de la celalalt si te dumeresti ca vad ca esti nedumerit Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Dacă verificai ca în topicul ăsta https://www.elforum.info/topic/103553-verificarea-motoarelor-universale-cu-rotor-bobinat/ nu dura mai mult de 10 minute. Aveai nevoie doar de un bec de 12/24V de poziții auto și de o baterie auto sau un alimentator.Cu motorul asamblat, alimentezi doar rotorul (la bornele cărbunilor) cu 12-24V și becul înseriat, apoi măsori tensiunea dintre fiecare două lamele alăturate, rotind rotorul după fiecare măsurătoare.Dacă-ți dă tensiune zero sau dublă la o pereche de lamele, ai fie scurt fie întrerupere.Se vede și vizual la bec, care va pâlpâi foarte tare la rotirea cu mâna a rotorului, când ajunge la zona cu defect.....uite că am descris pe scurt toată ,,metoda,, utilizată de mine și care nu dă niciodată rateu. Cu cât puterea motorului e mai mare, cu atât trebuie folosit un bec mai puternic (de ex. far auto)și sursa adecvată, ca să treacă un curent mai mare prin rotor și să ai automat și o tensiune mai semnificativă de măsurat. Uzual vei măsura zeci-sute de miliVolți între două lamele. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Ti-am spus ca meserias cu experienta s-a pacalit ... ce sanse crezi ca ai tu sa vezi o diferenta de cativa miliohmi cu becul si bateria ? LIKE! Link spre comentariu
valivoi Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Daca a iesit firul din carbune nu e bine pentru ca curentul va trece prin arc,sau lateralele carbunelui,daca a iesit din discul de contact se cositoreste,dar lipitura sa fie cat mai scurta ca timp,iar carbunele sa fie indreptat cu firul vertical in jos cand faceti cositorirea,pentru ca altfel apare fenomenul de "tresa absorbanta" si se intareste firul stanjenind in culisare carbunele. Link spre comentariu
TESSLA Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Daca a iesit firul si curentul trece prin arc foarte probabil ca s-a decalit arcul si nu mai apasa cum trebuie pe colector. Legat de problema cu rotopercutorul/bormasina care avea probleme doar intr-o directie, e posibil sa fi avut schimbare de sens prin schimbarea pozitiei platoului cu carbuni. Eu asa am la o bormasina Bosch. Daca platoul nu este rasucit in asa fel incat sa ajunga in pozitia care trebuie, apar probleme. Pozitita carbunilor/periilor la anumite motoare (poate chiar la toate, nu stiu exact intrucat nu am studii de specialitate) este cruciala. P.S. Am trimis eu la bobinat (printr-un intermediar) in Ungaria. Pretul era cam 100 lei/kg rotor. Lucrarea e exemplara. Nu numai ca au rebobinat dar au schimbat si colectorul. Nu stiu ce atelier de bobinaj din Romania iti poate schimba si colectorul. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Poziția corectă a periilor e chiar crucială în cazul schimbării sensului prin rotirea platoului portperii.Am lucrat ani buni cu motoare cu rotor bobinat.Din construcție, majoritatea rotoarelor au un ,,sens preferat,, de rotație (comutație optimă) și binențeles că acesta e sensul orar, cel folosit la găurire sau filetare.Dar dacă schimbarea sensului se face prin rotirea portperiilor față de stator, e important ca decalajul unghiular pentru sensul antiorar să fie compensat corespunzător fiindcă altfel apare o scânteiere anormală la sensul invers de rotație. Dacă se cumulează asta și cu faptul că periile se cam uzează asimetric ,,trăgând,, mai mult spre sensul normal....apare scânteierea anormală pe sens invers.Binențeles, la o sculă serioasă asta nu se întâmplă decât accidental, când cărbunii sunt uzați la limită. Link spre comentariu
valivoi Postat Ianuarie 7, 2018 Partajează Postat Ianuarie 7, 2018 Cel putin la GBH2-23re inversarea sensului se face prin inversarea inserierii rotorului cu statorul, deci nu ar avea probleme,daca nu se rasuceste platoul pana la capat nu se face inserierea. Domnul Validae prezinta aceeasi situatie care am prezentat-o si eu in postarea #13,respectiv uzura in unghi a periilor. Link spre comentariu
TESSLA Postat Ianuarie 7, 2018 Partajează Postat Ianuarie 7, 2018 Nu ma refeream doar la asta. Adica nu stiu daca motoarele chiar au un sens preferat de rotatie. Poate au, dupa cum ziceti. Eu ma refeream la pozitia carbunilor fata de stator si la unghiul dintre carbuni. De ex. la electromotoarele de Dacie 1300/1310, intre carbuni era 90 grade. Si nu cred ca numai unghiul asta conteaza, ci si pozitia fata de stator. Iar daca la rotopercutorul respectiv platoul nu s-a deplasat pana in pozitia corespunzatoare, au aparut si scanteile. Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 7, 2018 Partajează Postat Ianuarie 7, 2018 Poziția în care comutația se face optim se mai numește și ,,axa neutră,,.Practic ea se decalează puțin spre sensul de rotație cu un mic unghi, astfel ca turația să nu fie minimă. Dar din bobinare se face de obicei un mic decalaj polar al bobinelor, astfel că în mod ,,natural,, rotorul are un sens de rotație în care ,,se simte mai bine,, iar comutația e optimă.Se vede cel mai bine asta la bormașinile ieftine, unde în sens orar nu se observă o scânteiere prea mare, dar în sens invers ea e foarte vizibilă.... Link spre comentariu
valivoi Postat Ianuarie 7, 2018 Partajează Postat Ianuarie 7, 2018 Tragerea in axa din cate imi aduc eu aminte se facea la suportul port perii la triodine(convertizoare sudura rotative). Link spre comentariu
validae Postat Ianuarie 7, 2018 Partajează Postat Ianuarie 7, 2018 Orice motor cu rotorul bobinat ce are suport portperii reglabil se poate ,,trage în axă,,. Acest lucru poate modifica turația în sarcină. Îmbunătățirea comutației e foarte importantă, dat fiind că ea implică fenomene magnetice mult mai complexe decât pare la prima vedere.Există cărți ce tratează fenomenele comutației la motoare. Colectorul în timpul rotației va ajunge inevitabil să aibă la un moment dat două lamele peste care calcă simultan o perie, astfel că se scurtcircuitează anumite bobine de pe rotor.Locul exact în care se întîmplă acest lucru, raportat la ,,axa neutră,, este foarte important, fiindcă în anumite zone ale statorului câmpul magnetic rezultat se anulează, dar în alte zone se amplifică, de aici rezultând un curent de scurtcircuit mai mic sau mai mare prin bobina ce se află între periile scurtcircuitate momentan....deci o scânteiere mai puternică sau mai redusă la colector.Asta influențează în final atât durata de viață a periilor, dar mai ales a colectorului, fiindcă scânteierea îl încinge exagerat și provoacă uzura lui prematură... De reținut că unele pompe de apă cu rotor bobinat, pot fi ,,trase în axă,, sau scoase accidental din zona optimă prin simpla schimbare a poziției capacului (scutului) ce susține portperiile, chiar dacă portperiile sunt fixe pe capac și nu pot fi reglate independent.Aceste motoare au prezoane de fixare exterioare, ce nu trec prin găuri ale statorului, ci printre ,,aripioarele,, de răcire exterioare statorului.Mulți ignoră poziția inițială de montaj și nu fac semne de aliniere pe capace când le demontează, apoi se trezesc după remontare că motorul fie are o turație mai mică și pompa nu mai are debitul corect, fie are o turație prea mare, dar se arde des sau uzează prea repede periile..... Ete așa se duse și noaptea și somnul meu....iar la 5 ,,mă trezesc,, să o iau din loc. Doar vreo trei-patru ore am apucat să dorm.. Link spre comentariu
valivoi Postat Ianuarie 7, 2018 Partajează Postat Ianuarie 7, 2018 Explicatia domnului Validae mai mult decat elocventa. 1 Link spre comentariu
shurubel Postat Ianuarie 16, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 16, 2018 Orice motor cu rotorul bobinat ce are suport portperii reglabil se poate ,,trage în axă,,. Acest lucru poate modifica turația în sarcină. Îmbunătățirea comutației e foarte importantă, dat fiind că ea implică fenomene magnetice mult mai complexe decât pare la prima vedere.Există cărți ce tratează fenomenele comutației la motoare. Colectorul în timpul rotației va ajunge inevitabil să aibă la un moment dat două lamele peste care calcă simultan o perie, astfel că se scurtcircuitează anumite bobine de pe rotor.Locul exact în care se întîmplă acest lucru, raportat la ,,axa neutră,, este foarte important, fiindcă în anumite zone ale statorului câmpul magnetic rezultat se anulează, dar în alte zone se amplifică, de aici rezultând un curent de scurtcircuit mai mic sau mai mare prin bobina ce se află între periile scurtcircuitate momentan....deci o scânteiere mai puternică sau mai redusă la colector.Asta influențează în final atât durata de viață a periilor, dar mai ales a colectorului, fiindcă scânteierea îl încinge exagerat și provoacă uzura lui prematură... De reținut că unele pompe de apă cu rotor bobinat, pot fi ,,trase în axă,, sau scoase accidental din zona optimă prin simpla schimbare a poziției capacului (scutului) ce susține portperiile, chiar dacă portperiile sunt fixe pe capac și nu pot fi reglate independent.Aceste motoare au prezoane de fixare exterioare, ce nu trec prin găuri ale statorului, ci printre ,,aripioarele,, de răcire exterioare statorului.Mulți ignoră poziția inițială de montaj și nu fac semne de aliniere pe capace când le demontează, apoi se trezesc după remontare că motorul fie are o turație mai mică și pompa nu mai are debitul corect, fie are o turație prea mare, dar se arde des sau uzează prea repede periile..... Ete așa se duse și noaptea și somnul meu....iar la 5 ,,mă trezesc,, să o iau din loc. Doar vreo trei-patru ore am apucat să dorm.. ..inseamna ca din cauza asta la unele motoare de compresor de aer (vechi..), pe 220v trebuie sa imping eu cu piciorul de roata cu curea? ca sa intre ,,in axa'' aia? On topic, inca n'am apucat sa testez rotorul, ca m'am luat cu alte...,,dracii''... ..las' ca ii vine si lui randul... Link spre comentariu
TESSLA Postat Ianuarie 18, 2018 Partajează Postat Ianuarie 18, 2018 Nu cred. De fapt cred ca nici macar nu are perii acel motor. Probabil are un condensator devalorizat. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum