Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Probleme cu flexul


shurubel

Postări Recomandate

Chiar daca era folosit putin,o oarecare ovalitate e colectorului impreuna cu o pereche de carbuni moi pot da o uzura a acestora,situatia prezentata de mine se putea verifica usor prin rasucirea carbunilor cu 180gr in jurul axei proprii,si observarea daca scanteierea aparea numai in functionare sens lucru normal acum.

Link spre comentariu

Interesant rotopercutor...eu n-am intalnit cu schimbare de sens.Probabil era un fel de pseudo rotopercutor,care de fapt era doar masina de gaurit si optional se putea introduce o percutie mecanica.

Cu meseriasii, mai ales in zilele noastre,e bine sa fim rezervati in a ne pronunta.Eu am patit recent cu un rotor care a fost diagnosticat de un meserias de la o firma renumita de bobinaj de la noi din targ ca fiind avariat,si de fapt nu avea nimic.Dupa schimbarea statorului,merge si in ziua de azi,dar diagnosticul a fost ferm,rotor defect.Eu ma dusesem la ei pt rebobinare stator,dar mi-au zis ca nu are rost,pt ca si rotorul e defect.Asta e,la pomul laudat...

 

Imi vine greu sa cred ca o astfel de afirmatie e facuta de cineva care sustine ca a tinut mai multe rotopercutoare in mana... Majoritatea ciocanelor rotopercutoare din ziua de azi au schimbare de sens mai ales cel mai raspandit pe santiere din seria mica GBH cum e 2-26-le au percutie pneumatica si schimbare de sens.

 

Ontopic: daca carbunii si colectorul sunt in stare buna o sa apara cateva scantei si pana se pasuiesc unul pe altul, trebuie facut "rodajul". Mereu cand umbli la ei au tendinta sa nu mai calce asa cum s-au uzat si dureaza putin pana se aseaza.

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

 

Imi vine greu sa cred ca o astfel de afirmatie e facuta de cineva care sustine ca a tinut mai multe rotopercutoare in mana... Majoritatea ciocanelor rotopercutoare din ziua de azi au schimbare de sens mai ales cel mai raspandit pe santiere din seria mica GBH cum e 2-26-le au percutie pneumatica si schimbare de sens.

 

Ontopic: daca carbunii si colectorul sunt in stare buna o sa apara cateva scantei si pana se pasuiesc unul pe altul, trebuie facut "rodajul". Mereu cand umbli la ei au tendinta sa nu mai calce asa cum s-au uzat si dureaza putin pana se aseaza.

Toate rotopercutoarele au percutia pneumatica,care nu au sunt bormasini cu percutie nu trebuiesc amestecate unele cu altele.

Link spre comentariu

Toate rotopercutoarele au percutia pneumatica,care nu au sunt bormasini cu percutie nu trebuiesc amestecate unele cu altele.

 

Exact de asta am specificat clar in primul post ca GBH-ul 2-26 are percutie pneumatica, ca sa evit posturile de genul asta si ca sa arat ca nu este o bormasina ci un rotopercutor !

Editat de dany_cta
Link spre comentariu

Eu intotdeauna cand umblu la carbuni le pastrez pozitia si ordinea tocmai pentru a evita acest inconvenient.La gbh2-23re,schimbarea de sens se face prin rasucirea platoului port perii in jurul axei longitudinale a colectorului

Link spre comentariu

Toate rotopercutoarele au percutia pneumatica,care nu au sunt bormasini cu percutie nu trebuiesc amestecate unele cu altele.

 

Am un Bosch ceva albastru cu percutie pneumatica (am si desfacut-o cu ceva timp in urma).

Si are si inversare de sens.... Privind din acest unghi doar, care este diferenta intre ele ?

Link spre comentariu

 

Am un Bosch ceva albastru cu percutie pneumatica (am si desfacut-o cu ceva timp in urma).

Si are si inversare de sens.... Privind din acest unghi doar, care este diferenta intre ele ?

Ma scuzati nu am inteles intrebarea.

Eu am spus ca nu se pot numi rotopercutor decat acele masini care au percutie pneumatica.

Link spre comentariu

Si mie mi sa ars flexul cind am pus niste gresie si faianta la un cumnat deal meu si sa dus rotorul ca am schimbat 10 perechi de carbunii intr-o saptamina

 

2017-10-09-1077.jpg

 

2017-10-21-1107.jpg

Uite vedeti si voi ca nu spun prostii , am facut poze ca trebuia sai trimit la cumnatul meu in germania si cerea poze cu ce faceam eu acolo , oricum am mai multe poze facute si leam salvat

Link spre comentariu

alooooo... alooooo.. stati jooossss... :limb: zicea nea nicu' la miting... zic si eu aicea...

-'ai sa revenim la flexul MEU.

 

Am desfacut din nou agregatul, de data asta de tot.

Carbunii ies in afara suportului destul in interior- deci nu sunt prea tociti.

Rotorul nu are urme de ,,viol''...pare intreg, e nezgariat- se vede in poze, am curatat cu o scobitoare interstitiile.

 

Am dat curent- tot asa facea flama, am tinut mai mult in tensiune parca oscila turatia, s'a incalzit si la un momendat a facut un zgomot- cand am desfacut am vaz ca se smulsese firul din discul mic.

tot s'a incins, frigea si rotorul...

O sa citesc din link cum se verifica rotorul...

post-243447-0-49058300-1515262366_thumb.jpg

post-243447-0-13439400-1515262381_thumb.jpg

post-243447-0-60903100-1515262393_thumb.jpg

post-243447-0-48007900-1515262403_thumb.jpg

post-243447-0-43822600-1515262416_thumb.jpg

Link spre comentariu

 

Rotorul nu are urme de ,,viol''...pare intreg, e nezgariat- se vede in poze, am curatat cu o scobitoare interstitiile.

 

Ca sa te poti pronunta asupra rotorului(cel mai des vinovatul pt necazuri) ar trebui sa-l verifici si altfel decat organoleptic.Incearca sa masori rezistenta intre lamele alaturate daca ai un multimetru de incredere,sau metoda suprema,in camp magnetic,masurand tensiunea pe lamelele colectoare.Altfel,ce vedem noi in poze,e mai putin decat ce vezi tu la locul faptei,dar iti putem tine companie,ca de ajutor...mai greu in stilul asta(fara sa masori nimic).

Link spre comentariu

alooooo... alooooo.. stati jooossss... :limb: zicea nea nicu' la miting... zic si eu aicea...

-'ai sa revenim la flexul MEU.

 

 

Din prima si ultima poza, rotorul pare a avea urme de frecare cu statorul, in zona unde a fost frezat pentru echilibrare. Daca este asa, rotorul se incalzste de la frecare. Am un rotopecutor Makita, batran, care a avut aceeasi problema, dupa ce am reusit sa-l centrez merge ok.. Te sfatuiesc spleli lamelele colectoare in spirt sau diluant sa se curete bine grafutul dintre lamele.

P.S. ca sa verifici daca freaca pe stator, trage cate o linie cu carioca pe fiecare pol al rotorului. Il pornesti si vezi daca se sterge carioca.

Editat de elman
Link spre comentariu

..nu se freaca nicaieri.....

 

..si e vorba de discul mic de care ziceam.. ca tine carbunele..a iesit firul din el.

 

Cu aparatul de masura o sa incerc cand oi mai avea timp... nu merge sa verific si cu altceva? gen.. cu bec si baterie...daca face contact aiurea si prin alte parti...

 

..e buna si ,,compania'', desigur...din 2 pagini scrise, eu am doar trei posturi... :rade:

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări