shurubel Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Am primit de la cineva un corp de flex exact ca ala pe care il folosesc eu. Am pus ce lipsea de pe el- carbuni, buton, condensator, fir... Am ,,dat'' curent. Se invarte bine, dar...face flama la carbuni si dupa cateva secunde s'a incalzit statorul. ..ce poate sa fie? Daca stie cineva ca sa imi explice... Daca se poate face ,,ceva'' pe parte electrica..daca nu, as vrea ca sa il pastrez doar pt partea mecanica- are capul bun, fara joc.. Link spre comentariu
puriu Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Colectorul s-a uzat si el. Arata bine? A fost rectificat? Rotorul are joc in lagare? O perie freaca in suport si nu face contact ferm cu colectorul? In cel mai rau caz exista o intrerupere sau un scurtcircuit in rotor. A se masura cu ohmmetrul rezistenta intre toate lamele vecine. Diferenta trebuie sa fie mica. Daca bobinajul are ceva, rotorul trebuie aruncat. Celelalte se pot remedia, dar echilibrarea rotorului se pierde daca se rebobineaza. Link spre comentariu
PINTI Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 (editat) In a doua imagine se observa ca periile sunt foarte uzate. Fiind uzate, nu mai fac contact pe colector si de acolo rezulta acele scantei Inainte de a le inlocui, curata lamelele colectorului cu un smirghel foarte fin. Eventual,cu un ac, inlatura si graflitul care sa adunat intre acele lamele. Periile noi trebuie sa culiseze usor in acele suporturi portperie, nu trebuie sa se blocheze. Ed. Am postat in acelasi timp. Editat Ianuarie 6, 2018 de PINTI Link spre comentariu
Analfabetul Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 ..face flama la carbuni... Daca se poate face ,,ceva'' pe parte electrica... Citește aici cum verifici rotorul: https://www.elforum.info/topic/103553-verificarea-motoarelor-universale-cu-rotor-bobinat/ Link spre comentariu
shurubel Postat Ianuarie 6, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 ok, mersi, o sa lucrez azi la el, sa desfac pt curatat, si pun si poze. rotorul nu are joc scanteile pot fi de la condensator defect??? ca e recuperat de la un jmirgheluitor... Link spre comentariu
Florinel TV Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Scintei face cind este rotorul in scurt si de asta duce la incalzirea statorului 1 Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 (editat) Am avut si eu un rotopercutor Panzer, care dupa un timp foarte scurt, a inceput sa faca scintei(flacari) la colector. Ce era ciudat ca numai cind se schimba sensul, apareau scinteile(flacarile). Fiind in garantie l-am dus la De.......n,unde a stat in service,16 zile, in final ''meseriasul'' declarindu-se invins. Drept urmare am optat pentru un rotopercutor Bosch profesional platind diferenta. ''Fenomenul'' era asa de ciudat incit ''meseriasul''a declarat ca asa ceva n-a mai intilnit. Ba sa consultat si cu alti colegi din alte parti. Editat Ianuarie 6, 2018 de GEO 53 BN Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Interesant rotopercutor...eu n-am intalnit cu schimbare de sens.Probabil era un fel de pseudo rotopercutor,care de fapt era doar masina de gaurit si optional se putea introduce o percutie mecanica. Cu meseriasii, mai ales in zilele noastre,e bine sa fim rezervati in a ne pronunta.Eu am patit recent cu un rotor care a fost diagnosticat de un meserias de la o firma renumita de bobinaj de la noi din targ ca fiind avariat,si de fapt nu avea nimic.Dupa schimbarea statorului,merge si in ziua de azi,dar diagnosticul a fost ferm,rotor defect.Eu ma dusesem la ei pt rebobinare stator,dar mi-au zis ca nu are rost,pt ca si rotorul e defect.Asta e,la pomul laudat... Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 (editat) Interesant rotopercutor...eu n-am intalnit cu schimbare de sens.Probabil era un fel de pseudo rotopercutor,care de fapt era doar masina de gaurit si optional se putea introduce o percutie mecanica. Cu meseriasii, mai ales in zilele noastre,e bine sa fim rezervati in a ne pronunta.Eu am patit recent cu un rotor care a fost diagnosticat de un meserias de la o firma renumita de bobinaj de la noi din targ ca fiind avariat,si de fapt nu avea nimic.Dupa schimbarea statorului,merge si in ziua de azi,dar diagnosticul a fost ferm,rotor defect.Eu ma dusesem la ei pt rebobinare stator,dar mi-au zis ca nu are rost,pt ca si rotorul e defect.Asta e,la pomul laudat... Chiar era rotopercutor pentru ca nu avea mandrina,prinderea sculelor era SDS. Mandrina s-ar fi putut monta daca ar fi avut ''coada'' SDS. Pe sens invers turatia era mai mica decit pe sensul de lucru normal(dreapta). Cred ca rotirea spre stinga era folosita doar atunci cind dind o gaura in beton, cu armaturi metalice,burghiul s-ar fi ''dat'' pe dupa o armatura, scoaterea burghiului fiind posibila doar prin schimbarea sensului rotopercutorului. Panzer-urile cu rotopercutor chiar au schimbator al sensului de rotatie. Ca veni vorba de rotoare in scurt. Am citit undeva sau spunea cineva( nu mai stiu exact) ca in Ungaria se rebobineaza rotoare defcte ,provenite de la unelte electrice. Editat Ianuarie 6, 2018 de GEO 53 BN Link spre comentariu
blacired Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Colegu, le gasesti aici: https://dereferer.me/?oh_nzVG_2BvKEWOgzP_mmB68jW0bdD4Le97dGjRE0pd Dupa bobinare, rotoarele sunt echilibrate. 1 Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Multam colegu'! Link spre comentariu
blacired Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Cu placere. Sper sa nu se considere reclama, am pus linkul cu "hide-ref". Link spre comentariu
valivoi Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Am avut si eu un rotopercutor Panzer, care dupa un timp foarte scurt, a inceput sa faca scintei(flacari) la colector. Ce era ciudat ca numai cind se schimba sensul, apareau scinteile(flacarile). Fiind in garantie l-am dus la De.......n,unde a stat in service,16 zile, in final ''meseriasul'' declarindu-se invins. Drept urmare am optat pentru un rotopercutor Bosch profesional platind diferenta. ''Fenomenul'' era asa de ciudat incit ''meseriasul''a declarat ca asa ceva n-a mai intilnit. Ba sa consultat si cu alti colegi din alte parti. E posibil ca,carbunii sa fie un pic cu joc in port perii,si sa se incline un pic stanga sau dreapta,functie de sensul de rotatie in functionare normala,nemaicalcand perfect perpendicular pe colector ei nu vor mai avea fata care calca pe rotor perpendiculara pe lateralul carbunelui,unghiul care este spre sensul de rotatie va fi mai mic de 90gr,celalalt unghi va fi mai mare de 90gr.La inversarea sensului de rotatie,carbunele va calca cu varful unghiului mai mic de 90 gr pe colector,implicit curentul nu va mai trece prin toata suprafata carbunelui ci prin varful laturii,si lamelele colectorului vor smulge bucatele din varful unghiului carbunelui,ce vor arde in jurul colectorului.Va face scanteie in sensul opus de mergere pana se inverseaza prin uzura unghiurile. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Salut! Nu cred ca uzura periilor in suporti,poate fi atit de mare incit ,la inversarea sensului, sa produca flacari,pentru ca la Panzer se produceau flacari mari. Apoi rotopercutorul era cumparat in urma cu 2 saptamini,timp in care l-am folosit moderat cu pauze atit pentru rotopercutor cit si pentru mine si nu mai mult de 4 ore/zi. Link spre comentariu
doru3160 Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 Inseamna ca asa era proiectul...cu flacari Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum