bigpriap Postat Ianuarie 3, 2018 Partajează Postat Ianuarie 3, 2018 (editat) La multi ani fericiti tuturor colegilor de forum! Avand ceva timp am desfacut Rostovul 105 S1 care nu mai lua nicio comanda ( redare, derulare). Electroliticii au fost schimbati, pe modulul de comenzi si ceramicii rusesti (cei de 68nF inlocuiti cu 100nF ca de astia am avut). La masuratori in mod ciudat pe C1 am undeva sub 2 V (pe schema e montat invers, cu plusul la masa). in loc de 8-10 V cat ar trebui. Imi e greu tare sa urmaresc legaturile intre module pe schema.insa aceea e intrarea pentru citirea comenzii de stop (prin apasarea tastei stop se pune la masa acel fir) cat si autostop ( cei doi senzori mecanici de la palpatorii din stanga si dreapta care se inchid si ei la masa la terminarea benzii). R12, VD3, VD5 sunt OK, asa ca nu inteleg ce se intampla acolo. Se mai duce undeva firul ala care pleaca din pinul 8 al mufei XS1 si problema e in alta parte? Cu R4 deconectat derularile, play-ul merg OK. Intrerupatoarele (sunt doua in paralel pentru tasta stop) merg OK, la fel si contactele de pe palpatori. Multumesc mult pentru ajutor! https://imgur.com/a/kTRs2 https://imgur.com/a/kTRs2 <blockquote class="imgur-embed-pub" lang="en" data-id="a/kTRs2"><a href="//imgur.com/kTRs2">Bloc comanda Rostov</a></blockquote><script async src="//s.imgur.com/min/embed.js" charset="utf-8"></script> Editat Ianuarie 3, 2018 de bigpriap Link spre comentariu
PINTI Postat Ianuarie 3, 2018 Partajează Postat Ianuarie 3, 2018 (editat) Accesand : http://<blockquote c...tf-8"></script> ne trimite tot aici, la acest topic. Edit Se vad acum. Scuze. Analzam si discutam. Editat Ianuarie 3, 2018 de PINTI Link spre comentariu
gaga Postat Ianuarie 3, 2018 Partajează Postat Ianuarie 3, 2018 poate ai ceva dioda in scurt pe modulasul ala mic de pe mijlocul magnetofonului Link spre comentariu
bigpriap Postat Ianuarie 3, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 3, 2018 Acolo am vazut mai mult diode aferente releelor - are vreo treaba cu comanda de stop/autostop ? Ma omoara deslusitul legaturilor intre module Rostov si firele sunt matisate intre ele, greu de urmarit. Link spre comentariu
Dan57 Postat Ianuarie 3, 2018 Partajează Postat Ianuarie 3, 2018 (editat) C1 este asezat cum trebuie, schimba-l si vezi ce se intampla, vezi si comutatorul daca este bun. Editat Ianuarie 3, 2018 de Dan57 Link spre comentariu
gaga Postat Ianuarie 3, 2018 Partajează Postat Ianuarie 3, 2018 daca ai verivicat toate diodele de pe modulul din mijloc verifica si condurile alea mari gri nepolarizate Link spre comentariu
bigpriap Postat Ianuarie 3, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 3, 2018 La stadiul de disperare in care sunt o sa incerc orice . Legatura aia notata 7 nu e masa? C1 vine cu plusul la masa? Credeam ca C1 acolo face un fel de reset pe pinul 12 la CD4011 (CD 4.3). Am incercat si cu C1 nepolarizat , ceva MKP dar nimic. Cu C1 scos de tot lua celelalte comenzi insa se opreau intr-o secunda. Link spre comentariu
Dan57 Postat Ianuarie 3, 2018 Partajează Postat Ianuarie 3, 2018 (editat) La stadiul de disperare in care sunt o sa incerc orice . Legatura aia notata 7 nu e masa? C1 vine cu plusul la masa? Credeam ca C1 acolo face un fel de reset pe pinul 12 la CD4011 (CD 4.3). Am incercat si cu C1 nepolarizat , ceva MKP dar nimic. Cu C1 scos de tot lua celelalte comenzi insa se opreau intr-o secunda. Nu, c1 este cu minusul la masa dar probabil schema are ceva hibe, cand ajung diseara acasa am sa ma uit pe schemele mele. Editat Ianuarie 3, 2018 de Dan57 Link spre comentariu
bigpriap Postat Ianuarie 6, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 (editat) Am mai sapat la problema expusa. Se pare ca shemele pe care le am (inclusiv cea din link-ul primei postari) difera de realitate. - am gasit Led-urile de la play si pauza arse - de pe cablaj se observa ca intre intrarea 4 (butonul de stop si contactele de la palpatoare pentru autostop) si iesirea catre led-ul ce clipoceste pauza exista o dioda, VD16 , care habar nu am ce rol are dar care o data eliminata tensiunea dupa R4 , intrarea de "stop" revine la tensiunea specificata in schema si comenzile par sa functioneze perfect !!! De ce , habar nu am! - exista si alte diferente fata de scheme, de exemplu pe modulele cu intrerupatoare de comenzi exista cate o dioda in plus (am rupt comutatorul de viteze ca sa pot desface sigurantele alea) . Am contatat ca tensiunea de 12V pe ele e in realitate doar vreo 8 V, merge si asa, urmeaza sa investighez se ce (pare sa vina doar dupa o infasurare a transformatorului+o punte redresoare) - am gasit pe net ca la varianta mea ar trebui sa se opreasca motorul cabestanului (la mine nu). Cineva sugera o dioda intre palpatoarele de sfarsit de banda si vt8 din blocul de comanda - merita incercat Editat Ianuarie 6, 2018 de bigpriap Link spre comentariu
gaga Postat Ianuarie 6, 2018 Partajează Postat Ianuarie 6, 2018 poate ti defecta puntea redresoare (patratu maro)da asta se vede si dupa intensitatea becurilor ce lumineaza vumetrele,becurile lumineaza mai slab Link spre comentariu
bigpriap Postat Ianuarie 7, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 7, 2018 (editat) Surpriza - dupa ce am mai sapat prin schema si am verificat si puntea pentru 12 V am masurat si riplul si am reconsiderat condensatorul de filtrare : desi acum un an functiona si masura ok , acum mai avea cativa microfarazi si un ESR pana la cer! Miam amintit ca scihmbasem preventiv toti electroliticii acum un an, mai putin pe cei mari din bateria de condensatoare pe care ii verificasem si erau ok (am marcat pe ei atunci capacitatea, ESR-ul si Vloss-ul care erau mai ok decat ce aveam eu atunci prin cutii). Am inlocuit temporar condensatorul bucuclas cu unul tot vintage IPRS si tensiunea s-a dus spre 13 V. In acesl moment am reconectat dioda vd 16 si comenzile functionau corect si cu ea, semn ca tavarisii ingineri rusi nu o pusesera acolo degeaba. DAR am vazut ca led-ul verde de tasta stop ramane aprins aiurea si pe derulare , play. L-am inlocuit cu unul albastru, am scazut rezistorul aferent pentru un curent mai mic dar in continuare ramane aprins!!! Am inceput sa sap in cearceafurile cu scheme incercand sa inteleg prin ce mecanism s-ar comanda respectivul LED - bineinteles ca nu am reusit sa ma dumiresc. Dupa schemele pe care le am, preintr-o dioda se pierde pe placa E3 , cea din mijloc cu diodele pentru electromagneti ... Masurand pe acolo am constatat ca fotodioda care ar trebui sa citeasca tensiunea in banda nu pare sa dea tensiunea din schema, nu am reusit sa vizualizez LED-ul care o ilumineaza asa ca am lasat-o balta deocamdata. Nici frana nu e prea eficace, va trebui sa mai tensionez sarma aia - in concluzie mai e de lucru la masina asta care anul trecut functiona OK. Are cineva vreo sugestie despre comanda LED-ului de stop ? Multumesc! Varianta placuta ar fi sa aiba legatura cu comutatorul de viteze pe care l-am rupt din greseala, desi nu prea vad cum. Editat Ianuarie 7, 2018 de bigpriap Link spre comentariu
bigpriap Postat Ianuarie 16, 2018 Autor Partajează Postat Ianuarie 16, 2018 Ceva nu e de bine cu Rostov-ul asta. Neresuind sa repar comutatorul de viteze, am inghetat degeaba prin talciocul local cautand unul. Pana la urma am facut o placa cu un releu de 24 V cu un numar suficient de contacte si am rezolvat asa problema comutatorului de viteze rupt. Partea pozitiva e ca in viitor pot comanda elegant comutarea de viteze, din telecomanda. Incercand sa verific functionarea reglajului tensiunii in banda am dat play si am avut surpriza sa constat ca pe canalul drept se aude brum. In scurt timp nu s-a mai auzit nimic. la verificari, integratul dedicat preamplificator de cap magnetic, k157ul1A decedat. Imi amintesc ca acelasi lucru mi s-a intamplat si acum multi ani la primul Rostov cumparat de nou, decat ca atunci am gasit rapid inlocuitor in comertul socialist. Ma gandesc din ce in ce mai mult daca nu ar fi mai ok sa inlocuiesc tot modulul asta cu altceva, si comutatoarele cmos cu relee ... Cu tensiunea in banda se pare ca vinovat e fotoreceptorul care nu modifica tensiunea la actionarea obturatorului. Brumul indus prin masurare acolo modifica vizibil tensiunea in banda asa ca partea electronica pare ok Link spre comentariu
Vizitator EVENIMENTE LIVE BANATUL FRUNTEA SUS Postat Aprilie 19, 2019 Partajează Postat Aprilie 19, 2019 (editat) La 07.01.2018 la 1:08, gaga a spus: poate ti defecta puntea redresoare (patratu maro)da asta se vede si dupa intensitatea becurilor ce lumineaza vumetrele,becurile lumineaza mai slab Am avut și eu această problema la un magnetofon 105 C1, nu functiona nicio comanda, deloc.Problema a fost o rezistenta ruseasca întreruptă. Editat Aprilie 20, 2019 de EVENIMENTE LIVE BANATUL FRUNTEA SUS Scrie corect, nu te grăbește nimeni..... Link spre comentariu
GabrielS Postat Octombrie 7, 2024 Partajează Postat Octombrie 7, 2024 On 4/20/2019 at 1:54 AM, Guest EVENIMENTE LIVE BANATUL FRUNTEA SUS said: Am avut și eu această problema la un magnetofon 105 C1, nu functiona nicio comanda, deloc.Problema a fost o rezistenta ruseasca întreruptă. Care rezistență, de pe ce placă? Link spre comentariu
Edy Postat Ianuarie 14 Partajează Postat Ianuarie 14 Salutare tuturor, ma confrunt si eu cu o problema la un Rostov 105 tot pe la blocul de comenzi. Cand apas butonul de on/off al magnetofonului incepe automat sa deruleze pe dreapta, daca apas stop nu se intampla nimic, daca apas play cupleaza releul de la rola presoare dar motorul din dreapta are viteza de derulare in continuare, daca apas derulare stanga se opreste motorul din dreapta si incepe se deruleze cel din stanga. Electroliticii schimbati toti, defectul era acelasi si inainte de schimbarea electroliticilor,magnetofonul a stat mult timp nepornit. S-a mai confruntat cineva cu asemenea problema? Vreo idee de unde sa incep cautarile? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum