Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alternator cu personalitate


costi75

Postări Recomandate

7 hours ago, sesebe said:

Esti tare! 

Adica tu vrei sa spui ca fac frinare cu recuperare de energie?

Bineiteles ca sint tare si mai ales pe "felie" cind vorbesc ceva!

Din pacate asta este adevarul, asa au complicat totul pentru 50 g de benzina ca te iei de cap.

Inclusiv cind opresti motorul din inertia rotorului alternatorului mai cistiga ceva, este pus cu rulment unisens.

Bineinteles nu acela este rolul lui primordial dar si de asta se folosesc.

Link spre comentariu
9 hours ago, Ion_Bumbu said:

14,4Vdc este maxim dar la 25 C.

Coeficientul de corectie in functie de temperatura este aprox 3mV/C/element relativ la temperatura de 25C, peste scade cu acelasi coeficient.

Astfel la o temepratura de 0C tensiunea pe baterie trebuie sa fie mai mare cu  25*6*3mV=450mV, deci 14,85Vdc.

Cel mai fain este la astea noi cu alternatorul controlat cu functii de optimizare a energiei...ai la relanti 13Vdc si urca la 14,4 cind frinezi, sa faca economie de combustibil.

Nu`i SF, e si la noua Dacia, inclusiv Logan! :d

 

 

Sigur  nu  vorbiti  de  masini  electrice  ??   :rade: Ca  acolo  se  discuta  acest  aspect  la  franare  se  recupereaza   energie  (nu  frana  de  motor )  !  E  ,  eu  am  zis  ce  scrie  in  cartea  bateriilor  rombat  !  Oricum  se  merge  la  verificare  la  achizitionarea  unei  baterii  noi  si  daca  cei  de la  garantie  observa  ceva  anomalii  la  incarcarea  bateriei atuni  pa  garantie  pana  nu  iti  remediezi  problema  .  La  altete  marci  de  baterii  cum  ar  fi  varta   cica  se  fac  verificari  mai  dese  la  6 luni   sau  un  1  an   dupa  utilizare  si  prima  verificare (care  au  garantie  2  ani  sau  mai mult  desigur)   .

7 minutes ago, Ion_Bumbu said:

Bineiteles ca sint tare si mai ales pe "felie" cind vorbesc ceva!

Din pacate asta este adevarul, asa au complicat totul pentru 50 g de benzina ca te iei de cap.

Inclusiv cind opresti motorul din inertia rotorului alternatorului mai cistiga ceva, este pus cu rulment unisens.

Bineinteles nu acela este rolul lui primordial dar si de asta se folosesc.

Deci inseamna  ca  mai  prelungeste  putin  si  fiabilitatea  alternatorului  ??

Editat de lavynyu
Link spre comentariu

Sigur vorbesc de ceea ce trebuie, din pacate si "specialistii" din service trebuie sa se mai destepte.

Sint alea ce au si senzor de curent pe borna bateriei ca ECU sa stie permanent ce cutent intra sau iasa din baterie, nu mai da alternatorul curent in dusmanie,la blana

controlat doar de temperatura exterioara.

Chiar le`au incurcat in draci la "managementul incarcarii bateriei" cum se exprima specialistii.

Este pe noile modele , inclisiv la Dacia, ale cu "motoare de drujba".

Link spre comentariu

Este pe mertzan chiar si inainte de 2000.
In mod sigur e pe altele, dar cu mertzanu am experienta.
Mai fain e ca dupa ce bateria e incarcata complet, dupa pornire ii da un 14.2V pt egalizare iar dupa un timp scade chiar si la 13.5V in cazul in care bateria e incarcata.
Unii se sperie si cred ca au probleme cu incarcarea, schimba relee fara rost, pt ca nu sunt in stare sa diagnosticheze corect sistemul, mai ales sfatuiti de cate un nea gigi electricianul care iti explica ca nu e buna incarcarea ca trebuie sa fie peste 14V. :)


Sa vedeti cum e la masinile cu start/stop si baterii AGM. Da in ele si cu 16V in frana de motor in timp ce la relanti o lalaie.
E chiar aiurea sa nu implementezi asta, e f simplu. Tehnologia a evoluat mult, aceste controlere le gasesti la pret de cacao.


Rombat premier la temperatura camerei daca sari de 14V incepe sa fiarba usor, si de pui spuma pe gaurile de ventilatie vei vedea ca incet pierzi lichid, din cauza electrolizei.
De aceea recomand ca daca incarci o baterie pe redresor si vrei sa o uiti in priza cu zilele, cel mai bine e sa o lasi la 13.5V, se va incarca incet si sigur.
Apoi cand te intorci dupa mai bine de 2 zile. Vei vedea ca si daca urci tensiunea la 14V, bateria nu mai trage curent, deci e incarcata.
Ii mai tragi o egalizare la curent mic si 14.5V timp de jumatate de ora si gata.
Dezavantajul e ca procesul va fi f lent.
De aceea se prefera incarcarea in 3 etape.
In general masinile destepte fac asta.
 

Editat de Sharky
Link spre comentariu
1 hour ago, lavynyu said:

 

Deci inseamna  ca  mai  prelungeste  putin  si  fiabilitatea  alternatorului  ??

 

Inclin sa cred ca da, este ceva ami putin solicitat, totusi nu fiabilitatea elternatorului e o problema a masinilor actuale, in general se mai

schimba rulmenti si perii la alternatoare dar la sute de mii de Km.

Bateria este in primul rind cea care beneficiaza de un tratament mai blind din partea alternatorului deci ar trebui sa creasca durata ei de functionare.

Macar 1-2 ani si tot este ceva.

Masinile din anii 2000, cele evoluate in esenta faceau o incarcare rationala a bateriei, in nici un caz nu aplicau procedee de incarcare la frinare, frina de motor si altele, astea sint tipice

pentru "ascutitorile" actuale. :d

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări