Stefan Postat Noiembrie 14, 2018 Partajează Postat Noiembrie 14, 2018 Si daca masura la bornele brichetei tusea? Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 14, 2018 Partajează Postat Noiembrie 14, 2018 7 hours ago, sesebe said: Esti tare! Adica tu vrei sa spui ca fac frinare cu recuperare de energie? Bineiteles ca sint tare si mai ales pe "felie" cind vorbesc ceva! Din pacate asta este adevarul, asa au complicat totul pentru 50 g de benzina ca te iei de cap. Inclusiv cind opresti motorul din inertia rotorului alternatorului mai cistiga ceva, este pus cu rulment unisens. Bineinteles nu acela este rolul lui primordial dar si de asta se folosesc. Link spre comentariu
lavynyu Postat Noiembrie 14, 2018 Partajează Postat Noiembrie 14, 2018 (editat) 9 hours ago, Ion_Bumbu said: 14,4Vdc este maxim dar la 25 C. Coeficientul de corectie in functie de temperatura este aprox 3mV/C/element relativ la temperatura de 25C, peste scade cu acelasi coeficient. Astfel la o temepratura de 0C tensiunea pe baterie trebuie sa fie mai mare cu 25*6*3mV=450mV, deci 14,85Vdc. Cel mai fain este la astea noi cu alternatorul controlat cu functii de optimizare a energiei...ai la relanti 13Vdc si urca la 14,4 cind frinezi, sa faca economie de combustibil. Nu`i SF, e si la noua Dacia, inclusiv Logan! Sigur nu vorbiti de masini electrice ?? Ca acolo se discuta acest aspect la franare se recupereaza energie (nu frana de motor ) ! E , eu am zis ce scrie in cartea bateriilor rombat ! Oricum se merge la verificare la achizitionarea unei baterii noi si daca cei de la garantie observa ceva anomalii la incarcarea bateriei atuni pa garantie pana nu iti remediezi problema . La altete marci de baterii cum ar fi varta cica se fac verificari mai dese la 6 luni sau un 1 an dupa utilizare si prima verificare (care au garantie 2 ani sau mai mult desigur) . 7 minutes ago, Ion_Bumbu said: Bineiteles ca sint tare si mai ales pe "felie" cind vorbesc ceva! Din pacate asta este adevarul, asa au complicat totul pentru 50 g de benzina ca te iei de cap. Inclusiv cind opresti motorul din inertia rotorului alternatorului mai cistiga ceva, este pus cu rulment unisens. Bineinteles nu acela este rolul lui primordial dar si de asta se folosesc. Deci inseamna ca mai prelungeste putin si fiabilitatea alternatorului ?? Editat Noiembrie 14, 2018 de lavynyu Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 14, 2018 Partajează Postat Noiembrie 14, 2018 Sigur vorbesc de ceea ce trebuie, din pacate si "specialistii" din service trebuie sa se mai destepte. Sint alea ce au si senzor de curent pe borna bateriei ca ECU sa stie permanent ce cutent intra sau iasa din baterie, nu mai da alternatorul curent in dusmanie,la blana controlat doar de temperatura exterioara. Chiar le`au incurcat in draci la "managementul incarcarii bateriei" cum se exprima specialistii. Este pe noile modele , inclisiv la Dacia, ale cu "motoare de drujba". Link spre comentariu
Sharky Postat Noiembrie 14, 2018 Partajează Postat Noiembrie 14, 2018 (editat) Este pe mertzan chiar si inainte de 2000. In mod sigur e pe altele, dar cu mertzanu am experienta. Mai fain e ca dupa ce bateria e incarcata complet, dupa pornire ii da un 14.2V pt egalizare iar dupa un timp scade chiar si la 13.5V in cazul in care bateria e incarcata. Unii se sperie si cred ca au probleme cu incarcarea, schimba relee fara rost, pt ca nu sunt in stare sa diagnosticheze corect sistemul, mai ales sfatuiti de cate un nea gigi electricianul care iti explica ca nu e buna incarcarea ca trebuie sa fie peste 14V. Sa vedeti cum e la masinile cu start/stop si baterii AGM. Da in ele si cu 16V in frana de motor in timp ce la relanti o lalaie. E chiar aiurea sa nu implementezi asta, e f simplu. Tehnologia a evoluat mult, aceste controlere le gasesti la pret de cacao. Rombat premier la temperatura camerei daca sari de 14V incepe sa fiarba usor, si de pui spuma pe gaurile de ventilatie vei vedea ca incet pierzi lichid, din cauza electrolizei. De aceea recomand ca daca incarci o baterie pe redresor si vrei sa o uiti in priza cu zilele, cel mai bine e sa o lasi la 13.5V, se va incarca incet si sigur. Apoi cand te intorci dupa mai bine de 2 zile. Vei vedea ca si daca urci tensiunea la 14V, bateria nu mai trage curent, deci e incarcata. Ii mai tragi o egalizare la curent mic si 14.5V timp de jumatate de ora si gata. Dezavantajul e ca procesul va fi f lent. De aceea se prefera incarcarea in 3 etape. In general masinile destepte fac asta. Editat Noiembrie 14, 2018 de Sharky Link spre comentariu
Ion_Bumbu Postat Noiembrie 14, 2018 Partajează Postat Noiembrie 14, 2018 1 hour ago, lavynyu said: Deci inseamna ca mai prelungeste putin si fiabilitatea alternatorului ?? Inclin sa cred ca da, este ceva ami putin solicitat, totusi nu fiabilitatea elternatorului e o problema a masinilor actuale, in general se mai schimba rulmenti si perii la alternatoare dar la sute de mii de Km. Bateria este in primul rind cea care beneficiaza de un tratament mai blind din partea alternatorului deci ar trebui sa creasca durata ei de functionare. Macar 1-2 ani si tot este ceva. Masinile din anii 2000, cele evoluate in esenta faceau o incarcare rationala a bateriei, in nici un caz nu aplicau procedee de incarcare la frinare, frina de motor si altele, astea sint tipice pentru "ascutitorile" actuale. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum